Ultrakuulumiset

Voi harmi, olen pahoillani hempuliini :sad001 jos yhtään lohduttaa, niin mulla vastaavan tapauksen jälkeen meni 3 normikiertoa, ja sitten raskauduin uudelleen, vaikka olen jo vanha (yli 35v).
Pyydä kunnon kipulääkkeet alle siihen lääk.tyhjennykseen, siis kahden lääkkeen yhdistelmä. Mua auttoi lisäksi kun olin kuuman suihkun alla.
Tuon kokeminen on kyllä niin syvältä, kun sitä ehtii jo unelmoida ja miettiä kaikenlaista. Tsemppiä :Heartred
 
Voimia tyhjennykseen hempuliini, ja osanottoni tapahtuneesta! Mulla ei keskenmenon tyhjennys juurikaan sattunut, mutta vuosin liikaa, joten lähde sitten herkästi päivystykseen jos alkaa olla hutera olo tai tuntuu että vuotaa liikaa. Äläkä ole yksin kotona!
 
Voimia hempuliini ja tsemppiä uuteen yritykseen. Kyllä se vielä nappaa! :Heartred

Mulla on aamulla nt-ultra ja kun mieskin haluaa pikkusen nähdä (jos siel mitään on) niin joudutaan ottaa esikoinen mukaan....sanomistahan siitä tulee, mut ei voi mitää :grin
 
Mulla on reilun 1,5 vkon päästä nt-ultra ja jännittää ihan sikanaa vaikka oon käyny jo ar-ultrassa sillon 8+6 :nailbiting:
 
Jaksuja hempuliini :Heartred
Täällä tänään 10+2, ens tiistaina np ultra, sitä ootellessa kun kuuta nousevaa, enää 5 päivää:Heartred
 
Toivottavasti nillan mies pääsee mukaan! Meillä on isot kyltit seinissä joissa aika ehdottomasti kielletään lasten pääsy ultrahuoneeseen. Tosin jos kätilöllä on yhtään pelisilmää, tajuaa et teidän esikoinen on vielä niin pieni ettei hän edes ymmärrä mitään.
 
Puhelimessa kysyin, niin jotkut saattaa päästää sitte ihan lopussa kurkkaamaan pikkusta. Toivottavasti pääsis :)
 
Mun tarvis varmaan myöskin soittaa ja kysyä miten tuolla meidän ultrapaikassa toimitaan. Tietää sitten, täytyykö viedä esikoinen (2v) hoitoon vai ei. Meillä aika siis klo 11, mut on enemmän sääntö kuin poikkeus että ajat on 45min myöhässä. Siinä tulis uhkaavasti ehkä hänelle nälkä (toki vois jotain evästä ottaa). Mut se itse asia, et onnistuuko just toi "lopussa kurkkaus". :rolleyes:

Tai sit menen helpoimman kautta ja vien hänet vaan hoitoon, kun se mahdollisuus on! Toki mä vihaan ajatusta, että lapsi on hoidossa kun itse on kotona. Mut toisaalta, ehkä tuo meno on tarpeeks pätevä jopa mulle! :p
 
Mulla np-ultra sellaseen kellonaikaan että joudun yksin menee :sad001 ultra alkaa 8.30 ja lasten päiväkoti alkaa 9.00 joten mies joutuu jäämään kotiin viemään lapset tarhaan ja miehellä alkaa sillon just työt samana päivänä, eikä nyt ekana päivänä viittis olla poissa tai myöhästyä kauheasti, kun joutuu menemään joka tapauksessa puoltuntia myöhässä sillon...
 
Näinhän siinä kävi. Eilen uä:ssä 9+4 vastasi koko viikkoja 6+6. Kaksi vkoa sitten vastasi vkoja 5+6. Ei kasva siis. Nyt ei ollu enää sykettäkään.

Huoh. Katsotaan mitä nyt sit tapahtuu. Neljäs raskaus ja ensimmäinen km. Tästä noustaan.
 
Kaikki hyvin, mut mies ei päässy kurkkaamaan pientä... :sorry:
 
Moikka. En ole täällä vielä kirjotellutkaan mutta lueskellut pitkään teidän juttuja. Meillä oli varhaisultra 7+5 ja yllätykseksi kaksoset tulossa. Molemmat vastaa aika tarkalleen viikkoja. Aika huikeet fiilikset, tietty pelottaa pysyvätkö molemmat matkassa mukana.
 
Voimia tyhjennykseen hempuliini, ja osanottoni tapahtuneesta! Mulla ei keskenmenon tyhjennys juurikaan sattunut, mutta vuosin liikaa, joten lähde sitten herkästi päivystykseen jos alkaa olla hutera olo tai tuntuu että vuotaa liikaa. Äläkä ole yksin kotona!

Mun olis tarkotus mennä sen jälkeen töihin? Aattelin et on ihan pikku juttu. Pääsenkö töihin sit ollenkaa? Joutuuko johonki osaatolle vai mitä niiku tapahtuu? Mun pitää hoitaa poikaakin sen jälkeen yksin et emmä nyt saa kyl ketään päivystämään mua.
 
Mun olis tarkotus mennä sen jälkeen töihin? Aattelin et on ihan pikku juttu. Pääsenkö töihin sit ollenkaa. Joutuuko johonki osaatolle vai mitä niiku tapahtuu?

Kannattaa kyllä ottaa kyseinen päivä sairasloma päiväksi. Et osastolle joudu, saat lääkkeet otettavaksi kotiin. Ja tyhjennys alkaa lääkkeen vaikutuksen alettua, ja tyhjennys kestää useita tunteja (yksilöllistä). Joillekin tulee kovat supistus kivut, joillekkin on kivutonta. On voimia vievä toimenpide sekä henkisesti että fyysisesti. Olisi hyvä jos seurassa on joku läheinen ihminen.
 
Kannattaa kyllä ottaa kyseinen päivä sairasloma päiväksi. Et osastolle joudu, saat lääkkeet otettavaksi kotiin. Ja tyhjennys alkaa lääkkeen vaikutuksen alettua, ja tyhjennys kestää useita tunteja (yksilöllistä). Joillekin tulee kovat supistus kivut, joillekkin on kivutonta. On voimia vievä toimenpide sekä henkisesti että fyysisesti. Olisi hyvä jos seurassa on joku läheinen ihminen.

Mut en mä voi heti olla töistä pois oon just alottanu uudessa työpaikassa!:eek: Heti tulee sanomista jos oon poissa. Pitäs pystyä esikoista hoitamaan ihan yhtälailla. Ei mul oo ketään joka sinne tulis, kun sairaala sano et ei lasta mukaan niin mies joutuu olee sen kanssa koulus sen aikaa. Puhelimessa sanoin kätilölle et oon menossa 13 töihin niin se vaa jotain joo ok.
 
Muokattu viimeksi:
Sairaalaan ei tarvi ketään mukaan, kun todennäköisesti tosiaan saat vain lääkkeet mukaan. Lääkkeiden otosta voi mennä useampi tunti ennen kuin mitään tapahtuu, ja tosiaan tyhjennys voi kestää pitkään. En tahdo pelotella, mutta minä vuosin siis kuin seula, pyörryin kylppärin lattialle eikä mies saanut mua enää sairaalaan omin voimin, vaan paikalle hälytettiin kaksikin ambulanssia ja pillit huutaen sairaalaan ja lopulta verensiirtoon. Se nyt oli se worst case scenario, ja toki harvinainen reaktio, mutta kehotusta aikuisen läsnäolosta ei todellakaan pidä ottaa kevyesti. Etkä voi luottaa siihen, että pystyt hoitamaan lasta. Niinkin voi toki käydä, mutta operaatio on jonkin verran arvaamaton, ja aikuisen lisäksi pitää olla mahdollisuus lähteä sairaalaan jos tarve tulee.
 
Mulla oli rv11+, sikiö vastasi rv7+, joten sen puolesta tosiaan eri asia. Mut viime keväänä raskaudenkeskeytys rv15+6 oli paljon helpompi fyysisesti, joten en tiedä kolleroiko ihan välttämättä. Tarkoitan vaan, ettei sitä aikuista kehoteta olemaan läsnä turhan päiten, ja itse olisin mahdollisesti kuollut kylpyhuoneeseemme jos olisin ollut yksin. Sellaista riskiä ei kannata ottaa, vaikka epätodennäköistä onkin.
 
Hempuliini, milloin olet menossa sinne lääkäriin? Tosiaan todennäköisesti antavat lääkkeet mukaan ja teet tyhjennyksen kotona, mutta kannattaa ottaa lääkkeet vasta vapaapäivänä, jolloin miehesikin on paikalla. Esim. itse tein tyhjennyksen viikonloppuna (lääkkeet hain torstaina), minullakin oli enää parin millin kokoinen alkio mutta kyllä sitä raskausmateriaalia oli silti aika paljon siellä. Minun tapauksessa kohtu ei edes tyhjentynyt kokonaan viikonlopun aikana, vaan sen jälkeen tuli vielä parin viikon kuluessa pari isompaa "tyhjennystä", eli yhtäkkiä alkoi sellaiset supistelukivut ja kova vuoto. Kannattaa tosiaan noudattaa neuvoja mitä lääkärissä antavat. Tsemppiä!
 
Takaisin
Top