Varhaisultra

Asun Kanadassa ja taalla melkein kaikki paasee ultraan hetimiten. Itsekin menossa 3.1, sillon viikkoja 8+. Ja ilmeisesti tassa raskaudessa paasen ultraan aika tiuhaan, silla viime raskaus paattyi myohaiseen keskenmenoon, tai voi ehka kutsua jo kohtukuolemaksi kun viikkojakin oli jo 20.
Ihana nahda teidan hyvia kuulumisia ultrista :happy:
 
Mun on nyt pakko mainita tänne kun äsken kävin täyttämässä äitiys-esitietolomakkeen ja päätinpä sitten varata nt-ultrankin niin ainakin täällä etelä-savossa (ja ihan thl:n sivuilla) puhutaan varhaisraskaudenultrasta juurikin tuossa ultrassa mikä tehdään 11-13 viikoilla.
Ei sillä niin väliä mutta pisti vaan silmään :D
Varasin ajan 29.1. Kun sillon olis 12+2viikot menossa :)
 
Virallinen nimi nt-ultralla taitaaki olla just tuo varhaisraskauden ultra, kun tehdään pääsääntösesti ekalla kolmanneksella.
 
Minulle enemmänkin varhaisultra on nämä alle 10 viikoilla tehdyt ultrat, lisääntymislääketieteen yksiköstä jossa olimme asiakkaina kun soittelin plussasta, varattiin aika nimenomaan alkuraskauden varhaisultraan jossa varmistettiin että siellä on tyyppi oikeassa paikassa kasvamassa. Niskapoimu-ultra varataan sitten neuvolassa joskus.
 
Minua jotenkin pelottaa käydä ultrassa.. Näin jo viime yönä painajaista asiasta. Olen muutenkin menettänyt yöunet, kun pohdin liikaa... :sad001
Mutta tiedän jo nyt että mun on pakko mennä. En saa muuten rauhaa. :nailbiting:
Jospa huomenna ehtii soittamaan neuvolaan soittoajalla. Juttelu saattaa auttaa.
 
Huh. Jännää miten monilla siel onki jo näkyny kaikenlaista ja itellä ei näkyny tosiaan viel mitään ku 17.12 kävin. Noh,saatiin sentää uus aika 2.1. :) mut silti nyt ehkä alkaa pienoinen paniikki nostaa päätäö. Viikkoja PITÄIS olla ehkä sen 4+2 nyt,joten se ois joku 6+3 (???) silloon 2.1, ni ehkä sitten jotaki konkreettista jopa löytyisikin.
 
Minä sain ihan neuvolan kautta ultrauksen 8.1. Mutta sanoi että peru jos raskaustesti muuttuu negatiiviseksi.. Ilmeisesti sen veren vuodon takia pääsen.
Nyt yritän unohtaa koko asian ja elää normaalisti. Olen liikaa vaivannut päätäni kaikella mahdollisella..  Menee kohta kuppi nurin..
 
Mulla on huomenna aika Perhe-Arteen. Siellä pitäis olla K.V. En tiedä yhtään, millainen tyyppi on kyseessä. Onko kenelläkään kokemusta hänestä?

Jos etenis kuukautisista laskettuna normaalisti niin pitäis olla 6+6. Ainakin syke pitäis näkyä ja hurja kasvu viime viikosta.
 
Minä poistun nyt näyttämöltä, vaikken kovin aktiivinen vielä edes uskaltanut olla. Kävin tänään ultrassa, viikkoja olis ollut tänään 8+0, mutta ei sieltä mitään löytynyt eli tuulimuna.... Näytti kuulemma siltä, että vuoto saattaa kohta alkaa, mutta jos ei ala, niin pitää mennä lääkäriin. Vähän on kyllä sellainen olo, että menkat olis alkamassa. Harmi kun ehdin jo käydä neuvolassakin. En olis muuten vielä edes varannut neuvolaa, mutta kun esikoisen 4v neuvola oli marraskuun lopulla, niin mainitsin silloin olevani raskaana ja varattiin aika.

Tää menee nyt taas vanhalla rutiinilla, kun mulla vasta oli yksi keskenmeno. Vituttaa ja surettaa, mutta minkäs tälle voi. On ollut muutenkin niin kauhea vuosi, että sille tulee nyt tässä sopiva päätös. Toivottavasti ensi vuosi olisi onnellisempi!!!

Tsemppiä teille kaikille jatkoon!
 
Onko täällä Oulun seudulla varhaisultrassa käyneitä?menossa? Mikä on siellä tarjonta? Hinnat?
 
Hei, osaisko joku kertoa kun soitin neuvolaan viime viikolla varatakseni ekan neuvolan ja samalla mainitsin, että pitäisi päästä rutiinilliseen alkuraskauden ultraan koska alku vuodesta epäiltiin kohdun ulkopuolista, niin sanoi vaan, että mulle soitetaan siitä ultra ajasta myöhemmin. No nyt olen viikon jo odottanut niin ymmärsinköhän jotenkin väärin vai missäköhän vaiheessa sieltäpäin ollaan yhteyksissä? :bored: Tällä hetkellä viikkoja on 5+0 ja eka neuvola viikoilla 8+2
 
Takaisin
Top