Pullottelijat

Me vaihdettiin Tuutista Little baby Organiciin, Tuuti teki kakan niin kiinteäksi että oli kuin ihan tavallista aikuisen kakkaa. Tää uusi korvike on toiminut hyvin. Meillä muuten nukutaan jopa 8 h yöunia välillä jo eikä syödä siis yöllä, yleensä minimissäänkin sen viitisen tuntia ukkeli nukkuu. Ja tämä on ihan kiitos korvikkeen.

Me pestään pullot tiskiaineella käytön jälkeen ja steriloidaan kerran päivässä. Meillä on 3 Lansinoh-pulloa ja ne on hyviä, mutta niitä ei (kai) voi steriloida mikrossa vaan on pakko keittää. Sitten loput on Mam-koliikkipulloja jotka steriloin yleensä mikrossa, mikä on kyllä tosi kätevää. Lansinoh- pullo tuli samanmerkkisen rintapumpun kanssa ja silloin kun poika oli aivan pieni, vaikutti siltä että ne toimiat paremmin osittaisimetyksen kanssa koska niissä on parempi pullotutti, se muistuttaa kai enemmän nänniä. Tilasin jostain sitten pari lisää kun olivat hyviä.

Meillä pulauttelu näyttää liittyvän vähän siihenkin että kuinka kova nälkä on. Pitkien yöunien jälkeen voi mennä se 160 ml eikä pulautella ollenkaan, sitten taas päivemmällä saattaa pulauttaa paljonkin.

Muoks: jnk, kiitos linkistä :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Minakin osittaisimetan ja tavoite oli etta en lisaisi korvikkeen maaraa, vaan imettaisin enemman, jotta rintamaito nousisi paremmin. No, helpommin sanottu kun tehty...
Pullosta siis joudun antaa useimmiten 90 -120 ml ja kun olen laskenut vuorokausiannoksia, niin 350 -550 ml on mennyt per vrk. Tama siis imetyksen lisaksi, ja lapsella ikaa vasta 7vk.
 
Helga11, toivottavasti et liikaa murehdi etkä tunne syyllisyyttä. Mulla kävi sama homma, ei vaan mennyt niin helposti kuin sitä kuvitteli... monet itkut on itketty ja ressattu tästä asiasta, onneksi jossain kohtaa sitten vaan annoin itselleni anteeksi ja suostuin hyväksymään tilanteen. Nyt käytännössä imetän enää kerran vuorokaudessa ja sekin varmaan pian loppuu, poika on nyt 11 viikkoa. Tsemiä!
 
Meillä neiti 7vk ja syö 120-200ml kerrallaan. Vuorokaudessa menee yleensä noin litra vähän reilu. Meillä kokeiltu nan1 ja nan1 ha kummastakin kakka meni ihan liisteriksi ja tuli vatsavaivoja. Tuutista taas meni vatsa niin kovaksi, että sai välillä vaan puserrettua pieniä kovia papanoita. Nyt käytössä arlan luomu baby organic ja luojalle kiitos tää on mahtavaa tavaraa :D Ei sen suurempia vatsavaivoja ja kakka kulkee normaalisti. Sekä yöllä nukutaan 5-6h pätkiä, entisen 2-3 h sijasta! Jos määrät alkaa kasvaa paljon niin todennäkösesti alan syöttämään itsetehtyä velliä ilta sekä aamusyötöllä reilu 2 kk ikäisenä.
 
Me vaihdettiin pari päivää sitten nutrilonin omneoon ja tuntuu että olis vähän rauhoittunut poika. Ekat 6vkoa nan ha1, kakka vihreää pahanhajuista liisteriä noin kolmen päivän välein. Pari viikkoa tuutia, ei auttanut mahavaivaan sekään. Nyt olo on toiveikas. Annetaan n. 110-120ml kerralla, joskus annan lisää jos jää nälkäiseksi. Päivällä noin kolmen tunnin välein, yöllä alkanut nukkumaan ihanan pitkiä 4-5 tunnin pätkiä. Meillä monta mam koliikkipulloa jotka pestään koneessa jonka jälkeen keitetään kattilassa. Haisee niin voimakkaasti pesuaineelle.
 
Me vaihdettiin pari päivää sitten nutrilonin omneoon ja tuntuu että olis vähän rauhoittunut poika. Ekat 6vkoa nan ha1, kakka vihreää pahanhajuista liisteriä noin kolmen päivän välein. Pari viikkoa tuutia, ei auttanut mahavaivaan sekään. Nyt olo on toiveikas. Annetaan n. 110-120ml kerralla, joskus annan lisää jos jää nälkäiseksi. Päivällä noin kolmen tunnin välein, yöllä alkanut nukkumaan ihanan pitkiä 4-5 tunnin pätkiä. Meillä monta mam koliikkipulloa jotka pestään koneessa jonka jälkeen keitetään kattilassa. Haisee niin voimakkaasti pesuaineelle.
Siis puratko nuo pullot osiin koneeseen?
 
Meillä syyvään tuutia ja arla organicia. Kun korvikkeita testattiin niin nollatuuti oli ensimmäinen mistä ei raivareita tuntunu tulevan eikä sitten enää kokeiltu muita kun ei haluttu enää katsella vatsanväänteitä. Kun oltiin siirtymässä ykköstuutiin niin poika oksensi sen kaiken melkein heti pois joten testailua piti jatkaa. Kun sitten jouluaattona tajusin taas että korvike onkin loppu niin ittellä oli niin kiirus että äiti piti lähettää kauppaan. Jokin vika oli ollut tiedonvälityksessä kun sieltä tulikin sitä ykköstuutia. Kyllä se nyt menee.

Mä ostin emma ergonomisia tuttipäitä. Ei kärsi imetys ihan niin pahasti kun niistäkin saa oikeasti imeä että jotain tulee ulos.
 
Eipä tunnu Tuutiin vaihtaminen montaa auttaneen tuossa liisterivihreydessä...meillä tosiaan samaa pitkää kakkausväliä ja vihreyttä ym. mutta ihmeellisen tyytyväinen vauva. Jotenkin ei osaa ruveta kakan koostumuksen takia mihinkään korvikerumbaan, kun vauva hymyilee päivät pitkät ja nukkuu hyvin. (Mä en tosiaan esikoisen jälkeen voinut uskoa, että tällasia vauvoja on olemassa..ainakaan meille!) Usein kakan lopulta tultua kunnolla, on loppuosa "normaalia" löysää keltaista maitokakkaa. Eli uskoisin vihreän värin johtuvan tuosta ummetustaipumuksesta. Ja kiinteiden odotan normalisoivan tilannetta..
 
Hassua että meillä oli tuuti käytössä alusta asti ja ei mitään ongelmia käytettiin ensin sitä nollaa. Sitten kaksi kertaa ne tuli kaikki ulos suusta niin vaihdettiin ykköseen. Sitten mies meinasi että koitetaan jauhekorviketta..no Nutrilonista alkoi ne ummetukset ja vihreä kakka. Ennen annettiin joka ilta. Ummetulsen jälkeen enää viikossa 200ml ja vain siksi kun poika on hoidossa.
 
Kuinka paljon törmäätte siihen, että joku alkaa selittämään, että imettäessä sitä ja imettäessä tätä? Musta tuntuu, että vähän väliä sais puolitutuille (omat tutut tietää, etten imetä) olla keskusteluun kommentoimassa, että niin mähän en imetä. Vaikka näkevät vauvan saavan pullosta maitoa, niin silti ajattelevat mun imettävän..ja sitä imetystähän tarvii keskusteluun niin omasta urheilusta, mielialasta, arjessa pärjäämisestä ym. Ei nyt ärsytä, mutta vähän ehkä kuitenkin. :D
 
Ite en onneksi kovin paljon; tosin ei olla vielä vauvan kanssa niin paljoa liikuttu että olis sellaisia tilanteita päässyt tulemaan. Soisin kyllä että jokainen pitäisi mölyt mahassaan toisten imetyksistä ja imettämättömyyksistä... Koskaan ei voi toisten tarinoita tietää. Mulla on onneksi lähipiirissä lähinnä tervejärkisiä ja realistisia ihmisiä eikä kukaan ole syyllistänyt mua siitä että imetys ei ollutkaan mikään menestystarina.
 
Olen kanssa aika 'herkka' toisten kommenteille. Jotkut on niin imetyksen puolesta, ja toiset taas 'hyvaksyy' pulloruokinnan. Mua ottaa aivoon molemmat kommentoijat. Varsinkin mun anoppi, joka kokoajan neuvois antamaan lisaa korviketta...
 
Mua aina välillä stressaa tuo kun lapsi nukkuu ja ei herää ruokailemaan. Pari viime yötäkin mennyt noin 10 tunnin ruokaväleillä ja ei ees heti herätessään ole ruokaa kinunnut, on isketty tuttipulloa suuhun vähän väkisinkin. Lapsi nyt 12 vkoa ja maitomäärät vaihtelee 150ml-240ml kerta. Ei mua sinänsä isot maitomäärät haittaa, mutta sitten niitä puklautellaan aika hurjastikin jne. ja mä olen itse maidolle myös kosketusallerginen niin on aika hankalaa välillä.
Meillä pullot huuhdellaan kylmällä vedellä ja pestään ja keitetään kerran päivässä. Käsittelyssä ei enää olla niin tarkkoja kuin aiemmin ja kohta loppuu tuo keittäminen kun päästään kiinteisiin.
Meillä on taas pari päivää ollut hurjia ilmavaivoja,kun on annettu sekaisin Tuutia ja Organiccii. Voi kun huomenna olis taas luomua kaupoissa kunnon purkeissa. Onko se muuten ainoa korvike, jossa ei ole kalaöljyä?
 
Ohhoh. Melkoisia määriä menee teillä kerralla pellefantti. Meidän esikoinen ei tainnut ikinä syödä yli 140ml kerrallaan. Ja tää juniori on niin kamala pulauttelija, että oon välillä aika hukassa tän ruokailujen suhteen. Ja kyllä vaan rajottaa menemisiäkin tuo herkkä pulauttaminen, kun sitä sitten tulee kaaressa ja paljon, oltiin sitten kaupan kassalla tai serkun sohvalla. No, onneksi tääkin asia varmasti korjaantuu ajanmyötä. Aamupäivät menee paremmin eikä takaisinvirtaus ole ihan niin valtavaa, mutta iltaa kohden ollaan usein koko porukka yrjössä. Harsoja kuluu valtava määrä. Tuttiosassa ollaan nyt vaihdettu 2, kun poika alkoi raivoamaan pienelle virtaukselle. Meillä siis sakeuttaja pakostikin käytössä ja kyllähän sillä 1 tutilla varmasti töitä saa tehdä.
Muutoin ei kyllä onneksi ole kovinkaan vatsavaivaisen oloinen.
 
Pellefantti, meidän tasan samanikäinen poikasemme pärjää kanssa yöllä sen 6-8 h ilman maitoa eikä hänkään yleensä heti herättyään ala huutaa nälkää vaan vasta jonkin ajan päästä. Uskoisin että ipana herää jos on nälkäinen. Ehkäpä hän saa päivällä niin hyvin ruokaa että yöllä pärjää pitkän pätkän ilman. Eipä sillä, siinä kohtaa kun meidän poika alkoi nukkua pidempiä pätkiä olin itekin pinnasängyn vieressä kuikkimassa että eikse jo herää, eikse jo herää :)

Hankalalta kuulostaa tuo kosketusallergia :/
 
Pakko hehkuttaa, että meidän pullosta kieltäytyjä joi tänä aamuna 30ml pullosta! Ihan sujuvaa se ei ollut, poika jotenkin irvisteli ja pelasi pullon kanssa, mutta ekaa kertaa ei huutanut lainkaan! Ehkäpä pääsen vaikka ostoksille jos harjoitukset sujuvat :)
 
Täältä löytyy kans yks pullosta kieltäytyjä, oisko hyviä vinkkejä, millä sais juomaan pullosta?
 
Alkaa ihan tosissaan nousta tuo korvikkeen määrä. Nyt kun poika on parantunut viruksesta, yöllä menee neljän tunnin välein 260ml. Kello on nyt 12 ja tähän mennessä mennyt 700ml. Pakkohan se on soseet kohta aloittaa, kun ei tuo maito pidä nälkä. Ikää tänään tasan 3kk.
 
Meillä poika täyttää viikon päästä 3kk ja nyt on jo havaittavissa korvikkeen nousua. Ollaan annettu vuorokaudessa yleensä n. 750-850 ml mutta eilen meni lähemmäs 950ml!

Odotan kyllä jo aika innolla kiinteiden aloittamista :)
 
Takaisin
Top