Vauvakirja

Anoppi on innokas tapahtumien kirjaaja, joten meillä kanssa meinataan hankkia sellainen "Mummolan kirja" jostain, kunhan ensin nähtäisiin sellainen edes livenä! Ainoa tähän mennessä näkynyt sisäkuva vaikuttaa hyvältä: http://www.sacrum.fi/tuote/9789522881021/mummolan-kirja-isovanhemmat-kertovat

Jonkun "isovanhempien muistoja" -kirjan näin, mutta oli hyvin kolkon näköinen. http://kultahippusiaripotellen.blogspot.fi/2014/01/pari-kirjaa-isovanhempien-muistoja-ja.html

Täytyy nyt palata tähän... Tänään löysin kirjakaupasta tuon "Mummolan kirja":n. Täytyy sanoa, että vaikka on niin tunnelmallisen näköinen, niin oli kyllä pettymys. :wtf: Järkytys lähti jo siitä, kuinka 'alkupuheissa' mainittiin, että kuinka isovanhemmat ovat olleet nuoria sota-aikana. o_O Vaikka kirja ei siihen tainnut sen enempää enää viitatakaan, niin heti meni maku. Oma äitini on sentään sodan aikana syntynyt, mutta esimerkiksi isäni, anoppini tai appiukkoni ei. Juu, ei, ei tätä meille.

Sen sijaan tuo kolkomman näköinen "Isovanhempien muistoja" vaikutti sisällöltään hyvältä. Harkitsen sitä. Mutta päällystän kyllä sen hirvityksen ensin toisen näköiseksi, jos siihen päädyn. :shifty:
 
Voi hö, Lempinen. Saisiko sitä palautettua?

Mä olin ihan rakastunut siihen kunnes sain sen Vaun kirjan käteen, se oli paljon parempi!!
 
Isovanhemmille on olemassa muumiversioa. sisko oli ostanu meidän ja miehen vanhemmille ja musta se oli hyvä. Ei vaan tullu itse ostettua esikoisesta kun ois 3 kirjaa pitäny eripaikkaan ostaa ja ei ollu varmuutta onko siihen intoa kirjoittaa..
Meillä on 2 vauvakirjaa tyhjänä kun esikoinen sai lahjaksi niitä... Ei vaan tullu niihin kirjotettua ku oli jo mieleisen ostanu.
Ja haluan tällekki ostaa itse. Nyt rakenne ultran jälkeen ois tarkotus se hankkia :)
 
Mä kapinoin muumeja vastaan, ja yritän siis välttää niitä niin pitkälle kuin mahdollista.
 
Ooohhh, Rosalina... :sorry:

Sä olisit saanut sen meidän Vaun vauvakirjan, jos vaan olisin älynnyt tsekata, kummosta paperia ne sivut oli. Toki tajusin sen vasta, kun olin jo aloittanut kirjottamaan. :sad001

En siis tykkää kun kuulakärkikynällä se teksti "rikkoontuu" paperin päällä/alla.
 
Mä tykkään yhä tosi paljon siitä Vaun kirjasta. Timantin kanssa oon samaa mieltä, että ne sivut on hiukan hassuntuntoiset, mutta.. tykkään silti! Ihanaa kirjoitella nyt jo raskausajasta, me molemmat ollaan tulevan isin kanssa kirjoiteltu. Ensin se tuntui hiukan lyhyeltä, kun on vaan ekasta vuodesta, mutta eipähän jää sitten ainakaan ajan puutteen vuoksi täyttämättä.
 
Pitäsköhän tässä itekin ryhdistäytyä ja alkaa miettiä seuraavalle tulokkaalle tätä kirja-asiaa.. viimeksikin sain molemmat vauvakirjat lahjaksi, niin eipä oo tullut paljoa perehdyttyä niihin.
 
Löysinkin ihanan kirjan meidän pikkukolmoselle :Heartred
Saa se Vau-kirja jäähä... ^^,
IMG_6188.JPG

Kärkkäisellä ois ollu toinenkin yli-ihana kirja (joka vaaleanvihreä, hieman maalaisromanttinen mutta silti lapsenomainen, puputeemainen. EDIT: Googlettamalla löytyi...Poukaman puput-vauvakirja :Heartred http://www.adlibris.com/fi/kirja/poukaman-puput-9789512854875). Oli vaikea valita kumman ottais... :) Meinasin ensin ottaa molemmat, että oisin sit vaihtanut kuopuksen kirjan siihen toiseen, mutta en raaskinut -VIELÄ ainakaan. :wink Käyn hakemassa sen myöhemmin, jos tulen toisiin aatoksiin. :p
 
Mekin alotettiin tänää kirjotteleen! Ollaan se muumikirja ostettu meidän kihlalahjakortilla.

Ja mä oon jo hätää kärsimässä kun meidän vauvalla ei oo vielä mitään Muumivaatetta. Lautasia kyllä löytyy...
 
Oih, Rosalina! Tuollaiseen en ollutkaan törmännyt aiemmin... Täytyypä tutkia kirjakaupan hyllyjä tarkemmin, on ainakin huisin soma noin päältä!
 
Noi oli tosi ihania sisällöltään, jotenkin erottuivat edukseen :) ja kummassakin muistaakseni kirjekuorimaisia taskuja, joihin saa esim syntymäilmoituksen lehdestä talteen ♡
 
Minä meinasin kävellä kirjakauppaan kohan vauvat syntyneet ja ostan sieltä jotku kivat kirjat kummallekkin. Varmaan Hakkaraiser tulee näillekkin lapsille kun semmoinen isosiskollakin. :)
 
Tällekin asialle voisi jo suoda edes ajatuksen. Kaksi edellistä kirjaa oli jo hommattuna ennen odotuksia.. Täytyy aktivoitua ja mennä kirjakauppaan tutkailemaan. Vanhemmilla lapsilla on erilaiset, joten nyt ei ole väliä millaisen ostan.
 
Takaisin
Top