Lokakuiset esikoisen odottajat

Heipä hei pitkästä aikaa. En ole ehtinyt kirjoitella enkä kyl lukemaankaan mitä muille kuuluu. Meillä kävi silleen että pikkuinen ihmeemme halusi jo ulkomaailmaan. Hän siis syntyi 8.9 iltasella ja tänään siis tasan kk ikäinen. Miulla meni vedet ja jäin sairaalaan tarkkailuun ja kun supistukset ei alkanu ni laittovat sen pillerin murusen. Pieni ihmeemme olikin poika vaikka lääkäri niin varmaksi sen hampurilaisen ennusti. No se ja sama kumpiko kunhan oli terve. Valohoidossa poika oli reilun vrk sit osastolla. Mitat oli 47cm ja 2864g. Synnytys muuten meni hyvin, mutta epiduraali menikin spinaaliks ja sain sen päänsärky komplikaation tuosta puudutuksesta eikä veripaikkaa laitettu. Kärsin ensimmäisen viikon ihan järkyttävästä päänsärystä ja ainoa miten ei särkenyt oli makuulla mutta pystyssä heti tuntui kun joku iskisi moukarilla päähän. Onneks mies auttoi todella paljon pojan kanssa. Ihan vihjeenä jos joku tuon saa niin kofeiini helpottaa ja auttaa paremmin kun särkylääkkeet. Sen ne sairaalassa sillon sanoivat et kokeillaan sitä ensin.
Rasittava riesa kyl ja joudun edelleen ottamaan iltaisin ennen nukkumaan menoa kofeiini pillerin jotta pääsen yöllä ja aamulla sängystä ylös ilman päänsärkyä. Kärsin siis vieläkin, mutta jo huomattavasti parempi.
Tsemppiä kaikille, jotka jo saaneet pikkuisen ja joilla koitos vielä edessä. Luottakaa kehoonne. Se kyllä kertoo mitä pitää tehdä, vaikka pirun kipeetä tekeekin.
 
Heipä hei pitkästä aikaa. En ole ehtinyt kirjoitella enkä kyl lukemaankaan mitä muille kuuluu. Meillä kävi silleen että pikkuinen ihmeemme halusi jo ulkomaailmaan. Hän siis syntyi 8.9 iltasella ja tänään siis tasan kk ikäinen. Miulla meni vedet ja jäin sairaalaan tarkkailuun ja kun supistukset ei alkanu ni laittovat sen pillerin murusen. Pieni ihmeemme olikin poika vaikka lääkäri niin varmaksi sen hampurilaisen ennusti. No se ja sama kumpiko kunhan oli terve. Valohoidossa poika oli reilun vrk sit osastolla. Mitat oli 47cm ja 2864g. Synnytys muuten meni hyvin, mutta epiduraali menikin spinaaliks ja sain sen päänsärky komplikaation tuosta puudutuksesta eikä veripaikkaa laitettu. Kärsin ensimmäisen viikon ihan järkyttävästä päänsärystä ja ainoa miten ei särkenyt oli makuulla mutta pystyssä heti tuntui kun joku iskisi moukarilla päähän. Onneks mies auttoi todella paljon pojan kanssa. Ihan vihjeenä jos joku tuon saa niin kofeiini helpottaa ja auttaa paremmin kun särkylääkkeet. Sen ne sairaalassa sillon sanoivat et kokeillaan sitä ensin.
Rasittava riesa kyl ja joudun edelleen ottamaan iltaisin ennen nukkumaan menoa kofeiini pillerin jotta pääsen yöllä ja aamulla sängystä ylös ilman päänsärkyä. Kärsin siis vieläkin, mutta jo huomattavasti parempi.
Tsemppiä kaikille, jotka jo saaneet pikkuisen ja joilla koitos vielä edessä. Luottakaa kehoonne. Se kyllä kertoo mitä pitää tehdä, vaikka pirun kipeetä tekeekin.

Kuuluuko spinaalin normaalisti tuo kauhea päänsärky? Vai onko se joillaki vaan pelkona, että tulee?
 
Spinaalin laiton jälkeen kuuluu laittaa pisto kohtaan ns. Veripaikka, niinkuin pieni_ihme tuossa laittoikin ja jos se veripaikka jää laittamatta, voi tulla tosi koviakin kipuja. Muuten puudutusten jälki oireisiin ei käsittääkseni pitäisi liittyä päänsärkyä. Tai muitakaan kipuja liiemmin.
 
Muokattu viimeksi:
Tuon päänsärkyn saa vuodessa 1-3 henkilöä tuosta puudutuksesta. Näin anestesia lekuri miulle sanoi. Veripaikkaa eivätblaittaneet ku just sillä hetkellä ei särkeny päätä. Tuollasista päänsärkyä en toivo edes pahimmalle vihamiehelle jos sellainen olisi. Kyl se niin järkyttävä oli. Kofeiinia edelleen pillerinä otan yöllä jotta aamulla ei särje nuppi mutta muuten särky hellittäny. Niin ja siis synnytyksestä on 5 viikkoa aikaa.
 
Mulla oli monta päivää pänsärkyä synnytyksen jälkeen mutta laitoin nestehukan piikkiin kun synnytyksen aikana oli 39,5 kuumetta n 4h ajan. Kuume nousi kun oli olin jo 10cm auki mutta vauva ei vielä kiinnittynyt/laskeutunut. Sinnittelin pitkään kuumeissani ja lopulta Otin epiduraalin ja kyytipojaksi oksitosiinia ja 2h päästä pääsin vihdoinkin ponnistamaan. (Synnytyskertomus seuraa jossain vaiheessa.)
 
Oho, hurjan kuumeen oli nostanut Lulu! Kirjoittelet varmaan kertomukseenkin, mutta onko tietoa mistä moinen johtui?
 
Veikkaan että kuume nousi kivusta. Olin jo kokonaan avautunut ja vauva kuitenkin vielä liian ylhäällä. Sen jälkeen supistukset kestivät niin kauan ja tulivat ihan peräkkäin. Mulla siis käynnistettiin synnytys ja puhkaistiin kalvot vaikkei vauva ollut kiinnittynyt.
 
No se on varmasti todennäkösin, jos tilanne helpotti vauvan synnyttyä. Voi että.. Mutta hyvä, ettei sen vakavampaa, vaikka synnytys olikin monin verroin rankempi!
 
Mullakin nousi korkea kuume synnytyksessä. Olin ihan horkassa jälkeenpäin. Kuume laski kuitenkin yön aikana. Kätilö sanoi, että kuumeen nouseminen on aika normaalia, itse en kuitenkaan ollut kuullut moisesta ennen.
 
Mullakin oli kuumetta, tosin vain 37,7. Laittoivat siksi suoneen paracetamolia ennen ponnistusvaihetta. En kyllä ymmärrä miksi sitä tarvitsi alentaa siinä...
 
En ole myöskään ennen kuullut tuosta kuumeilusta. :O Mutta hyvä tietää, niin osaa varautua siihenkin.
 
Mä oon henkisesti varautunut että voi mennä maanantaihinkin, omalta osaltani siis. :D Pidetään peukkuja! :)
 
Alysha, niin minäkin :) Viimeistään kuulemma 42+1 käynnistetään eli ensi ma voi mennä täälläkin. Tai tiistaihin tai keskiviikkoonkin ennen kuin typy rinnalla :hello2
 
Eilen käynnistettiin aamu 8.. Täälä ollaan vieläkin ilman supisteluja :D helppoo ko heinänteko
 
Mun syntymistäni käynnisteltiin kolme päivää ennen kuin suostuin tulemaan ulos. Kummipoikani syntyi leikkauksella, sillä toisessa yliaikakontrollissa kävi ilmi että vedet oli menneet JOSKUS eikä sitä oltu huomattu eikä supistuksia ollut kuulunut. Itekkii pelkään koko ajan että lapsivettä valuu hiljalleen ja hiljalleen joka päivä ilman että huomaan mitään. Laskettu aika on siis tänään ja kaikenlaisten sukurasitteiden takia menen jutustelemaan käynnistyksestä maanantaina. Itse en kokisi sitä vielä tarpeelliseksi mutta myönnettävähän se on ettei tämä raskaustila ole tehny mun yleisterveydelle hyvää :)
 
Täällä käynnistyksen siis sunnuntaina aamulla ja paluuta ei kuulemma ilman vauvaa ole :D kohdunsuun tilanne täysin epäkypsä joten tuskin tässä ihmeitä tapahtuu ennen sitä. Sanoivat kanssa että kypsyttelyyn voi mennä oma aikansa ennen kuin mitään kalvoja voidaan edes puhkaista. Vaavi voi hyvin,liikkui hulluna, sykekäyrät hyvät, lapsivettä normisti jne. Joten näillä mennään ja paistetaan tappiin saakka sitten :)
 
Voi luoja mulla lähtee järki sukulaisten kanssa - lähinnä miehen puolelta. Mä nyt kuitenkin olen lähemmäs neljääkymmenta kuin kolmeakymmentä mutta pitävät täysin idioottina koska on esikoinen kyseessä. "Onko vaipassa ollut pissaa?", "onko syönyt hyvin?" ja mun lemppari " tuleeko sulta maitoa?". V..tu!! Antakaa meidän nyt vain olla ja ei en aio jakaa tikkien määrää yleiseen tietoon sukulaisten kesken. Aloittivat soittelun jo laitoksella. En vastaa enää puhelimeen.

Oma olo on romahtanut synnytyksen jälkeen. Ihan kaamea olo koko ajan enkä saa nukuttua. Itkettää ja ärsyttää. Vissiin pikkusen hormonit tapissa..
 
Voi luoja mulla lähtee järki sukulaisten kanssa - lähinnä miehen puolelta. Mä nyt kuitenkin olen lähemmäs neljääkymmenta kuin kolmeakymmentä mutta pitävät täysin idioottina koska on esikoinen kyseessä. "Onko vaipassa ollut pissaa?", "onko syönyt hyvin?" ja mun lemppari " tuleeko sulta maitoa?". V..tu!! Antakaa meidän nyt vain olla ja ei en aio jakaa tikkien määrää yleiseen tietoon sukulaisten kesken. Aloittivat soittelun jo laitoksella. En vastaa enää puhelimeen.

Oma olo on romahtanut synnytyksen jälkeen. Ihan kaamea olo koko ajan enkä saa nukuttua. Itkettää ja ärsyttää. Vissiin pikkusen hormonit tapissa..

Kirpsulle voimia! Voin vaan kuvitella kuinka hermoa kiristää! Odotan itse joutuvani samaan. Onneks vaan appivanhemmilla ei ole minun numeroa :D nyt ne on jo pari viikkoa soitellu miehelle, että joko oon synnyttämässä! Teki mieli sanoa miehelle, että sanoo niille että kyllä me sitten ilmoitetaan! Enkä tosiaankaan aio noille omista imetys yms muista asioista kertoa. En koe heitä niin läheisiksi.
 
Muakin miehen puolen sukulaiset ahdistelee. Pojun isoisoäiti jaksaa joka viikko soittaa ja kysyä tuleeko multta maitoa. Ekan kerran mä ymmärsin mutta tarviiko sitä samaa jankuttaa.
 
Takaisin
Top