Ultrakuulumiset

Meillä oli np-ultra viime viikolla ja kaikki oli hyvin :Heartred Ihan selvä tyttö oli mun mielestä :D

Katoitko nubin perusteella? :)
Niinkuin Mörkö mainitsi, niin salaisella puolella tutkailtiin ultrakuvia sillä silmällä ja ihme kyllä, näyttäisi kovasti siltä, että kahden pojan jälkeen saattaisi olla tyttö tulossa. Mutta en silti ihan uskalla vielä luottaa tähän, vaikka luotettava itse teoria onkin, niin ultrakuva ei välttämättä ole tarpeeksi selkeä sen toteamiseksi. Meillä ultrannut lääkäri (joo oli nimenomaan lääkäri) ei maininnut mitään asiasta.
Katsotaan sitten rakenneultrassa uudestaan :) Viikot 17+1 ja 21. Ekassa ei välttämättä vielä näy sen selvemmin kuin np-ultrassakaan.
 
Yrpykkä, joo! Ja kallon. Ultraaja ei kyllä lähtenyt veikkaan mitään, sanoi että ru vasta voi sukupuolen nähdä ja ettei sekään täysin varma ole. Minusta tää otus oli vaan ihan samannäköinen kuin meidän molemmat tytöt oli, ei voi olla poika :D Tosin mies sanoi, että kaikki vauvat on samannäköisiä ultrakuvissa, toisaalta hän on kyllä hyvin oikeassa :'D

Harmi kun ei itellä vielä viestit täyty salaiselle puolelle. Kiinnostaisi arvailla muidenkin kuvista, että näyttääkö tytöltä vai pojalta :)
 
Hei mitenkäs se olikaan, tehdäänkö np-ultra vielä alakautta vai jo vatsan päältä?
 
Riippuu varmaan paljon tekijästä :)
Mulle on taidettu kaikki np- ultrat tehdä alakautta, mutta varmaan vaikuttaa myös tuo jo olemassa oleva kumpu asiaan...
 
Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa tehty sekä että, nytkin ensin katso mahan päältä, sitten alakautta ja vielä uudestaan mahan päältä :)
 
Alakautta tehtiin mulla, vatsan päältä ei näkynyt oikeestaan muuta kuin, että joku siellä on :grin
 
Viikkojen varmistuksessa katsottiin alakautta, sen jälkeen saatu ihan hyvä näkyvyys vatsan päältä. Tekisi mieli käydä yksityisellä kurkkauttamassa sukupuolta mutta olisihan se kyllä aika turha käynti :p
 
Vatsan päältä tehtiin täällä. Muistelin kyllä, että EKKS:ssä olisi tehty np-ultra alakautta tai sekä että. Tosin jos olisi enemmän massaa omasta takaa, niin se varmaan vaikuttaisi näkyvyyteen. Saman kokoinen olin edellisissäkin raskauksissa.
 
Mulla on tehty aina mahan päältä K-SKS. Sanottu et jos ei näy niin sit alakautta yleensä mahan päältä näkyy. Riippuu varmaan myös ultrauslaitteista.
 
Mulle tehtiin ar-ultrakin mahan päältä viikolla 7+2! Olin ihan valmistautunut riisumaan, itsekin yllätyin! Perjantaina sitten np-ultra, saas nähdä mitä kautta se sitten tehdään :rolleyes:
 
Hei kaikkille.Miksi vain 2 ultraäänitukimus raskausaika?Olen 28 viikko ja en tiedä paljonko paina vauva?
 
Hei kaikkille.Miksi vain 2 ultraäänitukimus raskausaika?Olen 28 viikko ja en tiedä paljonko paina vauva?

Ultraäänitutkimukset lienee kalliita, niissä tutkitaan lapsen kehitystä ja yritetään löytää mahdolliset kehityshäiriöt aikaisin. Kunnallisesti kaksi tutkimusta riittää. Joillain kunnilla voi olla ylimääräisiä ultria...
Syntymättömän vauvan paino on aina arvio ja voi olla virheellinen. Viikolla 28 vauvasi painaa noin 1kg. Painoa arvioidaan erikseen synnytystapa-arviossa lähempänä laskettua aikaa.
 
Tänään oli np-ultra (rv 12+3) ja kaikki vaikutti olevan kuten pitää. Tyyppi oli viikkoihin nähden pitkähkö 68mm ja todella aktiivinen. Pituudesta huolimatta viikkoja ei lähdetty muuttamaan, koska alkionsiirrosta laskettuaika saatu laskettua kuitenkin tarkasti. Np-luku oli 1,28 eli hyvältä vaikuttaa. Oli kyllä aivan ihanaa ihailla tyyppiä sen puolituntia.
 
Tänään np ultra. Jännittänyt sitä tosi paljon, koska en ole uskaltanut vielä täysin iloita vauvasta, jos kaikki ei olekkaan hyvin. Arvo oli 1,5 ja hoitaja lohdutti että kyllä sieltä soitetaan parin pvn sisällä jos jotain hälyyttävää löytyy yhteenkatsotuissa todennäköisyyksissä.
 
Me käytiin maanantaina np-ultrassa, ja kaikki oli hyvin! Kirjoitinkin silloin heti kuulumiset, mutta se meni johonkin bittiavaruuteen. Nyt uusi yritys.

Mulla ultrattiin ensin ja enimmäkseen alakautta, ja lopuksi vielä vatsan päältä. Me oltiin siellä tunti! Vauva vaan nukkui, eikä kätilö saanut sitä millään hereille ja kääntymään, vaikka kuinka hyllytti ja hytkytti mun mahaa. Hän halusi nähdä molemmat jalat kunnolla, ja sitä varten vauvan piti kääntyä toiselle kyljelleen. Se kesti niin kauan, että mies kuorsasi vieressä ja mulla alko olla jo tukalaa, kun ultrauslaite painoi kohtua ja virtsarakkoa. No mutta saatiinpahan ihailla pienoista pitkä tovi. Se on niin ihmeellistä, kuinka sellainen viisisenttinen sintti voi olla jo niin kokonainen ja vauvan näköinen! Hän sitten lopulta heräsi ja teki sen verran jumppaliikkeitä, että kätilökin oli tyytyväinen. Riskiluvut oli tosi pienet, ja muutenkin kaikki näytti tosi hyvältä. Nyt vaan kun tästä pahoinvoinnista pääsisi...
 
Tänään kävin uudestaan ja nyt onnistui. Siellä köllötteli aamu-uninen pieni, pituutta 68mm. Esikoisesta sain tosi huonot ultrakuvat mutta tästä onnistui pari tosi hyvää kuvaa. Niitä nyt tuijoteltu illan mittaan sydänsilmin. Niskaturvotus 2,5, netpostiin jo ehtikin tulla lappu että kaikki ok ja lisätutkimuksille ei tarvetta.
 
Ultraäänitutkimukset lienee kalliita, niissä tutkitaan lapsen kehitystä ja yritetään löytää mahdolliset kehityshäiriöt aikaisin. Kunnallisesti kaksi tutkimusta riittää. Joillain kunnilla voi olla ylimääräisiä ultria...
Syntymättömän vauvan paino on aina arvio ja voi olla virheellinen. Viikolla 28 vauvasi painaa noin 1kg. Painoa arvioidaan erikseen synnytystapa-arviossa lähempänä laskettua aikaa.

Hei.Minulla oli rakenneultra ja kaikki oli hyvää 20 viikkoTarkoitaako,että nyt on kaikki hyvin?. Aina olen jännitävä ja haluaisin nähdä vauva onko nyt 28 viikko on hyvää .
 
Takaisin
Top