Vauvan liikkeet

Mä en oo varma tunsinko tänään (16+0) vauvan liikkettä ekaa kertaa. Istuin koulun ruokalassa musaa kuunnellen ja lehteä lukien. Hetkeä aiemmin olin juonut teetä sokerilla ja syönyt croisantin. Sitten yhtäkkii alkoi tuntumaan sellainen ihan kevyt kutitus tai semmoinen pieni jännä tuolla alavatsassa. Kahteen otteeseen toistui ja sitten en enää tuntenut. Olipa ihanaa jos se oli vauva! Äiti on täällä onnesta mykkyrällä ♡

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Nyt kohta alkamassa viikko 15 ja edelleen odotellen niitä liike tuntemuksia... jotakin on joskus saattanut olla
mutta ne kunnolliset ja jotakuinkin säännölliset joita voisi ihan liikkeiksi kutsua puuttuvat :sad001
Mutta päivä kerrallaan. eiköhän niitä jossain vaiheessa rupea tuntumaan, toisesta lapsestakin olin neuvolaan
ilmoittanut liikkeistä viikolla 18, että katsotaan miten tässä raskaudessa :)
 
Mini80, huoli pois kyllä ne sieltä tulee koko ajan selkeemmiksi :)
mulla on kolmas raskaus ja eilen vasta myönsin ääneen tuntevani liikkeitä. Tänään poks 16+0 ja jotain hipsukaisia oon tuntenut jonkin aikaa, mutta en oo niitä "laskenu"...
 
Meillä ollaan tunnettu liikkeet jo muutaman viikon ja oikeita viikkoja nyt kasassa 17+5, eikä siinä, mutta kun isäkin tuntee liikkeet kun käden painaa mahaani vasten. Toinen raskaus siis menossa.
Ja tohon liikkeitten tuntemis-episodiaan: Jokaisen odottavan äidin kohtu on eri asennossa, eri kohdassa, omani on korkealla ja edessä, joten liikkeet tuntuukin siis erittäin helposti. Ei voi joku käydä huutelemaan milloin kukakin voi vasta tuntea liikkeitä! Ja on siinä kyllä neukkutätikin väärällä alalla, kerta ei ole asiantuntemusta ollenkaan? Noh vatevör! Mä tiedän ainakin miltä ne vauvan liikkeet tuntuvat ja mistä lähtien olen niitä tuntenut, eikä kellään oo siihen mitään sanomista!
 
Ei se neuvolatäti välttämättä ole meille ensiodottajille nauranut... ehkä häntä nauratti maallikon tekemä arvio siitä, kuinka toiset naiset vauvojensa liikkeet tuntevat...

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Tänään on taas tuntunut sellaista "muljuamista" alavatsalla. Milloinkahan niitä uskaltais alkaa vauvan liikkeiksi tunnustamaan? :grin Oikeastaan vaan istuessa tuntuu välillä ja joskus iltasella selällään maatessa. Aika jännittävää! :Heartred Kaipa nää tuntemukset tästä päivä päivältä vahvistuu. Soooo happy!!! :happy093

Ja nii nyt siis menossa rv 18+2.
 
Mie tunsin sunnuntaina ensimmäistä kertaa liikkeet, kun olin kaupungilla. Ihan yllättäen keskellä sokosta vaatteita katellessa, joku muljahti alavatsalla. Oli siinä kyyneleissä piteleminen! Maanantaina tunsin ku tyyppi muksautti hentoisesti ja tällä hetkellä tuntuu semmosia ilmakuplia pitkin vatsaa :)
 
Mun mielestä liikkeet tuntuu nyt ylempänä, kun aiemmin ne tuntui ihan alavatsalla, nyt lähempänä napaa. Ovat myös selkeämmin tunnistettavissa kuin muutama viikko sitten, mutta mielestäni niitä on myös vähemmän kuin aiemmin. Maha on myös tullut mulla ihan kunnolla esiin tässä parina viime viikkona. Nyt 16 + 6.
 
Mulla nyt viikkoja oikeesti 16+6 ja just tunsin ekan kerran mahan päällekin liikkeet :) Totesin miehelle et en oo moneen tuntiin tuntenu liikkeitä ja tuupin mahaa vähä ronskimmin. Ei menny ku pari sekuntia, ni Nooa rupes potkimaan takasin ja tuntu selkeesti käteenkin, ku vähän painoin vastaan :) I'm in love :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nyt 17+4 ja kyllä oon varma noista liikkeistä ja oon ollu jo pidemmän aikaakin. Mutta yks aamu töissä mulle sattu raskaimmat duunit (aina se nakki napsahtaa jollekin ja siinä katotaan, et vuorotellaan, ettei tuu vaan yhelle aina). No, ei tykänny vissiin toi masuasukki tästä jutusta ollenkaan, että aikasin aamulla tehään rankan punttisalitreenin kaltanen suoritus, ni rupes sit myllertää. Mulla oli muutenkin huono olo siinä, kun oli niin raskasta. Ja ne kyseiset duunit on myös henkisesti raskaita ja siinä koetellaan hermoja aika tavalla.
Se myllerrys oli kyllä sellasta, et olis tehny mieli istua alas, mutta kun olin tekemisissä asiakkaan kanssa, jolla ei ole empatiakykyä. Ihan järkevä ihminen muuten, mutta häntä ei oikein kiinnosta muiden vointi todellisuudessa. Joskus ollus aikasemmin esim. selkä kipeä ja kertonut hänelle, että hankala siirrellä, kun asiakas painaa, niin eipä paljoo hetkauttanu. Käsittääkseni paikassa voi kieltäytyä tekemästä hänen aamujaan, mutta en sitten tiedä, että kehtaanko. Kun helposti siellä muut saattaa paheksua ja kuvitella, että se on tekosyy tai ainakin sellanen olo on, mutta toisaalta vauvan ja mun hyvinvointi on tärkeintä...

Mut siis pointti oli siis se, että se myllerrys oli kyllä niin hurjaa menoa, että mun suolet ei kyllä kykene sellaseen suoritukseen, vaikka nekin aika taitavia on, että mulle saa ihan rauhassa nauraa, niin paljon ku huvittaa :)
Ja oon tossa vasemmalla puolella tuntenu välillä sellasen pinkeen kuhmuran etenki jos on makuuasennossa. Ei aina tunnu, niin veikkaisin, että mun oma pallero siel on hengaillu ^^ :Heartred Mutta jos jotain häiritsee tämä ajatus, niin voihan sitä ajatella, että siellä on suolessa hengaillu kasa p*skaa, jos se mieltä lämmittää :)
Mutta kyllä näillä viikoilla jo on normaalia tuntea ne liikkeet, että kyseenalaistan kyllä nyt ammattihenkilön ammattitaidon, joka tämmösille naureskelee.
 
Ja kun katseli noita masukuvia niin jo nyt on kumma jos ei mitään muka voisi tuntua kun vauva kumpareetki niin komeita :Heartred
Kyllä ne muljaukset ja muut ovat vauvan liikkeitä.
Onnea vaan kaikille jotka niitä jo satunnaisesti tuntenu, ja ne joilla ei ole vielä tuntunu niin kyl ihan lähipäivinä ne tunnistatte pikkusen liikkeiks :Heartred

Sent from my HTC Desire using Vau Foorumi mobile app
 
Ocean, ei sulle kukaan naura! Kiva kun liikkeet tuntuu jo noin hyvin. :) Kyllähän noilla viikoilla jo hyvinkin voi tuntua.

Mä en ainakaan lähde kyseenalaistamaan täällä kenekään tuntemuksia. Yksilöllisiä nämäkin jutut - toki jos joku väittäisi tuntevansa liikkeet jo sellaisilla viikoilla kun alkio ei vielä eden kykene liikkumaan, niin se olis eri juttu.:wink

Mulla on menossa vasta rv 13+4, joten ihan vielä en varmuuudella odota itse tuntevani liikkeitä. Aiemmissa raskauksissa olen tuntenut varmuudella ekat liikkeet rv 19+ ja 16+, joten ehkä parin kolmen viikon päästä pääsen minäkin iloitsemaan siitä. Loppuraskaudesta se ei niin paljon enää riemastuta, erityisesti ne kovat jysärit palleeaan...
 
Janis, viittasinki tonne aiempiin juttuihin kun joku kertoi naureskelevansa muille täällä. Mut onneks täällä pääsääntösesti kannustava ja tukeva ilmapiiri, sen takia täällä on kiva kirjotellakin :)

Mulla mies toivoo, että raskaus pitkittyis 6 päivällä, että olis lapsella sama syntymäpäivä. Vaikka tää on mun esikoinen, ni voin vaan kauhulla oottaa niita loppumetrejä ja sanoinki miehelle, että turpa kii ja varotin, että saattaa olla meillä myrskysät olot loppumetreillä :grin Ilmotti leikillään lähtevänsä kuukauden kestäville varpajaisille ennen lapsen syntymää. Sanoin, että tervemenoo, mut ei tartte tulla takas, jos meinaa niin tehä :wink No, onneks ei pelkoo, et toi niin tekis, kun osaa olla tukena ja oottaa kovasti vauvan tuloa :)
 
MÄ NÄIN JUURI ÄSKEN VAUVAN EKAN POTKUN VATSAN PÄÄLTÄ!! Ihan uskomatonta! Sovitin äitiysuikkaria jonka ostin huuto.netistä ja jäin samalla sohvalle höpöttelemään puhelimessa kaverin kanssa uikkari päällä. Tunsin että vatsassa on hirmuinen myllerrys käynnissä ja tarkkailin samalla masua. Sitten näkyi alavatsalla pari muksausta ja niistä ei kyllä mitenkään voinut erehtyä! :Heartred Nyt menossa siis rv 19+2.
 
Mä oon toiveajatellut, että semmoset pienet hipsutukset illalla sängyssä maatessa ois vauva, mutta tosiaan viikkoja kasassa vasta 14+4 (ultran mukaan 14+6). Jospa tässä muutaman viikon sisällä pääsisi jakamaan onnen siitä, että pikkuinen tuntuu äidillekin ja odotus tosissaan alkaa tuntua todelta :love7
 
Ihanaa Autumn kun oot jo nähnyt vatsan läpi liikehdintää :) itse kans odottelen kovasti että mies tuntisi/näkisi liikkeet. Vasta oon itse alkanut tuntemaan liikkeitä ja yleensä vaan iltaisin kun rauhoitun ja kunnolla keskityn niihin, vaikka viikkoja jo kasassa 18+0 :eek: esikoisesta ainakin liikkeet näkyi jo ennen ru:ta, saa nähdä kuinka nyt :rolleyes:

Sent from my PadFone 2 using Vau Foorumi mobile app
 
Tokasta tuli eka näkyvä potku rakenneultrassa rv18+6, potkas sitä anturia :P
nyt menossa 19+0, ei oo tullu viel näkyvii potkuja, vaikka ite tunnen hyvin jo :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top