Äitiyspakkaus

Minä laitoin perjantaina pakkauksen vetämään... Se meni vähän niiku "vahingossa" kun täyttelin kaikki muutkin kelahommat netissä...ja lähetettyäni vast tajusin että pirskatti... Tän ois voinu tehdä myöhemmin! :banghead: Haluaisin nimittäin uuden pakkauksen.... Joten saa nähdä miten käypi.... mietin jo vaihtoehtoa, että jos pakkaus on vanha niin voiskohan se vaihtaa uuteen jonkun teidän
( pääkaupunkiseutulaisen) kanssa jos joku haluaa sen vanhan.....no toisaalta ne on kyllä kivoja molemmat... Oon vaan saanu kamuilta vanhan pakkauksen vaatteita jo nyt niin sitt on joitain tuplat... Vaikka täytyy sanoa, että aina kaupungilla käydessä tupsahtaa mukaan joku lastenvaate. On tää yhtä höpsöilyä. :Heartred:love017

Minä laitoin perjantaina pakkauksen vetämään... Se meni vähän niiku "vahingossa" kun täyttelin kaikki muutkin kelahommat netissä...ja lähetettyäni vast tajusin että pirskatti... Tän ois voinu tehdä myöhemmin! :banghead: Haluaisin nimittäin uuden pakkauksen.... Joten saa nähdä miten käypi.... mietin jo vaihtoehtoa, että jos pakkaus on vanha niin voiskohan se vaihtaa uuteen jonkun teidän
( pääkaupunkiseutulaisen) kanssa jos joku haluaa sen vanhan.....no toisaalta ne on kyllä kivoja molemmat... Oon vaan saanu kamuilta vanhan pakkauksen vaatteita jo nyt niin sitt on joitain tuplat... Vaikka täytyy sanoa, että aina kaupungilla käydessä tupsahtaa mukaan joku lastenvaate. On tää yhtä höpsöilyä. :Heartred:love017

Just tuon takia oon venytellyt kaikkien hakemusten tekoa, oon ihan varma että näpyttelisin samalla ne kaikki valmiiksi ja laittaisin matkaan.. :D Vaikka kiva se viime vuodenkin on.

Aloitin aiemmin tekemään sitä päivärahahakemusta, ja yllätyin mitä kaikkea verotuksen vahvistamista palkkatuloista vähennettiinkään. Veropäätöksen mukaan tulot oli melkein 4k isommat, kuin minkä mukaan Kela päivärahan laskee! Laitoin asiointipalvelussa kyselyä ja nopeesti ne vastas esittämällä listalla miten tulot ja niistä tehtävät vähennykset on tehty. Kai se on uskottava. Olin vaan jo uuden verokortin tilannut omilla laskemillani tiedoilla, verokortin tilasin Kelaan, kun nykyisin tekevät sen verotuksen 25 %:lla, joka tuloihin nähden on minulla ainakin liian korkea. Mut kaikenkaikkiaan on se hienoa miten näillä tuilla mahdollistetaan taloudellisesti pienen vauvan kanssa kotona olo!

Siis oikeestiko ne ottaa 25% veroja jos ei sitä muutoskorttia sinne toimita?
Täytyy kyllä itsekin laittaa sit se muutoskortti sinne ku onhan tuo 25% aivan liikaa :(

Mä ainaski voin vaihtaa pakkauksia jonkukaa jos uuden saan koska vanhan ennemmin haluisin Ja Helsingistä oon! Oon lähettäny viime viikolla hakemuksen ni luulis vielä vanhan tulevan mut sen näkee sitte ku se nyt vaa enste tulis

Mä kuulin myös, että joku olisi jo uuden saanut. Laitan itse varmaan heti ensi kuun alkuun hakemuksen. :)
Uusi olisi toiveissa.

Voi plääh. Ilmeisesti tänne siis tulossa uusi pakkaus. Koskakohan nää mammat on tän vuoden pakkauksen saanut? Eli ilmeisesti ei hirveesti ole ollut vuoden 2015 pakkauksia jakamatta kun nyt jo ihmiset saanut uusia...

Jakoa hoitava firma kertoi 4.3. että reilu tuhat pakkausta jakamatta ja arvioivat maaliskuun loppupuolella vaihtuvan uuteen.

Ja tosiaan kela ottaa 25% jos ei verokorttia toimita.

Mutta mä en kyllä tajua miten voi kelan sivujenkautta vahingossa jo pakkauksenkin anoa! Sille on oma hakemuskohta siellä. Paperisessa kaavakkeessa se on vain yksi ruksi kohta, mutta netissä joutuu näpytteleen vaikka mitä :).

Mutta jei! Uusi pakkaus jaossa joten tämäkin mamma voi hakemusta tehdä. Uuden kun halusinkin.

Hitsi, mä toivoin saavani vanhan pakkauksen. Laitoin hakemuksen viime viikon maanantaina, mutta ainakaan vielä tänään ei Kelan palvelussa näyttänyt sille tapahtuneen mitään. Kuinka nopeasti teillä muilla on käsitelty tuo hakemus?

Mä olin laittanut hakemuksen 17.3. ja 18.3. oli tullut ilmoitus kelan sivuille että hakemus on käsitelty ja paketti laitettu tilaukseen.

Jakoa hoitava firma kertoi 4.3. että reilu tuhat pakkausta jakamatta ja arvioivat maaliskuun loppupuolella vaihtuvan uuteen.

Ja tosiaan kela ottaa 25% jos ei verokorttia toimita.

Mutta mä en kyllä tajua miten voi kelan sivujenkautta vahingossa jo pakkauksenkin anoa! Sille on oma hakemuskohta siellä. Paperisessa kaavakkeessa se on vain yksi ruksi kohta, mutta netissä joutuu näpytteleen vaikka mitä :).

Mutta jei! Uusi pakkaus jaossa joten tämäkin mamma voi hakemusta tehdä. Uuden kun halusinkin.
Heheheh:laughing025Kyllä sitä vaan voi....:p Ei vaan... Toki ymmärsin, että olin pakkausta tilaamassa, mutta kun olin lähettänyt sen niin muistanu ollenkaan sitä onko siellä vanha vai uusi jaossa. Eikä se nyt sillai oon niin dramaattista... Kivoja vaatteita voi ostaa itsekin. ( Annoinpa tosi blondin kuvan itsestäsi, kiitos että otit asian esille!) :wink

Älkäämme unohtako tätä perus ajatusta tästä pakkauksesta! Sen tarkoitus on ollut kait alunperin helpottamaan arkea ja antamaan valmiudet kun vauva tulee. Mä kun jo v. 97 ekan kerran sain paketin, olin tosi onnellinen siitä että sellainen tuli, vaikka taisi kaikki vaatteet olla aika poikamaisia, mutta kyllä mä niitä käytin tytölle kun ilmaiseksi sai! Minusta on hienoa, että tälläinen tapa on säilynyt Suomessa pitkään. Älkääkä siis loukkaantuko tästä mun viestistä, en pahalla kirjoita! :Heartbigred

Älkäämme unohtako tätä perus ajatusta tästä pakkauksesta! Sen tarkoitus on ollut kait alunperin helpottamaan arkea ja antamaan valmiudet kun vauva tulee. Mä kun jo v. 97 ekan kerran sain paketin, olin tosi onnellinen siitä että sellainen tuli, vaikka taisi kaikki vaatteet olla aika poikamaisia, mutta kyllä mä niitä käytin tytölle kun ilmaiseksi sai! Minusta on hienoa, että tälläinen tapa on säilynyt Suomessa pitkään. Älkääkä siis loukkaantuko tästä mun viestistä, en pahalla kirjoita! :Heartbigred

No näinhän se juuri on, tosi ihana tapa tämä pakkaus (toivottavasti säilyy vielä pitkään) ja pitäisi vaan muistaa olla iloinen siitä mitä saa. Sitä mieskin minulle muistutti, että se pakkaus ei ole SINULLE vaan se on vauvalle ja vauva ei välitä tuon taivaallista siitä, mihin väreihin se puetaan :D Ja mun mielestä siis sekä uusi että vanha oli tosi ihania, ehkä vain piirun verran enemmän tykästyin vanhaan ;)

Takaisin