Ultrakuulumiset

Tosi monella näyttää olevan marraskuun puolivälissä. Ymmärrän, että odottavan aika on pitkä. Kuluispa viikot nopeasti!

Vinkkinä muille kärsimättömille, että ainakin mulla näkyi yhdistelmäseulan tulokset jo tänään Omakannassa. Olipa nopeaa toimintaa! Down-riski 1:16000 ja tri18-riski 1:100000. :love7

Toivotaan, että kaikki saa hyviä uutisia!!

Wou, olipa teillä huiman loistavat riskiluvut, onnittelut! Mikä oli ikäriskisi (tai minkä ikäinen olet)?

Meillä seuraavat:
Ikäriski 1:1357 (olen 24, kohta 25)
Down-riski 1:5361
T18-riski 1:100 000

Negaa siis Downinkin osalta ihan mukavasti, olen tyytyväinen että riski pieneni vielä ikäriskistä. Mies laski prosenttiluvuksi 0,0187%. En ole huolissani. :grin Nt oli 1,4mm tosiaan.

Galluppina kaikille seulontoihin osallistuville, olitteko jo etukäteen partnerin kanssa keskustelleet tai itse päättäneet että mihin ratkaisuun päätyisitte mikäli vakava kehitysvamma osoitettaisiin? Miehen kanssa käytiin se keskustelu jo keväällä, samaan ratkaisuun päädyttiin molemmat ja aika lailla ehdottomasti.
 
Mäkin jo kannasta vaklasin tulokset:
Down-riski: 1:13959
T18-riski: 1:100000
Ikäriski: 1:644

Mitä toi ikäriski tarkottaa?

Muoks: Oon siis 32v. Nt oli 1,5mm.
 
Mulle terkka oikeen vannotti, että et sitten mee kattomaan niitä verikokeen tuloksia etukäteen. Ettei tee mitään omia tulkintoja. Enkä ajatellut katsoakaan, viikon päästä ultraan, niin sitten selviää varmasti enemmän.
 
Edellisen raskauden aikaan puhuttiin ja tultiin siihen tulokseen, ettei osallistua seuloihin. Nyt sit puhuttiin mun porukoiden kanssa tästä aiheesta muuten vaan just ennenku tiesin olevani raskaana, jolloin päädyin sit siihen, että haluaisin osallistua. Miehelle sit ilmoitin, kun tuli aihe ajankohtaiseks ja hän oli että aha. Muut lähinnä valmistautumisen vuoksi. Jos jäätäis seuloissa "kiinni", raskautta jatkettas. Koska aina voi kuitenkin olla, ettei olekaan mitään ja toisaalta voi olla vaikka mitä, mikä ei seulassa näy tai vammautua synnytyksessä tai sen jälkeen tai, tai, tai...
 
Mulle terkka oikeen vannotti, että et sitten mee kattomaan niitä verikokeen tuloksia etukäteen. Ettei tee mitään omia tulkintoja. Enkä ajatellut katsoakaan, viikon päästä ultraan, niin sitten selviää varmasti enemmän.

Meillä ei edes näy mitään tuloksia ennen ultraa. Ihan hyvä mun mielestä :D
 
Mä kyllä vaklasin ne verikokeidenkin tulokset etukäteen, mutta google kerto ettei ne yksinään (ilman nt-mittaa) kerro mitään :grin
 
Ihanaa, että täällä on hyviä ultrakuulumisia tullut monelle :)

Minä kävin jo vakoilemassa kannasta verikoetuloksia ja yritin kyllä googletella, mutta enpä niistä mitään selvää kyllä saanut. Parempi odotella sitä ultraa vaan :)
 
Ei olla aiemmin edes osallistuttu seulontaan, mut nyt aattelin, että samapa tuo jos ne luvut saa, tilanne on kuitenkin sama eli ei missään olosuhteissa keskeytettäisi raskautta, mutta on valmiimpi sitten jos ne hälyttääkin.
Juurikin tuo, että kokeet ja lääkärit on erehtyneet monet kerrat ja huonon ennusteen takia keskeytetyksi aiotusta, mutta lopulta loppuun jatketusta raskaudesta onkin syntynyt aivan terve vauva. Ja mitä vaan voi tosiaan tapahtua myöhemminkin, ei sitä lasta laitettaisi pois sen takia. Hui mikä ajatuskin.
Jokainen tietenkin tekee oman ratkaisun omien olosuhteiden mukaan, tässä vaan omat ajatukset asiasta.
 
Mulle tuli kahdessa päivässä kotiin kirje, jossa sanottiin, että tulos on normaali eikä kohonnutta riskiä ole, ei muuta. Nää tarkat riskiluvut näkyy vaan siis Omakannassa, josta halukkaat voi ne katsoa. Oon ite niin kärsimätön, että tsekkasin verikokeenkin tulokset jo etukäteen.
Jos nt on normaali, veriarvojen täytyy olla tosi kaukana viitearvoista, jotta seula hälyttää.

Onnea kaikille hyvistä tuloksista!
 
Wou, olipa teillä huiman loistavat riskiluvut, onnittelut! Mikä oli ikäriskisi (tai minkä ikäinen olet)?

Meillä seuraavat:
Ikäriski 1:1357 (olen 24, kohta 25)
Down-riski 1:5361
T18-riski 1:100 000

Negaa siis Downinkin osalta ihan mukavasti, olen tyytyväinen että riski pieneni vielä ikäriskistä. Mies laski prosenttiluvuksi 0,0187%. En ole huolissani. :grin Nt oli 1,4mm tosiaan.

Galluppina kaikille seulontoihin osallistuville, olitteko jo etukäteen partnerin kanssa keskustelleet tai itse päättäneet että mihin ratkaisuun päätyisitte mikäli vakava kehitysvamma osoitettaisiin? Miehen kanssa käytiin se keskustelu jo keväällä, samaan ratkaisuun päädyttiin molemmat ja aika lailla ehdottomasti.

Samoin, onnittelut myös sulle. :) Kuten itsekin totesit, riski on ihan älyttömän pieni näillä luvuilla. Olen positiivisesti yllättynyt mun luvuista, koska ikäriski oli kuitenkin 1:669. Juuri täytin 32.
 
Eilen oli np-ultra! Kävi tuuri ja saatiin ihan lääkäri ultraamaan.
Käytiin läpi osa osalta pikkutyyppiä joka oli ensin kontillaan, siitä selälleen ja nyrkkiä pui ja jaloilla potki :Heartred

Aivojen perhosrakenne saatiin esille, pallealinja erottui selvästi ja mahalaukku näkyi omalla ja sydämen sytkyttely omalla puolellaan. Reilut 6cm oli pituutta, pään läpimitta 2cm, ja ikä saaduista mitoista vähän vaihteli 12+1 ja 12+5 välillä, la pysyi siis 11.5. Niskaturvotus oli 1,7mm, kokonaisriskit lasketaan myöhemmin.
 
Meillä oli tänään np-ultra ja olipa ihana nähdä pieni, joka ensin nukkui ja sitten alkoi melskaamaan :Heartred
Niskaturvotus oli vain 0,9mm, riskiluvut saadaan myöhemmin.
Vastasi 12+5 ja laskettu siirtyi 9.5.

Saadaan varhaisrakenneultra ennen joulukuun matkaa ja varsinainen rakenneultra joulun jälkeen :)
 
Mulla on huomenna heti aamusta nt-ultra ja viikkoja huomenna 12+2
Vähän pelon sekaisin tuntein menen sinne. Toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin kuten oli rv 8 ultrassakin :Heartbigred
 
Täällä vielä 2,5 viikkoo ultraan.
 
Tänään oli nt-ultra ja saatiin pikkuisen ikäkin varmistettua.
Ultrassa kaikki ok. Ei tarvetta lisätutkimuksille. Oikein eläväinen pikku ihminen oli siellä. :D Ja ikää 12+6.
Kyllä oli hurjaa nähdä oma pikkuinen siellä ojentelemassa jalkoja ja välillä laittoi nilkat sievästi ristiin. Pienet kädet heilui ja yhdessä ultrakuvassa näkyy koko kämmen ja 5 pientä sormea. Ja niin soma vauva profiili pienen nenän nypykän kanssa. :Heartred Kyllä oli sydän pakahtua.
 
Kävin ultrassa. Ja siellä oli kaikki hyvin. :Heartred
Ekan kerran ku pikkunen näytöllä nähtiin niin hän oli käsi ojossa 'vilkuttamassa' ja sit se liikkuikin niin ettei meinattu mittoja saada.
Ihana oli vaan katsoa näytöstä pikkusta
Ja laskettu aika onkin 18.5 (alkuraskauden uässä 15.5) ja viikkoja ultrapäivänä 11+6 :Heartbigred:love7
 
Meillä oli np-ultra 29.10. ja kaikki näytti olevan kunnossa! Ihanaa kun päästiin tälle virstanpylväälle. Yleensä jännitän kaikkia ultria mutta nyt pahoinvointi vei voiton enkä pystynyt asiaa etukäteen juuri miettimään enkä jännittämään :D hurjaa että seuraava ultra on sitten rakenneultra!
 
Täällä ultrassa käyty 12+5 eli viime torstaina ja kaikki hyvin ❤️

Miten teillä muilla, onko tässä ultrassa vielä ennustettu sukupuolta? Noilla viikoillahan ei vielä ulkoiset sukupuolielimet vissiin oo kehittynyt mutta ootteko kuulleet nub teoriasta? Ultraajan mukaan meille olisi tulossa tyttö. En tiedä oikein luottaako tähän teoriaan. Kuulemma 3 on mennyt hänellä väärin sen teorian mukaan, muuten osunut nappiin. Viime lapsen kohdalla sanoi ekassa ultrassa meille tulevan poika, ja poikahan sieltä tuli. En tiiä silti luotan ko tähän nub teoriaan. Terveystalolla ultrattu siis. Kertokaa jos muilla kokemuksia
✌️
 
Tuolla salaisella puolella just tästä nubista ollaan puhuttu :grin Meille muut kattoi, että vois olla poika. Saas nähä miten piti paikkansa :grin
 
Takaisin
Top