Ylipaino ja raskaus

Tammi: 3kk menee yhdessä hurauksessa :D Musta tuntuu että mulla menee nyt jo tää raskaus ihan huomaamatta. Johtuu varmaan esikoisesta ettei ehdi niin joka hetki raskautta miettiin. Tänään tuli JO 17 viikkoa täyteen. Liikkeet voimistuu koko ajan :) Esikoista nauratti kovasti kun eilen sanoin että vauva potkii äitiä masussa :D
 
Mulla "oireina" ovat väsymys ja haukottelu, alavatsan nipistely ja rintojen arkuus, lisääntynyt pissaamisen tarve (myös yöllä) Mutta ovat ihan varmasti vain menkkaoireita, tai mielikuvituksellisia. Sunnuntaina pitäis täti tulla kylään, niin katsotaan nyt sit mitä tästä tulee. :)

Tänäänkin nukuin melkein 10 tuntia putkeen, yöpissalla vaan käyty.Töissäkin haukottelusta ei meinaa tulla loppua.
Mutta joo palaillen viikonlopun jälkeen kertomaan tuloksen :)
 
Nyt on kotiuduttu ultra+ lääkäristä. Tunti 20min jouduin odottammaan ultraan! Eka ei millään meinannut löytää ja sitten kun löytyi niin kuvanlaatu tosi heikko ja ite en meinannut nähdä kun taulu oli justiinsa lääkärin seläntakana.La aika on virallisesti 8.1.14 ja nyt joudun vko 35 asti syömään dispiriiniä (asperini 100ml),tukoksien ennalta ehkäisemiseksi.Nyt on helpompi olo kun vapaamatkustaja on vielä mukana. :happy093
 
Olen kuullut että ovistestillä voi testata myös raskauden, sillä ovistesti reagoi vissiin johonkin hormooniin jota on oviksen ja raskauden aikana. Noh muiden tekstien rohkaisemana testasin ovistestillä äskeen, ja haalea HAAMU testiviiva sielä on!

Mutta en nyt vielä uskalla siihen uskoa. Testaan ensiviikolla raskaustestillä jos menkkoja ei viikonlopun aikana tule.
 
Mulla ainakin ovistestiin napsahti 2 tummaakin tummempaa viivaa sen jälkeen kun oli tullu plussa ihan viralliseen raskaustestiinkin :) Ei siis mikään haamu vaan ihan kunnon tumma testiviiva sen kontrolliviivan viereen. Toivotaan Catsie että tärppi on käynyt! :)

Emmuliini: Oliko sulla siis edellisessä raskaudessa käytössä tuota Primaspania? Käytännössähän se on samaa ainetta kuin toi aspiriini. Toivottavasti siitä on sulle apua ja säästysit raskausmyrkytykseltä tällä kertaa :) Meillä on Emmuliini pikkasen päälle kuukausi eroa lasketuissa ajoissa sit kun mulla on 6.12.
 
TMJ:toi Primaspan on mulle ihan tuntematon lääke ja viime kerralla ei ollut kun sain rankan verenpainelääkityksen.Niinpä taitaa olla mutta mulla on sellaset fiilikset,että pikkanen syntyy joulukuussa,meiän perheessä me kaikki ollaan tultu ennen laskettuaaikaa.Muuten sullahan on oikein mukava ajoitus ja pikkanen saa liputuksen sitten aina :gen014
 
Olishan se itsenäisyyspäivä hyvä päivä syntyä tosiaan :D Mutta saapa nähdä, esikoinen syntyi 2pv lasketun ajan jälkeen. Jospa kakkonen olis täsmällisempi :wink Lasten isä on syntyny 10.10, Aleksis Kiven päivänä, liputuspäivä sekin :D
 
Täälälkin on porukka saanut hyviä ultrakuulumisia. Hyvä hyvä!
Meillä vielä vajaa viikko ekaa neuvolaan.. Huoh.
Hirveä ahdistus päällä, kun paino vaan nousee. Tulee tosi kurja olo niin fyysisesti ku henkisestikin. Kokoajan on vaan niin paha olo, että on pakko jotain yrittää syödä. Ennen raskautumista oon karppaamalla saanu painoa tippumaan ja pidettyä kurissa, mutta nyt on niin hirveet hiilarihimot, eikä mitenkään päin saa oikein salaattia tms alas kurkusta, niin sehän on väistämätön tosiasia että paino vaan nousee.. Liikkuakaan ei hirveesti jaksa, kun vapaa päivät menee nukkuessa, kun väsymys on niin järjetöntä ja työpäivien jälkeen ei jaksa tehdä sitäkään vähää mitä vapaapäivisin.
Suututtaa!!! :smiley-angry017 Vuos sitten olin saanut painoa pudotettua ja painoin "parhaimmillani" jopa vajaa 97kg, sitten alkuvuodesta lopetin tupakanpolton ja vatsa lakkas toimimasta ja kaikki ne pudotetut kilot tuli takas... Nytkään ei vatsa toimi kunnolla ja turvotus on hirveetä.. ja vaaka näytti tänään 104... Antaakan ihanaiset jotain vinkkejä, miten sais ton painon tippumaan tai ettei nyt ainakaan enää nousis...
Anteeksi nyt tällänen vuodatus, mutta ihan oikeesti on kova paikka mulle... Masentaa hirveesti.
 
Tyttötiikeri: suo varmaan helpottaa tieto siitä,että mun paino on100kg.Se 10kg tuli takaisin vain sen takia kun oli turvotus nestettä,mutta nyt onkin ollut sellaiset pahoin voinnit(onneksi on tavara pysynyt sisällä)ettei ruoka maistu niin ei vielä ainakaan ole painoa tullut.Veren paineet hyvät ja Primaspan ei oleaiheuttanut verenvuotoja.Aloitin heti plussan saadessa sen diabetes ruokavalion niin kaikki olivat tyytyväisiä ja lisättyä suolaa en käytä,muuta kuin liemikuutioita kun padat ja keitot on in.Salaatit ,vihannekset ja hedelmät on niin hyviä. :happy093
 
Hephep, ihan kuulkaa samoissa lukemissa painitaan täälläkin! Ärrrrrsyttää. Sain nimitttäin pudotettua -15kg tuossa taannoin mutta ah niin ihanan helposti ne takasin tulee... Täälläkin siis satanen rikki viime neuvolassa, ennen raskauttaa paino 97kg :P Mutta mutta... En jaksa stressata. Yritän syödä järkevästi. Sokereitakin mittailen silloin tällöin edellisen raskauden RaDin takia ja noudattelen sitä RaDi ruokavaliota myöskin. En ihan kirjaimellisesti mutta hiilareita koitan vähennellä. Oikeestaan kivaa että on kohtalotovereita! :) Elkäälä naiset stressatko, kyllä me ehditään niitä kilota pudotella sitten kun on nyytit maailmassa! Perustetaan sitten kuulkaa semmonen kilojen karistus ketju :D

Mulla on muuten ihan toi sama että liikkuminen on aika vähäistä, mitä nyt ton esikon kans tulee jotain riekuttua. Ei vaan oo jaksanu. Tuntuu että väsymys on tullu takas nyt rv 18+1... Pakko kait se olis yrittää kävelyillä edes käydä mut ku on niin pirun vaikee lähtee kun haluis yksin päästä. MIehellä epäsäännöllinen työ niin eipä tässä paljo lähdetä. Täytyy siis tyytyä pojan kans ulkoiluun yms... Kait se tästä :)

Jaksuja kaikille! :)
 
29+0 tänään, aamulla paino alle 110 kg :cheers (se on pariin kertaan jo vilkkunut yli 110 kg). Tavallaan en kyllä stressaa painonnoususta, mutta jotenkin tuo vaan jaksaa masentaa nähdä sen nousevan, varsinkin kun niin monta kuukautta meni ettei se noussut juuri yhtään. Mutta nythän tuo kaveri tuolla vissiin alkaa kasvaa vielä vauhdikkaammin, että vaa'an lukema voi hyvinkin jatkaa nousuaan.

Ei voi kuin kompata TMJ:tä, että parempi yrittää olla stressaamatta noista kiloista, että niitä ehtii sitten karistaa myöhemminkin. Minunkin tuli kyllä alkuraskauden aikaan syötyä juuri vaaleaa leipää ja kaikkea muuta makeaa herkkua, kun oikein mikään ei maistunut. Raskauden edetessä on vähän paremmin saanut taas syömisiä oikeille raiteille kun on jaksanut paremmin ja ruokahalu on ollut parempi.
 
Nyt pitää torstaihin asti olla syömättä mitään makeaa tai jäätelöä vaikka olis miten kuuma kun mulla on silloin se ihana sokeri -rasituskoe ja neuvola soitaa taas,että tuuppas taas täällä käymään.No katsotaan sitten taas mut olis ihe jos tässäkin olis se :happy118 diabetes.
 
Pidän Emmuliini sulle peukkuja että selviät sokerirasituksesta puhtailla papereilla! :) Mulla olis sama edessä varmaan tossa reilu 2kk:n päästä taas... :P
 
Nyt on tytsyn neuvolassa käyty ja sain sokeritestintuloksetkin.Niinhänsiin kävi,että raskausdiabetes iski sitten taas.Arvot:5,6/12,6/10,6 nyt saa sitten jännää jos toi tuli niin tulee sitten raskausmyrkytyskin sit loppu vaiheessa.Ainoa hyvä päivänpiristys oli se kuntytsy vaansenkun kasvaa 7,135kg ja 63cm että omallakasvukäyrällä tullaan. :happy093
 
Emmuliini: No voi harmitus kun sokereista kävi käry. Mä vahvasti epäilen että niin se käy mullaki sit kunhan toisen kerran meen rasitukseen. Mut senpä näkee sitten. Ei se mikään maailmanloppu kuitenkaan ole :) Toivottavasti sulle ei mitään isompaa harmia aiheesta tuu? Ja että se raskausmyrkytys tajuais pysyä pois sieltä. Voi ihanaa, teijän tyty on reilu ½-vuotias. :) :Heartred Ihana ikä.

Mä just tossa hypistelin heräteostostani... Pinkit puolipotkarit ja pikkuinen siihen sopiva body+myssy. Emmää tajua miks mää ne ostin... Ihan tyttövärit siis. Jotenki mullon vaan ollu koko ajan semmonen olo että masussa olis pikkutyttö :Heartred
2 viikkoo saadaan vielä jännittää, sit vois rakenneultrassa kysellä että kumpi siellä näyttäis köllivän.
 
TMJ: vko22 uusinta kokeeseen ja munkin tekis shoppailla jotain ihanaa pojalle,kun äitini niin vuoren varmasti sitä povas ja itelläkin on semmoiset fiilikset.Voi kun olis kun jää sitten viimeiseksi niin olis kiva saada poika. No ensikuun 26 saapi tietää jos Kättärin laitteella näkyy. :smiley-angelic003
 
Nyt menee aika hyvin postilaatikkoon ilmestyi Kättäriltä postia,elikkä 31.7 ois sitten aika diabeteshoitajalle mitähän ne nyt sitten tekee?Toivottavasti ei tule insuliinia.
 
Emmuliini: Ei kait ne heti inskaa luulis määräävän? Ootko sää jo kotiseurannassa sokereista sitten vai miten? Täällä ainakin ensin koitetaan ruokavaliolla, sitten tableteilla ja viimeseksi vasta toi insuliini. Saa nähä, mulla on vissiin 24-26 välillä se toinen rasituskoe. Eli kuukaus-puoltoista aikaa siihen... Argh.

Heh, mä tulin sit ostaneeksi käytettynä semmosen koliikki/vauvakeinun :D Jostain vaan tuli semmonen fiilis että vois olla kätevä kapistus kun on tuo esikoinenkin sitten siinä heilumassa kaverina. Reilusti halvemmalla löytyi tori.fi:stä uutta vastaava tuote 100€ hinnalla, uus maksais reilu tuplat. Käyttöikä kun on varmaan sen reilu 6kk vaan. Semmosta. Olis jo se rakenneultra... :D

Mitäs Tammi? Ja Tyttötiikeri? :)
 
TMJ: niin no pillerit mieluummin kuin piikki koti seunassa ollaan ja hyvin on mennyt.Se kolikki keinu on tosi hyvä meilläkun Hepsulla oli koliikihtava vatsa ja napatyrä niin huusi suora huutoo 3-4h.Nyt huutaa siinä 1h-30min kun hampaat on tulossa. Tulispaneuvolaaika niin saa kuulla pikasen sydänäänet kun Kättärillä en niitä saanut kuulla.

:happy093
 
Takaisin
Top