Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitokset vastauksista neuvolakäynteihin liittyen! En siis enempää ihmettele, miksi ei ole seuraavaa neuvolaa sen lääkärin lisäksi tiedossa. Silloin lääkärin yhteydessä toivottavasti selviää kuviot tulevien käyntien suhteen. Tayssilta sain viimeksi heti uuden ajan, mutta en tiedä kuinka suuri rooli neuvolalla tulee nyt tämän raskauden aikana sitten olemaan.

Täällä taas tänään väsytystä ja etomista. Kertaakaan en ole onneksi vielä oksentanut, mutta hirveä pyörrytys ja ällötys on kyllä nyt vaivannut lähes päivittäin. Alavatsan menkkamaiset nippailut ovat helpottaneet, mutta terävämpiä juilimisia on tullut tilalle.

Toivottavasti saat, Lumikatriina, apua lääkkeestä ja saat olosi helpottamaan.

Lumikatriina hienoa että saat masennukseen hoitoa, ehdottomasti lääkitys kannattaa jos varsinkin lääkärisi ja sinä sitä mieltä että tarvitset! Hienoa että saat masennukseen hoitoa:) voimia rohkea nainen!!!!

Mulla siis nyt toista kertaa Radi ja mun lasten syntymäpainot vanhimmasta nuorimpaan on 2.9 kg, 3,2kg ja 2.6 kg. Tämä likka kenellä on 2.6 kg synt.paino on Radi vauva.
Itse olen onnistunut pitämään sokerit kunnossa pelkällä ruoka vailolla, ei tää loppu peleissä ole kamala tuomio, harmillinen vaan kun ei oikein voi herkutella :) mutta toisaalta hyvä niin koska mulla ei paino raskaus aikana nouse ollenkaan, vauvan ja mun vointia seurataan takemmin ja pysyy järki tossa syömisessä! Viimeisen kanssa synnytyksen jälkeen painoin 10kg vähemmän kuin ennen raskautta:)

Itsekin sorrun kovin helposti siihen että kun on raskaana niin saa/pitää syödä kahden edestä, mutta eihän se nyt silleen mene:) mensikin!

Eniten harmittaa tässä kun haluais herkutella kaikella epäterveellisellä mutta kun ei saa:(

Toivon vaan että ei tarvii insuliini hoitoja!

Kyllä mä suosittelen noita sokerirasituksia niin saa tällaiset vaivat kiinni ja hoitoa, ainut miinus on se kun se koko homma kestää 2h ja pitää istua siellä labrassa:)
Ei se glukoosi vesi niin kamalaa ole kun asennoituu oikein.
Tätä mieltä minä:)

Mir77 mieheni on sopeutunut oikein hyvin. Toki hänellä on ikävä perhettään ja yhteyttä pidetään päivittäin skypen avulla. Töitä hänellä ei vielä ole ja sekin häntä tietysti harmittaa mutta olen lohduttanut, että kyllä me pärjätään. Itse olen hoitoalalla ja vakityö on. Puhuuko miehesi sujuvaa Suomea ja onko perheesi kaksikielinen? Mieheni puhuu jo melko hyvin Suomea, on kyllä kauhistellut että onpa vaikea kieli! :D Itse kovasti yritän Espanjaa opetella mutta vaikiaa on...lapsestamme tulee kyllä ilman muuta kaksikielinen joten eiköhän sitä sitten pakostakkin rupea Espanjaa oppimaan :)

Lumikatriina, kannattaa koittaa myös E-EPAa jos et ole vielä syönyt niitä. Siitä on ainakin jotain tutkimuksia, että saattaisi auttaa masennukseen. Masennus on todella ikävä asia. Itsekin olen sitä sairastanut ja surulla seurannut vierestä, kun läheinen kärsi siitä raskauden aikana. Voimia sinulle <3

Laskeskelin Kelan laskurilla, että meillä tulee olemaan äitiysraha+miehen palkka vähän alle 2000e kuussa, lapsilisän kanssa menee sitten ton yli. Luulis, että kolmihenkinen perhe pärjää tuolla ihan hyvin. Ajattelin alkaa laittaa, jonku 10-15 euroa kuussa säästöön rahaa mikäli tulee jotain lääkärikäyntejä vauvan kanssa (toivottavasti ei tule!). Tuo lapsivakuutus on ihan järjettömän kallis ja isot omavastuut niin ei aijota sitä kyllä ottaa. Nyt vaan pitää kituutella tolla miehen palkalla, kun ei saa opintotukea eikä työmarkkinatukea.

Äyriäinen, aivan kamala uni sulla :(

Tohon mikä kolmannes asiaan vielä. Jos raskaus keskimäärin on 40 viikkoa niin se jaettuna kolmella ois 13,3. Eli ton pohjalta luottasin tohon 14. raskausviikon alusta eli 13+0 alkaen. Mutta ei kai sillä niin väliä ole kumpi menossa, ehkä jossain lääkeissä on tärkeää, jos ei suositella ensimmäisellä kolmanneksella niin sitten välttäisin kyllä ainakin ton 13 viikkoa.

täällä tänään 14+5 ja toka päivä menossa oksentamatta :)

Onko se Mirr77 siis niin, että alle 2-vuotiaasta ei mee juurikaan maksua lennoista? Miten teillä sujui pitkä lento pienen kanssa?

Mites mammat toi painon nousu? Itellä oli jo rv 10+6 tullu painoa lisää 3kg ja tuntuu et kiloja vaan tulee lisää kokoajan.. esikoista odottaessa koko raskauden aikana mulla nous paino 20kg ja en kerennyt edes kaikkia saamaan pois ennen tätä raskautta. Nyt pelottaa et miten paljon se paino kerkeää vielä nousta

T. Rv 14+2 ja olo kuin norsulla :D

Hansu! Mä teen myös yövuoroja. Oikeistaan pelkästään niitä. Olen itsekkin pohtinut, että onko niistä mahdollisesti jotain haittaa lapselle. Itse jaksan ne toistaiseksi oikein hyvin. Toisaalta olen miettinyt, että olisi suurempi stressi vaihtaa tuttu rytmi aivan täysin. Lisäksi eräs tuttuni jäi juuri äityislomalle juuri yötöistä ja oli ihan loppuun asti ilman mitään ongelmia. Toisaalta sinulla on aikalailla eritilanne, koska joudut olemaan yksin. Työnantajahan ei saa sinua pakottaa yötöihin raskaana ollessa.

Se on kohdun etuseinässä eli varsan puolella. Korjatkaa jos olen väärässä. Itelläni on takaseinässä eli selän puolella. :)

Mä jo ajattelin et mitä helvettiä minkä varsan :Ddd ei käyny mielesäkkään kirjoitusvirhe, no onko sillä väliä missä se istukka on?

Puhelimella kirjoitan niin helpommin tulee virheitä :D 'Siis kaikissa meissä naisissahan on sellanen varsa' :D :D
Se on kait ihanteellinen takaseinässä jos oon oiekin ymmärtäny. Jos on edessä niin voi vaikuttaa esim siihen millon potkut tuntuu. Ja en tiedä onko se alttiimpi irtoomaan jos on edessä, siis jos maha saa tällin vaikka.

Siis harvoinhan vissiin istukat irtoo tms. Mut tollasen muistelen joskus jostain lukeneeni. Jos saat tällin mahaan niin takaseinässä oleva istukka ei kait niinhelposti ota damagee siitä iskusta. Kait.. Korjatkaa jos olen ihan ulapalla :D

Ja koska tänään tunnun olevan ihan ulapalla niin en yhtään ihmettele jos ei maalaisjärkeni ja muistinikaan toimi :D

Kiitos jälleen kerran teille ihanille <3! Itselläni ei ole kauhean korkealla toiveet lääkkeen suhteen. Mulle on kokeiltu kaikki magneettistimulaatiosta aina sähköhoitoon, eikä millekään ole ollut vastetta.

Niin se on istukan kanssa, että on riskialttiimpi paikka edessä, mutta ei siitäkään ilman mitään todella kunnon tärskyä irtoa. Liikkeiden tuntemiseen vaikuttaa suurella osalla kyllä.

Mun hemoglobiinikin laskee rytinällä alaspäin. Kahdessa ekassa raskaudessa tätä ei ollut, kolmannessa alkoi laskea puolivälissä, ja nyt on jo tässä vaiheessa vain 102. Näyttää keho olevan tosi kovilla, kun on ollut raskauksia useampi lyhyessä ajassa. Mulla käynnistetään tämäkin todennäköisesti, kun tulee 38 viikkoa täyteen, eli nyt jäljellä 24 viikkoa. Niin pitkä aika. Huokaus.

13+6

Arya joo mies puhuu ihan hyvin suomea, vaikka keskenään puhutaan espanjaa. Olen asunut jonkun verran eri puolilla etelä-Amerikkaa joten olen espanjan oppinut, tietty uusia sanoja on tullut ku Mehikon espanjassa on omat sanansa :) Pojat puhuu isänsä kanssa espanjaa ja minä puhun niitten kanssa suomea, hyvin puhuvat molempia kieliä.
Joo alle 2-vuotias matkustaa käytännössä ilmaiseksi, tosin voi ostaa hänellekin oman istumapaikan meillä ei ollu rahaa. Matka meni ihan ok, vähän oli mennessä pisimmällä lennolla haasteellista kun tuo pikku kakkonen oli sillon 5kk eikä oikein piitannu sylissä olosta meille ei lupauksista huolimatta annettu vauvakoria, joten matka meni niin että vartti unta puoli tuntia huutoa vartti unta puoli tuntia huutoa.... Vanhempi tosin nukku melkeen koko matkan:)
Perillä pojat sairasti aika paljon eikä päästy matkustelemaan, mutta matkan päätarkoitus olikin sukuloiminen :)
Tulipa pitkä selitys:)

Anteeks naiset sekoiluni, oon ihan hiton väsyny ku oon iltavuoroo tehny tän illan :D Ei meinaa oikein asiat luonnistuu ja kaikki asiat naurattaa. Toisaalta kait sitä on parempi että naurattaa ku että itkettää :D

Takaisin