Vauvan liikkeet

Mua niin naurattaa nää kaikkien tuntemukset :D ja jossain navan kohdalla ja "jokapuolella" :D ja vielä ensiodottajilla! ne on vaan niitä kasvu ja liitoskipuja sekoitettuna vatsan uuteen järjestykseen! Neukkutätikin viimeks yhtys näihin naureskeluihin, et yleensä he vaan myötäilee jos joku väittää, mut tuskinpa näillä viikoilla. :wink

Ja ei hernettä nenään kellekään o/
 
Aijaa, multa neukkutäti kysyi viimeksi neuvolassa ihan vakavalla naamalla että onko tuntunut vielä mitään liikehdintää. :eek: Silloin tais olla rv 15 menossa. Eilen marisin kun ei ole ollut mitään kunnon tuntemuksia. Töissä sitten tuntui pieni "elohiiri" alavatsalla, ihankuin olisi ollut pieni potkusarja. Ja myöhemmin illalla tuntui sellainen "ison kalan muljahdus" alavatsassa. Mutta en ole vieläkään satavarma onko nämä nyt oikeita liikkeitä vai ei mutta en pidä mahdottomanakaan. Nyt rv 17+5 menossa. Niin ja ensimmäistä odotan. :)
 
Täällä kans 15+6 menossa ja nyt alkaa aika vakavasti tuntuu siltä, että nämä parin viikon "tuntemukset" on Möykyn touhuja :wink Eilen huvittuneena katselin "alienmahaa" kun rasvailin vatsaani ja se alkoi liikehtii omiaan :grin Ihan muutaman kerran tuntunut muljahdus, jonka oletan olevan hän kun ei oo tullu p*skatkaan housuun. Toinen sellaiset olemattomat muks! ja nimenomaan vasemmalla puolella, josta tällä hetkellä kuuluu selkeästi sykekin.
En kuitenkaan sekoittais muihin pierunliikkeisiin suolessa tuota,enkä myöskään venyviin vihlaisuihin joiden epäilen olevan nimenomaan vatsan paikan hakemista eli liitos"kipuja" yms...
Tuosta tulikin mieleen että ei oo hetken ollu kipuja! Vielä muutama viikko sitten tuntui että joku vetelis piiiiitkäää viiltoa veitsellä tuolla, mutta nyt ne on rauhottunu. Lähinnä hetkittäisiä tuntemuksia joiden oletan olevan nimenomaan tilanhakua ja venymisiä.

Möykyn omat touhut on kyl voimistuneet, maanantaina neuvolaa ja täytyypä kuulostella tuleeko kysymyksiä liikkeistä :)
 
Kyllä ne sitä kysyy :) kysy minultakin, mutta mutta.. ihan sama se minulle, jos teitä helpottaa ajatella et monta viikkoo tuntunut jo :wink kyl te sit huomaatte jälkeenpäin mitä ne oikeat on :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä luulen että ne liikkeet tuntuu sitten myöhemmin hieman erilaisena ja tietty voimakkaampina kun masukki on jo isompi, mutta enhän mä mistään mitään tiedä kun oon ensikertalainen. Omaa oletusta vain. :)
 
Tää on jo mun kolmas lapsi, ja ihan tasan tarkkaan tiedän että miltä ne liikkeet tuntuu :D Ja sanon kyllä silti että rv 15+6 alkoi selvästi erottumaan varmasti vauvan liikkeet ja nytkin se jotain mun mahassa touhuaa, ku töytäsyjä tulee :) rv 16+3 siis nyt oikeasti, ja mua lähinnä naurattaa, jos joku tulee sanomaan etten voi liikkeitä vielä tuntea :D Ne on kyllä kevyitä eikä ne päälle todellakaan näy (ne päälle näkyvät on kyllä ihan ilmaa aikasilla viikoilla), mutta vauvaks täysin tunnistettavissa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Samaa mieltä Oceansoulin kanssa, miten kukaan muu voi sanoa mitään toisten tuntemuksista? Ihmettelen myös, että miksei neukkutäti sano tätä asiakkaalle, jos ei kerran voi liikkeitä tuntea, vaan naureskelee tätä jonkun muun kanssa?

Multakin kysyi neukku 16+ jotain et tuntuuko liikkeet ja kun sanoin, että tuntuu, niin ei sitä mitenkään kyseenalaistanut. Tuskin olisi kysellyt jos ei liikkeitä tuntea voisi.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kyllä mullakin nyt (15+4) kysyi että joko olen tuntenut vauvan liikkeet ja kun kerroin että mielestäni olen, niin sanoi että on täysin mahdollista jo tuntea potkut. Kyllä pitäisi terveydenhoitajan vaihtaa alaa, jos huvikseen kyselee asioita että pääsee pilkkaamaan potilaita.
 
Mä en tunne liikkeitä... :oops: rv 15 mennään. Johtuukohan tosta läskistä..
 
Minun neuvolantätini sanoi maanantaina (14+6) sydänäänien kuuntelun jälkeen, että todennäköisesti muutaman viikon sisällä hipsutukset alkaa tuntumaan. Lopultahan voimme myös ajatella asiaa siltä kantilta, että toiset meistä ovat myös taitavempia kuuntelemaan omaa kroppaansa kuin toiset.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Täälläkin arvaillaan et, onko alavatsan tuntemukset pikkusen aikaansaannoksia. Kun ei oo aikaisempaa kokemusta niin tosi vaikee sanoa... Rv 17 pyörähtää käyntiin ja maanantaina neuvolalääkäri :)

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Tossa Suomen ekojen jääkiekkopelien aikana (piti seurata ku mies oli katsomossa) ku oli muutama jännä kohta, nii alko tuntua sellasta muljuamista, etten kyl keksi mistä muusta ois voinu johtua. Viikkoja sillon 16+?. Missä vaiheessa ne potkut alkaa tuntua oikein mahan läpi? :eek:

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 
Harmi, että tänne on ilmaantunut tyyli arvostella toisten tapaa ilmaista asioita, tuntemuksia, tunteita ja toimintatapoja.. Enkä tarkoita nyt vain Milli88:n kommenttia. Oon tykännyt tästä foorumista valtavasti juuri siksi, että kaikki tollanen on pysynyt täältä poissa ja ihmiset on ollut ihanan iloisia ja kannustavia. Negatiivisia asioita kun saa lukea joka tuutista tänä päivänä ihan riittämiin muutenkin. Jopa ne, jotka ovat kohdanneet valitettavan menetyksen, ovat varmasti saaneet täältä edes pienen pientä lohtua surunsa keskelle.

Kysysinkin nyt, mitä väliä sillä on, mitä joku tänne kirjottaa omista kokemuksistaan ja tuntemuksistaan? Tai että, jos sen ihmisen tyyli kirjoittaa ei sinun mielestäsi ole "oikeinlainen"? Mitä se on sinulta pois, vaikka me ensiodottajat olisimmekin väärässä? Eihän se sinun kokemustasi laimenna millään tavalla? Juuri sitä miettimistä, ihmettelemistä ja kokemusten jakamista vartenhan tämä on. Tottakai voi ilmaista, että on vielä hyvin epätodennäköistä, mutta senkin voi tehdä niin monella tapaa. Mitä se on sinulta pois, että annat toisen rauhassa olla oma itsensä ja kirjoittaa juuri niin kuin tämä ihminen itse tahtoo ja kokee parhaaksi, puuttumatta siihen? Jos sinua häiritsee toisen tapa kirjoittaa, älä lue tämän ihmisen kirjoituksia, vaan kelaa eteenpäin. Se kun on äärimmäisen helppoa. Ei, en ole vetänyt palollista nenään, mutta harmittaa ihan yleisen ilmapiirin ja toisten puolesta.

Sitten ihan aiheeseen, täällä siis tuntuu selvästi sivussa ollessa nökkösen oleilu, toinen tuntuu viihtyvän nyt etenkin oikealla puolella aivan lantioluun vieressä. En tunne juurikaan liikettä muuten, mutta tiedän, missä tyyppi majailee, mikäli on ihan reunassa. Vatsassa tuntuu kevyesti painamalla kova kohta tässä kohtaa. Ei voi olla istukkaa tai suolta, koska tämä kova kohta siirtyy päivän mittaa useita kertoja pois ja palaa jommalle kummalle sivulle silloin tällöin.. Tai ehkä se ei ole lapsi, ehkä siellä on vähintään nyrkin kokoinen kakka, joka seilaa alavatsan etuosassa vaakatasossa edes takas ja tuntuu ihon läpi kovana kohtana. Sailor poo :grin

Nyt rv 17+2
 
Mulla tuntui viime raskaudessa liikkeet rv 17+1 ja samalla kertaa pystyi mieskin kädellä tuntemaan. Tiedä sitten olisiko jo aiemminkin tuntunut, mutta silloin ei jäänyt kyllä epäselväksi. Nyt varmaan vielä kuukausi menee, kun mennään vasta 13+2.
 
Mie tunsin ekassa raskauvessa liikkeet vasta 18+, toisesta en muista mihin aikkaan, mut nyt kolmannella kerralla oon tuntenu jo 11+ ja oon sata varma niistä. Vauva varmaan pyörähtää sillon ja se aiheuttaa jännän paineen tunteen kohtuun sille kohdalle. Pikkuset liikkeet ei tietenkkään tunnu. Enkä oo vielä potkuja tuntenu.
 
Luulin että tänne foorumille saa kirjoittaa omia mielipiteitä? Niinkuin sanoin, olkaa te sitä mieltä mitä haluatte, minä olen omaani! Ikävää että täytyy olla mielensäpahoittajia niin paljon :sad001 en sitten kirjoita enää.. Olkaa keskenänne samaa mieltä!
 
Milli88, erimieltä saa olla (ja se on ajoittain suorastaan suositeltavaa) ja eriävän mielipiteensä ilmaista, mutta asian voi ilmaista asiallisesti sen sijaan, että ryhtyy ilkkumaan muita. Ne ovat täysin kaksi eri asiaa ja siitä tässä on kyse.
 
Ha! Ei meidän neuvolassa puhuttu liikkeistä mitään :wink Enkä alkanut mitää mainostaakkaa.

Luulen et mua vähän säälitään :grin 2km takana ja tänkin jo eräs yleislääkäri keskenmenoksi kuulutti. Epäilen ettei neuvolatäti tahtonu kysellä liikoja ettei ala "ahdistaa" mua... jos ei jo tunnu, kuulu, näy... blaablaa.... :eek::grin

Kuiteskii kaikki hyvin valtakunnassa :wink
 
Takaisin
Top