Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hemmetti wild, mies katsoo mua kun hullua ton sun kaksikielisen perseen ansiosta :D hajoan!

Meidän pienimmällä likalla kuumetta 39.1 eikä mitään muuta oiretta, mikä pörriäinen liene? Olisko vauvarokko?
No jää nähtäväksi... Taidetaan unohtaa huominen piknik kavereiden kanssa:(
Toivottavasti paranee pian, onneksi ukko vapaalla niin saan otettua päivällä päikkärit jos yö yhtä huutoa, voi meidän pikku sonttu!:(

Illalla mielikuvitus lentää ja varsinki ku on väsyny :D Vielä pitäis kymppiin asti kestää töissä :D

Nt-ultra onnellisesti takana! Niskaturvotus oli 1,1 mut muuten sanottiin, että yhteistulokset tuosta mittauksesta ja seulontaverikokeista tulee sit postissa. Ei tosin meinannu vauveli millään mennä semmoseen asentoon, että olis saanu mitään mitattua. Mahaa tökittiin ja koitin yskiä, välillä nousin jopa hyppimään:)

Äippä, kuume voi ihan hyvin nousta ennen flunssan muita oireita, joten voi olla ihan tavallinen virus. Tosi kurjaa joka tapauksessa. Voimia teille <3!

Lumikatriina me täällä toivuttu vasta räkä taudista, voihan se tietysti olla jokin uusikin...
No jää nähtäväksi toivottavasti menee nopeasti ohi!

Pahoinvointi iski sitten tänään ja sen takia sain käydä tappelemassa työterveyshoitajan kanssa.
Mulla olisi koko viikonloppu töitä ja hän olisi kirjoittanut vain tämän päivän ja huomisen saikkua. Onneksi ymmärsi, kun selitin, että jos huomenna on hyvä olo, niin menen töihin, mutta jos tulee huono olo työpäivän aikana, niin mulla on se saikkutodistus valmiina, joten ei siinä vaiheessa tartte lähteä päivystykseen. Sama sunnuntaina.
Olen kaupanalalla ja meillä ei ole mahdollisuutta olla omalla ilmoituksella poissa. Eniten ketutti lause: "no, kun et työskentele kassalla, niin sähän pääset helpommin oksentamaan." Ihan kuin mä vain hengailisin vessan lähettyvillä ja välttelisin asiakaskontakteja koko vuoron. Sitäpaitsi työ on kuitenkin aika fyysistä, joten ei sitä jaksa tehdä, jos todella huono olo.

Kiitos Wildis, pelastit mun päivän!

Painonnoususta: mulla on reilusti ylipainoa, mutta onneksi se ei ole noussut raskauden aikana lainkaan, vähän itseasiassa laskikin. Toivottavasti ei nousisikaan, mutta aika näyttää.

Söin esikoinen odotukseen B6. Heti ei vaikutusta, mutta hetken napsittua pahoivointi helpotti :) neuvolasta sillon suosittelivat. Eli kannattaa ainakin kokeilla :)

Tuli kyllä tarpeeseen toi kakskielinen perse :D:p ollu niin herkkä päivä et rupesin jopa itkee ku miehen kaveri kysy multa että mitä kuuluu :D meni mies aika hämilleen ku purskahdin itkuun ja pyysin anteeks ja selittelin et oon suht normaali koht et kyl tää menee ohi :D huh hu näitä hormooneja. Piti mun vielä kommentoida muutaki mut pää tyhjeni tyysti ton kakskielisen perseen jälkeen :D

Mulla magnesium vei pahoinvoinnin. Koko ajan olin sitä syöny monivitskussa mut ilmeisesti ei ollu imetyny tai oli väärää muotoa koska kun otin tuota pelkkää magnesiumia sen 240mg niin seuraavana päivänä ei enää oksettanu :) jätin sitte yhen päivän väliin ja taas rupes illalla oksettaa :( enään en völiin jätä..

Niin tosta painon noususta piti komnentoida, +10kg ja nyt rv 15!! Pistäkää paremmaks :P ja lähtöpaino oli jo +10kg liikaa.. Ei siis hyvältä näytä :(

Rv 15 ja olo kuin valaalla

Aaaaw, kiva kuulla et piristin noin monen päivää vaikkakin erehdyksessäni :D Oon tän ryhmän tämmönen toheloin ihan selvästi :D

Cicado nyt ku sanoit tuosta magnesiumista ni oon juonu kahtena päivänä vichyä jossa on listättynä magnesiumia ja olo ei oo ihan niin kauhee ollu! Jospa niillä ois sit tosiaan joku yhteys :) taidanpa siis tänäänki litkiä sitä töissä ihan surutta ja ostaa kotiinki kaapin täyteen sitä :D

Miulla on valmiiksi ylipainoa,nyt ei ole vielä ainakaan tullut kun kilo lisää,onneksi! Oon syönyt kyllä ihan liikaa ja vääränlaista ruokaa,mutta onneksi se ei näkynyt vaa'alla :)

Tekisi hirmuisesti ostella kaikkea pientä jo,mutta yritän hillitä vielä itteni ;)

11+4

Minulla on paino noussut 3kg. Pahoinvointi on helpottanut tällä viikolla, joten nyt vois yrittää jälleen syödä terveellisemmin. Viime aikoina kun jokin on maistunut, niin se on ollut jotain vähemmän terveellistä.

Niin olen tällä hetkellä työtön, mutta opiskelen työvoimakoulutuksena lähihoitajaksi. No opinnot kyllä jäävät kesken, mutta jatketaan sitten joskus myöhemmin.
Rv 12+5

Mulla lähtenyt pois kilo ja se pelkästään Radi ruokavaliolla :) hyvä linja siis!

Aivan kamala yö, alkuun meni tosi hyvin ja pienin nukku tosi hyvin mutta 3 eteenpäin yhtä huutoa, särkylääkekkään ei toiminut ja tyttö kuuma kuin kekäle:( hitsi kun se ei vielä osaa kertoa mikä hätänä... Nyt sitten tän aamun naureskellut ja touhunnut kuin normaalisti mutta katsotaan miten käy kun särkylääkkeen vaikutus loppuu puolelta päivin... Aivan kamalaa kun lapset kipeenä, en kestä :,(

Rv 14+5

Huomenta mammat :)

Mulla on painoa lähtenyt muutama kilo (vaikka oon syönyt ihan mitä sattuu). Ihan hyvä niin kun tuota on ennestäänkin enemmän kuin tarpeeks. Eilen kävin sokerirasituksessa ja saa nähdä tuleeko pakkosiirtyminen terveellisempiin ruokiin ja kuinka paino sitten kehittyy.

Marlau 13+6

Moikka leidit! Tulempa tännekin turisemaan pitkästä aikaa :)

Tänään 15+4, kyllä aika vaan menee nopsaan. Eilen oli kans sokerirasitus ja tuloksista tarvis maanantaina soitella. Toivon todella ettei ne aiheuta jatkotoimenpiteitä.

Juhannuksen jälkeen uusi neuvola käynti ja rakenneultra olisi 23.7. mies toivoo tietysti poikaa mutta mulle ei oo niin väliä :)

Teillä on hurja kirjoitustahti mutta yritän hypätä tässä kunnolla mukaan!

Tsemppiä kaikille :Heartred

Lumikatriina me täällä toivuttu vasta räkä taudista, voihan se tietysti olla jokin uusikin...
No jää nähtäväksi toivottavasti menee nopeasti ohi!
Poitsulla tulee lähes joka kerran flunssan jälkitautina korvatulehdus, jolloin kuume saattaa nousta korkealle. Toivotaan että siellä olo helpottaa pian.

Mä saan olla huomiseen iltapäivään asti kotona YKSIN! :) Aloitin aamun jo (pyykinpesulla,) jalkakylvyllä ja lämpimällä suihkulla. Just lakkailin kynnet. Onneks olokin on jo hyvä. Jos sitä uskaltaisi ostaa illaksi vähän suklaata. Mulla on LA ruokavalio, mutta pystyn syömään ulkomaisia suklaita. Milkan suklaalevyt on parhaita! Kohta ajattelin käydä kirpparikierroksella ja huoltoasemalla tekemässä loton. Oon lukenut pari päivää Anna-Leena Härkösen kirjaa Kaikki oikein. Se on tosi hyvä, suosittelen! Kertoo kun pari voittaa lotossa 7 miljoonaa. Elämä mullistuu kerta heitolla.

Takaisin