Mammat Liikkuu!

Miuta pelottaa ku kutona oon kokeillut niin meillä menee alakertaan raput kierteellä, et niistä jotenki kaatuu. Sama varmaa olis just ulkona juurien yms kanssa
 
Me on käyty rintareppuileen metsässä, ihan samaan tapaan se oma tasapaino säilyy, pitää vaan vähä tarkemmintutkailla pari metriä ain eteensä :)
 
Meilläkin ostettiin stokken kantoreppuja siinä viihtyy poika hyvin. Useat lenkit sillä tehty. Sit oon nyt ite käyny muutamia kertoja pumpissa, ai että on ollut kivaa päästä kunnolla hikoileen. Mut koskas uskaltaa steppiin tai attackkiin, jossa myös hyppyjä?
 
Ah. Attack.. Minä niin kaipaan sinne rääkkäämään itseni henkihieveriin :) samaa siis mietin itsekin että milloinhan uskaltais..
Mulla on kyllä reisistä niin kadonnu voimat että ne olis hapoilla heti. Yks ilta hytkytin tyttöä reisiä päällä jonkun aikaa ja ai että kun tuntu. Miehelle mainitsin niin tuumasi vaan että treeniä treeniä. Joo.. Jos lokakuun aikana kävis ostaa sen salikortin..
Näin jo viime yönä unta että menin jo ladylinelle josta en kyllä oo yhtään tykännyt :D
 
Lenkkeilyn aloitin heti sairaalasta kotiuduttua, vaihtelevan pituisia lenkkejä erilaisilla yhdistelmillä (vauva rintarepussa/vauva rintarepussa+esikoinen kärryissä/vauva ja esikoinen molemmat kärryissä/esikoinen kärryissä/yksin ilman lapsia) 20min-45min kerrallaan 1-2krt päivässä. Pari viikkoa sitten aloitin kevyesti tekemään pientä kotijumppaa (askelkyykkyjä, kyykkyjä, punnerruksia, dippejä yms) ja eilettäin tein ekan tapout treenin. Tapoutilla sain esikoisen jälkeen itseni kuntoon ja raskauskilot karisteltua, ja samaa meinaan tälläkin kertaa, tosin oman ajan löytäminen treenille on haastellisempaa nyt kun on kaksi lasta. Tapout on siis kotiharjoitteluohjelma, lisää infoa löytyy googlaamalla tapout xt jos jotakuta kiinnostaa :) ainakin itselle on helpompaa treenailla kotona kun lähteä salille tms tässä elämäntilanteessa..esikoisen ollessa vauva tein tapoutin päikkäreiden aikana jolloin jäi sitten enemmän perheen yhteistä aikaa miehen tullessa töistä kun ei tarvinnut olla minun enää lähdössä urheilemaan illalla. Nyt kahden lapsen kanssa pitää treenailla illalla lasten mentyä nukkumaan, molemmat ovat nykyisin unilla jo ennen klo 20. Toki kotitreenaaminen vaatii enemmän itsekuria mutta tulokset kyllä motivoi :)
 
Kävin viikko sitten ekaa kertaa kokeilemassa salibandya ja on vielä pitkä matka et pääsee siihen vanhaan kuntoon takas. Mut ihanaa ku saa pikkasen omaa aikaa ja pysyy mielikin virkeämpänä.

Oon itte asias miettinyt tuota kantorepun hankkimista. Te joilta sellanen löytyy niin onko suositella minkälaisen kannattaa hankkia?
 
Tuo tapout xt on kyllä näin alkuun liian rankka. Itellä se löytyy ni kokemusta on. Niitä kaikkia liikkeitä ei saa tehdä
 
Anjoan, kato nyt sellanen, missä se istuinosa on tarpeeks leveä kuten allekirjoittanut juntti ei tehnyt :D Ja mun siinä renkulassa tulee lisäks sen päätuen ne klipsit vauvan naamalle niin, ettei nää mitään. Ne joudun avaa jos tyttö on hereillä ja sit toisella kädellä kannatella päätä.. Eli käy kaupoilla kokeilemassa, ite ajattelin mennä ellei tyttö nyt totu tohon. Hyvä etten ostanu kallista ja huonoa ens alkuun :)
 
Aubrey kiitos vinkistä, meinasin jos ois netistä tilannut mut varmaan paras mennä paikanpäälle. minkä merkkinen kantoreppu sulta löytyy?
 
Aubrey kiitos vinkistä, meinasin jos ois netistä tilannut mut varmaan paras mennä paikanpäälle. minkä merkkinen kantoreppu sulta löytyy?
Netistä jos tilaat ni kuvista kun katot niin repun pitää olla semmonen että vauvan jalat ei roiku suorana alaspäin vaan lonkista avautuu sivulle, polvet peppua ylempänä. Muuten mikö reppu sopii kenellekin on vähän mielipidekysymys :) manducaa ja tulaa suosivat moni, ite taas totesin stokken olevan itselle sopiva (helppo pukee yksin, kallis oli mutta meillä oli lahjakortti). Ihan halpaa ei kannata ostaa ne ei yleensä ole ergonomisia lapselle tai itselle.
 
Manducasta oon kuullut kans hyvää mut ilmeisesti vähän monimutkaisempi laittaa päälle. Tuota Stokkea vois käydä kans kokeilemas ku sekin ois tärkee ominaisuus et ois helppo pukea päälle.
 
Minulla on ergo baby kantoreppu vauvatuen kanssa ja olen kyllä tykännyt, helppo ja nopea laittaa päälle. Isompaa vauvaa voi siinä kantaa sitten lonkalla ja selässäkin.
 
Mulla on Manduca, ja suosittelen! En tiiä kuinka helppoja muut on, mutta kyllä mää oon Manducanki kokenut helppona pukea :D
 
Meillä vauva vihasi manducaa.. jos on mahdollisuus niin kannattaa testata ennen ostoa vauvan kanssa että molemmat tykkää.
 
Meiltä löytyy Manduca, eikä mun mielestä ole vaikea päälle puettava :eek: Ihan pienelle vauvallehan siinä on vauvatuki, jolla vauva nousee ylemmäs ja jalat asettuu paremmin (kun eivät vielä aukea kunnolla sammakkoon), ja sen asettaminen kunnolla voi tietenkin olla oma hommansa. Mutta muuten ihan helppo, olen jopa selkään saanut yksinäni.

Mutta jos mahdollista, niin kannattaa sovittaa noita reppuja. Toiselle sopii toinen ja jollekin muulle toinen.
 
Tarkennusta vielä sen verran että manduca oli kyllä helppo pukea mutta vauva eitykännyt, huusi aivan suoraa huutoa vaikka parikin kertaa kokeilin
 
Meillä Manduca käytössä ja suosittelen kyllä.:happy: Pari ekaa kertaa tuntui kömpelöltä sen laittaminen päälle+vauva kyytiin mutta nopeasti sen kuitenkin oppii ja nyt menee jo rutiinilla/helposti.
 
Meillä taas ei pukeminen onnistu kovin hyvin manducaan eikö tuo muksu siinä viihdykkää. Kaikin puolin molempia osapuolia hermostuttavia kokemuksia nuo reppuun yritykset
 
Takaisin
Top