Uudelleenraskautuneet

Tyttö Koo

Puuhakas puhuja
Päätinpä aloittaa meille uudelleenraskautuneille ihan oman, uuden ketjun jonne voidaan vuodattaa ilot ja surut ym. Toki muutkin saavat kommentoida, mutta ajattelin, ettei kaikki välttämättä halua lukea näitä jorinoita... [:D]

Meitä taitaa olla jo mun lisäks Viirukhan, miuku_, LauraElina ja ....??? Oliko vielä joku muu?!
En tiedä onko tälle ketjulle tilausta, mutta laitoinpa nyt aikani kuluks tän pystyyn [;)]

Niinkun oonkin jo kertonut, niin muutamia aika negatiivisia kommentteja on tullut ja siitä olen pahoittanut mieleni. Kaikki ei vieläkään tiedä tästä raskaudesta, kun tiedän saavani osakseni niin paljon silmien pyörittelyä ja taivastelua. Juu, on ihan totta että tämä on mulle JO VIIDES lapsi ( ja kuudes raskaus) mutta monikaan ei ole ottanut huomioon, että tää tuleva vauva on miehelleni "vasta" toinen oma, biologinen. Toki hän on elänyt tässä meidän perheessä jo yli 5 vuotta ja pitää mun 3 poikaa ominaan, mutta kyllä oma on silti aina oma.

 Ja sitten tietty oman lisänsä tähän tilanteeseen tuo se, ettei lapsilla tule kuin 11kk ikäeroa. Sekin aiheuttaa ihmetystä ja voivottelua että "miten sä nyt jaksat, sä oot kyllä iiiihan hullu, siihen loppuu elämä" jne... [8|] No, meillä on ikää sen verran (mies 35 ja minä tuun perässä keväällä) niin ei enää viitsitty odotella. Päätettiin, että meidän perheessä on vielä tilaaa yhdelle ja mentiin ihan "tulee jos on tullakseen"-meiningillä. Testi näytti positiivista yllättävän nopeasti-Onni oli vasta 3kk ja olihan se meillekin iso yllätys, mutta ihana semmonen! [:)] Hetken aikaa meni, ennenkuin sopeuduttiin asiaan.

Mitäpäs vielä... Oma olo on ollut jo muutaman viikon ihan loistava. On ollut semmonen "ihan liian hyvä olo" ja siksi kävin hakemassa lainaan doplerin jolla on kuunneltu vauvan sydänääniä. Meillä kun noita neuvolakäyntejä ei täällä Helsingissä ihan turhan usein ole ( ekan kerran kävin lokakuun alussa ja seuraava on 12.1.) ... Itse asiassa Hesarissa oli juttua noista harvoista neuvolakäynneistä just tänään. Mutta ei mulla ole tarvetta siellä käydä, ainakaan nyt kun voin noita ääniä kuunnella kotona [;)] ja olo on muutenkin tosi hyvä.

Tämmösiä siis täällä.... nyt, kun viikkoja on jo  ehkä uskaltaa jo ajatella, että ens toukokuussa meitä on 7 henkeä tässä perheessä.... 5 lasta ja koira. Sen jälkeen saa joku muu hoitaa lisääntymispuuhat, koska meillä molemmilla menee piuhat poikki. Eipä sit munkaan tuttujen tarvitse enää taivastella tätä tilannetta... [;)][;)][:D][:D]
 
täälä myös pikkukakkonen tulossa [:)][:)][:)]
alku väsy on helpottanut, mutta koko ajan on näläkä ja saa olla jääkäpilla ja toinen tuttu paikka vessa ! en muistanukka kuinka raivostuttavaa on yölläki heärät vessaaan[:D][:D][:D]
 
Hih, tyttökoo, jos Onni olis syntyny tammikuussa, niin sisarukset olis voinu ehkä kävellä ekalle luokalle käsikädessä [:)]Witsit kun oliskin rohkeutta tehdä toinen noin pienellä ikäerolla, mutta ehkä sitten 2. ja 3:s jos elämäntilanne sen sallii [:)]
 
Pakko kommentoida tuohon Tyttö Koon juttuun.
Meillä on niin, että miehellä kaksi lasta edellisestä liitosta, asuvat toisessa maassa (Pohjoismaihin kuuluva maa kuitenkin) joten nähdään vain 2-3 krt vuodessa. Ja kun meille synty tämä tyttö niin miehen kaverit kommentoi aika paljon, että "taasko lapsi??", "kuinka monta sä aiot hommata??" jne. ja mä kyllä pahotin mieleni siitä. Mullehan tää oli ensimmäinen! todellaki suututtaa kun ihmiset sanoo vaan mitä sylki suuhun tuo eikä mieti yhtään. [:@]
Mun mielestä kukaan ei oo oikeutettu kauhistelemaan kuinka paljon tai vähän lapsia ihmiset saa ja haluaa. Jos ne rakastavaan perheeseen tulee niin niitähän voi olla 1 tai 10! [:D]
 
Oon ihan samoilla linjoilla Viirukhan sun kanssa, kun sanotaan että "tehdään" lapset sillon ja sillon... se särähtää mun korvaan tosi pahasti. Ei niitä pysty sillai suunnittelemaan, vaikka meillä Onni ja nyt tämä pikku5 tulikin helposti. Mutta esim. kakkosta "TEHTIIN" [;)] ex-miehen kanssa lähemmäs pari vuotta. Eikä elämää voi mun mielestä muutenkaan suunnitella, ainakaan kovin tarkasti, koskaan kun ei tiedä mitä tapahtuu...

Mulla on ihan sama juttu, että olo on raskaanaolematon. Luulisin, että osasyy siihen on se, että mennään tavallaan "samoilla hormoneilla" kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa ettei kroppa ole vielä palautunut siitä. Mutta ihan kiva näin, muut raskaudet kun on olleet täynnä pahoinvointia... ja vähän on kyllä mielessä täällä, että jos tyttö aiheuttais äidilleen hyvää oloa... [:)] Ultrassa se selviää, 7.1. on rakenneultra.

Jaahas, jos menis laittamaan kanasuikaleet pannulle ja pastat kiehumaan... ja sit taas opettelemaan uutta kännykkää-sain eilen kosketusnäyttöluurin ja on kyllä niiiiiiiiin vaikee [:D] mutta harjoittelemalla oppii! On se vaan niin hiano että! Mun oma joululahja, joka tuli vähän etukäteen.

Hyviä vointeja ja Jennille anteeks, kun unohdin että sullekin on kakkonen tulossa!!!
 
Tänne eksyin uteliaana muualta. [:D] Ja täällähän on tuttuja. Teidän juttuja tullut silloin tällöin luettua kun itselläni vauva syntyi heinäkuussa. Kaikille oikein paljon onnea ja koittakaa olla liikaa stressaamatta toisten jutuista. Päivittelyä tulee aina, mutta ehkä toiset salaa miettivät myös etteivät itse selviytyisi kahdesta niin pienestä tai useasta lapsesta. Ehkä sitä välillä on rankkaa, mutta varmasti on elämä myös oikein antoisaa! Nauttikaa siis raskauksistanne ja hyviä vointeja kaikille. [:)]
 
Mä olen yksi niistä jotka puhuvat vauvan "tekemisestä". Monesti olen puhunut että Jeminaakin "tehtiin" vuosi. Vaikka kyllä varsin hyvin tiedän ettei lapsia tehdä vaan niitä saadaan...jos saadaan. Ymmärsitte varmaan pointin [:)]

Eilen illalla sängyssä juteltiin ja mietittiin Jarkon kanssa asiaa: kaksosuus! Kaikki kolme aiempaa raskautta on olleet yksisikiöisiä ja missään näissä raskauksissa ei oo ollu näin pahaa oloa ja jopa oksentelua! [:'(] Sama juttu ton heikotuksen ja väsymyksen kanssa! Vaikka en millään meinaa uskoa olevani taas raskaana niin valehtelisin jos sanoisin että olo olis raskaanaolematon! Kaukana siitä! [:D] Lisäks tilannetta ei helpota yhtään se, että mun äiti on kaksonen! [:D] Ja jos oikein muistan niin yleensä kaksosuus just hyppää yhden sukupolven yli! Huh huh.. Mähän olisin ihan pulassa kun Jemina on just ja just täyttäny 1v kun tulis kaks vauvaa lisää!! [&:][:D]
 
Hui LauraElina miltä sait kuulostamaan [:D] Kolme vauvaa melkein vuoden sisää [:-] Siinä ois äitille hieman tekemistä.. Millonkas sulla on ultra?
 
Sanoppa mohomaha muuta! En tiedä mikä on käytäntö tällä uudella paikkakunnalla, mutta Lahdessa eka ultra oli ekan lääkärineuvolan yhteydessä olisko ollu rv 8..? Viimeistään sit rv12 kun on se np-ultra. Miten mä muka pystyisin odottaa sinne asti!! Jos ei täällä pääse ultraan ennen tota rv12 niin täytyy sit varmaan mennä yksityiselle! [:D]
 
Sulla ois LauraElina sit jo aika kööri kasassa jos kaksoset plumpsahtais[:D][:D] joo eikse oo aika periytyvä juttu? et toisissa perheissä syntyy selkeesti enemmän kaksosia, mun kälyki näki painajaisia kaksosista ventatessaan kun on ite kaksonen[;)] mietin tos et on se ihan järkeenkäypää tehä muksu hetiperään, just niinku "samoilla hormooneilla" ja muutenkin kun pikkasen kans joutuu elään aika säännöllistä, paheetonta[;)] elämää niin sehän on oiva tilanne raskaana olemiseen. (Itellä heti ulkona riekkumiset ja tupakoinnit tietty mielessä[:D][:D]) ihanaa kun saa jännätä täällä muitten raskaana oloa[:)]
 
voi kyllä olla hurja(mutta ihana) juttu jos kaksoset on tuloillaan Laura! Kerrohan meille sitten kun oot ultrassa käynyt,että miten on[:)]
 
joo mäkään en oikeen tykkää kunsanotaan "tehdään laps" jne.
 
toki silti sanon, että me tehtiin Turo-Eemiliä yli vuos. Kunme oikeesti tekemällä tehtiin kellon kanssa.... mutta silti, lapsia ei tehdä, ne tulee... jos tulee. <3
 
Laura tai sitten kaikki raskautesi ovat olleet tyttöjä nyt poika[;)]
 
Niin ..huutelen elokuisista..
Voi että,täälläkin toivottais uutta raskautta ..mutta ei oo ees menkat alkaneet joten oon ihan ulalla ja en ees usko että tärppäis..
Ei tässä usein harrastellakaan joten...[;)]
Mutta viides olisi tervetullut <3

Kaikille uudelleen raskautuneille ONNEA [:D]
 
LauraElina: Jos yhtään "helpottaa" niin mulla on kaikkien poikien kanssa ollut pahoinvointia ja oksentelua ja tuossa Onnin kaksoisraskaudessa oli sama juttu. Eli jos säkin nyt odottaisit poikaa?
 
Huutelen, mutta LauraElina jos nyt sattuis tulee kaksoset,niin olisko teijän lapsiluku kolmesta täynnä, vai haluisitteko ison perheen? [:)] Voi,että...mie voivottelen täällä vauvakuumetta miehelle [:D]
 
Pakko kiusata itseään lukemalla teidän uudelleen raskautuneiden juttuja [:D] Vaikka vauvakuume vaivaakin niin kyllä se meillä olis pienen kriisin paikka jos nyt plussa pamahtais, toivon siis että ehkäisy pitää. Mutta ehkäpä joskus tulevaisuudessa minäkin saan vielä yhden vauvan [:)]
 
Babaytoy: Kyllä kolme olis ihan maksimi!! [:D]

Jospa tää masuasukas oliskin sit poika [:)] Eiks se sanonta mee niin, että tyttö vie äidin kauneuden ja poika terveyden? [;)][:D]
 
ginessa no heti vaan toimeksi kun ne menkat sieltä tulee kylään[;)]
 
 
Meillä sitte ihme poika Turo-Eemil kun ei teetelly mitään oireita[:D][:D][:D] hauska on arvuutella näitä tyttö/poika juttuja[:D][:D]
 
Joo,olen mä sillon tällön tehnyt jo raskaustestejä ja ovistestejä..eihän sitä tiiä vaik sattus oikee päivä just kohilleen ;)
I wish [:)]

Juu,mulla eka oli poika ja ei juuri mitään oireita ollu,jotain lievää vain.
Tyttöjä kolme, ja kaikista 24 h järkky olo!![;)]
 
Mulla on raskausolo..ainakin oon superväsyny.. ja jos Jasminista mun pahoinvoinnit oli asteikolla 1-10 ni 4..nyt on ainakin 7:D elikkä ei mitään kamalaa, mutta niin että huomaa :) ja hajuaisti on superhyvä.. mä voisin pitää tän raskausnokan aina.. siskon koira makas 5m päässä ja nuoli turkkiaan ni mulla meinas lentää laatta ku haisi sen henki niin pahalle..tai sitten sillä täytyy pestä hampaat..ja HYVIN :D

Mulla käyny kans toi kaksosjuttu mieles LauraElina ei sillä, että ois kauheesti mahkuja (tosin mun siskot on kaksoset..ja äidin puolella on kaksosia) mutta ajatuksella leikittiin kerran ja voi kyllä se ois varmaan iso paikka jos tulis kaksoset ja edellinen vaan vähän yli vuoden..miten sitä pärjäis yksin kolmen kans kotona ku mies on töissä..

Plussatuulia ginessalle :)
 
Takaisin
Top