Kauniita unia, oman kullan kuvia

Elän siinä luulossa, että unentarve vaihtelisi aaltoilevasti. Silloin kun on kasvuspurttia menossa niin ynta tarvitsisi enemmän, ja kun on vähän "seesteisempi" kehitysvaihe myös unentarve olisi pienempi. Voi olla omaa kuvitelmaani, mutta olen tuon taaperonkin antanut nukkua aina niin pitkälle kuin unta riittää, myös päivisin, kun oon ajatellut että varmaan hän sitä lisäunta taas johonkin kehitysvaiheeseen tarvitsee (tai on kipeä). Eilenkin nukkui yli 2,5h päivällä vaikka yleensä nukkuu vain 1,5h
 
Meillä on pitkään menty näin
Herätys 08.00-08.30
Aamupäikkärit 11-12
Iltapäiväpäikkärit 16-17
Yöunille 21.00
 
Jaa. Meillä ei ole rytmiä ollenkaan. Nukkuu välillä 30min, välillä 3h. Just sillon ku suunnittelet jotain sen 30min mukaan niin nukkuu 3h. Ja toisinpäin. Ainoa joka toistuu samana on nukkumaanmenoaika ja ruoka-ajat. Aamuisinkin yrittää herätä välillä jo viideltä, yleensä noustaan kuuden jälkeen. Mutta yks aamu nukuttiin puoli ysiin. Mut se oli joku poikkeus.
 
Nyt on viljon yöjumppailujen tuloksena sivuvaunu muutettu vankilaksi. Molemmat laidat paikallaan ja pohja laskettu alimmalle tasolle. Toisaalta harmittaa kun nyt poitsu ei voi ite kieriä mun kainaloon, mut toisaalta voin yöllä yrittää nukkua, vaikka viljo riekkuiskin sängyssään, kun ei tarvi pelätä et tippuu.

Noh jotta ei iskisi ihan eroahdistus niin pinnis on kiinni meidän sängyssä ja toimii sit laitana, jos viljon otan viereen nukkumaan yöllä. :-)
 
Eka yö häkkisängyssä meni paremmin kuin odotin. Jouduin kyllä jonkun aikaa puolilta öin tassuttelee (n20min) ennen kuin tyytyi kohtaloonsa ja rauhoittui nukkumaan. Tais pari kertaa vähän itkustella yöllä. Tekee ehkä hampaita. Mutta puol kuudelta vasta otin viereen ja tissille. Unia jatkettiin sit viel kasiin. Kaikkien kannalta laidan paikoilleen laitto tais olla hyvä ratkasu. :-)
 
Herää kerran yössä maidolle. Juo maitonsa ja nukahtaa samantien uudestaan ku pullo on tyhjä.
 
Meillä myös kerran yössä herää syömään ja nukahtaa sit. Pitkän aikaa oli et nukku koko yön heräämättä. Eihän sitä nyt kovin helpolla Älypää voi päästää et antais sen nukkua :wink
 
Tänää oli kyl nii hauska unille meno rumba et oli naurussa pitelemistä... :joyful:
Vein tytön sänkyyn ja menin ite olkkariin. Aikani kuuntelin ku alko ähertää ja möngertää, mut sit ku se alko taputtaa käsiään oli pakko tulla kattoo mitä hittoo se hommaa :eek:
Oli repiny iteltään housut jalasta :laughing001 Tähän asti riittäny ku repiny sukat vaa nyt lähti housutki... Koitappa siinä sit olla nauramatta, ettei toinen tajuu et hei täähän oliki hauska juttu :hilarious:
 
Kyn meillä herätään htvinä öinä tunnin välein. Huonoina öinä 15min-30min välein
 
Hep. Pari kertaa syömään ja mooonta kertaa läheisyyttä. Eli huvitutille.

Ja just ihmettelin, kuin tää nyt ei lopeta iltatissillä lainkaan, mut annoinkin sille tota samaa tyhjää koko ajan :D
Meillä aika sama tyyli...tarttis varmaan alkaa unikouluilemaan...tuntuu että hieman toistan itseäni kun aina vaan tarttis mutta mitään ei tapahdu ;-)
 
Mammuska, meillä herätään useamman kerran. Tarkemmin en osaa sanoa, koska pyrin siihen että havahdun mahdollisimman vähän. Nukutaan perhepedissä ja imetän yöllä, hyvänä yönä mulla ei juurikaan ole mielikuvia heräämisestä. Ja sit välillä taas on aika paljon mielikuvia siitä kun tyyppi potkii mahaa... Mun tämän hetkinen asenne on, että ihan sama kunhan mä en oo päivisin liian väsynyt! :D
 
Täällä nukutaan paremmin nyt kun jätin yöimetyksen pois. Saattaa kerran herätä karjumaan, mutta luovuttaa kerta kerralta nopeammin.
 
Takaisin
Top