Raskaaksi 2016

:banghead: On. Jaahas uneton yö takana kun koira oksensi pari kertaa enkä sit saanut unta kunnolla. Ja nyt sitten herätessä selkeät menkkakivut alavatsalla. Nyt kp25/24-28 eli varaudunkin jo tähän työpäivään megasiteillä. No, selittää sen muutaman päivän takaisen ketutuksenkin...
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille muille, täällä on selkeesti MAANANTAI!!

iinaliisa, mä en oo oikein vielä päättänyt testausajankohtaa. Yleensä testaan aina päivää ennen oletettua menkkojen alkamista, mutta se on aina "kutsunut" tiputteluvuodon esille. Viime kierrossa päätin testata vasta, kun menkat myöhässä, jos vaikka sillä tavalla en kutsuisi tätiä kylään. Noh, silloin ne alkoikin kolme päivää etuajassa. Ota näistä nyt selvää sitten :)

Suullahan alkaa iinaliisa oleman kohta tooooodella jännät paikat, jos jo dpo 7 menossa!!:nailbiting:

iinaliisa, mä en oo oikein vielä päättänyt testausajankohtaa. Yleensä testaan aina päivää ennen oletettua menkkojen alkamista, mutta se on aina "kutsunut" tiputteluvuodon esille. Viime kierrossa päätin testata vasta, kun menkat myöhässä, jos vaikka sillä tavalla en kutsuisi tätiä kylään. Noh, silloin ne alkoikin kolme päivää etuajassa. Ota näistä nyt selvää sitten :)

Suullahan alkaa iinaliisa oleman kohta tooooodella jännät paikat, jos jo dpo 7 menossa!!:nailbiting:

Niin alkaa olemaan! Pitäis malttaa itsensä jotenki sunnuntaille :D Ja perjantaina apteekkii ostamaa läjä raskaustestejä :) Tänää aamulla oli aivan kamala olo, oksetti koko aika ja olin niin jäässä peiton alla että piti laittaa vaatteetki päälle :D. Tänään pitäis alkion kiinnittyä kohtuun :o

KP 34 ja tuollaisen tuloksen sain aamulla :)
Tuo testi on ihan apteekin raskaustesti. Ostin sen 2kpl paketin ja toinen testi on vielä paketissa. Meinasin sen tehdä viikonpäästä maanantaina, jos edelleen näyttää plussaa niin ehkä se on sitten uskottava ja soitettava neuvolaan. :Heartred

Liitteet

• 13.3.Testikuva.PNG
    13.3.Testikuva.PNG
    563.9 KB · Katsottu: 227
Iinaliisa, sun oireethan kuulostaa tosi lupaavalle!! Ja alkiohan kiinnittyy kohtuun noin viikon kuluttua ovulaatiosta, että voipi olla, että se on siellä tarkertunut jo ja aiheuttaa sulle noita oireiluja ;) Voi kunpa!

Huhtihaikara, hienot leffaviivat, onneksi olkoon! Kyllä sä voit kuule soittaa neuvolaan ihan saman tien ;)

Iinaliisa, sun oireethan kuulostaa tosi lupaavalle!! Ja alkiohan kiinnittyy kohtuun noin viikon kuluttua ovulaatiosta, että voipi olla, että se on siellä tarkertunut jo ja aiheuttaa sulle noita oireiluja ;) Voi kunpa!

Huhtihaikara, hienot leffaviivat, onneksi olkoon! Kyllä sä voit kuule soittaa neuvolaan ihan saman tien ;)

Voikun ois! Jännittää vaan mitä testit antaa sitten :) Kaksosista tein positiivisen r-testin jo dpo 9, mutta luulen että jos nyt ollaan raskaana niin ei näytä silloin :D

Hei, vaan kaikille!! Puolitoista vuotta sitten kirjottelin raskaaksi -14 ketjussa. Alunperin oli puhetta et toukokuulla alotetaan kakkosen yritys mutta mieheltä tuli jo nyt lupa! Esikoinen on 5/15 syntynyt poika. Sektiollahan tuo esikoinen syntyi niin synnytystapa-arvioon kakkosenkin kanssa aikanaan joudun oman pituuden ja sen takia ahtaan lantion takia. Jälkitarkastuksessa oli lääkärin kanssa puhetta et noin vuosi olisi hyvä odotella sektion jälkeen kun seuraavan kerran aloitetaan yrittämään, ehkä tää 9,5kk on se noin vuos. Menkathan ei oo alkanu synnytyksen jälkeen kun cerazettee oon syöny.

Plussatuulia kaikille!

Hei, vaan kaikille!! Puolitoista vuotta sitten kirjottelin raskaaksi -14 ketjussa. Alunperin oli puhetta et toukokuulla alotetaan kakkosen yritys mutta mieheltä tuli jo nyt lupa! Esikoinen on 5/15 syntynyt poika. Sektiollahan tuo esikoinen syntyi niin synnytystapa-arvioon kakkosenkin kanssa aikanaan joudun oman pituuden ja sen takia ahtaan lantion takia. Jälkitarkastuksessa oli lääkärin kanssa puhetta et noin vuosi olisi hyvä odotella sektion jälkeen kun seuraavan kerran aloitetaan yrittämään, ehkä tää 9,5kk on se noin vuos. Menkathan ei oo alkanu synnytyksen jälkeen kun cerazettee oon syöny.

Plussatuulia kaikille!

Kuinka pitkä sä sitten olet kun senkin takia joudut synnytystapa-arvioon?

Mä oon kans pikkunen ja synnytystapa-arviosta lähetettiin sektioon. Sanoivat, että jos vaan suostun sektioon, niin eivät muuta suosittele.
Oli toisaalta hiukan koomista esikoisen sektiota edeltävänä päivänä, kun olin sairaalassa leikkausta edeltävissä kokeissa yms. Siellä oli toinen äiti samassa tilanteessa, verhon takana hänelle kerrottiin, miten paljon sektioon liittyy riskejä ja yritettiin kovasti ylipuhua alatiesynnytykseen. Hänellä oli perätilavauva, eikä suostunut alakautta yrittämään.
Sitten tulivat mun puolelle verhoa, eikä riskeistä enää puhuttu mitään. Tottakai itse tiesin niistä, mutta jotenkin asenne oli ihan eri mua kohtaan, kun kyseessä ei ollut oma valinta.

Muokattu viimeksi:
Mä oon kans pikkunen, noin 150cm, ja synnytystapa-arviosta lähetettiin sektioon. Sanoivat, että jos vaan suostun sektioon, niin eivät muuta suosittele.
Oli toisaalta hiukan koomista esikoisen sektiota edeltävänä päivänä, kun olin sairaalassa leikkausta edeltävissä kokeissa yms. Siellä oli toinen äiti samassa tilanteessa, verhon takana hänelle kerrottiin, miten paljon sektioon liittyy riskejä ja yritettiin kovasti ylipuhua alatiesynnytykseen. Hänellä oli perätilavauva, eikä suostunut alakautta yrittämään.
Sitten tulivat mun puolelle verhoa, eikä riskeistä enää puhuttu mitään. Tottakai itse tiesin niistä, mutta jotenkin asenne oli ihan eri mua kohtaan, kun kyseessä ei ollut oma valinta.

Toisaalta, muutaman sentin pidempi siskoni on ”helposti” synnyttänyt alakautta noin 3,5kg vauvat.

Minkä takia pienet naiset joutuu synnytystapa-arvioon? :o

Mä en tiedä. En tiedä sitäkään, joutuvatko kaikki.
Mulle sanoi jo rakenneultran lääkäri, että ala valmistautua sektioon.
Oli ilmeisesti aika selvää.
Neuvolantäti oli ainoa, joka oli sitä mieltä, että voisi syntyä alakautta.
Mutta kyllähän siihen oikeasti pituuden lisäksi vaikuttaa myös esim. ruumiinrakenne.
Synnyttäähän ne pienet naiset Aasian maissa yms jatkuvasti ilman ongelmia

Ei kaikki pienetkään varmasti joudu, jos on lyhyt on suuremmalla todennäköisyydellä ahtaampi lantio kun pidemmällä ihmisellä. Toki lyhyistä löytyy leveälantioisia ja toistepäin. Meiän poju oli 3,790kg kun synty 500g piti olla ultrien mukaan pienempi suunnilleen.

Oho, muaki alko kiinnostaan toi synnytystapa lyhyillä naisilla. Pyystyyköhän lantion ympärysmitastakin päätteleen jotain? :D paljon sulla oli ennen raskautta, muistatko? :D oon sekä lyhyt että aika kapee.. :/

Lipstikka se katotaan sisätutkimuksessa mahtuuko tulemaan :) lantion leveys ei vaikuta vaan se lantion reijjän koko :)

Takaisin