Uudelleenraskautuneet

Mietinkin jenni90 et joko on helpottanu pikkuisen itkuisuus, noh sainkin jo vastauksen:)

Toivottavasti sairastelut teiltä jo loppuisi! 

Pari viikkoa sitten oli meidänkin neiti pari päivää kuumessa ja viikon kesti nuha, mutta onneksi meni itsestään ohi! Oppi muuten tyttö niistämäänkin <3 äitinsä on sellanen nuhanenä aina, että on saanut hyvää niistämismallia;DD

 
Hellurei ja hellät tunteet!

Mä olen nyt jonkun aikaa viettänyt vähän hiljaiseloa. Johtuen kai siitä, että harmittaa olla EDELLEEN yhtenä isona palana! Toisinaan ei oo mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä ja toisena hetkenä taas oon ollut melko varma että josko se lähtö nyt koittais vaan kun ei oo koittanut niin en oo jaksanut niistä sen kummemmin hehkuttaa. Uskomatonta ajatella että HUOMENNA on laskettu aika! Yli taidetaan mennä ihan heittämällä niinkuin Jeminankin kanssa. Lohduttavaa ajatella kuitenkin että vaikka tämä menis yhtä pitkäks kun Jeminan kohdalla niin ens viikolla meillä on vauva!

Jarkollakin alkaa huomenna kahden viikon vuosilomat. Ihanaa kun ei tarvitse sit olla enää yksin Jempan kanssa päiviä kuluttamassa. Joka aamu täytyy aina miettiä että mitenhän sais tämänkin päivän kulumaan nopeasti. Siinä mielessä olis kiva kun vauva syntyis vaikka nyt viikonlopun aikana niin Jarkko olis kauemmin kotona meidän kanssa. Haluttais jo niiiiiin saada tuo pieni tyttö tuolta masusta halittavaksi ja pusuteltavaksi <3 Jarkko koittaa lohduttaa mua aina sanomalla että se on vauvan parhaaks olla siellä masussa niin kauan kunnes se on valmis syntymään ja "yliaikaiset" vauvat on yleensä pirteämpiä ja jaksaa syödä ja nukkua hyvin. Jarkko on veikannut että tämä syntyy ens tiistaina rv 40+4. Saa nähdä kuin käy!

Mun synttäritkin ne oli ja meni eilen ja nyt olis sit 21v plakkarissa. Ei tullu mulle vauvaa synttärilahjaks vaikka kuin yritin masuun välittää sellasta viestiä että se olis ainut lahjatoive. Tais neiti tahtoo vaan oman synttäripäivän. Mitä sitä nyt äitin kanssa jakamaan!

Jeminakin pukkas kipeeksi :// Räkä valuu ja yskittää ja ainakin eilen tais olla lämpöä kun tuntui niin kuumalta. Se oli koko eilisen päivän ihan mamman sylivauva. Tuli jatkuvasti pyytämään syliin, halimaan ja antaa suukkoja <3 Toivon vaan ettei toi räkätauti tartu muhun. Ei ihan hirveesti houkuttele ajatus puskea tätä vauvaa maailmaan kauheessa flunssassa.

Josko tämä tästä! Nyt täytyy mennä päästämään Jemppaliini pois sängystään kun se tuolla jo huutelee äitiä :)
 
Toivotaan Lauralle pikaista jakaantumista :) Itellä oli sama tilanne Nean kanssa, että kerkiänkö täyttämään 21 ennenkuin syntyy. En kerennyt.

Onko kenenkään vauva/taapero sairastanut virtsatietulehdusta tms? Kiinnitin aamulla huomioo siihen, kuinka pahalta Nean pissa haisi... Yritin netistä äsken lueskella, mutta joka paikassa törmäsin siihen, että se haju ei vielä mitään todista. Viime yönä Nea sai kyllä jonkun kovan itkukohtauksen eikä meinannu hellittää millään, vaikka oli sylissä ja yriteltii rauhotella. Kuumetta sillä ei ainakaan ollut, mutta täytyy mitata uudelleen kunhan se päikkäreiltä herää. Kuumeilu liittyis ainakin tuohon virtsatulehdukseen. Taidanpa antaa sille puolukkamehua kun herää :) Kyllä sillä on ruokahalut ollu kohdillaan ja muutenkin ihan normi ittensä.
 
mohomahalle: Apteeksita saat sellaisen pikatestin virtsatietulehduksen testaamista varten. Helppo ja nopee... =) Niin ei tartte sitä sitten jäädä miettimään. Joo, haju ei yksistään kerro kaikkee, mutta se on ensioire tulehdukselle. Sen jälkeen tulee kipu yms muut vaivat...
 
Tilannepäivitys: EI MITÄÄN UUTTA!

Nyt mennään rv 40+4 ja mikäs tässä kiire valmiissa maailmassa..? Niinkuin tuonne naamakirjaan kirjottelinkin niin vanha suomalainen sananlasku sanoo: "Hätäilemällä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita!". Nyt on menny kaikkien arvaukset vauvan syntymäpäivästä jo päin mäntyä vaikka onhan tätä päivää tässä vielä jäljellä vaan enpä usko että tänään enää mitään ehtii tapahtumaan. Neuvolaan sen sijaan olis taas mentävä. Lisäks taidan piristää itseäni tekemällä kirppiskierroksen ja käymällä kaupungissa vähän shoppailemassa.

Nyt oon ottanut ensimmäiseksi etapiksi sen 41+2 jolloin Jemina syntyi ja joka on sunnuntaina ja sit jos ei siihen mennessä oo näkyny niin täytyy alkaa odottaa ens viikon perjantain käynnistystä. Hyi mikä sana, käynnistys..
 
Heissan vaan teille kaikille täällä.Varovasti ilmoittaudun jo tänne uudelleeenraskautuneiden listalle, koska eilen siis plussasin clearbluen silä plus/miinus testillä(tosin se vaaka viiva oli tosi paljon tummempi kun se pystyviiva mutta koska se  oli selvä plus-merkki  ja se tuli siihen näyttöön varmaan 10 sekunnissa niin ei voi oikein erehtyä) ja koska olen niin epäuskoinen asiasta niin teen vielä tänään digitestin. :D Mutta siis toinen olisi tulossa jos on tulossa(olisi niin toivottu). Esikko kerkeää täyttämään n.1,5 vuotta jos/kun tämä lapsi siis syntyy. emoticon Mutta joo nyt sitten jännään vielä parituntia..... Mutta onnea kaikille plussanneille!
Niin ja tosiaan, esikoisen alkuunsaaminen oli sen verran hankalaa että siksikään en jaksa uskoa että tämä olisi nyt tärpännyt...
 
Ei pahalla, mutta ootkohan Mamma1/11 eksyny vääriin uudelleenraskautuneisiin? Tämä on viime kesäkuussa (2010) synnyttäneiden uudelleenraskautumistopic :D 

LauraElinalle kovasti jälleen jaksamisia viimeisiin hetkiin! <3 Hullua ajatella että viimeistään viikon päästä viikonloppuna teillä on vauva, TAAS! :))

Täällä oli tänään eka neuvolalääkäripäivä, rvt 15+1!
Pissa puhdas,
hemoglobiinia ei otettu,
paino +270g/ vko,
verenpaineet 111/67 ja
sikiön sykkeet 154 :)

Kaikki siis hyvin! Seuraavaksi on ultra 25.10 jossa sais vihiä sukupuolesta ja 8.11 onkin seuraava neuvola, josta saan jo paperit kelalle.. huuiii.. :)

Ja mä tunnen jo liikeet! Tai satunnaisia liikkeitä/ muljahduksia/ hipaisuja/ tökkäisyjä alavatsassa <3 Ekat taisin tuntea viime ke, eli 14+2, mut tunsin Ronistakin tosi ajoissa! Istukka on kohdun takaseinässä, joten siksikin niin helppo tuntea jo ja tiedänhän millaisia odottaakin :)

Olo on mainio! Töissä kerroin viime torstaina pomolle; "Ai kun ihanaa, onneks olkoon, mahtava uutinen!!" Jepjep.
 
onnea plussannaille !

Taatu; ihania pieniä hipsutuksia <3 [:

Laura; voimia <3 ei ole enään pitkä.... josko vaikka jo tänään?


Felicia eilen 2kk!
Mitat oli 61cm ja 5400g.
määrättiin paino kontrolliin; painot tullut reilu 300g kuukaudessa....  Felicia on pitkä ja laiha tyttö. En saa sitä syömään juuri mitään. Joka paikasta  oon vinkkejä ja niksejä kysellyt, kokeillut eri pulloja, tutteja kaikkea.... niin ei niiin ei . ...

Täytyy taas soittaa lääkärille aika korvakontrolliin. Jyllääkö vielä tulehdus; jonka vuoks ei syö vai onko tulehdukseen purrut se yksi kuuri...
 
‎"VIIME YÖNÄ KLO 2:44 SYNTYI TÄHÄN MAAILMAAN KÄSI POSKELLA TÄYDELLINEN JA KAUNIS TYTTÖ VAUVA MITOIN 3450G JA 50CM. ÄITI JA ISÄ ONNESTA SEKAISIN ♥ "

Lauralta tuli viesti <3 

onnea prinsessasta ! <3
 
Paljon onnea Lauralle ja koko perheelle. Ihania uutisia aina kun joku saa oman pienensä maailmaan. Laurallakin meni sitten loppujen lopuks kaikki hyvin ja pääs synnyttämään alakautta kuten halusi. :)
Meidän pientä kasvatellaan vielä puol vuotta masussa. <3
 
Onnea Lauralle vielä tätäkin kautta!!! Voi että, taidan olla seuraava? Ellei Pulina ota loppukiriä  Jos syntyy samalla aikataululla kuin Nelsku, niin vajaa 2 viikkoa jäljellä.
 
Onnea tosiaan Lauralle! Kirjottelehan synnytystarinaa kunhan kerkeet! Ja Jenni, ihania kuvia pikku Feliciasta!!
Ja Lennu, oo vaan seuraava, en ihan näin suurta loppukiriä välittäis ottaa ;)
 
Kiitos kaunis onnitteluista! Tasan viikko sitten tähän aikaan ei ollu vielä mitään hajua, että muutaman tunnin päästä on jo vauva sylissä :D Aika haipakkaa siis mentiin. Puolenyön aikaan tuli supistus, mahasta kuulu naps, meni vedet ja klo 2.44 pikku-pimpula oli maailmassa. Synnytystarinaa kirjottelen tässä jahka ehdin :)

Neiti nukkuu ja syö hyvin ja välillä jaksaa olla pitkäänkin hereillä ja tapittaa maailmaa ihanilla pienillä tummilla silmillään <3 Yöt menee suht kivasti kolmella heräämisellä kun typy nukahtaa suoraan tissille, josta siirrän mun viereen kehtoon nukkumaan. Muutaman kerran oon jättänyt siihen viekkuun nukkumaan. Syöntivälit aika paljon vaihtelee 1,5h-5h välillä. Mitään tarkkaa rytmiä ei oikeen oo vielä tässä viikossa kerenny kehittymään.

Imetys on lähteny sujumaan aika hyvin ja oon siitä todella onnellinen. Kerran tässä jo ehdin Jarkolle itkua tihrustaa kun mulla alko TAAS mennä rinnanpäät niin kipeäksi ja toinen jopa vähän rikki, että oonko mä näin huono äiti kun en oo osannu kumpaakaan lapsistani imettää. Onneks kuitenkin nyt osasin alkaa toimia ajoissa. Yhden kokonaisen päivän imetin rintakumeilla ja lotrasin Bepanthenia ja nyt pari päivää oon taas imettänyt ihan paljaana ja nännitkin on pysyny tosi hyvänä. Sekin tietysti vaikuttaa että nyt kun maitoa on alkanu tulemaan niin hyvin niin vauvan ei tarvii enää imeä niin voimakkaasti, että saa sen ruokansa sieltä. Lisäksi tietysti se, että kun Jemina aikanaan roikku tissillä ihan älyttömän pitkiä aikoja niin se lussutti rinnanpäät ihan täysin rikki kun annoin pitää niin paljon ihan vaan huvituttina. Nyt kun ei kahden pienen kanssa oo aikaa tissitellä koko päivää niin kyllä on huima ero.

Maanantaina oli kontrollikäynti lääkärillä synnyttäneiden osastolla polikliinisen synntyksen vuoksi ja silloin oli kaikki neidillä tosi hyvin. Paino oli pikkusta vajaa syntymäpaino; 3428g. Syntymäpaino siis 3450g. Tänään sitten oli äitiysneuvola th:n kotikäynti ja neidillä painoa jo 3530g!! Painoa tullut siis sata grammaa parissa päivässä ja ihan täysin siis rintaruokinnalla mennään. Olin todella yllättynyt! Napa, iho yms. kaikki siistit. :)

Ristiäisiäkin on tässä jo alettu järjestelemään. Aika ja paikka ja pappi on nyt varattu. Tyttö saa siis kasteen ja nimen 16.10 meidän kyläpahasen pienessä nätissä valkoisessa kirkossa ja kirkon yhteydessä olevassa salissa on sitten kahvit. Huomenna tulee pappi kotikäynnille ja päästään jutskailemaan siitä kasteesta sitten vähän enemmän. Kummit ja nimi on jo valmiina. Pitopalvelu täytyis vielä tilata, kutsukortit tehdä ja lähettää, sekä käydä vielä tsekkaamassa se sali niin osaa pöytäkukat yms. sitten tilata valmiiksi. Sen jälkeen kun noi on saanu pois alta niin alkais homma olla aika valmista kauraa.

Vähän jännittää kuinka se mulla alkaa arki rullata kahden pienen kanssa kun isi palaa maanantaina takaisin töihin ja on tiistaista torstaihin vielä kaikenlisäksi heti sotaharjoituksessa. Kyllä sanon, notta helppoo ei tuu olemaan, mut se on vaan yritettävä olla ressaamatta ja tehtävä se mikä sillä hetkellä on tärkeintä. Eiköhän tästä hengissä selvitä!

Tulipa pitkä sepostus! Sitä synnytyskertomusta sitten seuraavaks! ja Lennulle tsempitykset loppurutistukseen! Kohta se on sielläkin pikkuinen sylissä <3
 
Takaisin
Top