Tammikuun turinat

Olin parhaita luistelijoita koulussa aikanaan, kävin 2013 kerran jäällä ja voi luoja sitä räpellystä :hilarious: niin ne katoaa taidot jos ei ylläpidä..:shy:
 
Miekii tykkään luistelusta mut hiihtäminen on niin peestä :D vaan jos lapsi haluaa hiihtää ni mikä jottei.. Itteeni kans ihmetyttää se et nykyään vietetään joissain perheissä aikaa vaan sisällä kotona, tai hoplopeissa yms. Ulkona on koko maailma avoinna .. Myö tykätää talvisin käydä grillaamas makkaraa joissain laavuilla (kesälläki) ni nyt ei ole kyl kehdannu mennä, en tiiä millasella pakkasella sinne uskaltas mennä tytön kanssa vai pitääkö odottaa keväämmälle...?
 
Mä taas tykkään enemmän hiihtämisestä ku luistelusta! :) harmikseni vaa ei oo tullu hommattua suksia.. Niin vähän kummiski nykyään olis hyviä hiihtokelejä... Ollaan kyllä puhuttu miehen kans että otettaas siitä yhteinen harrastus :rolleyes:
 
Esikko 2.5v on päässyt jäälle jo, muttei vielä suksille :) Me ollaan miehen kanssa molemmat kovia (talvi)urheilijoita, niin lapset pääsee mukaan.
Ostettiin molemmille SkiExpoilta käytettynä kunnon sukset ja sauvat, niin on kelvannut hiihdellä! Harmittavan harvoin on vaan mahdollisuus mennä yhdessä hiihtämään, erikseen onnistuu tietty.
 
Onko kellään suositella hyvää valokuvaajaa pk-seudulla? Haluttaisiin käydä otattamassa jonkinlainen perhepotretti :)
 
Tahdon luonnonjäälle (retki)luistelemaan! Ukolla taas sellaset työvuorot etten varmasti pääse ja sit kun ajat sopis, niin sitten ei ole enää sopivia kelejä.:bored:
 
Me varattiin viikonloppuna reissu kanarialle! Lähtö ois huhtikuussa. Vähän jänskättää että miten tuon pienen kanssa pärjää. Ainakin pitää soseet varmaan ottaa suomesta mukaan, kun kuulemma paikalliset soseet on niin erilaisia ja sisältää suomessa "kiellettyjä" aineita.

Hotelli on muuten sama missä eilen oli joku 1-vuotias tyttövauva pudonnut parvekkeelta ja kuollut :sad001 oltiin edellisenä päivänä varattu matka, mutta kai sinne pitää uskaltaa silti lähteä. Tosi surullista tollanen vaan..
 
Pienten kanssa pitää olla silmät selässäki, vaikee uskoo et jos pitää silmällä koko ajan eikä esim partsin ovi ole auki ku ei ole paikalla ni et tommosta pääsis tapahtuu .. Vaikka eihän sitä tiedä kun ei ole lukenut miten kävi tää juttu
 
Heippa pitkästä aikaa, jotenkin mystisesti koko syksy meni vaudilla ohi ja foorumin käyttökin unohtui kiireen keskellä.

Meillä neiti kasvaa miinuskäyrällä ja pienipainoisena ollaan päästy soseiden maailmaan jo kolme kuukautta sitten. Nykyään siis kolme lämmintä ruokaa ja iltapuuro ja väliin muutama maitovälipala. Syöminen siis rytmittää meidän arkea, mutta onneksi kaikki vihannes/lihasoseet uppoaa helposti ja syöminenkin on muuttunut jo todella siistiksi. Tänään aloitettiin nokkamukitreenit, ettei ruokapöydässä enää käytetä pulloa.

Palattiin neidin kanssa eilen tyttöjen työmatkalta Lontoosta. Jännää oli lentää yksin vauvan kanssa, mutta onneksi se on oikea hymytyttö, naureskeli vain kun jätin sen vierustoverin syliin hetkeksi että pääsin käymään vessassa. Nousut ja laskut neiti nukkui (ja nukkui myös joulukuun saksanmatkalla) onneksi. Lennettiin tosi kevyillä varusteilla ja käyttiin vaan hakemassa kaupasta perillä soseet, vaipat ja korvikkeet. Maulla ei tuntunut olevan väliä, ellei jopa paikalliset luomukurpitsasoseet olleet parempi :)

Tuntuu, että kehitys menee hurjin harppauksin eteenpäin. Istuma-asento alkoi vakiintua jouluna, joten pottailukin on ehditty aloittaa. Nyt neiti vetää itseään seisomaan sohvan divaanipäätyä vasten ja toivon, että liikkeelle lähdetään (ryömien) pian, sen verran paljon lapsi pyörii lattialla. Myös leikkimistaidot ovat kehittyneet ja yksin lelujen parissa viihdytään varttituntikin lempi-pöllölle höpötellen.
 
No huh huh! Meillä syödään tosi vähän ja pyöritään vaan vauvana :) esikoinen 1v9kk kävi kyllä ekaa kertaa potalla tällä viikolla -vahingossa :D kiva kuulla kuulumisia!
 
Aika hc asennossa tuli nukuttua yöllä, leuka pinnasängyn reunaa vasten ja toinen käsi tytön masun päällä, toinen käsi kyynärtukena ja muuten roppa peiton alla (pinnasänky meidän sängyn vieressä kiinni) :rolleyes: hämärä muistikuva on että halusin yrittää tassutella tyttöä takas unille maidon sijaan . No eipä se tyttö itkeny ku havahduin siitä mutta eipä se nukkunukkaan. Höpötteli vaan "mutsi hei älä nuku eiksun pitäny maitoo hakee":grin

Mites muut, millasista asennoista ootte ittenne löytäny?:grin
 
Mulla kans leuka pinnasängyn laidalla ja molemmat kädet roikkuu kans siinä. Istualteen oon siis meijän sängyllä. Sit havahdun kun alkaa käsissä pistelemään... :dance011
 
Nyt alkaa näyttää uhkaavasti siltä, että pojan pitkien (1,5h) päikkäreiden aika on päällekkäin vauvakerhoon kanssa.. kerho on aina 13-15 ja poitsu nukkuu 12.30-14.00 Hitsin vitsi... Poika alkaa olla aika kellontarkka syömisissä ja nukkumisissa. Ehkä pitää alkaa etsiä jotain toista kerhoa tai saada pojan rytmiä vaikka puoli tuntia aikaisemmaksi. En tiedä kumpi olis helpompaa...
Kiva olisi kuitenkin edes kerta viikkoon käydä jossain.
 
Ihanaa Mannavilja, kun kerroit kuulumisia. Itsellä arki on myös mennyt lasten ehdoilla, joten en paljoa ole tänne päässyt lukemaan/kirjoittelemaan. Meidän nuorin kasvaa hyvin. Ollaan nyt pari viikkoa sitten aloitettu soseet, vieläkään määrät ei ole kovin suuria, muutamaa teelusikallista vaan. Milloin muilla soseita alkoi mennä enemmän? En nyt itse koe aiheelliseksi väkisin tuputtaa, kun tuntuu tyttö muuten olevan niin tyytyväinen.. Osaa peruuttaa jo olohuoneen päästä päähän. Vielä ei huonetta ole vaihtanut.. Eilen yritti ensimmäistä kertaa konttaus asentoon. Neuvolassa testattiin jo pinsettiotetta (5kk/3vk iässä).Ja uikkua(?) Ihmettelen kyllä,miksi? Mutta meilläkin jäi yksi neuvola(5kk) välistä neuvolatädin sairastumisten vuoksi. Mutta kaikki näyttäisi olevan mallillaan. Kuuloa nyt seurataan tarkemmin..
 
Nojoo...pottailun aloitus oli enemmän turvallisuusasia. Neiti kun haluaa istua kokoajan ja välillä kaadutaan takaraivolleen lattiaan. Muualle saa pehmeitä alustoja, mut kylpäärin kaakelit ei ole olleet miellyttävä tuttavuus. Potalla sen sijaan istu kököttää kaatumatta kirja kädessä, että pääsen itse suihkuun/vessaan :)
 
Mikäköhän lie teki meidän vauvan mahan kipeäksi, heräili itkemään ilmavaivoja pitkin yötä... Huoh. Aika onnettomaksi jäi oma unisaldo. Iltapäivällä työhaastatteluun, osaankohan mä puhua työasioista ollenkaan?
 
Mä en oo nukahdellu omituisesti, mutta tyttö just nukuttamistouhun keskellä taas kerran tohotti ja halusi nousta seisomaan sängyn reunaa vasten. No noustiin, minä makoilin vieressä ja juttelin, että nukkumaan piti käydä. Tyttö sitten otti minua käsistä kiinni ja tuijotti, kävi istumaan ja hetken päästä pää kopsahti mun rintakehälle. Siihen nukahti :'D
 
Takaisin
Top