Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja JN89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huippausta täälläkin! Luin jostain hetki sit, et kuuluu ihan raskausoireisiin. Varsinkin just nopeesti noustessa ja pitkään seistessä. Mulla kyllä tosi alhanen verenpaine, se vaivaa aina enemmän näin raskausaikana..

Tuli mitattua verenpaineet.. 113/65. Pikkusen matalampi kuin normaalisti, mut vielä ok. Ja vähän on huippaillut..

Mun oli neuvolas käyds 100/50jotain... xP

Mullakin on pari kertaa ollut hetken huimausta.

Harmittaa kyllä lukea teidän monien huonosta voinnista, itselläni ei alkuunkaan samanlaista ole! Tiedän yhden, jolla on just toi harvinaisen suuri ongelma pahoinvoinnin kanssa (mikä sen nimi nyt olikaan?). Kyseisellä naisella on kaksi lasta, molemmissa raskauksissa valtava, koko raskauden kestävä pahoinvointi lääkityksestä huolimatta. Saatiin meidän pojat parin viikon sisällä. Tuntui uskomattomalta verrata meitä raskauden puolivälin paikkeilla: Minä olin jo silloin ison mahan kanssa, valmis juoksulenkille koska vaan ja ruoka MAISTUI!! Toinen näytti kalpealta, huonovointiselta, väsyneeltä ja maha oli vain epämääräisen pieni kohouma. Ajattelin, että ei ole totta, ei raskaudesta pitäisi joutua kärsimään tuolla tavalla! No, kyllä sekin uurastus jossain vaiheessa palkitaan!

Tänään ultraan <3 vähän jännittää et pieni ei olekaan kunnossa..
Oon nyt parina yönä heränny huonoon oloon, joka ei ainakaan eilen hellittänyt missään vaiheessa.. Tai no suihkussa oli aika normaali olo, mut heti kun tulin sieltä pois, niin eiköhän taas saanu taistella oksennusta vastaan.. Mitenköhän tänään pärjää, kun pitäis jotain tehdäkin. Pahoinvointirannekkeet ei tällä hetkellä vaikuta auttavan yhtään, paitsi jos ne on syy miks en oksenna päivittäin.
Huimausta täälläkin, mulla muutenkin tosi alhainen verenpaine, ja lievä sydänvika joka aiheuttaa tykytyksiä ja pyörtyilyä stressitilanteissa. Nää johtunee verenpaineesta, ens viikon neuvolassa selvinnee miten matalat paineet täällä on.
Kuumetta mulla on lähes päivittäin, sahaa siinä 37,6-38,2 välissä ( normilämpö mulla n 36,2)
Rv 7+0

April oho mikä pomppaus arvoissa! Ootko just ennen raskautta lopettanut myös hormoniehkäisyn? Mulla on normaalistikin lääkitys, jota nostettiin heti kun soitin neuvolaan ekan kerran. Ens viikolla on verikokeet ja sitten nähdään onko riittävä nosto annoksessa...

Täällä ilmaantunut pienen pientä huonoa oloa pitkin päivää jos esimerkiksi ruokailuvälit venyvät pitkiksi. Työkaveri ehdotti, että syö tunnin välein vaikka hedelmä, täytyy testailla miten toimii. Toinen missä tulee huono olo,on bussi, joka jarruttelee ja kiihdyttelee jatkuvalla syötöllä plus jos tietä ei nää. Matkalla lukemisesta tai kännykän pläräilystä ei voida edes puhua :D Vielä ei ole ryynit kertaakaan lentäny - ja toivottavasti ei näin tapahdukaan... ;)

Rv 8 ja ripuli/löysä vatsa alkanut vaivaamaan aamupäivisin... Onko yleistä vai pitäiskö soitella neuvolaan?

Mulla on vähän väliä löysä vatsa, töissä monta kertaa saa käydä vessassa. Tuskin huolta mut muista juoda paljon ettet kuivu.

April, kilppari nousee ja thyroxinia pitää nostaa yleensä heti alkuraskaudessa.

Mulla oli huippausta ennen plussaa ja jonkin ajan sen jälkeen. Nyt ei ole onneksi ollu hetkeen :)

Huono-olo oli poissa varmaan viikon ja sieltähän se taas rantautu takasin meikäläisen iloksi. Ja vuotelua on taas... onneksi sitäkin vain aamusin.

Pahoinvointi jatkuu vaan. Muutaman hyvän päivän jälkeen piti taas jäädä kotiin, kun koko ajan oksettaa. Jatkuvasti pitäis syödä vähän, mutta kun nousee heti ylös, niin aika vastenmielistä. Noh, onneksi on myös niitä parempia päiviä.

Rv 11+2.

Kaustinen, ihan normaalia on..

April oho mikä pomppaus arvoissa! Ootko just ennen raskautta lopettanut myös hormoniehkäisyn? Mulla on normaalistikin lääkitys, jota nostettiin heti kun soitin neuvolaan ekan kerran. Ens viikolla on verikokeet ja sitten nähdään onko riittävä nosto annoksessa...

Ei olla ehkäisyä käytetty vuosikausiin, tää raskaus on ivf-hoidoilla aikaansaatu. Kilpparilääkitys mullakin ollut jo vuodesta 2009. On näköjään eroja noissa neuvoloiden toiminnoissa, mulle ei sanottu mitään annoksen nostosta kun ekan kerran soitin neuvolaan. Ekat labrat otettiin siis vasta tällä viikolla. Toivottavasti tästä nyt ei olis tullut mitään haittaa alkion kehitykselle. Neuvolaan kun eilen soitin ja sanoin huolestani niin se täti ei oikein mitenkään osannut vakuuttavasti vastata, sanoi vain että on monia jotka ei tiedä koko raskausaikana arvojaan, koska niitä ei kai automaattisesti oteta jollei ole syytä, vai otetaanko?

April, Niin ei kai niitä tutkita ellei ole jo todettu vajaatoimintaa tai ellei suvussa ole vajaatoimintaa. Sillä kysyin tuosta ehkäisystä kun kaverilla nousi tsh reilusti kun lopetti pillerit. Itsekin huomasin ettei ehormonien aikaan vaikutus ollut tehokas, tuli vaan lisää ongelmia... Myöhemmin mulle on kaks eri lääkäriä sanonut ettei hormoniehkäisy ja tyroksiinilääkitys sovi yhteen, eikä olisi edes hormonikierukkaa suositellut mulle vaan ihan suoriltaan kuparikierukkaa.... Sen varmaan otan sitten raskauden jälkeen. Onpas ihan hölmöä ettei terkka ole ohjeistanut! Eiköhän kaikki ole hyvin, toivotaan niin! Mulla nousi annos raskauden todettua vain 25 mikrogrammaa eli tosi vähän. Nostetaan lisää jos tarvii. Meni vähän ohi aiheen, ehkä se sallittakoon :)

Mulla on ollu tässä reilun viikon aikana lievää pahoinvointia jonka oon nimenny raskauspahoinvoinniksi. Eilis iltapäivästä asti mulla on ollut tuossa ylämahalla "vanne",joka puristaa ja samalla on semmoista lievää kipua jonka kyllä toistaiseksi kestää ja jatkuva huonovointisuus jota en jaksais.. Ihan sama syökö vai juoko vai onko ilman, eltta olo jatkuu yhtä inhottavana Pitäsköhän mulla käydä lääkärissä vai onko kohtalontovereita?

Huomaatteko, että olisitte normaalia kiukkuisempia vai lempeämpiä? :) ite ihmettelen että oon normaalia vähemmmän äksyilevä ja kiukkuava, mutta luulen että se johtuu paljolti siitä, et oon niin väsynyt niin en ees jaksa puhua miehen kanssa niin paljoa :D
Käytännössä oon koko ajan unessa tai vaipumassa uneen, niin sehän estää hyvin kiukuttelun ;)

Tänään ollut ihmeen hyvä päivä. Pari kertaa käynyt vaan huono olo... nyt sitten mietityttää, että onko kaikki kunnossa... on sitä ihminen pöljä!!
Ja sehän se hauskinta on, ku lapsi syntyy niin huolien aiheet vaihtuu, mutta määrä vain lisääntyy... mihinkähän sitä on taas lähtenyt mukaan!
Nimim. Miten nii ailahteleva mieliala?! ;)

Huomaatteko, että olisitte normaalia kiukkuisempia vai lempeämpiä? :) ite ihmettelen että oon normaalia vähemmmän äksyilevä ja kiukkuava, mutta luulen että se johtuu paljolti siitä, et oon niin väsynyt niin en ees jaksa puhua miehen kanssa niin paljoa :D
Käytännössä oon koko ajan unessa tai vaipumassa uneen, niin sehän estää hyvin kiukuttelun ;)

Kyllä! Ja itkupilli minusta on ainakin tullut...

Millie78 itsellä sama huoli. Pahoinvointi nyt kolme päivää tosi vähäistä ja rv 8+2. Hirveä ressata. Monesko rv sulla?

Esikoisesta olin lauhkeuden perikuva raskausaikana, nyt taas hermot kiihtyy 0-100 nanosekunnissa :D

Takaisin