Varhaisultra

Myö käytii tos ekas neuvolassa torstaina ja jutusteluahan se oli pelkästää, verenpaine ja hemoglopiini oli kuulemma hyvät ja muuttunu nähtäväst tääl meil päin toi systeemi et ekas neuvolas ei oteta pissanäytettä eikä verikoetta vaa piti varata aika viikolle 10 ja viiä sit pissanäyte ja käyä verikokees ihan sairaalas ja sit lähettävät postis ajan ekaa ultraa :eek:
 
Siis eikö siellä ekassa neuvolassa tehdä edes verikoetta?? No hitti mistä sitä tietää että on edes raskaana? Nimimerkki. Raskausoireeton
 
Ei muuten meilläkää otettu. Siis vaan se hemoglobiini testi. Ja seuraava neuvola on viikolla 14+ lääkärineuvola?
 
Juu ei sielä mitään muita näytteitä oteta kun verenpaine, hg, paino ja virtsa tikutetaan ettei oo tulehduksia. Ensimmäinen kerta on lähinnä jutskailua yms. Mitään varmuutta raskaudesta ei saa sielä, ainakaan meillä päin :shifty:
 
Ei täälläkään päin. Ei ne neuvolassa kummemmin välitä mistään varmistuksista. Riittää että tikkuun on pissinyt plussan. Resursseista kiinni kuten toisessa ketjussa todettiin. Ja vaikka ultralla löytyykin alkio jos varhaisultrassa niin ei se poissulje sitä, ettei raskaus menisi enää kesken. Kuulemma n. rv 12 jälkeen ollaan ns. "turvallisilla vesillä" eli keskenmenon mahdollisuus on enää pieni niin johtuisikohan siitä, että eka ultra vasta silloin..? Kunhan pähkäilen. :D
 
Täällä on käytäntö, että jos raskaus on suunniteltu tehdään kotona vaan raskaustesti. Jos raskaus ei suunniteltu niin labraan pitää mennä verikokeisiin. Ekat neuvolalabrat pitää käydä sairaalalla antamassa ja jatkossa tehdään pissasta tikkutestejä ja sormenpäästä verikokeita. Muut lääkeasiat niin kuin mulla kilpirauhaskokeet aina sairaalalla.
 
Täällä ekalla kerralla katottiin paino, verenpaine ja hemoglobiini (joka mulla oli liian alhainen kuulemma). Loppu aika täytettiin papereita ja juteltiin. Verikoe ja pissanäyte pitää käydä antamassa reilu viikon päästä. Ultra aika tuli postissa, kysyi haluanko kättärille vai Hyvinkäälle niin valitsin nyt Hyvinkään. Aikasemmin oon molemmat synnyttäny naistenklinikalla. Katotaan mihin sitä nyt päätyy.

Kyllä musta ekaa oottaessa tuntu oudolle kun esimmäisessä neuvolassa ei mitään konkreettista varmistusta raskaudesta tullut. Kaikki oli niin uutta ja sekavat fiilikset niin olisin toivonut että olis ultrattu tms.
 
Mulla ei muuten hb:ta mitattu ollenkaan.. Vasta 9-11 rv labrassa sitten
 
Mä pääsen/joudun kunnalliseen ultraan keskiviikkona, kun taas vuotaa..
 
Käväistiin tänään varhaisultrassa. Laskurin viikkoja pienempi pikkuinen siellä näkyi. (laskuri: 8+3, ultra: 6+6-7+1) syke nähty ja kuulemma on vahva ja tasainen syke.:love017

Jännitykset jatkuu, mutta viimeksi silloin kesällä sykettä ei saatu näkyviin missään vaiheessa joten kyllä tässä kai saa vähän innostua? :love2:smiley-angelic008
 
Varhaisultrassa käyty ja epäilykset osui oikeaan. Sydänääniä ei kuulunut vaan alkio oli menehtynyt muutama päivä sitten. Rv 9. Naistenpolille sitten tyhjennysaikaa varaamaan ja ke aloitetaan lääkkeillä. Surullista on, ensiraskaus kesken. Toivottavasti pääsis pian taas kirjautuun tänne palstalle.
 
Isounelmalle tsemppiä, saman läpikäyneenä tiedän, kuinka pahalta tuntuu. Ei ehkä nyt lohduta, mutta kuitenkin: seuraava raskaus menee suurella todennäköisyydellä hyvin. Olen kuullut, että juuri ensimmäisen raskauden kohdalla näitä keskenmenoja jostain syystä usein ilmenee. Valoa tulevaisuuteen, voi hyvin!
 
Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille! Ja onnea hyviä uutisia saaneet!

Mulla oli tänään Neuvolalääkäri ja ultrattiin myös :) ja parisenttinen pikkuinen oli ja sydän löi. Heilutti jalkoja ja käsiä. :) ja ylläri, et ei ollut 10+1, vaan 8+6. Mut np-ultra sit lyö lasketun ajan lukkoon. Sinne asti mennään siis 31.7. Ajalla. Miksei vaan voi uskoa, et kierto 32? :D sama taas kolmannella kerralla. Kaikki hyvin siis!
 
Takaisin
Top