Synnytystoivelista

Mä oon niin sairaalakammoinen ja paniikkikohtauksista kärsivä et pitää olla jämäkkä mut empaattinen ja ammattitaitoinen. :)
 
Mulla nyt tuli kaks asiaa kirjotettua toiveisiin (tänään oli valmennus+tutustuminen ja sinne jäi lappukin sit)
1. Kivunlievitys kyllä kiitos
2. Yhden hengen huone jos vapaana

:D näillä mennään sit. Meillä on jokaisessa synnytyssalissa amme, yhteen mahtuu mieskin mukaan :P eli aina saatavilla, saattaapa olla että kokeilen kivunlievittäjänä jos on mahdollista :)
 
Mä en uskalla mitään listaa tehdä ennenkun saa varmuuden synnytystavasta. Ainoa toive tällähetkellä että pääsisi synnyttämään, eikä leikata :sorry:
 
Voisin tehdä tismalleen samanlaisen listan kuin seEnsimmäinen :) joku huonekaveri olis kyl perseestä, kun en halua jauhaa mistään. Mykkä kävis. Ja joku joka ei haise.
 
Mä en haluu siks huonekaverii ettei ite kehtaa paukutella siellä (kuulema pierua pukkaa synnytyksen jälkeen reippaasti? :D ) ja en kyllä tahdo haistella kenenkään muun hajuja, totta tuo. Myöskin jos tulee itku mistä tahansa asiasta ni tahdon vollottaa ihan yksin niin kovaa ku tulee enkä yrittää hillitä sitä , en tahdo että tuntemattomat kyselee onks joku hätänä (varsinki jos se o vaa hormoonimäryä) :p

Kuin hienoo muuten ois saada semmonen himoneuvoja / "minä tiedän kaiken lapsen kasvatuksesta" mamma huonekaveriks :D!!
 
Voi helv.. Jos tulis joku Miss Small Talk huonekaveriks muuten! o_O
Mua ärsyttää jo kaupassaki ku pitää aina olla hymyilemässä ja vastailemassa kyselijöille kiltisti.. Tai ei nyt aina, mut joskus. Ehkä synnytyksen jälkeen se toinenki saattaisi olla vähän väsynyt kuitenki?
 
Minulla on ristiriitaiset tunteet mahdollisesta huonekaverista. Hän saattaa olla ärsyttävä ihminen, entä jos kälättää koko ajan mulle tai puhelimessa, kemiat ei natsaa yms. yms. ja omia tuhnutteluja tulisi hävettyä. Tosin samassa jamassa oltaisiin molemmat, joten siltä kannalta ei siinä olisi ihmeellistä jos on pakko töräytellä. Toisaalta odotan, että siellä vieressä olisi joku todella kiva tuore äiti ja siinä synnytyksen jälkeisessä yhteisessä kokemuksessa saattaisi syntyä koko loppuelämän kestävä vahva ystävyyssuhde (: Toivon jälkimmäistä, koska ammatin puolesta mulla on vaan mieskavereita, eikä heistä ole paljoa iloa jakamaan äitiysjuttuja.
 
Olin viimeks yhden yön ja päivän normihuoneessa jossa oli kaksi muuta äitiä ja sitten saatiin onneks perhehuone. LKS on vaan yks perhehuone ja se on kyllä todella kysytty ja haluttu joten ihmettelen miten meillä kävi niin hyvä tuuri että saatiin se.

Ja sitten niistä huonekavereista.. Oli todella inhottavaa kun kaikki mitä siinä huoneessa puhutaan kuuluu muille. Minä esim raportoin suolen toiminnasta hoitajalle ja pyysin jotain ummetukseen joten mun ulostusvaivat tuli varmaan huonekavereille selväks. Sitten mun vieressä oli semmonen äiti joka ravas tupakalla niin aina kun se tuli niin se huone haisi aivan järkyttävälle :S
No mut viereisessä huoneessa oli joku romaani synnyttänyt joten siellä huoneessa oli varmaan koko niitten suku :D Aivan älyttömästi lappas porukkaa siellä ja koko vierailuajan.
 
Meillä ei saa osastolle tulla muita kuin isä ja mahdolliset lapset, ni välttyypä ainaki siltä trafiikilta. Ite en oikeen tiedä huonekaverista, oon kumminki aika hitaasi lämpeevä kenellekään (ei small talkkia) ja huono nukkumaan ni sit on kaikkee häiriöö kuitenki koko yön jo omasta vauvasta, saatika naapurista ja vauvasta. Mut sit taas jos se toinen on semmonen normi puhelias ja mukava ni meneehä se aika sit joutusammin..
 
Mulle kelpaa NKn 4 hengen huoneet. En usko, että pari tippaletkua käsissä sillä hirveäsi on väliä, missä sitä makaa...kun mahtuisi johonkin huoneeseen, ettei tarvi jäädä käytävälle, jos siellä sairaalassa joutuu 10 päivääkin tasailemaan sokereita, niin ehtinee huonekaverit vaihtua useaan kertaan. Toivon, et olisi monikulttuurista seuraa. Voisin ehkä auttaa, kun sairaalan henkilökunnan englanninkielen taso taitaa olla aika heikko...
Korvatulpat/unimaski mukaan
 
Joo korvatulpat täytyy kyllä minunkin vielä käydä hankkimassa. Esikoisen kun oli vasta synnyttänyt niin kaikki oli niin uutta ja outoa että hyvä että sitä uskalsi ees siinä vauvan vieressä nukahtaa. Siinä kun itkee vuorotellen oma ja muitten vauvat ja hoitajat vielä kulkee siihen päälle niin sitä tämmösenä herkkäunisena havahtuu kaikkeen. Tälläkin kertaa kyllä heti jo meinaan sitä perhehuonetta kysyä.
 
Kiva kaikki kohdun tyhjennykset huonekaverin kanssa. Ja se jonninjoutava länkytys, jonka aubreu mainitsi :Heartred
 
Itse en ole edes ajatellut toiveita.. Olisihan varmaan voinut siihen esitietolomakkeesenkin laittaa toiveita. Eipä sinne tullut muuta kuin : "Ei epiduralia". Nyt alkoi kaduttamaan, entäs jo kipu on niin kova, että tarvitsenkin epiduraalin..Huh. Mitä te muut olette sinne esitieto lomakkeeseen väsänneet ? Olisihan näitä toiveita pitänyt etukäteenkin jo miettiä..
 
Miulla se jäi sillo tyhjäks ku en osannu viikolla 12 miettiä mitään semmosia
 
Täällä kaikki kehuu potilashotellia, kun saa olla rauhassa, mutta mä luulen, etten halua sinne. Tuntuu jotenkin turvallisemmalta olla vaan osastolla, jossa liikkuu koko ajan ihmisiä. Yks tai kaks yötähän ne luultavasti siinä vain pitää ja tuskin nukkuisin kovin hyvin olisin sitten missä vain.
 
Libero, mä en laittanut esitietolomakkeeseen mitään toiveita ja valmennuksessa sanottiin, että ei niitä sieltä välttämättä lueta eli kannattaa olla lapulla. Ja ei ne etukäteistoiveet tarkoita, ettet saisi sitä epiduraalia, jos haluat (jos siis synnytys sopivassa vaiheessa). Kyllä mieltään saa muuttaa.
 
Minä olen ollut ihan varautunut siihen, että osastolla sitten on huonekaveri. Perhehuoneeseen en halua, kun sitten hoitajat ei käy ja kokoajan pitäis miestä juoksuttaa ja haluan kaiken mahdollisen avun ja neuvon mitä on saataville (eli sen miehen pitäis todella olla siellä sairaalassa kokoajan ja tosiaan kehdata juoksuttaa niitä hoitajia :D ). Hyvällä tsägällä tosiaan siitä huonekaverista voisi tulla uusi tuttavuus ja kaveri, saattaapa se olla joku ennestäänkin tuttu kun joillain tutuilla on myös heinäkuussa laskettu aika.
 
Juu ei meilläkään mitään perhehuonetta pyydetä. Mies ei kuitenkaan koko aikaa sairaalassa ole vaan kotona, ja hinta on aika paljon suolaisempi kuin normihuone joten menkööt niille jotka sitä oikeasti tarvitsee.
 
Mistä/milloin tuo esitietolomake pitäisi saada? Mua neuvottiin ottamaan se mukaan ensi viikolla kun mennään tutustumaan synnäriin, yritin etsiä josko sen olis sairaalan sivuilta voinu jostain tulostaa mut ei löytynyt...
 
Mulle lähetettiin esitietolomake täytettäväksi jo marraskuussa, ennen ensimmäistä neuvolaa. Se käytiin siellä läpi ja ekassa ultrassa jätettiin sairaalaan. Kellään tietoa paljonko perhehuoneesta joutuu yleensä maksamaan? Mekään ei välttämättä tarvita perhehuonetta, mutta toivoisin, että saisin oman huoneen. En ole kovin hyvä jutustelemaan vieraiden ihmisten kanssa enkä varmaan varsinkaan synnytyksen jälkeen. Oon muutenkin vähän erakko ja kaipaan rauhaa.
 
Takaisin
Top