Joulukuu

Se tunne kun tajuaa yhdeltätoista illalla, että korviketta on yksi purkki jäljellä ja huomenna on pyhäpäivä :Heartred

Onneksi sitä jauhekorviketta on vielä ja onneksi on ABC ja onneksi mun tissit toimii jotenkuten. Mutta silti ei yhtään jaksais tätä tän nukutus/huutokonsertin lisäksi :/
 
Mä huomaan olevani tosi turhautunut tähän nukutushuutoon. Kun mikään ei auta. Ei kuljeskelu tai hytkyttely tai tissi tai mikään. Tänään kokeilin että imetän niin pitkään kuin vaan ikinä jaksan ja poika jaksaa. No 18-23 oli poika lähes koko ajan tissillä kunnes alkoi raivoamaan sillekin ja puklaamaan. Sitten tutille huudatus ja nyt on ollut 5min hiljaista. Kohta se taas alkaa....
 
Voi ei.. Toi kuulostaa kyllä todella turhauttavalta ja tuskaiselta Triina! En pysty edes kuvittelemaan miten jaksaisin jos sama toistuisi täällä..

Meidän uniongelmat liittyy lähinnä vatsan toimintaan. Vauva herää punnaamaan pierua ja sitä sitten itkemään. Sitten taas käsikapalo ja hyssyttely. Menee hetki niin taas sama rumba. Jos vaan ton mahan sais pelaamaan niin sitten olis toivoa
 
Triina Meillä on yleensä tuollaista. Eilis ilta meni ihme hyvin. Meillä oli uusi sitteri ja poika naureskeli siinä kahdeksalta vaikka yleensä siihen aikaan on tissillä. Ylensä imetän 18-22 siirryn sänkyyn ja imetän vielä tunnin. Jos en imetä vauva huutaa. :/ No eilen nukahti syliin sitterin ja imetyksen jälkeen! Sänkyyn tultiin puoli yksitoista. Imetin. Röyhytin. Nukutin. Itse nukahdin mutta koin että poika oli vähän väliä hereillä. Hän sammui kyllä lopulta ja nyt neljältä imetän taas. Ei korviketta. :)
 
Meillä tyttö tekee kakan mielellään sitterissä. Pikku vinkkinä vaan :) Toinen on isin syli :D
 
Poika nukahtaa pitkille päiväunille kolmen maissa vaunuihin ja yöunille yhdentoista aikaan syliin. Siitä siirrän omaan sänkyyn. Sitten heräys kolmelta ja kuudelta. Päivisin ei enää tarvitse korviketta mutta illalla ennen nukahtamista menee täys pullollinen ja vähän tissiä jälkkäriksi. Pitkät päiväunet mahdollistaa sen että tissit vähän lepää ja maito riittää iltaan asti. Aikaisemmin on loppunut pahasti kesken ja pitänyt antaa korviketta. Minähän päätin jo alkuun että mitään korvikkeita en käytä ja tuttia en anna ikinä. Ja kas, tuttikin on käytössä melkein joka päivä :dummy::shifty:. Ainahan mä olen tienny että kärsivällisyys ei ole yks mun hyveistäni.

Itsekin havahduttiin korvikeostoksille eilen onneksi ajoissa. Lähikauppa sulkeutuu klo 23.00 ja olin ostoksilla puolelta. Nyt poika istuu sitterissä ja tuijottaa tarkoin silmin tuntematonta sotilasta. Ei edes huomaa kun mä nukahtelen vähän väliä. Kohta pitäis lähteä Mamman luokse leipomaan ristiäistarjottavia. Tehään pullaa, riisipiirakoita ja torttuja. Kakut leivotaan sitten edellisenä päivänä. Niin ja rakkaille kuorolaisilleni pitää tehdä isot kiitospiparit kun tulevat toimitukseen laulamaan :)
 
SikaKissan vauva-arki kuulostaa kadehdittavalta! :) ehkä meinkin vauva alkaa joskus viihtymään sitterissä!
 
Kauhea makean himo ihan koko ajan! Lisäksi oon harrastanut vapaahetkinäni liikaa ostosterapiaa netissä, kun jatkuvasti on jokin paketti haettavissa :oops: Rahaa palaa.
 
Leina, sama vika. Siis molemmissa, makeanhimossa ja ostosterapiassa :D
 
Jep, herkuttelu ja shoppailu. Joulu tulossa ja just oli 2v-synttärit, niin silti ostin kirjoja ja palapelin esikoiselle..mä tosin käyn kauppakeskuksessa, en paljoa netistä ostele, kun 2v ei anna surffailla rauhassa.
 
Ihan sama meininki myös täällä. Syön suklaata, jota en yleensä koskaan syö. Perusteluna imetys kun paino tippuu turhankin nopeaan. Ja shoppailu, kaikki tosin tulevat joululahjaksi. Voisin kyllä uudet farkut ja paidan käydä ostamassa itselleni. Eilen törsäsin hierojaan :) joululahja itselle
 
Sama täällä. Lohduttaudun ja palkitsen itseäni ostelemalla. Lapsille on ihana ostella kaikkea kun se on perusteltua eikä siitä tule niin huonoa omatuntoa. :wink
Viikonloppuna olen ollut kuukauden ilman karkkia ja suklaata, mutta kyllä joka ikinen päivä on tehnyt suklaata mieli. Lauantaina ristiäis/synttärijuhlissa vedän sellaiset herkkuöverit että napit lentelee :D
 
Eikä! Kuulostaa niin tutulta :) rahatilannekkin niin huono, että nyt pakotettava ittensä säästölinjalle :) ja toi suklaa.. Nyt 2vk ilman just ton takia, sitä oli saatava jokapäivä ja paljon! Murh
 
Imettäminen kuluttaa energiaa ja suklaata on aina sopivasti käden ulottuvilla. :)

Uusiiko vauvan päänahan karsta? Kerran jo koko pään rapsuttelin läpi.
 
Voi teitä onnekkaita suklaansyöjiä! Mulla kokeilussa jo viikon ollut maidoton kuuri vauvan vatsaoireiden takia. Tosin en ole edes uskaltanu kuukauteen maistaa suklaata vauvan vatsan takia. Välillä kyllä tuntuu, että ihan sama mitä syö niin tytön perä laulaa...
 
Mä olen myös kateellinen niille, jotka voi syödä suklaata! Mä jätin vauvan mahavaivojen takia suklaan ja ruisleivän, vähensin kahvia ja kuplavettä. Mutta en sit tiiä, pitäisikö kokeilla vielä maidotonta.
 
Mä olen myös kateellinen niille, jotka voi syödä suklaata! Mä jätin vauvan mahavaivojen takia suklaan ja ruisleivän, vähensin kahvia ja kuplavettä. Mutta en sit tiiä, pitäisikö kokeilla vielä maidotonta.
Mulla on maidottoman lisäksi hiivaton dietti myös. Vyöhyketerapeutti suositteli kokeilemaan 3 viikkoa tätä maidotonta ja hiivatonta. Suositteli kyllä vielä lisäksi sokeritonta ja vehnätöntä, mutta maidottomassakin on ihan tarpeeksi stressiä...
 
Mitäs sitä sitten syödään, jos on maidoton, hiivaton, sokeriton ja vehnätön? Kananmunia, lihaa, kalaa, kanaa ja vihanneksia?
 
Takaisin
Top