Ultra- ja neuvolakuulumiset

Mitä ne sillä tiedolla tekee ku oot jo tossa vaiheessa :O kummallista? Multaki kysyttii viikolla 32 oonko käynny ja vastaain en oo nii ei siitä sen enempää kyselty,mut aika jännä et nyt ns. viime metreillä joutuis menee ku kohtahan se tulee jo pihalle :D
 
No se oli vika neuvola tänään.. Oon ainaki päättäny niin ja kyllä tuo terkkaki oli sitä mieltä että seuraavan kerran nähdään vauvan kanssa kotikäynnillä :D maanantaihin mennessä jos ei tuu niin äitipolille meno ja terkka oli sitä mieltä et taitaa sit olla se käynnistys et eivät laske enää kasvamaan enempää. Aika lupaavalta kyllä näyttää et ois ite tulossa :wink lenkille käski tänään ja juomaan paljon vettä et maha saadaan toimimaan kunnolla ja se sit viel vähä Edesauttais..
 
No sitä mäkin tässä on tänään nyt kelaillut että mitä helkkaria : D Mä en nyt jotenkin ymmärrä tätä kuviota. Täytyy kysyä neuvolasta ens viikolla, mä en todellakaan ole kiinnostunut menemään uudestaan siihen testiin!
 
Tänään taas käyty äippäpolilla kontrollissa, rv 39+3 vauva kasvaa hyvin mutta hiukan alakäyrillä, lapsivettä oli nyt sopivasti niin ei tarvittu käynnistää :) kohdunsuu oli nyt kahdelle sormelle jo auki, ja paikat pehmentyneet yms :) lääkäri meinasi että pian kyllä syntyy ja kun tosiaan tällä viikolla lähti se limatulppakin, ensi perjantaina pitää mennä käymässä käyrillä jos ei oo päättänyt ulostautua sitä ennen :) ja käyrillä ollessa piti hieroa nännejä että saatiin supistuksia tulemaan ja että nähtiin miten vauva niihin reagoi ja ai hitsi kyllä alko tuleen kipeitä supistuksia ! Ja tulee välillä vieläkin ja siitä on jo yli pari tuntia :) ja lääkäri vain sanoin että joillain uudelleen synnyttäjillä tuo nännien hierominen käynnistää jopa synnytyksen :D mä oon kyllä joku hullu masokisti kun oikein nautin kun tulee kipeitä supistuksia :D
 
Voi Tiada kun ronsu nyt lähtis tulemaan ja pääsisit vaivoistas! Käy niin sääliksi sua :sad001
Se neuvolan tätiki oli ihan samaa mieltä! Sen mielestä ne sais nyt vkl aikana käynnistää,mut arvaa huvittaako enää soittaa mistään vaivasta sinne synnärille? Ei tosiaankaan ja siis nyt tekee jo niin kipeetä etten pysty kävelee ja maha on kosketus arka..
 
Eikö pk-seudulla saa valita mihin menee, niin soita toiselle synnärille? Vai ohjautuuko ne automaattisesti?
 
No siis periaattees saisin päättää,MUTTA mulla on niin huonot kokemukset jokaisesta et alkaa usko loppumaan..
 
Muokattu viimeksi:
Joku kirjotti hyvin tosta viime metrien sokeritasituksesta. Pää pointti siin oli et se tieto on tärkee sairaalalle vauvaa varten. Eli osaavat varautua erilai jos sokereissa oliskin häikkää..
 
Täällä yks joka laitettiin sokerirasitukseen vasta rv 37. Hyvä että, siinä kävin kun raskausdiabeteshan sit löyty ja sairaalassa osattiin seurata vauvan sokereita. Ilman radia sokereita ei ois seurattu ja ne ois sit tietämättä voinu olla liian matalalla.
 
Tänään oli neuvolakäynti 39+2. Kävi ilmi että kun tuossa muutama viesti taaksepäin ihmettelin miksi ihmeessä multa otetaan toinen sokerirasitus (kun kaikki ok), niin kyseessä oli joku moka. Eli en joudu toistamiseen testiin! :) Painoarvioon tosin pääsen edelleenkin vasta lasketun ajan jälkeen...
 
Noni mut hyvä :) Niihin painoarvioigin ei kannata luottaa mulle sanottiin et 3,3 kiloo ja siro pieni tyttö ja sielt tuli 3,7kiloo oli se siro,mut ku ois tienny en ois ponnistanu :D
 
Meille muuten sittenkin tulee nla-täti vieraisille! Se oli katsonut mun la:n perusteella ettei kerkee, mutta kun Tirppa varasti niin se kerkeekin. On kuulemma käyntiä täälläpäin. Minen malta oottaa että saan esitellä tuon hönttänän sille :)
 
Meille tulee huomenna kotikäynnille ku me ei saada liikkuu tällä viikolla mihinkään muuten oltais ite menty :)
 
Tiada, ei se ole mikään absoluuttinen ulkoilutuskielto, vaan ainoastaan suositus ulkoilemisen minimoimiseksi. Ellei teillä siis ollut jotain erityistä syytä välttää ulkoilua?

Meillä ainakin (kun ei ollu eka lapsi) oli neuvolakäynti neuvolassa jo lapsen neljäntenä ja kahdeksantena elinpäivänä, ja sairaalan labraseulassa käytiin kuudentena päivänä. Toki koitettiin autoilla aika suoraan ovelta ovelle.
 
Takaisin
Top