Vauvan päivärytmi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja M&S
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä taas oli pitkään yksi herätys yössä..nyt kaksi yötä peräkkäin jo kaksi herätystä ja kahdeksalta ylös.

Eihän tuo edes ole Hepsuli mitenkään huono yö ollut. Voisin vaihtaa tuollaiseen milloin vain. :)

Ei minunkaan korviini kuulosta huonolta :) Esikon kanssa oli tuollaista aika lailla.

No niin..mutta kun olen yksin niin paljon koko päivän niin mitä pidemmät unet sitä pirteämpi ja paremmin jaksan.

Ottaisin mielelläni vaikka neljä herätystä! Tai edes yhden tuntia pidemmän pätkän unta...

Joo, viidestä seitsemään herätystä ja kasin jälkeen ylös. :D ja päivästä 10 tuntia yksin vaven kanssa. Varmasti meillä kaikilla on omat haasteemme ja kukin kokee eri asiat erilailla rasittavina, eli vähän huonosti verrattavissa nämä elämisen asiat.

Pitää yrittää päiväunihetkinä muistaa itse vähän pötkähtää. Vaikka usein sitä sit silloin tekee "omia juttuja" kun on kerrankin kädet vapaana ja vapaa viihdytyshommista.

Illalla iskee kyllä jo ihan epätoivo että ei luoja, kohta on taas yö. :/

Olin aluksi ihan järkyttynyt kolmen tunnin välein heräämisestä. Voi kun voisi palata siihen :D

Nyt on aika hyvin päiväunet rytmittyneet klo 12 ja klo 17, ja pari tuntia kerrallaan. Kiitos vaunuilun. Ja illalla vauvaa alkaa nukuttaa sopivasti. Saa vähän itsekin jotain rytmiä päivään. Paitsi että nyt kun sanoin niin huominen voi olla taas toisin!

Joskus muistelen lukeneeni, et aivot saa hiukan huilia jos saa 3 h putkeen unta ja siltä se tuntuukin! Toki jos on vauvan kanssa paljon kaksin, haluaisi pitkät unet. Mä olin tänään kahden lapsen kanssa kaksin aamusta iltaan ja kun mies tuli, olin aika puhki. Aivan täysillä nostan hattua yh-vanhemmille, huh!

Kannatti vissiin toivoa neljää herätystä, sain kolme, siis KOLME! Ja kaksi kolmen tunnin unipätkää. Ihan luksusta :)

En muista koska olisin tätä ennen oikeesti nukkunu viimeksi. Yöt mennyt torkkuessa, ja yötä päivää olen kahden lapsen kanssa yksin. Silti en osaa pyytää apua ja myöntää että olen väsynyt. On suhteellista, minkä kukin kokee raskaana... Mutta olkaa onnellisia te, joilla kuitenkin on se toinen siinä rinnalla :)

Toinen yö yhdellä herätyksellä! Wooohoooo! Kuin uudesti syntynyt. Josko kiinteistä sittenkin on apua.
Kuulostaa kyllä aivan mielettömältä! Meillä syödään kerran yössä, mutta tuttia nostelin viimeyönäkin kahdesta eteenpäin tunnin välein.
Tuntuu siltä ettei yötä olis ollut ollenkaan. Illasta suoraan aamuun ja taas iltaa kohti. Ajan kanssa helpottaa, sanovat.

Juu ei se pätkissä nukkuminen kyllä virkistä. Tuntuu, että ei nuku ollenkaan. Toivottavasti teilläkin helppaa tutti-show!

Meillä ei enää oikein tuttia käytetä. Joskus autossa tai jos ei meinaa rauhoittua syömisen päälle.

Ei nyt kuulu tähän ketjuun, mutta tutista tuli vaan mieleen, että tyttö on alkanut tutin sijaan imemään peukaloa. Toivon menevän ohi itsestään.

Meillä ei yöllä tutti kelpaa ei sitten millään. Viime yönä söi kuusi kertaa. Pari kertaa yritin tarjota tuttia tissin sijaan, mutta sain aikaan vain sen, että lopulta heräsivät esikoinen ja mies. Eikä esikoinen meinannut rauhoittua millään, joten miehen kanssa todettiin, että joskus kun tuo pieni on yösyötöistä vieroitettava niin esikoinen on muualla nukkumassa.

Mutta ei kovin virkistäytyneeltä tunnu olo. Toivon pitkiä päikkäreitä aamuisten rokotusten sivuvaikutuksena.

Ja meillä taas yöllä nimenomaan tutilla saa rauhoitettua, mutta hereillä ollessa ei kiinnosta ollenkaan. Yhtään en kyllä muista missä vaiheessa esikoinen alkoi tuttia kelpuuttamaan lohduksi tai maidon odotteluun myös päivällä..

Niinnojoo, ei toi kyllä hereillä ollessaankaan tuttia huoli. Ei siis missään nimessä. Tällä hetkellä tutti ei taida kelvata kuin päikkäreillä siihen nukahtamiseen jos tissiä ei oo tarjolla.

Ei nyt kuulu tähän ketjuun, mutta tutista tuli vaan mieleen, että tyttö on alkanut tutin sijaan imemään peukaloa. Toivon menevän ohi itsestään.

Luulisin, että liittyy nyrkkien löytymiseen ja uskon, että menee ohi itsellään. Meillä samaa :)

Voisko vauva oppia nukkuun päiväunet sängyssä vaan sitkeelläbyrittämisellä? Väsy on ja haukottelee,mutta sängyssä tulee vaan huuto. Kolmatta kertaa nyt yritän. En jaksa kävellä 2 tuntia päikkäreitten aikaa...tänään ei vaan jaksaisi

Takaisin