La tammikuu 2016

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja SannaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikki imettävät mammat. Kävin eilen neuvolassa ja sielä neuvolatäti kehoitti lopettelemaan imetystä hormoonituotannon takia.
Oletteko muut saaneet saman neuvon?
Mulla lääkäri sanoi samaa ja vähän kyselin perusteluja, niin jotain mutis, et silleen on tapana...en siis ole edes vähentämässä..lääkäri vielä sanoi, että keskustele sit oman terkan kanssa asiasta...

Mäkää en enää ihan joka päivä oksenna. Mut toi närästys on tullu tilalle, enkä tiiä kumpi on pahempi.

Täältä tulis mukaan yksi uusi odottaja! 36-vuotias äitee, jolla aiemmasta liitosta pojat -99 ja -00. Nyt uusi elämä ja uudet kujeet! Ennen äitienpäivää tein testin, joka yllätti meidät täysin. Varsinkin tuleva iskä on ihmeissään, hälle ensimmäinen lapsi. Tosin tässä viikkojen kuluessa jo tottunut ajatukseen, että vauva tulee, ei vahinko mutta yllätys!

Ensimmäinen neuvolakäynti jo takana. Ultraan odotellaan aikaa. Yksityiselle en ole menossa, jaksetaan ootella vielä muutama viikko. Pahoinvointi on jo alkanut helpottamaan, enää vain pientä kuvotusta ilmassa. Uusia housuja olen jo joutunut ostamaan, kun maha niin turvoksissa. Ostin kahdet äitiysfarkut torista, yhteensä 10€ ja tänään löysin yhdet housut kirpparilta 5€. Niillä pääsee jo pitkälle :)

Tästä uutisesta tietää vasta paras ystäväni ja miehen paras ystävä ja tämän vaimo. Muille kerrotaan vasta, kun äänet on kuultu tai nähty.

Niin, tänään on tasan 8+0 eli LA on 14.1. synnytyspaikkaa en ole vielä päättänyt.

Ohoh! Hurjasti onnea mom!! :) Ja tervetuloa Iitu78. :)

Mulla iski tänää siivousvimma, no kämppä ainaki kiiltää. :grin

Olikos täällä muita "vanhoja" äitejä?
En koe olevani vanha, mutta onhan nuo aiemmat vauvat jo rippikoulun käyneitä ;) Paljon on vanhaa tuttua asiaa raskaudesta, mutta paljon on myös unohtunut juttuja. Etenkin se miltä kaikki tuntuu! Nuorena odottajana ei osannut juurikaan pelätä, mutta nyt jos antaa ajatusten tulla, niin peikkojahan niistä syntyy.

En tiedä tarkoititko juuri "vanhalla" tätä mut koen itteni vanhaksi.... :)
Ikää 33, ei mikään tytön hupakko enää :)
Ei aikaisempia lapsia.
La 6.1 neuvolan tätin laskujen mukaan :)

No melko vanha äiti täällä, ikää 34 :cat(tai vanha ja vanha..) ja toinen lapsukainen siis tulossa.
Kyllä tää saikulla himmailu on ihan peestä suoraan sanottuna mutta ei toivoakaan että olo antais myöten mennä töihin. Hyvä että kotihommat pystyn tekemään.. :smiley-chores004
Tänään 9+4.. muistaakseni. Vai 9+5..
äh..
Tervetuloa uusille!

Täällä kanssa "vanha", eli 31v ja ekaa odotan.
Osaisko joku neuvoa nyt tosta vakuumipakatusta kalasta. Meillä on töissä lohta joka on vakuumipakkauksessa ja jo kypsennettyä, eli se laitettaisiin 200 asteiseen uuniin vaan pariksi minuutiksi. Saako sitä syödä vai ei? Tekis mieli lohta ruoaksi nyt, mutta en tiiä uskallanko ja en googlettamalla nyt ensihätään löytänyt tähän vastausta..osaisko joku viisaampi auttaa? :)

Iitu, minä voisin lukeutua jos ei nyt ihan "vanhaksi" äidiksi, niin vanhahkoksi äidiksi :) Meillä on 2 tyttöä vuosimallia 06 ja 08. Itse olen tosin vasta 29 v. mutta esikoista aloin odottamaan 19-vuotiaana, joten kyllä tämä raskaus on nyt aivan erilaista :)

Kävin eilen ensimmäisessä neuvolassa, ja kyllä tuli valtavasti uutta ja unohtunutta asiaa. Kaikennäköisiä uusia rajoituksia ja seuloja on näiden vuosien aikana ilmestynyt.

Tuo pelko ja epävarmuus on minullakin erona raskauksiin nuorempana. Silloin kerroin heti plussan saatuani raskauksista ihan kaikille, eikä mieleeni edes juolahtanut, että keskenmeno voisi tulla minullekin, vaikka olin tietenkin kuullut, että niin voi alkuraskaudessa käydä.

Iitu, Mä taidan olla jo "vanha" eli 34v. Esikoinen myös 2000 syntynyt, toinen sit huomattavasti nuorempi eli 2011 syntynyt.

Aphrael, oletko jo kertonut lapsille uudesta tulokkaasta? Etenkin 15-vuotiaan kommentti kiinnostaa :)

Meillä ei vielä pojat tiedä asiasta ja kertominen hieman jännittää!! Ikäero on kuitenkin niin iso. Vanhempi aloittaa ammattikoulun syksyllä. Uskon kyllä, että lopulta suopuvat ajatukseen, mutta voi olla että "rääkyvä pikkuveli/sisko" ei välttämättä tuossa iässä enää houkuta. Ja vaarana tietysti piilee, että joutuu lapsenvahdiksi :grin

Tervetuloa uusille :)

Kyllä mä söisin sitä kalaa jos sen kuumentaa yli 70-asteiseksi. Vakuumipakattua ei ilman kuumennusta suositella syötäväksi listeria-riskin takia, mutta kuumennushan tuhoaa tuon bakteerin :)

ImageUploadedByVau Foorumi1433438197.854270.jpg tuijottelen tätä. Vaikkakin on hyvin alussa, pieni papu jos senkään kokoinen vielä niin taisin säikkyä tänään aamulla ihan turhia.. Eiköhän tuo oo yhtä sitkeä kun äitinsä! Tänään on tullu huonon olon ohessa siivoiltua ja nyt teen lasagnea! Oon vähän yksinäinen, niin ehkä mua helpottaa et pääsen tänne teidän seuraan.. :)

Lueskellut tuota apteekista saatua kirjasta ja nyt on ihan pakko kysyä hölmöjä :grin
Eläkä naurako :)

Siellä kun lukee että alkio/sikiö alkaa nielemään lapsivettä ja pissaamaan ja että lapsivesi vaihtuu kokoajan joten pisut siivoutuvat samalla pois.

Eli... Miten se lapsivesi vaihtuu ja minne se menee? o_O

Täällä oli ihan pyllystä... Siis tämän flunssan takia. Muuten olo suht normaali, väsymystä vain.

9+1 :)

Iitu, Joo kerroin viime viikonloppuna (olen joka raskaudessa ollut tosi huonovointinen niin parempi kertoa ennen kuin oksentelut alkaa) ja pojan kommentti oli "taasko?". :D Tuo poika siis toivoi vuosikaudet sisaruksia ja sitten kun vihdoin sai niitä niin niitä tulikin noin 2v aikana yhteensä 3kpl :) Siinä vaiheessa poika sanoi, että alkaisi ehkä jo riittämään. Hänellä on siis isän luona 5v ja 3v pikkusisarukset ja meillä tämä 3,5v ikäinen.

Mutta en tiedä miten "normaali" teini-ikäinen muutenkaan reagoisi ajatukseen perheen uudesta vauvasta. Meillä tuolla pojalla on asperger, add jne eli ajattelee ja toimii hieman eri tavalla kuin ikäisensä joissakin asioissa. Uskon esim että tähän vauva-asiaan palataan seuraavan kerran joskus kuukauden päästä eli sulattelee nyt asiaa itsekseen ja kyselee sitten lisää kun on valmis. Mutta silloin kun odotin tuota nuorempaa niin otettiin poikaa mukaan neuvolaan välillä ja muutenkin mukaan kaikenlaisiin valmisteluihin ja se osoittautui ihan hyväksi. Toki oli silloin n. 11v vasta.

Takaisin