Varhaisultra

Ultrassa nähty sikiö ja sydämensyke. Vastasi kokoa 6+1 vaikka omien laskujen mukaan 6+4 tai vähintään 6+3. Pääasia kuitenkin että elossa oleva vauvelin alku siellä vähäisistä oireista huolimatta :Heartred
 
Moi kaikki!

Kävin tänään varhausultrassa, koska edellisten kuukautisten perusteella olisin ollut jo 6-8 viikkoa raskaana (la heinäkuun alku-loppupuolella). Tänään kuitenkin näkyi pikku alkio 2mm ja kuulemma olen rv 5+5. :woot: Sen mukaan la olisi vasta 1.8. vaikka luulen kyllä, että se on oikeasti jo aiemmin heinäkuussa.

Viikon päästä sitten on taas ensimmäinen neuvolakäynti!
 
Moi kaikki!

Kävin tänään varhausultrassa, koska edellisten kuukautisten perusteella olisin ollut jo 6-8 viikkoa raskaana (la heinäkuun alku-loppupuolella). Tänään kuitenkin näkyi pikku alkio 2mm ja kuulemma olen rv 5+5. :woot: Sen mukaan la olisi vasta 1.8. vaikka luulen kyllä, että se on oikeasti jo aiemmin heinäkuussa.

Viikon päästä sitten on taas ensimmäinen neuvolakäynti!

Näkyikö vielä sykettä?
 
En nyt oikein tiedä minkä mukaan laskis lasketun ajan...

tein positiivisen ovistestin 2.11. Jos siitä laskee että silloin ois tapahtunut hedelmöittyminen (ovis ois tullu heti samana päivänä) la ois 26.7. Ja sitten taas seuraavana päivänä hedelmöittymisestä niin la olis 27.7.

Jos taas laskee menkkojen mukaan la olis 28.7. Paitsi jos laskee menkat alkavaksi jo tiputteluvuodosta niin sitten olis la 26.7.

Ja vielä jos tän päivän ultraa katsoo niin la olis 29.7.

Olis mukava päättää mitä nyt lähtee seuraamaan ja milloin poksuu :D muutenhan tällä muutaman päivän heittelyllä ei ole mitään väliä..
 
Muokattu viimeksi:
En nyt oikein tiedä minkä mukaan laskis lasketun ajan...

tein positiivisen ovistestin 2.11. Jos siitä laskee että silloin ois tapahtunut hedelmöittyminen (ovis ois tullu heti samana päivänä) la ois 26.12. Ja sitten taas seuraavana päivänä hedelmöittymisestä niin la olis 27.12.

Jos taas laskee menkkojen mukaan la olis 28.12. Paitsi jos laskee menkat alkavaksi jo tiputteluvuodosta niin sitten olis la 26.12.

Ja vielä jos tän päivän ultraa katsoo niin la olis 29.12.

Olis mukava päättää mitä nyt lähtee seuraamaan ja milloin poksuu :D muutenhan tällä muutaman päivän heittelyllä ei ole mitään väliä..

Hetkinen mitä kuukautta tarkoitit? Vai ei kai laskettu aika voi olla yli vuotta.. :wink
 
En nyt oikein tiedä minkä mukaan laskis lasketun ajan...

tein positiivisen ovistestin 2.11. Jos siitä laskee että silloin ois tapahtunut hedelmöittyminen (ovis ois tullu heti samana päivänä) la ois 26.12. Ja sitten taas seuraavana päivänä hedelmöittymisestä niin la olis 27.12.

Jos taas laskee menkkojen mukaan la olis 28.12. Paitsi jos laskee menkat alkavaksi jo tiputteluvuodosta niin sitten olis la 26.12.

Ja vielä jos tän päivän ultraa katsoo niin la olis 29.12.

Olis mukava päättää mitä nyt lähtee seuraamaan ja milloin poksuu :D muutenhan tällä muutaman päivän heittelyllä ei ole mitään väliä..

Eiks laskettu aika (la) kuitenki vasta heinäkuussa?
 
Apua joo määpä muokkaan ton tekstin :D oli vissiin esikoisen raskausajat mielessä :D
 
No se laskettu aika tarkentuu vähän myöhemmin vielä, ei alussa ihan tarkkaan tiedä!
 
En nyt oikein tiedä minkä mukaan laskis lasketun ajan...

tein positiivisen ovistestin 2.11. Jos siitä laskee että silloin ois tapahtunut hedelmöittyminen (ovis ois tullu heti samana päivänä) la ois 26.7. Ja sitten taas seuraavana päivänä hedelmöittymisestä niin la olis 27.7.

Jos taas laskee menkkojen mukaan la olis 28.7. Paitsi jos laskee menkat alkavaksi jo tiputteluvuodosta niin sitten olis la 26.7.

Ja vielä jos tän päivän ultraa katsoo niin la olis 29.7.

Olis mukava päättää mitä nyt lähtee seuraamaan ja milloin poksuu :D muutenhan tällä muutaman päivän heittelyllä ei ole mitään väliä..
Ootko jo neuvolaan soittanut tai että onko sieltä sanottu laskettua aikaa? Meillä neuvola laskee oman kaavansa mukaan mikä sitten on ja pysyy jos ei np-ultrassa mitää järkyttävän isoa heittoa ilmene. Itelle helpompi ajatella sitä samaa laskettua aikaa vaikka todellisuudessa voikin olla muutaman päivän heittoa..
 
Ootko jo neuvolaan soittanut tai että onko sieltä sanottu laskettua aikaa? Meillä neuvola laskee oman kaavansa mukaan mikä sitten on ja pysyy jos ei np-ultrassa mitää järkyttävän isoa heittoa ilmene. Itelle helpompi ajatella sitä samaa laskettua aikaa vaikka todellisuudessa voikin olla muutaman päivän heittoa..

Siellä ne laskee viimeisten kk:n mukaan. Sanoin sinne että 19.10 alkoi viimeiset vaikka tuli kaks pv tiputtelua ennen kunnon vuotoa. Aattelin kuitenkin että sillä laskulla ovis tulis lähemmäs todellisuutta. He siis laskivat sen mukaan eli 26.7 olis la. Haluaisin että la ois mahd totuudenmukainen että voi sovelluksilla sitten varmemmin katsoa mitä milloinkin tapahtuu :)
 
No eipä se laskettu aika taida ikinä ihan 100% varma olla, harvoin se lapsi kasvaa juuri sillä vauhdilla ja voi olla, että iskee turhaan stressi jos joku sovellus väittää kokoa eriksi kuin mikä esim. ultrassa on.
Miun esikoinen oli koko raskauden ajan pienempi kuin ns. keskiarvo oli, ja se sitten pelotti koko ajan vaikka onkin ihan normaalia, jos muuten kehittyy hyvin eikä mitään vikaa todettu.
 
Meillä oli kans pieni kokoinen esikoinen mutta yleensä varmaan just tietyt elimet ja jutut kehittyy kuitenkin samaan aikaan olipa kooltaan millainen vain. Eihän sillä oikeasti ole mitään väliä mutta ois kiva tietää se todellinen päivä ihan uteliaisuutta. :)
 
Mä oon tääl eläny iha paniikissa. Lauantaina erehdyin jo menemään varhaisultraan tiedostaen että voi olla liian aikaista. Viikot sillon neuvolan mukaan 6+0, omasta mielestä hieman enemmän.
No oli mitä oli niin sielä ei näkynyt mitään :sad001 EHKÄ kerran vilahti joku pieni piste mutta tosiaan EHKÄ.
Nyt sitten perjantaina uusi ultra ja katsotaan mitä tuleman pitää :'(

Oon kahlannut googlea läpi ihan friikkinä. Lukenu kaikki mahdolliset tarinat missä tuulimunaepäily onkin paljastunut viikon kuluttua sikiöksi ja sykkeeksi joka saanut alkunsa myöhemmin.
Mutta myös olen lukenut paljon juttuja tuulimunista ja keskeytyksistä.

Onko kellään kokemuksia moisesta kauheudesta :sad001 ?
 
Mä oon tääl eläny iha paniikissa. Lauantaina erehdyin jo menemään varhaisultraan tiedostaen että voi olla liian aikaista. Viikot sillon neuvolan mukaan 6+0, omasta mielestä hieman enemmän.
No oli mitä oli niin sielä ei näkynyt mitään :sad001 EHKÄ kerran vilahti joku pieni piste mutta tosiaan EHKÄ.
Nyt sitten perjantaina uusi ultra ja katsotaan mitä tuleman pitää :'(

Oon kahlannut googlea läpi ihan friikkinä. Lukenu kaikki mahdolliset tarinat missä tuulimunaepäily onkin paljastunut viikon kuluttua sikiöksi ja sykkeeksi joka saanut alkunsa myöhemmin.
Mutta myös olen lukenut paljon juttuja tuulimunista ja keskeytyksistä.

Onko kellään kokemuksia moisesta kauheudesta :sad001 ?

Kokemusta ei ole.. oliko kohtu pyöristynyt tai näkyikö ruskuaispussi? Mitä ultraaja sanoi? Toivon todella että sieltä sikiö löytyy seuraavalla ajalla! :Heartred
 
Takaisin
Top