Vauvan liikkeet

Hansunen

Jostain jotain jo tietävä
Joko ootte tunteneet liikehdintää vatsassa? Mulla on jo pari viikkoa tuntunut ajoittain tietynlaista "kuplintaa" ja enenevässä määrin tässä ajan edetessä. Toki tässä on se, että tiedän edellisistä odotuksista, miltä sen pitäisi tuntua. Nyt pyörähti käyntiin jo 15. viikko.
 
Täällä mennään vasta viikolla 11+, ja jo yli viikon ajan olen tuntenut pieniä hentoisia töytäisyjä. Toinen raskaus kyseessä, joten sama täällä, tietää mitä odottaa niin kuulosteleekin ihan eri tavalla. Oma veikkaus on, että nuo tuntemukset ovat niitä kun vauva on heittänyt kunnolla kuperkeikkaa.. En usko sekoittavani suoliston murinoihin, sen verran "oikeilta" tuntemuksilta ne tuntuu, että 99% varmuudella sanoisin sen olevan vauva :) Onko kukaan muu bongannut näin aikasilla viikoilla tuntemuksia?
 
No mä kirjottelin tos joku aika sit toisen kolmanneksen oireisiin vauvan kuperkeikoista :)
Et joskus 11+ 0 alko tuntumaan mulla.
Ja nyt on jo erittäin selkeitä liikkeit tuntuu päivittäin. :)
Mulla kolmas tulossa :Heartred
Ja nyt 14 + 1 menos.


Sent from my HTC Desire using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on niitä kuplia ja hyrrätuntemuksia ollut jo 2-3 viikkoa. Toissapäivänä kun tulin joogasta niin tuntui todellakin että nyt siellä jotain kuperheikkaa heitetään ja kunnolla! :dance018 Sellainen myllerrys kävi ihan alavatsassa ja ne ei olleet kyllä mitään suolisto-oireita. Taisi olla mieleistä ja stimuloivaa liikuntaa se jooga hänen mielestään. :grin Pari kertaa on nyt tuntunut jotain muljahduksia, mutta en ole kyllä varma että onko ne vauvan liikkeitä vai suolen oikutteluja. Ainakin pari viikkoa pitää vielä odotella ennenkuin saa varmuutta asiaan. Viikot nyt 15+3.
 
Autumn paljonko nyt oli viikkoja :)


Sent from my HTC Desire using Vau Foorumi mobile app
 
Tuntuu pienen liikkeet :Heartred jonkun aikaa tuntunu, ekan kerran epäilin rv11 paikkeilla(todellisuudessa sit oli jo 12+, kun ultrassa vaihtui LA). Nyt tiedä jo myllerrykset vauvan liikkeiksi, rv 15+1 :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä muutaman kerran tuntunut sellainen kevyt muks lantioluuhun ja aina välillä tuntuu juuri siltä, kun mahassa mentäisiin kuperkeikkaa.. hyvin varovaisen toivoen suhtaudun niihin, kun ei näin eka kertalaisena voi vielä varmuudella sanoa.. mutta erilaiselta ne tuntuu, kun suolen oikuttelut :)

Nyt rv 14+5
 
Mie sain tänään kuulla istukan olevan kohdun etuseinämässä, joten se kuulemma vaimentaa liikkeiden tuntemista. Milloinkahan ensikertalainen voisi edes toivoa alkaa tuntevansa liikkeitä tässä tilanteessa?
(muoks: Nyt siis 12+3. Olen välillä yrittänyt oooikein kuulostella tuntemuksia. Kerran olin tuntevinani jotain ihan pientä mutta liekkö sitten vaan jotain muuta mahan kuplintaa...)
 
Tinja79 mulla myös istukka edessä ja senkin takia mietin, voiko nää tuntemukset oikeesti olla vauvan liikkeitä.. mut tuntuvat kuitenkin niin erilaisilta kuin vaikka ilmavaivat tai muu mahan ja suolen oireilu.. tiedä sitten :) liikkeitä on siis tuntunut tosi vähän ja ne on hirmusen hentoisia.. kuitenkin ihan määrätietosia :rolleyes:
 
Voisin sanoa että se mitä epäilin liikkeeksi oli kuin hentoista vavahtelua, ja sitä tuntui ehkä sekuntin ajan. Tiijä sit... :rolleyes:
 
En ole tuntenut, mutta mulla onkin menossa vasta 10+6.

Ekassa raskaudessa tunsin 19. viikolla (istukka edessä) ja tokassa muistaakseni 17. viikolla, joten en odota tuntevani niitä vielä hetkeen.
 
Tunsin ekan kerran 12 ja päälle.. en ollut satavarma.. mut jatku ja voimistu :) varmistin sit viel ultras et onks mahollista tunte nii siellä he sanoki et istukka iha takana ja kohtu tosi eessä... tuntuu siis :Heartred nyt rv 14+1

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app
 
Tinja, mulla oli esikoisen kanssa istukka etuseinässä ja ekat kunnon, selkeet potkut tuntu 18+0, sitä ennen jotain pientä epämäärästä..
 
Mullaki alkanut nyt tuntumaan muutaman päivän aikana muutamia kertoja sellasta jännää kuplintaa tuolla alavatsalla. Hassulta tuntuu et jo tässä vaiheessa vois tuntee niitä liikkeitä mut ei mulla ennen ole tollasia ollut enkä jaksa uskoa että suolistokaan siellä myllertäis.
 
Esikoisesta istukka oli edessä ja tunsin liikkeet vasta rv22. Tosin kun ekaa odotti ni ei oikeen osannu kuulostellakkaan liikkeitä ja tuolloinkin vielä epäilin että onkohan nää :D kuopuksesta oli istukka sivulla niin että se oli sekä edessä että takana. Liikkeet tunsin rv18 ja sillon ne näki jo mahasta :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nyt tasan 13 viikkoa ja en kyllä vielä ole tuntenut ikäväkseni liikkeitä vielä, vaikka jo 3 raskaus :sad001 niitä odotellessa
 
Tässä yksi päivä tuntu, että mahasta olisi käyny terävä muks mahalaukkua kohti. Tiedä sitten heittikö siellä suoli vaan huolella "volttia" vai voisiko olla meidän nökkönen? :Heartred nyt rv 15+6
 
Mulla on nyt rv 16+4 ja voi sanoa että kupla- ja hyrrätuntemukset ovat hieman vähentyneet alusta. Toivottavasti kaikki on hyvin. Vatsa on kuitenkin kasvanut tasaisesti, lieviä liitoskipuja ja nippailuja ollut vatsassa. Ehkä mun kohtu on vain kasvanut nopeampaa tahtia ja pienellä on siellä nyt enemmän tilaa heilua. :) Pari kertaa ollut sellainen tunne että joku "työntää" jotain alavatsassa, en tiiä sitten onko vaan toiveajattelua mutta voisin kuvitella että Kuutti siellä venyttelee itseään.
 
Täällä on kans noita liitoskipuja ihan kiitettävästi ja noi hyrrä-tuntemukset myös vähentyneet.. mietityttää niin paljon, onko mitään oikeasti mahdollista vielä tuntea, kun se istukkakin edessä..
 
Mulla ei ole tietoa missä kohtaa istukka tarkalleen on, nt-ultrassa kysyin ja kätilö sanoi että istukka on "vähän kaikkialla" tuossa vaiheessa kun kohtu on vielä niin pieni. Mutta ne viuh-viuh äänet dopplerilla on kuuluneet enemmän vasemmalta puolelta joten arvelen että istukka on jossain vasemman kyljen puolella. Ultrakuva oli kyllä tosi selkeä joten en usko että istukka olisi ihan siinä edessä, kun vielä vatsan päältä ultrattiin.
 
Takaisin
Top