"Tyhmät" kysymykset?!

Nanna, mä olen ollut useamman illan poissa lähiaikoina, ja pari kertaa ottanut vähän enemmän. En kuitenkaan mitään "kunnon kännejä", ei varmaan kroppa kestäis, mutta jonkun kuusi (?) annosta. Korvike ei meillä kelpaa, eikä pullosta juo lypsettyäkään maitoa.

Oon imettänyt iltapäivällä, lähtenyt menemään, seuraava imetys aamuneljältä. Hyvin on 12h pärjännyt ilman maitoa, puuroa mennyt illalla ehkä vähän enemmän. Ja tissejäkään ei enää tarvitse pumppailla, muutama kuukausi sitten oli vielä toinen tilanne.
 
Joo ton pumppaamisen mäki voin unohaa kun ei mun rinnoista edes pumppaamalla tuu yhtään mitään tai sit toi mun rintapumppu on niin paska.
 
Mä jo sanoin että en pikku jouluile tai rimpsaile tänä vuonna enkä pitkään aikaan. Ei juo korvikkeita eikä pullosta. Nukahtaa vaan tissiin. Ja mä join kuukausi sitten yhden siiderin ja siitä seurasi paha olo, väsymys ja pääkipu eli krapula tuli ilman humaltumista. Olin järkyttynyt. Mun kroppa on päättänyt olla ilman toksisia aineita.
 
Mä oon pari kertaa juonut kaksi annosta ihan kotona vaan ja molemmilla kerroilla oli seuraava päivä aika heikko et enpä ihan heti oo enempää juomassa :D
 
Mmm: aika sama meillä. Kyllä mä kotona kin oon juonu just joku 4-5 alkoholi annosta kun oon saanu poitsun nukkuu ja sit vasta aamupuuron jälkeen imettäny nii ihan hyvin on menny (ei oo syöny öisin enään moneen kuukauteen.. Tänä aamuna koitettiin ihan piruttain että miten aamu/aamupäivä menee ilman tissiä ja yllätyin kyllä todella positiivisesti.. Ei mitään merkkejä siitä että olis edes kaivannu tissiä ja nukahti päikkäreille lounaan jälkeen tosi nätisti.. Päätettiin että koittaan vielä samalla tavalla tässä joku ilta että mies tekee kaikki ilta toimet ja katotaan kuinka nätisti suostuu nukahtaa ilman ilta tissiä kun aamu kin meni niin hienosti.. Ehkä mäki sit jossain vaiheessa pääsisin hetkeks irtaantuu kun tietää että kaikki on hyvin ja että se pärjää... Jotenki oon vaan mun pienen pään sisällä kuvitellu että se ei pärjää missään nimessä ilman mun tissii joka aterian jälken ja nyt olin kyllä niin päähän lyöty kun olla ja voi..
 
Tällästä tässä vaan mietin että ne kellä nyt jo nousee ite seisomaan tulee vasten nii otteko ollu siinä vieressä jos kaatuu vai ooteko antanu kaatuilla nii paljon kun lystää? Meillä Leevi oppi ite nousee tukee pitkin seisoo tossa 3 päivää sitten ja on välillä ihan uhka rohkee.. Ja pahin on se että se haluu nousta ylös kävely tuolia vasten jossa ei oo mitään jarruja.. Yritää välillä jopa kiivetä sen päälle..
 
Veka on noussu tukea vasten seisomaan jo jonkin aikaa. Alkuun sitä oli valmiudessa nappaamaan kiinni jos se vaikka kaatuu selälleen mutta pari päivää ku olin turhaan varjellu poikaa onnettomuuksilta ni lopetin mokoman tohottamisen. Uskomatonta kehon hallintaa on kaverilla. Nousee seisomaan ja laskeutuu turvallisesti menemällä polvilleen. Kaks kertaa on tippunu pepulleen. Mä oon ainaki ihan luottavaisena ollu. Kyllä niitä kuhmujaki vielä tulee ja niistä oppii.
 
Sama ku Mashnulla, alkuun olin varmistelemassa mutta Bebe oppi onneks tosi nopee laskeutumaan hallitusti, olisko just muutama päivä mennyt :)
 
Joo siis, täälläkään ei taodettu kaatua nousemisen jälkeen kertaakaan?!? Siis mitenkään pahemmin, pyllylle kyllä!!
Venla oli alussa arka laskeutumaan ja yleensä rupes itkemään niin kauan et joku kävi istuttamassa. Mutta lopetin senki hyvin pian et oppi ite tuleen alas. Ja hyvin on oppinu.
Tuntuu et ennemmin kaatuilee istualtaan:D
 
Meillä myös on noustu seisaalleen suunnilleen kuukauden päivät, inan verran kauemmin. Alkuun ei koskaan kaatunut joten en ollut huolissaan. Nyt kun rohkeutta on taiteilla yhdellä kädellä ja välillä ilmankin tukea, sattuu muksahduksia parin päivän välein..
 
Jimmy oli kans tosi uhkarohkee, kun opetteli tukea vasten seisomaan ja kävelemään. Kyllä mä aika pitkään sitä varmistelin aina kun mahdollista, mutta kylläpä se silti pari kolme kunnon kopsua päähän sai per päivä. Pahin on ku kiipeää jonnekin, just esim taaperokärryn päälle. Onneks nyt on unohtanut sen tempun...
 
Mä en kestä ton yhen kiipeilyä! Onko mini kiipeilytelinettä näin pienille missä joku turva matto alla?? Nousee pystyyn ja sit pitää kiivetä joka paikkasn.. Mä niin pelkään että se satuttaa ittensä = (
 
Nanna, meillä oli samaa kuukaus sitten. Sydän syrjällään sai koko ajan olla. Ja käytettiin sellasta konttauskypärää ettei löis pahasti päätään kaatuessaan. Mut aika nopeesti poika kehittyi niin ettei tarvinnu enää niin paljon huolestua. Tsemppiä!
 
Meidän mestaritonttu oli tänään seistä tokottanut täpö tätnnä olevaa pyykkikoria vasten, vieressä pyykinkuivausteline ja olipa neiti sitten kaatunutsinne telineen alle ja mennessään vetänyt perässään pyykkiä päälleen... kuului hätääntynyt älähdys ja hätääntynyt äiti etsi hetken lastaan :-) Molempia nauratti kun sain tuon tohelon pelastetuksi läjän alta.
 
Happy, sama meillä. Kerran,näin kun lakanat vaan pöllähti kun petsku veti telineen mukanaan :D
 
Ratkaisuja tulisijan eteen ettei pikku termiitti pääse polttamaan itteensä? Meillä on pönttöuunit ja niissä kuumenee ne luukut oikeesti kuumiks ja pitäis saada jotain siihen eteen (edullisesti) että Veka ei polta itteensä. Nyt ollu isot laatikot siinä edessä mutta tuo kiipee pian niiden päälle ku alkaa olla niin iso poika. Jalka nousee jo...
 
Takaisin
Top