Mammat Liikkuu!

ääh... ei mustakaa urheilijaks oo.. vaunujenkaa en jotenki jaksa ja pimee tulee jo nii aikasi ni aina jää ku touhuilee koko päivän. ois ihana kyl mennä kunnon lenkille
 
Kohta 5kk synnytyksestä, raskauskiloista ei tietoakaan enää ja kroppa kiinteytynyt tosi paljon. Eipä voisi uskoa että kaksi raskautta ja synnytystä takana..aivan huippuhyvä fiilis! Tähän on tultu lenkkeilemällä päivittäin 1-2krt vauva kantorepussa kävelylenkkejä tai koiran kanssa kävely/hölkkä/ kevyitä juoksulenkkejä + 3-5krt viikossa tapout xt kotitreenejä fiiliksen ja jaksamisen mukaan. Tapouttia olen tehnyt jälkitarkastuksesta lähtien, alkuun aloitin rauhallisemmilla treeneillä joka toinen päivä ja sen jälkeen olen soveltanut fiiliksen mukaan. Ruokavaliota en ole halunnut tiukentaa koska imetän ja haluan että maitoa ainakin riittää, herkunsyöntiä olen kuitenkin vähentänyt. Salille olisi kiva päästä, mutta toistaiseksi kotireeni on ainoa mahdollisuus kun vauva ei syö muuta kuin tissiä enkä kovin kauaa voi olla pois hänen luotaan.

Eihän tämä kroppa enää synnyttämättömäksi muutu, reisiin tuli muutamia raskausarpia (haaleita onneksi) ja tissit ovat roikkuvammat kuin ennen (voihan ne olla aika kamalat pussukat imetyksen päättymisen jälkeen..). Mutta kyllä peiliin uskaltaa jo katsoa :) kunhan imetys loppuu niin sitten on tarkoitus omalla ruokavaliolla pudottaa vielä viitisen kiloa ekstraa mikäli ei tällä menolla itsekseen lähde.
 
O-ou niin se tammikuu on viimein saapunut ja kuntosalijäsenyys aktivoituu takaisin 'mammalomalta' 15.1 ! On hyytävän tyyris, 65e kuussa joten paree alkaa käymään siellä! :nailbiting:

On tässä kyllä taukoiltukin oikein huolella, kävin salilla viimeeks marraskuun alkupuolella:joyful: eilen tein pikasen vatsalihastreenin ja tänään nostelin vähän käsipainoja ja kotiäidin murheille annoin kyytiä tanssimalla ne pois! :grin tapahtumapaikka siis kotona, "yksin" (mies kaverilla käymässä ja tyttö nukkumassa)
 
Mä kävin tänään, ensimmäistä kertaa, sellaisella MetaFit treenissä. Interval tyyppistä treeniä 30 min :'D Ai jumankekka mä luulin et oksennan :'D mies oli silleen "mukana" et vei tytön viereiseen leikkipuistoon, mut näki meidät kyllä koko ajan (ulkona puistossa siis treenit). Sanoi se, kun itse olin ensin itelleni nauranut, että no näytti se vähän hassulta :'D Mä meen ens kerralla ihan suosiolla vaan äiti & vauva tunnille, sinne tulee mun 3 vkoa sitte synnyttänyt kaverikin. Ehkä mä siellä jaksan :'D apua.. Tiedän jo nyt, etten pääse huomenna ylös sängystä. Ainii nukuin 2 h treenin päälle ja vedin kilon ruokaa.. Hehe.
 
Mulle on tullu nyt syksyn jälkeen pari lisäkiloa. Ja mikä pahinta.. Tuo maha. Toppahousut on yhtä tiukilla ku viime talvena :D
Päätin sitten ottaa kehiin lankutushaasteen joka puhelimen muistiinpanoista löyty. Ajattelin että kyllähän nuo ekat päivät menee heittämällä mutta helkkari miten huonoon kuntoon sitä on ittesä päästäny kun 20sekuntia teki tiukkaa. :D
Tulee siis todella tarpeeseen nuo ja se 10kerran jumppakortti minkä oon hommannu. Vielä kun pääsisi lähtemään..
 
Mulla alkoi maanantaina taas tiukka dieetti, tällä kertaa liikuntaohjelman kera ! Pitäs tehdä 4x aerobinen + 4x lihaskuntotreenit viikossa. Voin jo nyt kertoa että kaikkia treenejä en pääse/ehdi tekemään mutta josko edes puolet ja kunhan pitää ruokavaliosta kiinni ni ehkä sais ittesä kesäks kuntoon:grin paino on ollut koko ajan laskusuunnassa mutta jouluherkut pysäytti laskun, jäätävällä mässäämiselläkään en saanut painoa nousuun. Onneksi! :P
 
Noniin. Nyt on sitten rytmi tähänkin eli nyt 4 kertaa viikossa. En pystyisi, ellei kotona olis myönteisesti suhtauduttu...eli tänään oon nähnyt vauvaa peräti tunnin, kun tietty nukkuu päiväunia myös. Huomenna sit halin vain molempia tyttöjä.
 
Oon taas alottanu salireenit ja olen yllättyny kuinka paljon sitä voimaa on! Ylimäärästä sitäkin enemmän. Oon nyt viikon aikana päässy jo kolmesti salille ja fiilis on mitä mahtavin ^^ pitäis löytää vanha salivihko, josta näkis painot ennen raskautta...
 
Kerranki syötiin ukon kanssa yhtäaikaa aamupalaa ihan ruokapöydän ääressä. No siinä keskusteltiin tulevasta päivästä jne sit keskustelu kääntyi salitteluun (ukko käyny about 10 vuotta jo tositarkotuksella ja siltä se näyttääki) ja lopputulos oli että minä huudan suu puuroa täynnä että mikä vittu on ku ei ymmärretä että kyllä mä siellä salilla oman kuntoni rajoille vedän vai mistä vitusta se pyörrytys tulee hengailustako!! .. Sori kielen käyttö:shy: ukko vähätteli taas vaihteeksi , luuli neuvovansa/motivoivansa mutta mm. lause "no sullahan se salittelu on vielä aika kevyttä" ei ole motivoimista mun korvaan :D

Tollaset lauseet yhdistettynä omaan epävarmuuteen saa inhoamaan kuntoliikuntaa ja tekis mieli vaan kaivautua peiton alle suklaalevyn kanssa:finger::grumpy:
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top