Varhaisultra

Onko täällä sellaisia ketkä eivät mene varhaisultraan ja miksi?

Itse olen ensimmäistä kertaa raskaana ja toki kaikki komplikaatiot mietityttää ja haluisin varmuuden kaikkeen, mutta en oikein tiedä pitäisikö mennä yksityiselle, jos se ei julkisella kuulu "ohjelmaan".

Toisin sanoen olenko outo, jos menen vasta ensiultraan sitten, kun sen aika on?

Minä en ole menossa, vaikka kovasti haluaisin. Yritin saada ylimääräistä ultraa neuvolalta edellellisen keskenmenon takia, mutta eivät suostuneet kun kuulemma ei ole lääketieteellistä syytä siihen. Yksityiselle ei ole varaa, niin saan nyt nätisti odottaa vaan vaikka tämä odotus tuntuu aika kauhealta.

Viimeksi meni kesken pari päivää ennen virallista ultraa rv 11+3. En ikinä saanut tietää oliko ollut tuulimuna vai oliko kehitys loppunut jo aikaisemmassa vaiheessa tai mikä siinä nyt sitten kävikään. Haluan olla toiveikas ja nauttia raskaudesta, mutta onhan täällä iso pelko ettei masussa olekaan asukkia. Toivottavasti aika kuluisi nopeasti nyt vaan, vasta rv 7+3 omien laskujen mukaan. :)
 
Mekään ei ihan ekalla kertaa menty ja oli niin kamalaa sit nt-ultrassa saada kuulla et oli menny kesken jo 6 viikkoa aiemmin niin en enää ikinä halua sitä tilannetta. Et onhan toki mahdollista et nytki on jotain käyny ja nt-ultrassa ei enää ookaan sykkeitä, mutta ainakin tiedetään nyt että toistaiseksi kaikki kunnossa. Kuitenkin jos varhaisultrassa on syke löytynyt niin on jo 90% todennäköisyys et raskaus etenee loppuun asti ja se riittää mulle :)

Mutta tässäkin tapauksessa pitäisi olla viikkoja 7+0 tai enemmän. Jos ultra tehdään aiemmin ja vaikka syke näkyisi ei tuo 90% todennäköisyys päde.
Itsellä kaksi raskautta joissa syke löydetty 6+2 ja molemmat meni kesken. Toinen heti sen ultran jälkeen ja toinen 8+2. Mie en siis luota noihin todennäköisyyksiin olenkaa enää...
 
Eihän se toki kokonaan pois sulje keskenmenon riskiä vaikka käykin ja syke löytyy, mutta prosentuaalisesti pienempi mahdollisuus sille. Varsinkin jos malttaa odottaa esim sinne rv8-9. Mä oon nyt toisen kerran käynyt, varsinaisesti halusin pois sulkea tuulimunan ja kohdunulkopuolisen raskauden näillä käynneillä. Kummatkin kun voi varhaisultrassa todeta. :) toki, jos jaksaa odottaa nt-ultraan asti niin mikäs siinä :)
 
Ymmärtääkseni esim. se, että tuossa vaiheessa ei näy sikiötä ei poissulje raskautta, eikä myöskään käsittääkseni tuulimunaa pysty varmentamaan tuossa vaiheessa kuitenkaan. Ymmärtääkseni poikkeavat löydökset tuossa vaiheessa johtaa lähinnä uusien seurantaultrien määräämiseen. Olen ainakin siinä käsityksessä, että nimenomaan hoitolinjoihin tutkimus tuossa vaiheessa ei vaikuta millään tavalla, paitsi tietenkin jos on muita oireita, mutta se on tilanne erikseen.
Kyllä sulla on nyt väärää tietoa. Lähtökohtaisesti varhaisultrassa pystytään toteamaan tuulimuna ja keskeytynyt keskenmeno (mikäli ollaan jo tarpeeksi pitkillä viikoilla ja tokihan se keskenmeno voi tulla vielä varhaisultran jälkeenkin, kuten np-ultrankin) sekä kohdun ulkopuolinen raskaus. Näistä tulee yleensä lähete sairaalaan, jossa asia vielä varmistetaan ja mietitään sopivaa hoitoa.
Tämän vuoksi itsekin nyt haluan varhaisultraan, kun olen lähes varma, että raskaus ei ole ok. Pää ei kestäisi odottaa tietoa 13. viikolle.
 
Onko sulla Silky millon varhaisultra? Oot saattanut johonkin jo sen kertoa, en vaan muista.
 
Mähän menin vain siksi, koska se kuuluu täällä kaikille ihan neuvolassa.

Ultrassa oli kaikki hyvin
 
Onnea Silky hyvistä uutisista! :Heartred Toivottavasti olosi on huojentuneempi. :)
 
Ihanaa Silky, onnea hyvistä ultrakuulumisista!:) Jännitin sun puolesta, kun sulla oli niin fiilis että kaikki ei olis hyvin, ja vähän kyllä nyt silmäkulma kostui kun sait hyviä uutisia!:)
 
Uskaltaiskohan sitä jo laittaa ittensä listaan ja pyynnön salaiselle puolelle. :D En ois kyllä ikinä uskonut, oli niin vahvat tuntemukset. :O

Mulla oli ihan sama :D Mutta kyllä nyt minusta voi! Tuo helpotuksen tunne on ihana niin pitää nauttia siitä :)
 
Tänään käyty varhaisultrassa 6+5 ja sydän pompotti ❤ Pienen pieni yllätys tuli kuitenkin vastaan!!!! Sielä pompotti myös toinen sydän :dummy::dummy1: Täytyy sanoa et lievä paniikki ilmassa!! Oli myös hematooma kohdussa joka aiheuttaa tiputtelun.

Ihanaa:Heartred Onnea! Taiskin olla tän ryhmän eka kaksosuutinen :) Jos ei multa oo sit menny jotain ohi
 
Takaisin
Top