Lapsillehan pitää opettaa, miten hallita tunteita. Pitää puhua tunteet auki, "nyt sinua harmittaa, kun et saanutkaan ottaa siskon lelua", "nyt sinua väsyttää", "nyt sinulla on nälkä, ja siksi olet ärtyisä". Tuon mäkin osaan jollain tapaa. Mutta sitten pitäisi myös opettaa kanavoimaan sitä turhautumisesta syntyvää "raivoa" johonkin muuhun kuin pikkusiskon tuuppimiseen. Miten se tehdään? Mitä sen taaperon on tarkoitus sillä raivolla tehdä, mihin se pitäisi purkaa?
Itse olen aina ennen käynyt purkamassa turhautumat zumba-tunnilla, mutta nyt kun ei ruuhkavuosina ole salille ehtinyt, olen ruvennut päästämään tarzan-maisia karjahduksia silloin kun tekisi oikeasti mieli kurittaa taaperoa jostain kolttosesta oikein kunnolla. (lähinnä jos tyyppi ei anna helmikuisen olla rauhassa, vaan jollain tapaa saa pikkusiskonsa itkemään) Ja olo helpottaa. Mutta tuo meidän taapero on alkanut matkimaan äitiään, ja päästää myös tarzan-karjaisuja. Ihan julkisilla paikoilla. Vaikka sisko säästyykin, niin eihän tilanne ole hyvä... Mitä mun pitäisi tehdä, mihin toimintoihin taaperoa kehottaa? Mitä te teette kun puratte raivoanne/turhautumistanne, tai mitä lapsenne tekevät? Pää ihan tyhjä, auttakaa tyhmää!