La Helmikuu 2016

No mä haistatin peet tolle ja lähin alakertaan sänkyy.. en edes ymmärrä mistä tuokin sanonta on saanut alkunsa.. kyllä aika monilla raskautta voidaan verrata jopa sairauteen jos joutuu esim ihan vuodelepoon ja muutenkin!! Argh.. sanonpahan vaan että ku toi on kipee tms ni "teeppä ihan ite et sä edes ole kipee"

Meillä neuvola lääkäri nyt sitten takana ja ilmeisesti toinen SGA vauva tulossa eli jatkossa ultrataan siis viikottain ja seurannat muutenkin taajempaan.
Haaveet normaalista, luonnollisesta synnytyksestä saan unohtaa eli käynnistykseen menee näillä näkymin siis viim.vko 38.

Mä olen niin vihainen ja pettynyt omaan kroppaan ja siihen, ettei kaikki vaan voi mennä hyvin tälläkään kertaa ja ukolta turha odottaa tukea... Tässäkään..

No mä haistatin peet tolle ja lähin alakertaan sänkyy.. en edes ymmärrä mistä tuokin sanonta on saanut alkunsa.. kyllä aika monilla raskautta voidaan verrata jopa sairauteen jos joutuu esim ihan vuodelepoon ja muutenkin!! Argh.. sanonpahan vaan että ku toi on kipee tms ni "teeppä ihan ite et sä edes ole kipee"
Ei raskaus olekaan sairaus, mutta kyllä ne raskauden aiheuttamat vaivat ovat. Ihan sama kuin potkaisisit miestä munille ja sanoisit, että ei munillepotku ole sairaus, hommiin siitä.

Mulla taas toimii toi vartalotyyny hyvin mut oon pitäny sitä vähän alempana just sen takia ettei kävis hartioihin. Mulla menee niin herkästi lihakset jumiin.

Mäkin kävin ostamassa Lidlistä sen vartalotyynyn ja mulla toimii kanssa hyvin! Saan paljon paremmin nukuttua :)

Mikä on SGA vauva? Toivottavasti ei mitään vaarallista :(
Small for gestational age, eli viikkojaan (paljon) pienempi vauva. Minäkin olin sellainen, eli synnyin täysiaikaisena, mutta kuitenkin alle 2,5 kg. Minun kohdallani syynä oli ilmeisesti se, että äitini kroppa ei jaksanut raskautta kunnolla, ja siksi en enää kasvanut kohdussa.

Muokattu viimeksi:
Mutta ei kai tuo sga tarkoita että kohdusta päästyään olisi mitään vikaa? :) että ei kuitenkaan ole mikään elinikäinen vaiva jne.. vai olenko väärässä?
Tsemppiä sinne ja toivon mukaan pieni kasvaisi kuitenkin omaa tahtiaan! <3

Nukuin nyt viimeyön ekaa kertaa sen vartalotyynyn kanssa ja voin suositella - mä sain nimittäin nukuttua! Ei haittaa yhtään, vaikka oli aamulla niska vähän jäykkä, mutta ne yöunet - ne on kultaakin arvokkaammat (mulle ainakin!) !! Kai se niskajäykkyyskin siitä kunhan kroppa tottuu uuteen nukkuma-asentoon..

Bb: kehitä jostain semmonen vastaavanlainen "pussukka" kuin raskausajantukivyö ja laita se miehes päälle, sit sujautat sinne kolme ISOA vesimeloonia (tai iso kurpitsakin käy) ja pyydät sitten miestäs sitomaan kengännauhoja ja jos ei häneltä onnistu, niin sano että kyllä sun nyt tohon pitäis pystyä, eihän noi meloonit oo mikään sairaus. Itse tein näin miehelleni esikoista odottaessa ja juurikin tuon lauseen kuultuani, sen jälkeen on äijä ymmärtäny ainaki vähän paremmin, ettei tän mahan kanssa pysty ihan kaikkeen!

Meilä ku on eka lapsi ni enemmän tuo mies joutuu toppuuttelemaan ja mielellään vaa hellis ja silittäs masua ku oottaa helmikuuta ku laps joulua :D
Miula oli neuvolas taas kaikki ihan normaalia, mitä nyt paino menee tasaseen ylöspäin :D hoitsutäti vaa vaihtu ja tää uus on jotenki jäätävä. Vähäku se ois jumissa.

Ootteks ottanu sen influenssa rokotteen? Tein poikkeuksen ja suostuin, yleensä kieltäydyn noista kaikista, en hakenu ees possunuharokotetta aikoinaan ku ei ollu pakko..

Meillä on koko perhe ottanut influenssa rokotteen. Pari influenssaa sairastaneena en tosiaankaan sitä halua raskaana ollessa tai vauvan kanssa. Ja muu perhe kun esikoinen on itsekin vasta puoltoistavuotias ja vauvaa voi suojata vaan rokottamalla muut. Olin kyllä vähän yllättynyt kun mieskin suostui ihan napisematta ottamaan :) itelleni oli nyt kolmas vuosi peräkkäin kun ekan kerran otin esikoista odottaessa.

Meillä on koko perhe ottanut influenssa rokotteen. Pari influenssaa sairastaneena en tosiaankaan sitä halua raskaana ollessa tai vauvan kanssa. Ja muu perhe kun esikoinen on itsekin vasta puoltoistavuotias ja vauvaa voi suojata vaan rokottamalla muut. Olin kyllä vähän yllättynyt kun mieskin suostui ihan napisematta ottamaan :) itelleni oli nyt kolmas vuosi peräkkäin kun ekan kerran otin esikoista odottaessa.

Mää oon ottanu ny kahtena vuotena influenssarokotteen. Oon "vaan" kerran influenssan sairastanu mut en kyl toista kertaa halua, saati ees ny ku on raskaana. Oli se niin järkky tauti.

Saakos avopuoliso ilmaseks sen rokotteen? Minähän tietysti saan,mut koskeeko se koko perhettä?

Mun käsittääkseni mun mies tais saada ilmasiks sen? En kyllä ihan sata varma ole.. Mut, jos saa niin voi olla, ettei oteta maksua, kun ois muutenki saanu sen siviilipalveluksessaan?
Onks muilla tullu rokotus kohta kipeeks? Vai oonko vaan yliherkkä :grin nimimerkillä viimeks, kun neuvolan th otti multa hemoglobiinit niin tuli mustelma sormeen...

Rokotuskohta oli vähän arka. Ja nyt siinä on mustelma ollu jo viikon...

Takaisin