Varhaisultra

Täällä ultrassa näkyi kaksi sykkivää sydäntä ja molemmilla 6+6. Selittyi vahvat oksentelutkin nyt sit jos kaks meinaa perheeseen tulla. ♥
Oho, onnea! Saako kysyä, onko teillä suvussa kaksosia? Tää aihe aina kiinnostaa :grin
 
Oho, onnea! Saako kysyä, onko teillä suvussa kaksosia? Tää aihe aina kiinnostaa :grin

Ei oo kummankaan puolella. Mutta meillä on ollu letrozolit tukemassa mun kiertoo, niin sillä varmasti vaikutusta et kaks munasolua kypsyny. Omissa pusseissaan olivat, niin ilmeisesti epäidenttiset. ☺ Vielä toki mahdollisuus et toinen "jää pois", niin parin viikon päästä seurantaultra!
 
Varhaisultra varattu ensi viikolle, onpas jännittävää! Voi tulla ihan mitä tahansa, oireita niin vähän ettei pysty mitään päätellä, mutta niin oli viimeksikin eli ei auta kuin avoimin mielin mennä.
 
Paljon onnea liljaselle kaksosista ja muillekkin hyvistä ultrauutisista.

Itsellä pitkä aika odottaa, kun päätin sinne nt ultrasn odottaa tällä kertaa. Aina aiemmin käynyt yksityisellä ar ultrassa.
 
Siis oonko nyt ymmärtänyt oikein että muilla paikkakunnilla ei ole ultraa ennen nt ultraa? :wideyed:
Itsellänihän on eka neuvola ens ke jolloin viikot noin7+1 ja heti torstaina lääkäri aika neuvolassa joka ultraa. Ja näin oli jo vuonna 2015, samoin pojan odotuksessa 2016:)
 
Ilmeisesti just niin päin, että vain harvat onnekkaat saa julkiselta puolelta ultran ennen nt-ultraa, jos esim neuvolalla on tarvittava osaaminen ja välineet. Tietysti sitten eri asia jos varhaisultralle on joku peruste.
 
Ilmeisesti just niin päin, että vain harvat onnekkaat saa julkiselta puolelta ultran ennen nt-ultraa, jos esim neuvolalla on tarvittava osaaminen ja välineet. Tietysti sitten eri asia jos varhaisultralle on joku peruste.

Pakko oli kysyä parilta kaverilta jotka asuvat samalla paikka kunnalla, niin kyllä heilläkin on ollut ultra neuvolassa kunhan viikkoja ollut 7+.
Harmi ettei muualla ole:sad001

Onko muualla sitten minkä verran muuten ultra käyntejä?o_O
Meillä siis 7+, nt, 16+, rakenne ja sen jälkeen vielä 3-4 ultraa:happy:
 
Liljaselle onnea kaksosuutisista! Toivottavasti molemmat pysyy mukana! :Heartred

Pelp meillä on vaan nt- ja rakenneultrat... Oot kyllä onneksas kun pääset noin usein vilkuilemaan pikkusta!

Esikoisesta kävin kipujen ja pienen vuodon takia ensiavussa ultrassa joskus 6+ ja nyt haluaisin päästä varhaisultraan mutta mies on sitä mieltä ettei ole varaa... Kuitenkin kun molemmat tietty lopetettiin tupakanpoltto niin mielestäni saadaan sillä jo säästettyä tarpeeks ultraa varten joten koitan vielä suostutella..
 
Mä en tiedä miksi mutta mulla nyt 5+1. Viime viikolle oli neuvola ja sieltä heti ultraan. Ja nyt haluaa lääkäri että käyn ultrassa viikon välein kunnes syke tai sykkeet näkyy. On seurattu hcgtä ja arvot nousee niin vauhdilla että lääkäri epäilee kaksosia. Onko se sitten syy tiuhaan ultrailuun vai mikä, en tiedä. Esikoisesta kävin rv5, rv7, rv12, ja sen jälkeen ehkä 4 kertaa. Eikä ollut siis mitään erikoista raskaudessa, ainoastaan synnytyspelko minulla.
 
Meilläkin oikeesti vain nt ja rakenneultrat. Mulle tulee äippäpoli seuranta niin siellä näkee ultrissa pientä useemmin.
 
Meilläkin oikeesti vain nt ja rakenneultrat. Mulle tulee äippäpoli seuranta niin siellä näkee ultrissa pientä useemmin.

Meillä kaikilla nt ja rakenneultra äippäpolilla, muut neuvolassa. Esikoisen kohdalla kun oli tarkka seuranta niin viikoilta 16+ eteenpäin ultrattiin joka viikko.
Pojan kohdalla oli vain normi ultrat eli 8 kertaa ja jos ois ollu hämminkiä nt tai rakenne ultrassa ni ois ollu lisä seuranta ultrat äippäpolilla :)
 
Täällä päin on kolme ultraa, eli nt-ultra, rakenneultra ja synnytystapa-arvion yhteydessä ultra viikolla 37+.
Täällä tuo viimeinen on siksi, että synnärin saa valita 4 eri kaupungista (kuopio, mikkeli, lpr, joensuu) eli matkaa on. Meiltä lähimpään, eli mikkeliin, 100km ja me mennään kyssiin, jonne on noin 160km.

Itellä oli suht nopea ensimmäinen synnytys, kesti lapsivesien menosta 9,5h kun lapsi oli sylissä. Lähdettiin kotoa ajamaan Kuopioon vasta 22.30 illalla ja ehdittiin olla sairaalassa 2 tuntia ennen syntymää.

Toivottavasti tällä kertaa ehditään sairaalaan, kun toinen on yleensä nopeampi kuin ensimmäinen.. pitää tajuta lähteä ajoissa.
 
Meilläkin periaatteessa vain np ja rakenne, mutta neuvolassa ultralaitteet ja th:t osaa ultrata, joten pääsin jo kurkkaamaan ja ensikäynnillä uudelleen. Uskoisin pääseväni myöhemminkin halutessani.

Tosiaan alkio ja syke löytyi alkuviikosta, mutta mulla hämmentäviä ruskeita vuotoja ollut jo useita kertoja ennen ultraa ja jälkeenkin.
 
Täällä myös vain nt ja rakenne, mutta esikoisesta pääsin extrana ultraan vähän ennen laskettua aikaa koska neuvolalääkäri arveli vauvan olevan niin iso. Nooo perus nelikilonen poika kuitenkin sit lopulta. :D
 
Täällä kuuluu myös 2 ultraa. Viime raskaudessa kävin varhaisultrassa yksityisellä. Neuvolassa myös aina vilkaistiin masuun semmosilla ikivanhoilla laitteilla.. Meillä piti myös olla extraultra kun epäiltiin jättiä, mutta en sit ehtinyt siihen kun synnytys alkoi. Ja yli 4,3kg oli :wideyed: Oli ehkä parempi etten tiennyt :woot:
 
Mä en tiedä miksi mutta mulla nyt 5+1. Viime viikolle oli neuvola ja sieltä heti ultraan. Ja nyt haluaa lääkäri että käyn ultrassa viikon välein kunnes syke tai sykkeet näkyy. On seurattu hcgtä ja arvot nousee niin vauhdilla että lääkäri epäilee kaksosia. Onko se sitten syy tiuhaan ultrailuun vai mikä, en tiedä. Esikoisesta kävin rv5, rv7, rv12, ja sen jälkeen ehkä 4 kertaa. Eikä ollut siis mitään erikoista raskaudessa, ainoastaan synnytyspelko minulla.

Yhdellä tutulla nousi todella nopeasti hcg ja hänellä oli rypäleraskaus. Tila on vaarallinen ja hän joutui koviin hoitoihin tuon jälkeen. En halua pelotella, mutta myös tuon takia voivat haluta seurata tarkemmin. Tai ehkä siellä on ne kaksoset :dummy::dummy1:



Täällä jos ns normaali raskaus niin vain nt ja rakenneultrat. Neuvolassa lääkärin huoneessa on kyllä ultra ja on sillä tarkistettu vauvan asentoa pikaisesti, mutta vasta isoilla viikoilla.
 
Pakko oli kysyä parilta kaverilta jotka asuvat samalla paikka kunnalla, niin kyllä heilläkin on ollut ultra neuvolassa kunhan viikkoja ollut 7+.
Harmi ettei muualla ole:sad001

Onko muualla sitten minkä verran muuten ultra käyntejä?o_O
Meillä siis 7+, nt, 16+, rakenne ja sen jälkeen vielä 3-4 ultraa:happy:

Haluatko kertoa, mikä paikkakunta teillä on kyseessä? :)
 
Takaisin
Top