Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko joku muukin jo yli 14 viikon ja kärsii edelleen pahoinvoinnista? Mulla on menossa 14+5 (ja vauva oli ultrassa 2 päivää isompi) ja oksennan edelleen päivittäin 1-5 kertaa. -5 kg lähtöpainosta.

Kyllä vaan. Oksentaminen vähentynyt, mutta pahoinvointi kaataa välillä edelleen petiin. Mitään ei pysty tekemään...ja juuri kun on pari hyvää päivää, ja kuvittelee et se on vihdoin ohi, niin ei kun taas yökitään :( Niin ja nyt jo 18. viikko menossa.

Mullakin yhä välillä pahoinvointia, onneksi ei enää kokopäiväistä. Nyt rv 15+4

Mua ihmetyttää kun valkovuoto on lähes kokonaan loppunut, yöllä ei enää ole pakottavaa tarvetta pissalle ja vatsakin on aamuisin litteämpi sängyssä maatessa.

Sydänäänet kuuluu kotidopplerilla kyllä, mutta muuten välillä olo ettei raskaana olisikaan! Normaaliako????

Mulla on ja oli ekassa raskaudessa ajoittain sellainen olo, että enhän mä mitään raskaana edes ole, kun ei tunnu mitään! Mutta sitten kun tuli yllättävä repäisykipu/kramppi, niin sitten taas muisti!

Täällä ihan kauheeta pahoinvointia, jatkuu koko päivän ja on joka päiväistä,ihan oon oksennellutkin. Mitään ei pysty oikein syömään kun tulee siitäkin paha olo. Hyi. On ollu tämmöstä nyt pari viikkoo. Rv 8+2 ja kyllä huomaa!

Täällä ihan kauheeta pahoinvointia, jatkuu koko päivän ja on joka päiväistä,ihan oon oksennellutkin. Mitään ei pysty oikein syömään kun tulee siitäkin paha olo. Hyi. On ollu tämmöstä nyt pari viikkoo. Rv 8+2 ja kyllä huomaa!
Voimia

Mulla ekassa raskaudessa hirvee oksentelu kesti 5 viikkoo...eipä siihen aamulla mikään auttanu. Kokeilin jopa pahoinvointi rannekkeita mutta mulla ei toiminut. Vasta ekalla kahvitauolla pieni syöminen helpotti vähän. Nyt tän toisen kanssa on lievempänä ja mulla on taskussa jotain pastilleja koko ajan mitä napostelen kun tulee oksetus. Se auttaa aina hetkellisesti.

Minulla ekassa raskaudessa pahoinvointi kesti 6kk... joka päivä oksensin monta kertaa. Opin syömään aina heti oksentelun jälkeen, koska silloin oli ainoa hetki kun ruoka pysyi sisässä pari tuntia. Alkuun laihduinkin 5kg, mutta lopulta sain kuitenkin vähäisesti raskauskilojakin :) Ja terve tyttö syntyi :)
Kauhealta se tuntuu, mutta lopussa sitten se kiitos että kaikki oli sen arvoista!

Tsemppiä kaikille pitkään pahoinvoiville :Heartblue
Itsellä se tässä raskaudessa hellitti lähes kokonaan rv 12 paikkeilla :cheers

Kultu, mulla kans ainoa keino saada pysymään sisällä pidempään on syödä pian oksentamisen jälkeen. Tosin aina sekään ei auta.

Katjuliini79, mulla kesti tuo alkuraskaudessa n. kuukauden - puolitoista. Rasvasin ahkerasti ja musta tuntui että noi jotenkin "muutti muotoaan". Elimistö varmaan valmistautuu vähitellen imetykseen :)

Sama nänniongelma :D kutisee, kirvelee välillä kun tulee ulkoo, jopa särkee hentoisesti...

Mäkin oon koko ajan hinkkaamassa nännejä kun kutisee mut sit jos raapimalla raapii niin myöskin sattuu. Ja on muutenkin samalla Super kipeet!

Mullakin järkyttäviä päänsärkyjä. Onneksi ei ihan joka päivä, mut usein ja lähes aina pitää sen takia myös oksentaa.. Ei oo kiva. Muu pahoinvointi on onneksi jäänyt pois. Sitä riittikin jotain 8 viikosta 12 viikolle. Nyt menossa 14+2

Ilpis: vatsa toimii kyllä. :D nää on näitä normi kasvuun liittyviä repäisy kramppeja varmaan

Lucky87 okei :) Niin siis tarkennuksena että mulla noita kramppeja tulee kun maha toimii "liian" hyvin ;) Tosin nämäkin johtuneet pääasiassa stressistä yms.. Toivottavasti krampit menee ohi :)

Iha kauhee olo. Oksettaa, väsyttää, selkään sattuu, ja hengästyn tosi helposti, eikä työt kiinnosta ollenkaan. Kehtaiskohan sitä hakee saikkuu? :confused:

Nyt rv 17+1 hinaan ittiäni sängyn ja sohvan väliä..hengästyn jo istuessa. Jalat, kädet on heti maitohapolla...jo täysi vesilasi on haaste nostaa juotavaksi..ikinä ei tämmöstä ole ollu. Tympii voimattomuus

Mulla tuli tänään alavatsaan vasemmalle viiltävä kipu, joka laittoi jo huolestumaan. Onneksi parissa minuutissa oli ohi. Mutta kovasti tuikkinut kohdunsuulla ja ihankuin emättimessäkin. Lisäksi molemmin puolin ollut kramppeja "repäisykipuja" ja vaikka mitä

Melkoinen kasvupäivä siis tänään...

Takaisin