Mammat Liikkuu!

Mä en saanut mitään asiantuntevaa apua jälkitarkastuksessa. Sanoi, että sit ku lantionpohjanlihakset on kunnossa, saa tehä kaikkea. Ne on musta aika hyvin koko ajan olleet.

Selkä on huonossa kunnossa, joten lihaksia pitäis kuntouttaa ja haluisin pelaamaan koripalloa, mut en tiedä, milloin sitä uskaltaa. Viikolla en pääse mihinkään ilman vauvaa, et en tiedä, miten onnistuu kuntoilu.

Meillä manduca on pelastanut lähes koko elämän! Ei oo vaikee laittaa päälle jos mun mieskin vetäsee vaven siihe suit sait kauppareissullekkin autosta, toimii! Tää tyttö vihaa edelleen vaunuja mut tossa manducassa ja liinassa on ku enkeli! Nukkuu vaik miten ite rytkis menee. Eilen ostin siihen sadesuojanki ja tuntu toimivan ku sateessa/tuulessa kävin heittää hepoille heinät äsken. Suosittelen todellakin!

Kantoreppuja testissä kuningaskuluttajassa. Siinäkin kaikille testaajille tuli eri suosikki, joten itse kannattaa testata

Mies on alkanut kysellä että millonkas aion salille lähteä. No minähän lähtisin heti kun sais syönnit rytmitettyä ettei mene maha tyhjänä tai täynnä ja kunha olis saanu käydä suihkussa ettei valmiiksi hien hajuisena menis. Nii ja ku olis pukluttomat salikamppeet ni se olis kova! :P ukko ei ymmärrä että tarviin siihen aikaa ja samalla vauva vaatii sylittelyä ja pierun vääntöön apua kun on vähän tullut masupipiä.
Noh, ensi viikolla pitäs saapua postiin uutukaiset salipögät ni sit lähden ja vaikka vaadin ukkoa jättämään oman salittelunsa silloin väliin (siitäkö se riemu repeää..) :)

Rankemman liikunnan aloittamisesta synnytyksen jälkeen oon kuullut 10 ja 1 eri kokemusta/mielipidettä/ohjetta... Itsekään en saanut jälkitarkastuksessa juuri MITÄÄN neuvoja. Muuta kuin, että harjoita lantiopohjanlihaksia. Kuntopiiriä voit tehdä, mutta kovia vatsarutistuksiahan et tee? -tyyliin.
Mutta mieleeni jäi jostain kahden olen-kätilö-nimellä kirjoittaneen: ei juoksua, spinningiä, kuntosalia 6 kuukauteen synnytyksen jälkeen. Tai mitään missä alapäähän kohdistuu kovaa painetta, hyppelyt, salilla painojen kanssa tehtävät kyykyt jne. Liian aikaisin aloitettu tämänkaltainen liikunta altistaa laskeumille - ja ne kun ilmenevät ilmeisesti vasta vuosien päästä.
Itseäni polttelee jo kovasti nämä em. harrasteiden aloitus, mutta pakko kai malttaa. Jos ois vara ja mahdollisuus voisi toki aloittaa ohjatun kuntosalin. Kukin toki tekee aina omat ratkaisunsa milloin nämä tai mitään liikuntaa alkaa (taas) harrastaa!
Jos täällä on joku liikunnan ammattilainen olisi mukava kuulla vinkkejä!

Juu mun se oli fisher pricen edullisempi ( n 70 €) eli siinä menin metsään. Ostin käytettynä onneks parilla kympillä.

Äiti osti mulle nyt jonkun Baba -merkkisen tarjouksesta, en löytänyt Googlesta oikeen mitään? Kukaan kuullut? Kuulemma joku testivoittaja, luomupuuvillaa :)?

Jahas voi ei, se taitaa olla just tommonen sling.. Voi äiti! Kyllä se repusta puhui..

Puol vuotta. Kääk. Haluun niin koripalloileen, mut se on just hyppyjä ja juoksua ja tapaturma-altistakin.

Huomenna 9 viikkoa synnytyksestä. Oon käyny nyt viikon sisällä 4x koirien kanssa hölkällä. Parin sadan metrin pätkiä on hölkätty ja sitten taas kävelty. Aika hauska että en oo koskaan juoksijatyyppiä ollut ja siltikään nuo hölkkäpätkät ei tunnu missään , kunto ei siis olekkaan ihan nolla :D hiki valuu kyllä ihan tippoina kasvoja pitkin ku kotiin päästään (lenkit pelkkää ylä- ja alamäkeä) ja olo on mainio! :)

Tänään oli jälkitarkastus ja lääkäri antoi luvan liikkua ihan oman tuntemusten mukaan. Ei mitään kieltoja siis. Enkä edes itse ehtinyt asiasta kysellä. Tänään tulikin käytyä lenkillä (suurimmaksi osaksi kävelyä ja väliin pikkusen hölkkää) ja tein vielä 20min lihaskuntoa. Tulipa hyvä olo :) hölkän rajasin tarkoituksella ihan pieniin maistiaisiin niin ei tullu kyllästymistä. Nyt on vaan kova hinku uudelleen lähteä! Ja sehän oli tarkoituskin. Yleensä inhoan lenkkeilyä. :D

Tuo hölkkä nyt sitten kipeytti sektiohaavan, typerä minä!! Hölkät vaihdettu kävelyyn takaisin. Varovaisuutta naiset! :)

Mulla on vaan vähän etureidet hellänä. Ei pahasti. Ja käet! On muuten hankala ku pitäis tuota 6,5 kilosta jaksaa kantaa :D

Joo vissiin pitäis tuolle selälle alkaa jotain tekemään. Yöllä nukahdin mahalleni niin heräsin jonkun ajan päästä siihen etten pysty liikkumaan kun selkä on niin jumissa. Hammasta purren oli pakko kääntyä etten tuskasta ähistään herätä ketään.

Oon lukenu tosta joo Jebsu! Tarkkana kannattaa olla jos kovasti erkanivat.

Meidän lähellä alkaa naisten kickboxing ja laitoin vetäjälle viestiä, että mitä mieltä kun mulla 3 kk synnytyksestä. Että hyppyjä tai kyykkyjä tms ei kannata tehdä. Vastasi, että Joo hei tiedän tasan miltä susta tuntuu! Mun tyttö on 6 v ja inhoan vieläkin haarahyppyjä!
...Öööö? :D No mietin sitä itse sit enemmän, että ehkä parempi nyt välttää, kun en raskausaikana tai sitä ennenkään kuntoillut. Laitoin sit hänellekin viestin, että joo juttelin lääkärikaverin kanssa, hän sanoi ettei vielä kannata. Ettei nyt muita mammoja sinne ottais liian varhain! Ärsyttävää rahanahneutta..

Aattelin ny tänne taas fiilistellä :rolleyes: täs on ny ollu n kuukauden(?) tauko salista kun rupes tiputteluvuotoo tulemaan. Vattalihakset tuntuis olevan palautuneet ja dieetti on pitänyt (pienten lipsahduksien kera :smiley-ashamed004). Salikäyntejä nyt kaks takana ja DAMN IT FEELS GOOOOD!! Jalkaprässiä tehdessä huippas tärisytti ja hengästytti ja sattui (hyvällä tavalla) ja SILTI tuli iiiiso fiilis että tää on NIIIN mun juttu!:smiley-bounce012

Oon mitannu itteni ja punninnu, laittanu ne ylös ja päivämäärät joissa tietty painotavoite. Maltillisesti ja määrätietoisesti mennään, motivaatiota kasvattaa mm. jalasta tippuvat mammapikkarit ja liian suuret raskausajan paidat :)
19.5.2016 mun pitäis olla "vasta" takas siinä painossa mitä painoin ennen raskautumista, toivottavasti kiinteempänä kuin silloin :smiley-ashamed005 matkaa sinne on 14kiloa ja 400g . Wish me luck and motivation ! :smiley-bounce012

Mä kävin eilen salilla ekaa kertaa 1 1/2 vuoteen ja ai että teki hyvää. En ollutkaan nii heikko ku luulin :D Viisi kiloa jäi raskaudesta, niitä nytten dietin avulla tiputtelen. Olen vaan huomattavasti löllömpi tosta vyötärön seudulta nyt toisen raskauden jälkeen. En tiedä onko se pelkkää läskiä vai mitä mut se ei vaan sula millään!

En ees muista millon olisin esellisen kerran juossu, kun polvet ovat vaivanneet.. Mutta viime viikolla päätin lenkillä vähö kokeilla niin sain juostua pitkänkin matkan loppujen lopuksi! Toisessa kädessä vielä koira, joka ei ihan oo tottunu kuoksulenkkeihin.. Ehkä mää pääsen vielä kuntoon! Salille pitäis päästä, että pääsis kiinteytyy..

Liikunta on ollu enimmäkseen kävelyä (kantorepun kanssa), olisinkohan neljä kertaa tähän mennessä saanut aikaiseksi juosta (kolmesti juoksumatolla ja kerran ulkona). Nyt kuitenkin aion tosissaan elvyttää juoksuharrastuksen, treenit on kalenteroitu seuraavan 12 viikon ajaksi! Joku netistä löytyny ohjelma, jossa tavoitteena juosta kymppi. Menis kai se kymppi vaikka heti jos hampaat irvessä vetäis, mut jospa 12 viikon päästä se menis nopsemmin ja mukavammin. :P Rauhallisella aloituksella pyrin myös välttämään vammat, pari vuotta sitten juoksin itelleni rasitusmurtuman...

Tein vähän kotijumppaa vauva painona ja poika tykkäsi niin kovin, että kikatteli ääneen :) Tuli niin hyvä fiilis siitä sitten itsellekin, että varmaan viitsii tehdä toistekin. Sen verran painava jo tuo mun jumppakaveri, että kyllä tuntuu kropassa. Netistä löytyy hyviä ohjeita.

Takaisin