Ultrakuulumiset

Kiitos kaikki! :Heartred

Kävin tänään Sikiöntutkimusyksikössä Naistenklinikalla, ja pohdittiin siellä kätilön kanssa eri jatkotutkimusvaihtoehtoja. Yhteisseula antoi niskaturvotuksen ja veriseerumien perusteella 21-trisomialle riskiluvuksi 1:189 eli n. 0.5%, muut trisomia-todennäköisyydet häviävän pieniä. Päädyimme tekemään NIPT:in, koska sillä saa kuitenkin 99 % varmuuden juuri 21-trisomiasta. Nyt sitten piinaviikkoja noin kaksi tiedossa. Päätin, että jos NIPT näyttää puhtaita papereita, niin annan olla ja luotan siihen, että terve lapsi tulossa ja lopetan panikoimisen. Tavallaan yritän olla jopa iloinen - saan ainakin varmemman vastauksen kuin yhteisseulalla saa, se kun tunnistaa vain 83 % poikkeavuuksista. :grumpy:
 
Kiitos kaikki! :Heartred

Kävin tänään Sikiöntutkimusyksikössä Naistenklinikalla, ja pohdittiin siellä kätilön kanssa eri jatkotutkimusvaihtoehtoja. Yhteisseula antoi niskaturvotuksen ja veriseerumien perusteella 21-trisomialle riskiluvuksi 1:189 eli n. 0.5%, muut trisomia-todennäköisyydet häviävän pieniä. Päädyimme tekemään NIPT:in, koska sillä saa kuitenkin 99 % varmuuden juuri 21-trisomiasta. Nyt sitten piinaviikkoja noin kaksi tiedossa. Päätin, että jos NIPT näyttää puhtaita papereita, niin annan olla ja luotan siihen, että terve lapsi tulossa ja lopetan panikoimisen. Tavallaan yritän olla jopa iloinen - saan ainakin varmemman vastauksen kuin yhteisseulalla saa, se kun tunnistaa vain 83 % poikkeavuuksista. :grumpy:

Onneksi on monin verroin todennäköisempää, että kaikki on hyvin. Ymmärrän kyllä, että odottavan aika on pitkä. Toivotaan, että joulunodotus vähän nopeuttaisi ajan kulkua. Mun siskon kuopuksella oli yli 3,5 mm niskaturvotusta ja yhdistelmäseulan riskiluku oli 1:100. Lopulta syntyi ihana, terve tyttö. Tsemppiä sulle miljoonasti!
 
Onneksi on monin verroin todennäköisempää, että kaikki on hyvin. Ymmärrän kyllä, että odottavan aika on pitkä. Toivotaan, että joulunodotus vähän nopeuttaisi ajan kulkua. Mun siskon kuopuksella oli yli 3,5 mm niskaturvotusta ja yhdistelmäseulan riskiluku oli 1:100. Lopulta syntyi ihana, terve tyttö. Tsemppiä sulle miljoonasti!

Yritän ajatella positiivisesti juuri todennäköisyyden pienuuden kautta :) Jotenkin tuokin suhdeluku alkaa vaan tuntua jopa hyvin todennäköiseltä (vaikka on prosenteissa 0,5%!), kun vertaa muiden saamiin 1:10000 lukuihin. Auttaa aina kuulla myös onnellisesti päättyneistä tapauksista, kiitos siitä! Muutoin netistä usein saa lukea vain suhteettoman paljon niitä surullisia loppuja, ja se ei muuta kuin lisää paniikkia :nailbiting:
 
Milloin teillä on rakenneultria tulossa? Itsellä vasta 21+2 eli juuri ennen joulua. En jotenkin osannut sitä varattaessa laskea tai muutenkaan sanoa mitään, kun olin niin pyörryksissä ekasta ultrasta. Nyt mietin, että olisiko se parempi mahdollisimman aikaisin päästä?
 
Mullakin on 21+2 ja vasta tammikuun puolen välin jälkeen:)
 
Mä oon ymmärtäny et viikolla 22 ehtii vielä hyvin jos on liian aikaseen ei välttämättä näy vielä kaikki. Mulla ollu viikolla 21 tai 22 edellisillä kerroilla.

Mulla 9.1 ru sillon ois 20+5
 
Meillä on varhaisrakenteet 17+1, mutta varsinainen ru 21+0. Lääkäri sanoikin, että silloin näkyy jo hyvin kaikki rakenteet, sydän ym. Tuo eka on meidän matkallelähdön ja riskiraskauden seurannan takia ylimääräinen.

Muoks, ja siis tuo eka on ens perjantaina jo, kääks :O
 
Meillä 20+6 eli 21.12 juuri ennen joulua saamme tietää jos siis suostuu sen verran vilauttamaan :D
 
Takaisin
Top