La marraskuu 2016

Mulla vihlo tänään tosi kovasti mahasta ja huolestuin tottakai. Meni sitten kuitenkin ohi. Toivottavasti oli vain ilmaa joka oli jäänyt ikävästi suolistoon.

Kun on ollut noista masukuvista puhetta niin onko jollain alavatsa oikeasti pyöristynyt ihan tuosta häpykummun yläpuolelta lähtien? Mun "vauvavatsa" on kyllä ollut vain turvotusta jota on navan kohdalla. Eihän kohtu edes ole niin ylhäällä.. Turhauttavaa kun ei edes näe ulkoisesti että vauva olisi kasvanut :(

Rv 11+3

Ei mulla ainakaan ole vatsa kasvanut. Tuosta ihan alavatsaltakaan en huomaa mitään eroa. Tosiaan iltaisin välillä jäätävää turvotusta,
mutta ei muuta.

Rv 12+2

Voimia nasupossulle! Myötäelän täysin. Tuntuu vähä turhalle tulla valittamaan omaa oloa.

Tää päivä on oksennettu, nukuttu ja oksennettu. Hyvä, kun koirat oon saanut ulkoilutettua. Ihan peffasta tämä päivä. Ulkona upea ilma. Mulla täällä kaihtimet kiinni, kun yrjötys yltyy välillä migreeniksi.

Rv 11+6 edelleen

Väsyttää niin et ei töissäkään haluisi pysyä hereillä! :( töitten jälkeen yleensä ruokaa perheelle ja sit nukkumaan... :S harmittaa ku ois niin hyvä sää ja kaikki... Kun on vapaa päivä niin jaksaa paremmin... tuntuu et huono olokin on osittain palanut.... :/
onneksi on kohta 4 päivää vapaata niin jos pääsee vähän toisella tavalla huilimaan...
Vauvatoive 11+5

Väsyttää niin et ei töissäkään haluisi pysyä hereillä! :( töitten jälkeen yleensä ruokaa perheelle ja sit nukkumaan... :S harmittaa ku ois niin hyvä sää ja kaikki... Kun on vapaa päivä niin jaksaa paremmin... tuntuu et huono olokin on osittain palanut.... :/
onneksi on kohta 4 päivää vapaata niin jos pääsee vähän toisella tavalla huilimaan...
Vauvatoive 11+5

Sama mulla, heti piti päästä nukkumaan töiden jälkeen ja sisällä muutenkin vain kökötetty :/

Rv 11+3

Kävin myös siellä hammaslääkärissä viisurisäryn takia. Eivät nyt tee mitään ennen syntymää koska hampaan poisto olisi leikkauksellinen ja eivät kuulemma ota koko leuan röntgeniä raskaana olevilta, ja mun tapauksessa tarvitaan se. No toivotaan ettei hammassärky kauheasti ylly tässä :O

Saakohan helokkiöljykapseleita syödä raskauden aikana? Iho on koko ajan jotenkii kuiva ja ne auttaa siihen, mut nyt tänä aikana en ole niitä ottanut.

Helokkiöljyn kanssa kannattaa olla varovainen. Isot määrät voi olla yhteydessä synnytyksen käynnistymiseen. Ennemmin rehellistä eetä ja monipuolisesti rasvaa ja b-vitamiineja :) .

Oottepa hurjaa tahtia kirjotellu! Puoli tuntia meni lukiessa ja vasta 103 sivulle jaksoin kiriä.. huomenna yritän joutaa loput lukea ja tulla vähän keskusteluun taas mukaan! :)

Täällä siis pahoinvoinnit hellittäneet siltäosin että oksennella ei oo nyt pariin päivään tarvinnu.. ruoka ei kyllä maistu ja huonoa oloa aamusta iltaan, saas nähdä kauanko vielä kestää näitä oloja. Väsymys painaa kans päälle mutta päiväunien jälkeen taas jaksaa. onneks on nyt ollu vähän vähemmän töitä nìi viikon päästä jaksaa taas niitäkin tehdä :)

Huomenna puolenpäivän aikoihin se niskaturvotus ultra.. jännittää, hyvillä mielin kuitenki menossa!

Molempien vanhemmille tuli tuossa viikonlopun aikana kerrottua ja sit sisaruksille ja muutamille kaverille, mielissään oli kaikki! Yks suunnitteli nimeä ja toinen oli shoppailemassa sitä sun tätä ja kummejaki jo ehdoteltiin jne :D

Huomenna sit ultran jlk enempi! :)
tonttu rv 12+6

Kävin testaamassa äitiyshousuja ja eihän ne istunu ollenkaa kun ei vielä o mitään mahaa. Tai on mahaa, mutta ei raskausmahaa :( Olipa ahdistava sovituskoppireissu taas! Mun oli tarkotus just pudottaa ennen kesää 15kg painoa niin nyt paino vaan nousee. Raskausmaha ei todellakaan haittaa, mut muuten pitäis pitää paino kurissa. Viime raskaudessa paino nousi yli 20kg ja nyt yritän välttää sitä kaikin tavoin.

Ultrassa käyty! Täysin viikkoja vastaava oli. Nukku käet niskan takana, sai rauhassa mittailla ja sit herätteli sen. Kaikki oli hyvin ja riskit todella pienet downiin tai niihin kahteen muuhun mitä en nyt muista..

Nyt seuraavaa lääkäriineuvolaa odotellessa :) uuden ajan sain sit samaan paikkaan rakenneultraan jolloin viikkoja 20+4, kuullostaapa hurjilta lukemilta :p

Tonttu 12+6

Voihan mieliala.
Olin suunnitellut pienen kivan stressittömän vapaan aamupäivän. Lapsi eskarissa jne. No, auton katsastus. Töykeä ihminen siellä. Ja toinen asiakaskin päästi suustaan kyllä ihan ajattelematta sanoja. Siis mun auto mikä nyt ei ole ihan uusi muttei mikään romukaan (2001). Niin yks keski ikäinen ukko siinä asiakas/odottelu tilassa, ikkunan läpi näkyi halliin, ni tää törppö tokas mulle "mitäs ne siellä tekee, vanha romuhan tuo on" Mä en edes tajunnu ku lähtiessäni jolloin oli myöhästä sanoa takasin.
No ei menny läpi ja yks korjattava juttu ja eikun korjaamolle aikaa varaamaan. Katsastusmieskin esitti asian niin tökerösti/ikävään sävyyn eikä muutenkaan asiakaspalvelu siellä kehuttavaa ollut että kyllä mieleni pahoitin.
Sitten labraan yli tunniksi jonottamaan verikoetta.
Siinähän se aika menikin.
Ohessa vielä riita puhelimitse miehen kanssa kun ei oo menny ihan niinku strömsössä tämä suhde. Mua vaivaa edelleen yks tyhmä juttu mitä mies teki viime vuonna :(
Varmasti raskaus/hormoonit pahentaa näitä. Itku tuli siellä labran jonossa. Huh, hei.
Noh, sitten tein vielä sen mokan, että yritin eka kertaa kuulla sydänääniä kotidopplerilla. Puol tuntia. Pelkkä "viuhviuh" ja näytöllä 120-130 mikälie lukema. Välillä oma syke, kai, 70 ja jotain. Yhden kerran ruudussa vilahti äkkiä 150 muttei ääntä. Semmoista ääntä kun olen aiemmissa raskauksissa neuvolassa kuullut. Ei mulla oo ennen ollut koko doppleria. Tällä kertaa tuli vastaan kirppiksellä ni ostin... Ei vissii olis kannattanu. Tää on niin kökkö vaihe kun maha on turvonnu ja mä jouduin jo ottaa äitiysfarkut käyttöön. Sekä paidat koska osa niistä tavallaan piilottaa mahaa (en taho töissä kaikkien tietävän vielä kun saan sijaisena vaan koko ajan 2-3 vko sopimuksia). Mut osa vaatteista tuo mahan esiin. Olo kun milläkin turvonneella valaalla. Ja epäusko, oonko mä muka oikeesti raskaana... Näin kiva päivä mulla.

Kävin testaamassa äitiyshousuja ja eihän ne istunu ollenkaa kun ei vielä o mitään mahaa. Tai on mahaa, mutta ei raskausmahaa :( Olipa ahdistava sovituskoppireissu taas! Mun oli tarkotus just pudottaa ennen kesää 15kg painoa niin nyt paino vaan nousee. Raskausmaha ei todellakaan haittaa, mut muuten pitäis pitää paino kurissa. Viime raskaudessa paino nousi yli 20kg ja nyt yritän välttää sitä kaikin tavoin.

Sama juttu! Tosin paino ei noussut raskauden takia vaan kilpirauhasen vajaatoiminnan. Oon jo valas valmiiksi :(

Rv 11+4

Ellami, onpa ollut tylsien sattumuksien summa, höh.

Soitin äsken neuvolaan näitten pahoinvointien takia. Mun tyroksiiniarvoista tsh oli oikeasti hyvä. Eli ei pitäs olla sieltä kiinni. Mä jo toivoin, että se olis ratkassu tän ykäily-homman. Nyt lekurille soittoa, että saako tässä tippaan lähteä.

Heippa tytöt, en oo vielä uskaltanut virallisesti liittyä ketjuun vaikka LA olis noin 20.11. Jonkin verran oon tykkäillyt, joten älkää säikähtäkö ;)
Mutta Varpahat, kävin tänä aamuna taas neuvolassa ja kuulin nyt eka kertaa, että kilppariarvoja pitää seurata 4-6 viikon välein ja TSH:n pitää pysyä alle 2,5. Varasinpa oitis labran ensi viikolle. Mulla kipuaa paino 4-5 kiloa (olen hoikka), jos asiat ei oo kunnossa. Nyt ei voi riskeerata, koska huonosti hoidettuna tästä voisi tulla lapselle aivovaurio (hui!)...
Katjusha rv. 11+6 nt-ultra 10.5.

Kyllä oli taas ihanaa tulla kotiin, kun tuo minun nuorempi koira on sellanen täystuho.. En tajua miten se ei vaan lopeta tuota pikkutavaran (ja sohvan) tuhoamista.. Pennusta asti kun jää pidemmäksi aikaa "yksin", eli toisen koiran kanssa kaksin, pistää ihan ranttaliksi..... :shifty:
Minulla oli askartelulaatikko tollasessa tilanjakajassa, alahyllyllä toki kun ei ole ennen noita tilanjakajan laatikoita huomioinut.. No, tulin kotiin, niin KAIKKI askartelutavarat pilkottuna. Siis pientä puuhelmeä, koristekukkaa, puutikkuja, narukeriä.. Pitkin kämppää kaikki.. :angry5
Niin kiintynyt minuun tuo koira, että menee ihan sekasin kun jää yksin..
Vauvankaan tavaroita ei voi jättää meillä esille, jos haluaa, että ne pysyy ehjänä. Tuo penska täytti jo vuoden maaliskuussa, joten ei tää enää pentusekoiluu oo..
(Pentuna oli pahempi, sinänsä vähän rauhoittunut..)
Vapaapäivän alottajaiset meni täällä siis ensin pikkusilppua keräten ja imurin varressa.

Takaisin