Vauva-arjen kuulumiset ja pohdinnat, ilonhetkien jakaminen

iltatähti2015, meilläkin istutaan kärrissä ja voi että kun on kivaa :joyful: Just eilen käytiin koko perheen voimin kaupassa ja isimies vei kärryjä silleen väärinpäin, että poitsu eteni naama edellä ja koko kauppareissun hihku huuli pyöreenä, kun oli niin jännää :woot:

Meillä oli muuten eilen sellainen täydellinen päivä, semmoinen kuin elokuvissa tai satukirjoissa :) Aamu toki alkoi sillä, että poitsu herätti mut puraisemalla mua tissistä, mutta kyllä täydelliseen yks pikku vika mahtuu :wink Kohta sen jälkeen tuli kuitenkin poski poskea vasten ja sanoi "äi-tiiiiii" ja kohta antoi sellaisen vauvapusunkin siinä, eli suu ammollaan nojas mun poskeen! Siinä sitten heräiltiin rauhassa ja vaihdettiin ilman mitään sähläilyjä vaatteet. Minä sain tehdä rauhassa aamupalaa ja syödäkin sen, kun poitsu leikki lattialla omiaan ja välillä kurkkasi mua hymyillen. Päiväunille mentiin ilman vastusteluja ja herättyäänkin vain hymyili korvasta korvaan (yleensä unien päälle pitää "vähän" protestoida...) ja hihkui iloisena, kun otettiin ulkovaatteita pois. Unien jälkeen viihtyi kauan kainalossa ja luettiin siinä pari satua ihan rauhassa ja äiti sai nuuskitella omaa pientä vauvaansa :Heartpink

Isimies kun tuli töistä (niinjuu, meidän arkihan on muuttunut muutenkin, kun mies meni viime viikolla töihin!), niin naureskeli, että jos ei tietäis, että oikeasti harvemmin valehtelen, niin melkein voisi sanoa, että ei usko ilman todisteita :p
 
Tuo on niin ihanaa kun kuulee äi-tiii/äit-täää, näin meillä :happy: Mutta hei, mullekin tuollainen lapsi joka malttaa satuja kuunnella! Meillä vaan kiskotaan kirjaa pois äidin kädestä ja kohti suuta :facepalm: Ehkä sitten joskus joku prinsessa satu :grin
Kuulostaa Hellis äidin ja pojan yhteiseltä ihanalta kahdenkeskiseltä ajalta :Heartred Toivon mukaan vielä 20 vuoden päästä oltais näiden kanssa poski poskea vasten :wink Miten voikaan tuota pientä ihmistä rakastaa näin paljon :Heartpink
Ja meidän isiä harmittaa kovasti kun tyttö ei sano vielä isi , kaikkensa yrittää :wink
 
Meilläkin normaalisti mennä viuhdotaan aamusta iltaan ja tissillekään ei muutakuin aamulla rauhoitu, muuten sekin on sellainen akrobatiaesitys, kun ollaan pylly pystyssä tai muuten jotenkin yhdellä jalalla seistään kylki kattoa kohti :hilarious: Syliin rauhoittumiset ja sadun kuuntelemiset on siis erittäin harvinaista herkkua :) Eiköhän ne kuitenkin jossain vaiheessa lisäänny, kun alkaa ne sadut enemmän kiinnostamaan. Ja olisi kyllä ihanaa, että vuosien, vuosien päästäkin toinen tulisi poski poskea vasten :Heartred

Meilläkin yritetään poikaa sanomaan "isi" tai "iskä", mutta vielä ei irtoo :joyful:
 
Täällä myös poika aloittanut kieltoitkut :rolleyes: yksi ja sama pistorasia, missä on puhelinpistoke (ja siitä lähtee johto seinään) kiinnostaa. Yrittää johdosta repiä pistoketta irti (hankala selittää millainen pistoke se on). Sitä ei pysty mitenkään peittelemään ym. niin sehän on hirveän kiinnostava. Vähintään kerran päivässä sitä pitää koittaa ja katsoa kieltääkö äiti. Ainahan se kieltää, tylsimys.

Meno on muutenkin hetkessä mennyt hurjaksi, enää ei pidättele mikään ja kämppää ympäri mennään koiran kanssa /perässä :D
Äittäh ja sshi (isi) tulee jo melko hyvin. Myös mamma ja pappa (mammaa hänellä ei kyllä ole.. Mummi ja mummu kyllä) Ja paljon on sanoja, joita koittaa toistaa perässä, esim. Kissa, tutti, loppu, vauva, vaippa. Hauskan kuuloista :)

Onneksi ei vielä nousta paljon ylös, sillä nytkin on vahdittava kuin haukka mitä tapahtuu ja missä.. Plus loukkasin oman ranteeni sunnuntaina,niin ei paljon pysty poikaa nostelemaan.

Töihin paluu kolkuttelee kohta jo ovella, tai itseasiassa kesäloma kolkuttelee.. Miten sitä osaa jättää miehet keskenään kotiin nukkumaan. Mäkin haluan jäädä :wink
 
Joko täällä muut pottailee?
Meillä on ollut nyt potta käytössä, haaveissa siis ei ole saada tyttöä mitenkään kuivaksi vaan helpottamaan nuita tarpeiden tekemisiä.
Molempia ollaankin pottaan tehty, en käytä säännöllisesti vaikka näenkin että pissahätä yllättää mutta itsellä ei vain ole mielenkiintoa keskeyttää ruokailua pottailulle vaikka se pissa aina tulisikin kesken ruokailun. Päiväunien jälkeen käytän ja sitten kun näen kakkahädän tulevan, tekeekin kakan mieluummin pottaan kuin vaippaan, on varmasti helpompaa kuin pungertaa vaippaa vasten :)
 
No meillä ei viel ole pottaa. Koko ajan on ollut mielessä kun kaupoille menen että potta on ostettava, vaan se tuo muisti:p Pitääkin ilmeisesti kauppalistaan kirjoittaa. Voishan siinä välillä istuskella ja jos tosiaan sais kakan sinne joskus helpommin tehtyä :)
 
Meilläkin vasta ostoslistalla! Tai päässä, menossa ostoslistalle :hilarious: Varmasti hyvä olisi hankkia ja hieman harjoitella kyllä.
 
Kerran on poikanen tehnyt kakat pottaan, kahdesti olen siinä kokeillut istuttaa. Ei ole kauheaa hinkua vielä ottaa ihan vakituisesti käyttöön kun potta on siskon mielestä niin kamalan pelottava enkä oikein jaksa kuunnella ylimääräistä huutoa, kun sitä mahtuu päivään muutenkin yllin kyllin..
 
Kolmesti olen tytön istuttanut potalle. Ekalla kerralla istui hetken ja katsoi tyytyväisenä pyykkikoneen pyörimistä. Kahdella muulla kerralla alkoi heti itku. Ja mitään ei ole pottaan tullut. Meillä ei siis vielä ole potan aika selvästikään. :)
 
Itsekin nostan aina potalta pois heti kun haluaa mutta tuntuu viihtyvän siinä liiankin hyvin o_O

Mulla oli potta ostoslistalla 6kk alkaen, ei mennyt kuin 3kk kun se ilmestyi meille :grin
 
Olen pari kertaa yrittänyt mut reppana pelkää kuollakseen :D Oikein roikkuu minussa apinavauvan tavoin ja tärisee! Vaippa päällä oli ihan ok, mut ilman vaippaa tulee orpo oli :D
 
Meillä neiti alkaa heti itkeä kun potalle laittaa ja roikkuu minussa. Enpä ole ottanut stressiä potasta. Kokeillaan jonkun ajan päästä uudestaan, jospa olisi mukavampi paikka sitten :D tuntuu kyllä että tuossa meijän potassa on muutenkin aika iso se kolo, niin varmaan epämukava istua kun pylly melkeen sujahtaa sinne potan pohjalle :D
 
Kiitos rintatulehduksen hoitovinkeistä. Mä voin jo paremmin, mutta vielä antibioottikuurilla ja nyt sain vielä sellaista nenään laitettavaa oksitosiinisuihketta. Sitä käytetään ennen imetystä tai pumppaamista ja se aiheuttaa supistuksia maitotiehyeissä ja siten auttaa tukokseen. Rahkahoitoja oon myös tehnyt (pyyhkeelle sentin pakuinen kerros rahkaa ja sitten punoittavan alueen päälle, kunnes rahka kuivunut). Luulin, että toi rahkalla hoitaminen on ihan huuhaata, mutta ilmeisesti se ihan oikeesti auttaa tulehdukseen, kun kaikki lääkäritkin sitä suosittelee. Lämpimissä suihkuissa oon myös käynyt ja hieronut kipeää rintaa. Luulen, että eniten on kyllä auttanut toi antibioottikuuri ja ilman sitä ei kyllä varmaan ois lähtenyt paranemaan. Toi oksitosiinisuihke on kans aika hauska, ku se oikeesti saa rinnat tiputtelemaan maitoa aika välittömästi suihkaisun jälkeen. Niin ja oon pitänyt vauvaa imettäessä kainalossa, että saisin sitä tukosaluetta tyhjemmäksi. Vauva on myös ollut nyt paljon avuliaampi tyhjentäjä. :)
 
Lämmintä ei rinnoille kannata hirveästi laittaa vaan ennemmin viileää jotta kudosturvotus laskee ja "tiehyet" pääsee paremmin auki! :)

On kyllä tosi viheliäisiä noi tulehdukset ja niin pirun kippeitä!!! :sad001

Ja jos on sähköhammasharjaa niin sillä tärinällä voi kans yrittää aukaista tukoksia!
 
Takaisin
Top