Pohjois-Pohjanmaan odottajat

Meri-Oulun neuvola järjestää synnytysvalmennusta, mutta on "hiukka" hintavaa: 70 euroa/kerta..
 
Kävin sanifanissa perheen kans...nyt rv 27+5. Ei tuntunut vesi kivalle. Tuntui että viimeisetkin hapet vesi puristi pois. Istuin sitten turkkilaisessa saunassa! Nyt on mennyt jo monta viikkoa lähes pedissä maaten. On supisteluita ja kipeitä. Onneksi paikat kiinni. Nyt käyny ultrassa 2vk välein. Pojat jo 1200g molemmat. Yläkäyrällä mennään. Sokerit oli onneksi ok(:
 
Katjuliini79
Toivottavasti alkaa helpottamaan olo. Ja tsemppiä!

Mulle tuli "matkustuskielto". Ei enään pysty istumaan autossa pitkää aikaa tai muutenkaan missään istumaan. Sen verran vauva kasvanu että painaa joka paikkaa. Makuulla tai istualtaa tuntuu että joku vetää keuhkot kasaan.
Otin vanhempien kotoa stetoskoopin niin oon nyt parina iltana päässyt kuuntelemaan vauvan sykkeitä. Kauhea hinku jo päästä näkemään pikkuinen :Heartred
 
Tsemppiä kanssaodottajille! Ei tämä taida tästä enää helpommaksi muuttua kuin vasta synnytyksen jälkeen, mut ihana kun liikkeet tuntuu jo niin vahvasti! Ihan oikealta vauvalta tuntuu :)
Mä jäin viikko sitten töistä pois sairaslomalle loppuun saakka. Ihan käsittämättömän kipeeksi meni paikat ja supistukset tiheni/kipeyty. Nyt voi jopa nauttia raskaudesta kun olo on helpottanut! Koputan puuta..
 
Mulle iski sitten huuliherpes ekaa kertaa ikinä :sad001 Ja kaks sokeriarvoa oli koholla. Nyt odottelen, mitä se neuvolantäti sanoo: totta se laittaa lähetteen diabeteshoitajalle.
 
Miten teillä muilla on menny nämä helteet?

Minä lämpimän rakastajana olen nyt joutunut siirtymää varjoon :/ tai toivottavasti nää oireet johtuu helteestä eikä muusta. Huimaa, raskasta hengittää, turvottaa, sattuu jalkoihin jne jne..ei kiva ei. Huomenna onneksi neuvola niin pääsee pois sulkemaan ne muut vakavammat syyt oireille. Sormet ristiin :wink
 
Me ollaan lomailtu pari viikkoa nyt eteläisessä suomessa ja helteet tosiaankin vieny kaikki voimat.. nyt sain sitten jostain vielä flunssan kuumeen kera joten olo aivan kamala, tekis mieli vaan maata kippuralla ja nukkua olo pois.. kuitenkin tärkeimpänä ohjeena äippäpolilta sain juoda tarpeeksi ja pitää myös suolan saannista kiinni.. Onneksi viikonlopuksi palataan takas kotiin johon lupasi +9 ja vesisadetta :-D
 
Jellybean, kuulostaa tutulta! Olin jo aikaisemminki kova hikoilemaan, varsinki kasvoista, niin ihan mahdotonta nyt.. Tosin nyt tuo raskausdiabeteshommaki saattaa vaikuttaa. Lisäksi uutena "oireena" harjoitussupparit tullu kuvaan mukaan..
 
Tässä jos vielä flunssa olis niin apua! Tsemppiä siis ouhi, jospa se pian menis ohi.

Mardu, oon muuten huomannu saman että supistelut lisääntyneet hiukan nyt viime aikoina! Voisko siis lämpö tehdä sen, ainakin jos ei muista juoda tarpeeksi..

Ens viikoksi tais luvata jo n.10astetta tosiaan ja eikö se torstaina ollu sadepäivä. Kuulostaa lupaavalta :) enpä olisi ikinä uskonu sanovani näin!
 
Täällä ilmoittautuu entinen lämpimän kelin rakastaja. Nyt ei tiiä mitä tekis. Sisällä liian kuuma ulkona auringossa liian kuuma. Ja valituksena varjossa liikaa hyttysiä! Ei yhtään kiva :wink Koitin tänään epätoivoisena kaupungilla etsiä joitain mukavia hellevaatteita mutta mammapuolelta kaikki oli joko liian isoja tai liian pieniä. Näköjään tuo koko L on yleinen? kun aina loppu....
Kaikista mukavinta olis löhötä ihan ilkosillaan :D

Osaako kukaan sanoa onko jossain oulussa myynnissä polveen saakka olevia mamma sortseja? Olis tarvetta...
 
Minä tykkään helteistä, tympeetä kun nyt tuulee niin pirusti, että on kylmä :shifty: mutta entäs tää siitepöly! Voi että palaa hermo, kun koko ajan saa niistää ja nenä on myös sen näköinen!! Onneks on lääkkeet, jotka joskus edes vähän helpottaa, mut esim tänään tuntuu ettei niistä ole ollut mitään hyötyä!
 
Hei, vieläkö saa tulla tähän ketjuun? Täällä kesäkuun alussa Ouluun muuttanut (: la on meillä 8.7.
 
Onko täällä muita oulaskankaalla synnyttäviä?

Minä! Kyllä harmittaa tuo Valviran päätös :sad001 Ilmeisesti niiden mielestä on turvallisempaa synnyttää esim. autoon?!
 
Ite meen OYSiin, vaikkakin Oulaskangas ois huomattavasti lähempänä, mutta riskisynnytys nii siks OYS. Mutta ei voi ymmärtää tuota päätöstä. :sad001 Miten se muka parantaa potilasturvallisuutta, ku se lakkautettaan. Oisin toivonu, että sielä ois synnäri pysyny. Sekä sitte mitä muuta sieltä nyt loppukaan tuon päätöksen mukana.
 
Mää haluaisin ajaa Oulaisiin synnyttämään, mutta kun Oys on 10km päässä, niin taidetaan nyt kummiskin mennä sinne, niin oon sitte lähellä kotia ja esikoinen pääsee heti ku mahdollista kattomaan vauvaa. :sad001
 
Oyssiin synnyttään vaikka oulaskangas lähempänä. Kaikki muutkin lapset oyssissa synnyttäneenä. Tykkään kovasti ammattitaidosta. Saas nähä nyt kun kaksosraskaus...mietin kandi kiintiötä saliin. Salissa pitää muutenkin olla kaksi lääkäriä niin on ikävä jos huone täynnä. Kaksossynnytyksiin opiskelija ryysis...jonka oon huomannu jo raahessa äippäpolilla. Monesti harjottelijoita mukana ultrissa. Ainahan kysyvät ja ymmärrän ettei ilman harjoitusta opi. Synnytys kuitenkin niin henkilökohtainen että saa luvan kaksi kandia riittää
 
Takaisin
Top