Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälä menossa 10+5 ja onneksi pahaolo on helpottanut!! Oli pahimmillaan varmaan tuossa 6-8 viikoilla mutta nyt ainoastaan sillon kuvottaa jos ei syö tarpeeksi usein. Ja illalla kun menee nukkumaan niin tulee myös ällöolo :/

Vatsassa alkanut tällä viikolla olla jänniä tuntemuksia, voiskohan liittyä kohdun kasvamiseen :rolleyes: on semmosta jännää nipistelyä ja jos tekee äkkinäisiä liikkeitä niin tuntuu kun joku repeäisi :eek:
Tissitki on edelleen NIIIN kipeät ja maha senku kasvaa :D:p painoa ei onneksi ole vieläkään tullut lisää.

Ootteko te muut valokuvannu mahaa? Me alotettiin 9+0 kuvaamaan ja aina tasaviikoin napsastaan kuva :) kyl se vaan oli muuttanut jo muotoaan tuossa viikossa ^_^ jaiks!!

Me alettiin kanssa kuvaamaan jo heti alussa, tasaviikoin. Muutoksen näkee jo rv7:sta joka oli ihan normaali verrattuna tähän rv 9. Turvotusta kyllä mun silmään vain :D

Rv7 minulla alkoi yökkäilyt ja huono olo. Viikko sitten helpottanut, kun aloin b6-vitamiinia syömään. Nyt 9+3 ja rintoja alkanut varsinkin öisin ja aamuisin särkemään hirmuisesti. Yöllä ei voi vessaankaan mennä ellei niitä käsin kannattele :D Onko tähän teillä vinkkejä?

Tuo vatsan kuvaus kuulostaa kivalta :) mieheni tykkää kuvata ja innostuisi varmasti asiasta. Minulla on vain pari makkaraa tuossa masussa, luulen, että siinä ei taida edes ehkä mikään turvotus näkyä :D

Pöppiäinen toi tissikipu on ihan kauheeta :( mulla vaan pahenee ajan myötä. En oo muuta keksiny kun ton käsillä kannattelun :D

Mäkin pidän automaattisesti tisseistä kiinni, varsinkin kun nousee sängystä/sohvalta niin ne oikein "vihlasee" ihan kun joku suonenveto tai miten sitä nyt kuvailisi :D

Tänään ei oo mikään oikein pysynyt sisällä.. Onneks en oksenna päivittäin (vielä) vaikka oksettaa kokoajan, yölläkin.. Nukkuakin voisin ja haluaisin koko ajan.. Tissikipu vaihtelee vähän vuorokaudenajasta riippuen, pelästyin alkuviikosta kun ei ollu tisseissä mitään tuntemuksia, mut sit illalla oli taas niin kipeät ja herkät ettei ois paitaa halunnu pitää päällä kun tuntu et kangas hiertää..
Onko muilla ollut kauheet iskiaskivut? Ärsyttää kun ei kuulemma saa hieroo, koska voi aiheuttaa supistuksia.. Ens viikolla meinasin uskaltautuu salille, niin sais ainakin vähän noi selkäjumit auki.. Kauhistuttaa kun noi välilevypullistumat oireilee jo tässä vaiheessa raskautta, mitenköhän kipee olen sit elokuussa..
Rv 7+4

Voi vitsi, pitäis itsekkin alkaa kuvaamaam mahaa. Huomais sen muutoksen aina pikku hiljaa :)

Mulla on alkanu kovat vihlasut alamahalla. Kun yskin rajummin tai sit tietyt liikkeet. Kohtu kasvaa siis :)

Aattelin ettiä jonkun toppimallisen systeemin rintsikoiksi yötä varten. Oliskohan sloggilla tai sit vaan jostain kappahlista tms. Monet vaan on aika pieniä ja en pysty ajatteleenkaan että joutuisin survoon liian kireän päälleni. Mut se vois antaa sen verran tukea ettei roikkuis ihan valtoimenaan :D

Miilia_
Mulla myös iskias vaivannut.. Tuntuu välillä että lähtee vasen jalka alta kun kävelee. On myös jalkasärkyä ja suonenvetoja paljon. Huoh, odotan kanssa innoissani tulevaa kesää jos on kuuma ja tukala olo :D rv 8+5

Täällä perjantaina loppu lugesteronit ja sen kyllä huomaa. Hitto illalla ei tuu uni millään. :( tätäkö tää on sitten loppuun asti. Eipä oo kiva ku sit päivällä väsyttää ihan sikana.

Miilia ja kaustinen, itselle iski iskias 12.12 ja siitä asti jokaikinen aamu on alaselkä kipeä. Jos nukun vähän pidempään kuin normaalisti, niin sen kipeämpi se on herätessä. Mitä enemmän liikun aamusta, niin sen nopeammin kipu laukeaa ja yleensä puolilta päivin olenkin kivuton. Pitää vaan toivoa, ettei olisi koko raskauden. Esikoisesta si-nivel löystyi ja silloin selkäkivut (erilaista kipua kuin nyt) alkoi rv 20 jälkeen, kun alkoi masukin kasvaa.

Pahoinvointia on nykyisin harvemmin, silloinkin, jos ruokailuväli on liian pitkä ja verensokerit pääsevät laskemaan. Väsymyskin on jo parempaan päin, pian päättyykin ensimmäinen kolmannes, joten toivottavasti energiat sen myötä taas nousisivat.

Aattelin ettiä jonkun toppimallisen systeemin rintsikoiksi yötä varten. Oliskohan sloggilla tai sit vaan jostain kappahlista tms. Monet vaan on aika pieniä ja en pysty ajatteleenkaan että joutuisin survoon liian kireän päälleni. Mut se vois antaa sen verran tukea ettei roikkuis ihan valtoimenaan :D

Mä ostin jonkin aikaa sitten Tokmannista sellaisia toppimallisia rinsikoita ja muita en oo tällä hetkellä pitänytkään kun normiliivit painaa ja on vähän pienetkin ;)

Mulla iski uudestaan paniikki (lukiessa noita km tarinoita) siitä mun parin viikon takaisesta verenvuodosta. Soitin neuvolaan ja oli sitä mieltä vahvasti että mulla olis ollut selkeitä hyytymävuotoja ja kipuja kyllä niillä viikoilla (olikohan 7+...). Ja koska raskausoireetkin pahoinvointia lukuunottamatta on jatkuneet, niin ei syytä huoleen.

Uskon... Mutta kun on lukenut että ei kaikilla ole kipuja ja oireetkin on voinut jatkua, niin silti ei ihan 100% rauha mut lähes.. On tää yhtä vuoristorataa. Tasan 2 viikkoa nt ultraan :/

Nibs mä olen miettiny ihan samaa :D tässäkin meinaa jo hulluus iskeä odotellessa :p

Ensimmäinen raskaus ettei reuma oireita lähes ollenkaan. Normisti pahentunut odotusaikana villiksi. Johtuskohan tupla odotuksesta. No, liikkuminen on jo siinä että 100m jälkeen saa happea vetää epätoivosena. Ettei tässä nyt ihan lenkille lähdetä. Mutta pitää yrittää nauttia, kyllä tää kivuttomuus synnytyksen jälkeen loppuu

Tänään on ollut yllättävän siedettävä olo! Alkaa tulla 8vkoa täyteen, niin voiskohan alkaa helpottaa? Ei ole kuin vähän ällötystä enää ja vähän väsymystä.

Mahaa en ole kuvannut, eikä ole oikeastaan intressejäkään siihen. Edellisestä raskaudesta jäi vähän etureppua, niin en halua siitä todistusaineistoa!

Tänään unenpöpperössä olin tuntevani jotakin liikkeitä, mutta eihän sen pitäisi olla vielä mahdollista. Lienee joitan ihan muuta!

Me kuvattiin viimeks viiden viikon välein mun maha. Nytkin voisi ottaa tasaisin välein. Mulla on nyt jääny viime keväästä sellainen kiva pömppis muutenkin, eli otetaan kuvia vasta sitten, kun maha on selkeästi raskausmahan näköinen eikä tällainen veltto makkara!

Takaisin