Loppuraskauden oireet

Ihana, ku en oo ainua kärsiä näistä kivuista ja supistuksista yms mitkä vaivannut viikkoja. Viikosta 14 oon kärsinyt painatuksista ja suppareista.. Liitoskipuja vasta nyt alkanu yöllä pikkuhiljaa vasta tulee joka suuri ihme. Tänää taas tullu ruskeaa, kirkasta,verensekaista ja keltaista limaa.. Yöks oikeasti. Vertaki illalla ja aamulla vähä tuli. Jospa alkais kohta tapahtuun. Ei kyl kiire muuten oo ja ku ikävä raskausmasua tulee (kiva kerranki laittaa päälle mitä haluaa eikä peitellä vaan läskimakkaroita), mut selkä ei kauaa kestä. Ja häntäluun kipukaa ei oo kivaa.. Aamun oli suoraan sanottuna perse kipiä. Kunnolla painatti maatessaki. Ollu outo väsy päällä.. Eilen oli virtaa kyl.. Vessassa saanu ravata eilisestä asti,mut ripulilla ei oo kuitenkaan.. Välillä tosi oksettava oloki.
 
Pikku loma tekis terää kyllä.. Mut ei onnistu meillä,ku koulut alkaa huomenna ja osa sakista kuumeessa . Ja teinejä saa koskaa mihinkää muutaku kiristämällä/pakottamalla jos sittenkää.
 
Täällä alkaa kans huumori loppua auttamatta kesken, epäsäännölliset supistukset vaan kipeytyy koko ajan, viime yönä aamu kuuteen asti valvottu säännöllisten kanssa, nyt kohdunseutu vain poltteleva ja todella arka, vauvan liikkeet sattuvat kamalasti, lisäksi viimeyön jäljiltä vatsa aivan kuralla. Ensin tyyppi uhkailee syntyä ennenaikojaan ja nyt vaan kiusaa mua :P
 
Ööö oon havainnut uuden oireen, olen alkanut kuolaamaan öisin?! Viime yönä heräilin useampaan otteeseen kuola poskella ja tyyny märkänä, alkaako sitä nyt sit taantumaan itsekin vauvaksi.
 
Ruusa, Kuulostaa tutulta! Ensin pelossa että syntyy ennen aikojaan ja sitten pienellä ei olekkaan mikään kiire. :smug: Mulla tyhjeni eilen masukin pariin kertaan ja ajattelin jo että ennakoiko synnytystä, mutta eii oireet on loppuneet kuin seinään.
 
.
 

Liitteet

  • i-drooled-a-lot-last-night-comic.jpg
    i-drooled-a-lot-last-night-comic.jpg
    32.4 KB · Katsottu: 47
Muokattu viimeksi:
Mulla kans poltteli kohdunsuu koko yön, mutta tänään on saanut vetää taas ihan rauhassa ensin 6 km:n koiralenkin ja perään kolmen tunnin keskustakierroksen ilman elettäkään supistuksista tai muista. Otin uuden taktiikan ja aloin sopimaan menoja joka päivälle, jos vaikka pääsisi perumaan niitä kun on riittävästi suunnitelmia. :D
 
Mun mielestä olis kans ihana päästä kävelemään edes 1 km lenkki! Selkäkivut ja liitoskivut yhdistettynä epämiellyttäviin mutta kumminkin kivuttomiin supistuksiin aiheuttaa sen että välillä matka sohvalta vessaankin tuntuu kamalan pitkältä :sad001 Mulla on vielä yli kolme viikkoa laskettuun aikaan ja sanoinkin miehelle eilen illalla että en kyllä jaksa koko kolmea viikkoa tällaisia päiviä ja öitä että koko ajan sattuu johonkin kohtaan, saatika jos menee vielä pari viikkoa yli..
 
Täällä kans mamma joka on niiiii perkeleen kypsyny kaikkiin kipuihin, et huomenna, ku meen neuvolaan, nii neuvolantäti saa luvan laittaa äippäpolille lähetteen, että käynnistävät. Enkä lähe pois ennenku kirjoittaa lähetteen. Sellaiset hermosäryt varsinkin öisin,et alkaa riittään. Kyl on tramalia, motifeniä, panacodia yms ikävä ja tietenki Buranaa.. Olis kiva nukkua. Univelan takia on nuppiki kipiä... Kyllä eilen jo supisteli lupaavasti, mut hiipu tietenki heti, ku aloin kerranki katsoon kellosta..
 
Ööö oon havainnut uuden oireen, olen alkanut kuolaamaan öisin?! Viime yönä heräilin useampaan otteeseen kuola poskella ja tyyny märkänä, alkaako sitä nyt sit taantumaan itsekin vauvaksi.
Sama "vika" täälläkin :D
 
Yöt on kyllä hankalia nyt. Närästys vaivaa, eikä lääke auta. Jos ei närästä, niin sitten on joku paikka kipiä, onneksi lämpöpussista on apua jonkin verran. Ja puolentoista tunnin välein heräilyä vessaan. Syödäkin pitää joskus keskellä yötä. Vauva kouluttaa äitiä yöheräilyyn ja syöttämisiin :wink
Mutta en valita, suurimmilta ongelmilta oon välttynyt. Hyvin oon jaksanut puuhailla ja tehdä juttuja huonoista yöunista riippumatta. Ja nythän sitä pystyy lepäilemään päivällä, kun työt loppui. Malttaisi vaan, kaikkea puuhaa kun on.
Oisko jollakin vinkkejä tuohon närästykseen, kun syömisillä ei tunnu olevan vaikutusta. Mitkä konstit teillä tepsii?
 
Mä haluisin kans lenkille, mut mitä paskaa.. Käyn postilaatikolla (varmaan 20m matkaa) niin sillä välillä oon kironnut ku merimies, saanut supistuksia ja liitoskipuja :D sohvallakaan voi enää maata ku siinäkin tulee supistus. Ja kun nousee ja lähtee vessaan. Nyt olis 37 viikkoa täynnä ja tänään on synnärille aika, toivon niin, et saisin jonku käynnistys ajan tai jotaki. Niin loppu oon tähän. Huomenna on neuvola, aion sielläkin kyllä valittaa. Vaikka loppu tulos korvaakin kaikki kivut ja säryt, mut nyt ei siltä kyllä tunnu.
 
Joo mä oon kyllä päässyt ihan älyttömän helpolla koko raskausajan. Ainoa "vaiva" alkaa olla tämä laskettua aikaa kohti tiivistyvä malttamattomuus, olisi ihana saada jo vauva syliin.
 
SanNi, mulla auttoi närästykseen se, että jätin tomaatin kokonaan pois. Yritin Renniellä häätää närästystä, mutta yllätyin itsekki kuinka nopeasti se lähti pois ku jätti tomaatit kaupan hyllylle :)
 
Mulla on muuten ollut helppo raskaus, ainut oire raskaudesta oli kasvava masu kunnes sitten rv 18 alkoi ne supistukset.(Närästystä oli joillain viikoilla mutta sekin sitten helpotti.)
Jotenkin tuntuu ettei mulla olisi oikeutta siis valittaa näistä, mutta ihan tosi kun on levännyt suurin piirtein suurimman osan koko raskausajasta ennen aikaisuuden pelossa, ja nyt loppuajasta kun minnekään ei voi kävellä päästelemättä ärräpäitä on ollut todella raskasta henkisesti. Suoraan sanottuna masentavaa. :sorry:
Nyt aion kyllä ärräpäidenkin uhalla ihan kävellä ja touhottaa, lenkkeillä jotta saataisiin tää pikkuinen syntymään. :wink
 
Mulla on närästykseen auttanut samarin sekä ihan tavallinen vissy, tosin sitä saa kyllä sitten juoda aika paljon.. Joskus muistan lukeneeni että tavallinen vihreä salaatti neutralisoi vatsahappoja mutta koska mun ei ole kertaakaan tehnyt salaattia mieli samaan aikaan kun on närästänyt niin en ole testannut tätä väitettä :D
 
Sama "vika" täälläkin :D


Tää on niin ihana vaiva. Viime yö meni taas kuolatessa, jossain vaiheessa heräsin siihen kun kuolaa ihan tosissaan virtasi toisesta suupielestä, lisäksi naamassa oli sellaisia kuivuneita jojoja. Oli ihan tosi seksikäs olo. Täytyy todeta että yksi hyvä puoli on siinä että ei tartte jakaa sänkyä toisen kanssa, kukaan ei ole näkemässä näitä noyryytyksen hetkiä :grin

Muuten oireet täälläkin tuntuu vaan pahenevan. On tosi tukalaa liikkua. Eilen lyllersin lähikaupasta kotiin 25min, normaalisti menee 5min. Oli pakko pysähdellä ja puuskuttaa kun supisteli ja sukkapuikotteli ihan huolella. Tänään aamulla oli onneksi hieman parempi niin sai edes pienen lenkin tehtyä koirien kanssa, niitä käy vähän sääliksi kun ei vaan pysty liikkumaan siihen malliin että saisivat tarpeeksi liikuntaa. Onkin nyt hommattu kotiin paljon aivotyöskentelyä ja puruhommia että saavat jotenkin purettua energiaa.
 
Mäkin oon huomannu kuolaavani jo kuukauden ajan nukkuessa:wtf:

Itseeki alkaa ärsyttää nää säännöllisen epäsäännölliset supistukset joita jatkunu jo monta iltaa! Eilenki olin ystävän luona esikoisen kanssa ja ystävä kellotti 2 h ajalta mun suppareita jouta tuli eka 15 min välein ja lopulta jo 10 min välein mut kotona ne sit loppu taas ku seinään. Tää on koko ajan uhkaillu tulevansa aiemmin ku esikoinen ja nyt ei sit vieläkään oo taphtunu mitään. Koko ajan oon oottanu et tulee aiemmi ku 37+2 jollon esikoispoika synty ja tänään sit viimein tämä h-hetki ja ei kyllä oo taas merkkiäkään et mahasta ois minnekään lähdössä. Joten päätinpä että mulle ihan sama tuleeko se tuolta millon pois et en jaksa enää pohtia ja pähkiä et jokohan tämän päivän supistukset tietäs menoa:sour:

miten niin muka oisin kyrsiintyny jo loppuraskauteen...:rolleyes:
 
Mä myös kuolaan nukkuessa :D Mistähän moinen johtuu? Mulla närästykseen on auttanut Samarin.
 
Nyt taas alkoi vuotaa tuota ruskeaa, toisinaan paksua toisinaan limaista vuotoa. Vuoto kuulemma kertoo että kohdunsuulla tapahtuu ja olisi merkki synnytyksen käynnistymisestä. No voikos tätä nyt kestää sitten viikko tolkulla? o_O
 
Takaisin
Top