"Tyhmät" kysymykset?!

Käsittääkseni sisällä pidetään ns. apukenkiä jos taapero varvistaa voimakkaasti. Mulle neuvolalääkäri sanoi niin.
 
Mun käsittääkseni toi oli täynnä vanhentunutta tietoa, yritän muistaa etsiä yhden linkin jossa oli tosi hyvin käsitelty noita kenkäasioita.

Me ei oo vielä mietittykkään kenkiä, talvea varten on stonzit ja niillä varmaan pärjätään pitkälle kevääseen kun tuskinpa Bebe alkaa ihan matkaa kävellä vaan siirtymiset hoidetaan muuten.
 
Meille päiväkoti yritti esittää että poika tarvii kengät. Yritin sovitella ton jalkaan kenkiä mutta ne ei vaan istunu! Muutenki oon sitä mieltä että ostan kengät vasta kun kävelee! Kävin sit ostamassa stonzit minäkin.
 
Mä en oo ostanu kenkiä enkä oo varautunu muutenkaan jaloitteluun ulkona millään tavalla. Kahdet pehmeät lämpötöppöset meillä on. Ainoat paikat missä jäbä nousee tukea vastaan seisomaan on pinnasänky ja mua tai isiä vasten jos istutaan lattialla. Helmikuussa alkaa päiväkoti ni kattelen sitte lähempänä ajankohtaa niitä popoja.
 
En nyt puhelimella löytänyt sitä, mutta Lähiömutsi-blogissa on hyvä postaus kengistä, johon oli haastateltu muistaakseni jalkoihin erikoistunutta fysioterapeuttia!
 
Olipas hyvä postaus! Toi tosin aiheutti vaan lisää ahdistusta oikeanlaisen kengän etsimiseen!! :wink
 
Mahtavaa. Hyvä postaus. Mennään siis huopatossuissa ainakin tämä talvi. Tytär on kuitenkin vielä niin pieni, ettei se kävelemällä paikkojen välejä kulje. Minkä kulkee, joutaa joku tukemaan.
 
Lämmöllä suosittelen stonzeja.. Ne on huippuhyvät, kestää jalas kivasti, lämpimät ja menee talvella hyvin vaunuissa ja sit kun alkaa kävellä nii hyvät ulkoillessa ja kontatessakii kivemmat kun kengät. Ja vedenpivät.. Ostin ne viikko sit Leolle ajatuksena et menevät ensikenkinä talven ja alkukevään varmaan myös, saa nähdä joudunko ostaa isommassa koossa vielä ens vuoden puolella mut luulen et menee tuo M koko kevääseen. Kesällä kivempi sit ihan kengillä alkaa kävelyä harjotella kun eii tartte nii paljoo muute pukea.. Yksiä isosiskon vanhoja kenkiä kokeilin leolle nii ei sille vielä ees asetu kengät kunnolla jalkaan :)
 
Emmäkää nyt aatellu tolle monoja lyödä jalkaan et läheppä kävelee... Töppösillä mennään.
Lähinnä mietin et ku ovat nimeltään ensiaskelkengät ni ovatko tarpeelliset ja jos on ni millon tarvii ottaa käyttöön.
Tuo nousee tukea vasten missä vaan pystyy ja ottaa tukea vasten muutamia askeleita. Ja varvistelee musta melko paljon.
Mut joo.... Kysyn neuvolasta.
 
Muokattu viimeksi:
Lämmöllä suosittelen stonzeja.. Ne on huippuhyvät, kestää jalas kivasti, lämpimät ja menee talvella hyvin vaunuissa ja sit kun alkaa kävellä nii hyvät ulkoillessa ja kontatessakii kivemmat kun kengät. Ja vedenpivät.. Ostin ne viikko sit Leolle ajatuksena et menevät ensikenkinä talven ja alkukevään varmaan myös, saa nähdä joudunko ostaa isommassa koossa vielä ens vuoden puolella mut luulen et menee tuo M koko kevääseen. Kesällä kivempi sit ihan kengillä alkaa kävelyä harjotella kun eii tartte nii paljoo muute pukea.. Yksiä isosiskon vanhoja kenkiä kokeilin leolle nii ei sille vielä ees asetu kengät kunnolla jalkaan :)
Siis mitä, meneekö ne kengistä? (Näillä meidän penskoilla siis, tuskin kukaan näitä vielä kerkee kävelyttää kotoo tarhaan ja takasin.) Jos menee, niin se uusienkaan hinta ei ole paha, kun voi ostaa kerralla koko talven sopivat, toisin kuin kengissä.
En oo raaskinut, kun olen luullut niitä vain kyytiläiskengiksi ja korkeintaan semmosiks "seisopa tässä kun äiti laittaa roskapussin roskikseen". Tämä siis parhaimmillaan kävelee ennen joulua.

Edit: entäs loskat, rännät ym? Tarviiko toisia kenkiä, niin kauan kuin stonzit pysyy ehjinä? Kestääkö ne hiekoituskiviä?

Löytyis varmaan googlestakin, mut kun nyt kerra aloin kyseleen, niin... :wink
 
Muokattu viimeksi:
Riipitii, ne on kosteudenkestävät, eli ei teipattuja saumoja, muuten pitävät. Ja kelpaavat hyvin kävelyyn, kuulemma asfaltilla kuluvat nopeasti mutta esim puistoilussa kestävät hyvin.
 
No mitä oon kuvia katellu ni näyttää kyllä semmosilta polyesterilla päällystetyiltä tötteröiltä jotka ei paljo menoa kestä. Ei ihme jos ei oo kirppareillakaan tullu vastaan... Ja aika suolanen hinta kyllä mun mielestä 40 euroa hetken käytöstä. Anteeks vaan pessimistisyyteni... :shy:
 
Holaa kaikki ihanan äidit jotka imetätte. Mitäs onko jollain kokemusta siitä että ootte nyt viime aikoina lähteny vihteelle ja ottaanu vähän enemmän kun yks kai kaks? Tai vaikkapa kännit? Lapsi pärjänny hyvin ilman ilta tissii? Aamu tissii? Jatkan tästä aiheesta vielä tonne ärsytää, potuttaa menee hermot ketjuun..
 
Pullosta juo pumpattua maitoa! Syliä saa muutenkin kuin vain imetyksen kautta ja kun ei tissit ole paikalla niin ei meillä Poju ole edes osannut vaatia, ns. tyytyy kohtaloon. Ja kunhan muistaa itsekin pumppailla illan mittaan niin ei Tuu tukoksia yms..
 
Rintamaidossahan on alkoholia saman verran kuin veressä, eli maidon alkoholipitoisuus ei ole ongelma :). Humalassa ei toki ole sopivaa hoitaa lasta! Eli pumpattua maitoa vaan kehiin! :)
 
Takaisin
Top