Varhaisultra

Mulla alkoi niukka kivuton vuoto torstaina. Ei edes kirkasta verta, vaan vaihtelevasti vaalean punaista ja välillä taas ruskean punertavaa, sitten taas ei mitään. Tänään neuvolassa sitten ultrattiin eikä vastannut viikkoja eikä sykettä löytynyt. Sain ajan huomiselle vielä naistentaudeille varmistusta varten, mutta todennäköisesti tuulimuna tai muuten keskeytynyt kehitys. Pahoinvointi ehti jo olla voimakkaampaa tässä kuin mitä esikoisesta oli ollenkaan.
 
Oon lukenut nyt näitä että ei oo löytynyt sykettä ja stressi seku kasvaa... Vaikka itse olen jo käynyt varhaisultran ja kaikki oli niin hyvin kuin mahdollista! Jostakin hiipii kuitenkin se pelko, entä jos kehitys yhtäkkiä loppuukin :sad001
 
Sain tosiaan ajan lääkärille sunnuntain vuodon takia. Sen jälkeen tullut vaaleanpunaista/rusehtavaa tuhrua. Edellinen km alkoi lähes samalla tavalla.
Yllättäen kaikki kuitenkin nyt hyvin. Alkio vastasi täsmälleen viikkoja (9+2) ja sydän sykki :Heartred Vuoto oli loppunut, eikä lääkäri oikeastaan syytä sille löytänyt. Kaikki näytti siis hyvältä. Toki pieni riski vuodon jälkeen keskenmenolle on, mutta kuulemma viikot niin hyvät ja kaikki muutenkin ok, niin vain pieni riski..
 
Ihanaa kun hyviä uutisia Alia!

Voimia kaikille huonojen uutisten saaneille. Tuntuu että hirveän monta päättynyt ikävästi :sad001 elämä on niin epäreilua! :/ Hirveästi Tsemppiä!
 
Tänään sain varattua ajan alkuraskauden ultraan, 10.1 pitäisi käydä kurkkaamassa onko tuolla mitään. :woot: silloin pitäisi olla oviksesta laskettuna 7+1.
 
Onnea hyvistä uutisista ja tsemppiä epävarmuudessa painijoille!

Mulla kävi viimeksi ar-ultrassa niin että alkio oli kaksi viikkoa odotettua pienempi eikä sykettä löytynyt. Lääkäri epäili keskeytynyttä keskenmenoa. Viikon päästä se syke sitten löytyi, mutta meni kuitenkin sen jälkeen kesken. Tällä kertaa eka ultra on vasta 10+3 ja kyllä jännittää onko siellä ketään kyydissä.
 
Kävin eilen vielä lääkärin ultrassa. Vastasi noin 6+1 kokoa. Sen kokoisella ei kuulemma vielä sykettä näkyisikään. Otettiin verinäyte ja toinen otetaan maanantaina ja katsotaan, onko raskaushormoni nousussa vai laskussa ja sitten päätetään jatkosta. Ei auta kuin odotella.
 
Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille. :Heartred

Minäkin kävin varhaisultrassa tiistaina. Oltiin käymässä vanhalla kotipaikkakunnalla ja tiesin sieltä hyvän yksityisen jolla olin käynyt aiemminkin. Lisää syitä käydä ultrassa tulikin jo maanantaina, kun alkoi vuoto, joka kesti koko illan. Olin jo aika epätoivoinen, mutta tiistaina syke näkyi kuitenkin. Laskettu aika siirtyi muutaman päivän taaksepäin, tällä hetkellä 23.8. Suurin pelko on nyt kuitenkin iso hematooma, eli vaikka vuoto ulospäin loppuikin, kohdun taakse on kertynyt paljon verta. On siis merkki uhkaavasta keskenmenosta... Mulle tuli käsky vaan lepäillä ja toivoa parasta. Kontrolli on omaan sairaalaan ensi viikolle, joten siellä sitten nähdään lisää, miten asia on edennyt. Yritän kiinnittyä nyt vaan siihen ihanaan sykkivään sydämeen ja unohtaa kauhukuvat.
 
Mä kävin eilen varhaisultrassa (6+4) ja lääkäri totesi, että mikäli näillä viikoilla löydetään elämän alkua ja hyvin sykkivä sydän, niin 9/10 raskauksista päättyy synnytykseen! Olin aivan että täh! Tietenkin onnesta innoissani, edellinen kun meni kesken viime kesänä ja se oli maailman kauhein kokemus.
Mutta en tosiaan siinä sitten tajunnut alkaa tätä väitettä tarkemmin testauttamaan. Onko joku muu kuullut moisesta? Sitä tarttuu niin epätoivolla positiivisiin kommentteihin nyt, kun toivoo, ettei toista kertaa menisi kesken.
 
Keskenmenoriski on vissiin pienempi kun sydän lähtee sykkimään ja itse pidän sydäntä ns. ensimmäisenä etappina. Kuitenkn noita tarinoita on netti täynnä joille tullut spontaani tai keskeytynyt keskenmeno vielä sykkeen toteamisen jälkeen :bored:

Se kuinka paljon muut asiat saattavat vaikuttaa niihin keskenmenneisiin niin ei voi tietää... Onko sairauksia, elämäntapoja vai onko kyseessä vain todella huono tuuri.. Kuuden viikn kuluttua olet selvästi turvallisimmilla vesillä mutta nyt pitää iloita siitä että eka etappi saavutettu. :rolleyes: liiallinen murehteminen ja pelko vaan ahdistaa.

Onnea sykkivästä sydämestä! :)
 
Jostain luin, että 10-15% kaikista raskauksista päätyy keskenmenoon. Näistä 10-15%:sta tuulimunia on arvioitu olevan jotain 70%. Eli Globetrotter, jos sydämensyke on löytynyt (kyseessä ei siis voi olla tuulimuna) ja kaikki näyttäisi muutenkin hyvältä, uskoisin tuon 9/10-arvion olevan jopa aika varovainen.
 
Se 10% tuntuu pieneltä, mutta kyllä se esim. näin isossa ryhmässä tuntuu suurelta. Tuntuu, että kokoajan on huonoja uutisia..
Mutta kyllä raskaudesta pitää nauttia. Eletään tätä hetkeä eikös :Heartred
 
Käytiin tänään varhaisultrassa. Sydän sykkii ja viikot 7+5. :love017

Edellisiin kommentteihin: mulla siis spontaani km 6+4 loka-marraskuun taitteesa. Eli todella tuoreessa muistissa on. Silloin käytiin yksityisella va-ultrassa ja syke löytyi. Vuoto alkoikin heti seuraavana päivänä. En todellakaan halua pelotella, mutta mun omassa päässä se että syke löydetään ei vielä tuota suuria hurraahuutoja. Mä en ole kuullut tuota 9/10 teoriaa, mutta miks ei vois pitää paikkaansa. Tiedän tasan miltä sinusta Globetrotter tuntuu. Mutta meidän pitää vaan luottaa siihen, että tällä kertaa on parempi onnia ja elää päivä kerrallaan. :) Tietty koko ajan riski pienenee mitä pidemmälle päivissä ja viikoissa mennään. Tsemppiä!!
 
Mä luin joltain lääkärisivulta, että keskenmeno johtuu siitä, ettei sikiön jokin elin toimi tai kasva kunnolla eli sydän varmasti se eka etappi tässä hommassa. Sitä ennen kuin sydän sykkii ja tulee keskenmeno niin se on tuulimuna. Itsellä ei ole keskenmenosta kokemusta mutta tämä jotenkin rauhoitti omaa mieltä. Tietysti jokainen pelkää että menee kesken raskaus.
 
Varhaisultra käyty tänään, ja siellä se tyyppi onnellisena köllötteli. "Kaunis pieni katkarapu" sanoi lääkäri. :D
Sydän löi vimmattua vauhtia ja oli täsmälleen oikean kokoinenkin. Saatiin pari kuvaa kotiin muistoksi, kun hän oli oikein asettautunut keskelle nätisti. Kauhean söpöltä katkaravulta näytti.

Olo on hirveän huojentunut. Uskaltaa jo ajatella, että vauva tulee elokuussa kotiin.
 
KYSYMYS: Pitäiskö alakautta tehtävässä ultrassa kuulua myös se syke? Vai vaan näkyä. Vai riippuuko viikoista? En tajunnut kysyä lääkäriltä joka ultras. Sanoi siis kaiken olevan kuten pitää, mutta hän on tosi outo persoona niin jäin nyt silti miettimään. Mulla siis ultrattaessa 7+5 ja syke näkyi.
 
Ok! No hällä tuskin semmosia siinö oli. Muutenki niin vanhat laitteet ja vanaha akka. :hilarious:
 
Takaisin
Top