Synnytystä ennakoivia oireita

Hui kauhee, mä en millään uskaltais kokeilla omaa alapäätä tässä tilassa. Hirvitti ihan ajatus, kun pari viikkoa sitten lääkärineuvolassa käsikopelolla tunnusteli ja tunsi vauvan pään. Mietin, että voiko se muka olla mahdollista? En kehdannut kysyä asiaa.. Alapäätä vihloo pitkin päivää hieman vähän väliä, mutta silleen vähän vaan, että sen kanssa tosiaan voi olla. Tiedän, että siellä tapahtuu jotakin :) Jestas!

Eipä se ulostulokäytävä ole kovin pitkä, ja jos vauva on laskeutunut, tulee se pää väkisinkin vastaan. Miehelle ei varmaan kannata kertoa tarkemmin jos haluaa synnytystä käynnistellä sillä kivoimmalla ässällä :D

Ja sama kai käykö siellä alapäässä omat puhtaat sormet ja vai miehen muna. Käy ne omat ja miehenki sormet siellä alapäässä muutenkin. :D

Ja sama kai käykö siellä alapäässä omat puhtaat sormet ja vai miehen muna. Käy ne omat ja miehenki sormet siellä alapäässä muutenkin. :D
Veit ajatukset päästäni! Joskus ihmettelen sitä että ei uskalleta sormin puuttua mutta kyllä se vauvan alulle panija käy siellä vähän rajummin ottein ja se on ihan fine ja suositeltavaakin raskauden loppuun saakka :evil6

Väestöliiton sivuilla kerrotaan: "Emätin on litteä ja joustava. Se on noin 6 - 12 cm pitkä, mutta joustaa ja venyy huomattavasti esimerkiksi yhdynnän ja synnytyksen yhteydessä. Synnytyksen jälkeen emätin palautuu ajan kuluessa normaaliin kokoonsa."

Mä oon kans ruvennu seuraamaan ite kohdunsuun tilannetta. Jopa yletän vielä. :rolleyes:

Ja käytän kertakäyttöisiä kumihanskoja, kun niitä löytyy kotoa muutenkin, niin eipähän varmasti mee pöpöjäkään.

Väitän, että on ruvennut pehmenemään ja on sormelle auki (kaks viikkoa sitten 4cm kiinteä kiinni).

Minä menin käynnistykseen mutta en tiedä oliko mulla jo synnytys käynnissä silloin. Oli heti herätessä oksettava olo ja autossakin piti maata ku sairaalaan mentiin. Perillä olin 5cm auki. En tuntenu supistuksia mutta ne piirtyi kyllä epäsäännöllisenä. Joka tapauksessa synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla. En tiedä oisko syntynyt ilman sitäki

Ilman muuta moonflower ja Eevei jos siltä tuntuu! En mä sitä kirjoittanut tai tarkoita, etteikö saisi seksiä harrastaa, en suinkaan, mutta itsestä tuntuu hankalalta ajatukselta näin viimeisinä päivinä sekstailla. Meistä se ei tunnu mukavalta ajatukselta. Seksi on meillekin luonnollinen asia ja tiedämme, että se on turvallista ihan raskauden loppuun saakka, mutta tältä nyt tuntuu :)

Mä en itteeni uskalla räveltää, ajatuskin tuntuu epämiellyttävälle. Makkaripuuhat muuten joo, mutta maha on tiellä, mies kyllä haluaisi vaikka joka päivä :D. Alas on alkanut tulemaan luuhun painontuntua.

Ei täälläkään kyllä itseä huvita tutkia paikkoja saati että päästäisi toista...Mutta tässä se taas nähdään miten erilaisia me ollaan. Se mikä minua kauhistuttaa,on toiselle ihan luonnollista!
Asiasta toiseen...Täällä alkaa illat olla sitä luokkaa,että eilen en pystynyt enää häävisti edes kävelemään.Paine alapäässä on niin kova ja yksikin virheliike niin satelee puukoniskuja. Eilen taas tuli vähän aikaa kipeitä supistuksia, mutta 20 minsaa väliä ja sitten ne taas loppui...En usko kohta enää,että mikään oire enteilee synnytystä.Tarkoitus on vain kiduttaa tämä loppuaika...Ehkä ei sentään,mutta olen NIIN VALMIS synnyttämään!!!

No joo, minusta ja miehestä on tullu ihan kauheita :D harrastettiin aikuispuuhailua eilen taloyhtiön saunaosastolla, ai kamala! Mut ku oltiin kerrankin kaksin :D ku päivällä on remppaukkoja ja illalla esikoinen ja yöllä usein vaivaa päivän kivut tai heräilevä lapsi :D ja kohta onkin sitten meikäläinen pois käytöstä luoja ties kuinka pitkään.

En mäkään kyllä ite lähe alapäätäni kaivelemaan. Se on siellä mitenkä on. Eikä olla kyllä seksiäkään harrastettu varmaan kolmeen kuukauteen :D Ei vaan tee mieli eikä ukko ole koittanut edes lähennellä ni enpä ole viitsinyt sitten itteeni tyrkyttääkään :D

Voikohan ihomuutoksista päätellä mitään? Mulla ilmestyi naamaan pari finniä...ekaa kertaa 9 kk:n aikana..normisti mulla on hyvä iho, mutta menkat saa aikaan finnin tai pari..turvotus on kasvanut hurjasti parin päivän aikana. Kun nyt vielä viikon olisi tuolla sisällä, niin oltaisiin täysaikaisia..tosiaan mulla eilen lekurissa kohdunkaula kadonnut, pehmeä ja sormelle auki. Muksu on vilkas, joten ehkä se ei vielä tule?

Tiedätkös, mulla on nyt kans parin kolmen viimeisen päivän aikana tullut finnejä naamaan, rintakehään ja selkään ja myöskin ekaa kertaa tässä raskauden aikana! Normaalisti kans jos finnejä on ni sitten 1-2 menkkoja ennen...

Mulla on ylähuulen ympärillä kauhee kasa pieniä näppylöitä! Samaten kaulaan on tullut näppylöitä.

Menkkajomottelua on ollut nyt nelisen päivää ja tänään ne tuntuu voimistuvan. Kunpa pian itsekin pääsis tositoimiin pian. :)

Vähän samankaltaista keskustelua ku on ollu joskus reilu 30vk takaperin:D nyt vaan vähä eri tunnelmissa!:D

Minen oo huomannu mittäää! :hilarious:
Iltasin on kova myllerrys ja nivusiin juilii, mutta muuten sama meininki viikosta toiseen. Ainoo että ruokahalua ei oikei ole, mutta pistetään kesän piikkiin :)

Nyt helvetti oikeesti. Mulla lorahti tänään punertavaa nestettä vessassa ja olin et noni, lapsivettä. Tuli tosi kipeitä kovia supistuksiakin muutama. Mut se siitä! Tässä sitä ollaan, ei lorahtele enempää, ei supistele kipeesti, vauva liikkuu ja se siitä. Pikkasen kiva väärä hälytys, onneks en vielä soittanu et lapsivettä tuli ehkä... mietin et jos kohdunsuulta tuli tippa verta joka sekoittu vetiseen valkovuotoon tai sit sitä vettä tuli jostain nuppineulareijästä mikä sit umpeutui taianomaisesti itsestään. Mut ei oikeesti enää tälläsiä temppuja arvoisa kroppani! Tää 2 päivää kestäny ripuli repii jo hermoja, ku edellinen synnytys alkoi kanssa vatsan sekoamisella. Alkais kunnolla jos on alkaakseen tai antais mun olla rauhassa.

Täällä jatkuu taas menkkajomot, pari huili päivää oli välissä, mutta alko taas ja aika epämukavia.

Takaisin