Ultrakuulumiset

Voi ei Silja, toivottavasti kaikki käy hyvin!

Itellä on tänään 15.40 varhaisultra. Toisaalta tämä raskaus tuntuu paljon todlelisemmalta oireineen päivineen kun edellinen keskeytynyt, ja oonkin tähän asti ollu aika luottavaisin mielin. Mutta nyt jotenkin tänään ultrapäivänä miettinyt, mettä mitä jos onkin vaan tuulimuna tai muuten vaan jostain syystä siellä ei olekaan mitään. Taas yks isompi välietappi, niin nyt jännittää ihan extrapaljon.
 
kävin 1,5vkoa sitten yksityisellä varhaisultrassa, viikkoja 7+0, sydän löi :) iso helpotus aiemmin tänä vuonna tapahtuneen tuulimunan jälkeen... lääkäri selitti tarkkaan paljon asioita, joista ehkä apua myös muille niin listaan tähän

-kysta toisella puolella munasarjassa on normaalia, sanoi, että sieltä puolelta on munasolu lähtenyt (itse en tiennyt tätä...)
-sanoi että km riski sydämen sykkeen kuulemisen jälkeen on jo paljon, paljon pienempi vaikka viikkoja on vähän. toisinsanoen, se ''yleinen totuus'' että viikolle 12 olisi suurempi riski, johtuu vaan siitä, että vasta siellä nt-ultrassa valitettavasti paljastuu monet tuulimunat sekä muuten jo aiemmin keskeytyneet km:t. no, tämä rauhoitti mua (pariksi päiväksi...) tästä huolimatta en ole vielä uskaltanut kertoa kuin parille läheisimmälle ystävälle.
-rusehtava verenvuoto on normaalia, hän näyttikin mulle missä kohdassa kohdun seinämässä näkyy verta/verisuonia. kun kiinnittyy siihen, niin vuotoa voi tulla (tämän kanssa itse joutunut panikoimaan viikoilla 5-6 sekä uudelleen 7-8, varsinkin, kun tuulimunassa-kesken menneessä oli myös ruskeaa vuotoa viikolla 5)
_____________
edit: tarkoitan kystaa tuossa ekassa kohdassa, vaikka ensin kirjoitin epähuomiossa muuta!
 
Muokattu viimeksi:
Mä kävin aamulla neuvolalääkärin ultrassa..raskausontelo näkyi..ei muuta..nyt verikokeita parinpäivän ajan ja parempaan ultraan huomena tai ylihuomena...pelottaa..ahdistaa..taasko yks menetys lisää..:'(

Toivotaan, et kaikki on hyvin. Minäkin elin ensimmäiset 1,5 viikkoa raskaudestani jännityksessä. Alavatsakivut oli kovat ja lääkäriin piti mennä. Raskauden alkua seurattiin sen 1,5 viikkoa, koska aluksi ei näkynyt mitään. Epäiltiin kohdunulkoiseksi, kun kivutkin kovat. Lopulta naistentautien osastolla varmistu, et kaikki oikeilla paikoillaan ja normaali kohdunsisäinenraskaus.
Joten toivotaan sullekkin parasta.
 
Voi harmi Silja, toivotaan että raskaus onkin vain alkanut myöhemmin!

Meilläkin oli varhaisultra tänään, kaikki hyvin, syke näkyi selvästi ja koko vastasi kutakuinkin oletettuja viikkoja. Huh mikä helpotus, suorastaan epäuskoinen olo, kun olin niin varma tuulimunasta. Olokin on kyllä tässä pari päivää jo ollut ihan raskaanaoleva, huh huh.. Nyt yritän jatkaa optimistisemmin mielin!
 
Silja onko mahdollista että viikkoja ois vähemmän? Onko sulla raskausoireita? Ultrashan ne myös mahan päältä eikä pelkästään alakautta? (mulla kun ei alakautta löytyny mitään ja sain turhan tuulimuna/kohdunulkoisen tuomion ennen kuin uusintaultrasivat ja kaikki olikin ok...)
Tsemppiä kauheasti :Heartred Toivottavasti ilmottavat heti aamusta verikokeen tulokset!
 
Noniin, ilouutisia!! Tänään paremmalla ultralla katottu sairaalas niin silelähän se pikkanen näkyi, sykkeineen päivineen!! Vastasi viikkoja 6+0, eli hyvin pieni hän vielä on, hurjat 3,2mm. Mutta nyt niiiin huojentunein mielin! Tosin LA vaihtu 1.5, mut saan kai olla täällä teidän seurana? :)
 
Silja, aivan mahtava juttu! Inhottavia tollaiset säikäytykset mutta onneksi välillä nekin päättyy onnellisesti. Tottakai saat täällä pysyä, kyllähän nuo synnytykset menee muutenkin sitten miten sattuu eli huhtikuiset synnyttää vasta toukokuussa ja päinvastoin. :)
 
On tää kylä ihan mahtava ja uskomaton juttu. Hykertelen onnesta, vaikka niin alussa ollaankin. Mutta täytyy nyt vaa uskoa, luottaa ja toivoa et kaikki menee hyvin :)
 
Silja, aivan mahtava juttu! Inhottavia tollaiset säikäytykset mutta onneksi välillä nekin päättyy onnellisesti. Tottakai saat täällä pysyä, kyllähän nuo synnytykset menee muutenkin sitten miten sattuu eli huhtikuiset synnyttää vasta toukokuussa ja päinvastoin. :)

Meil kävi just näin. Joulukuiset synnytti marraskuussa ja marraskuun loppu pään jengi synnytti joulukuussa. Meidän esikon ryhmässä siis.
 
Mekin nyt sitten päädyttiin varaamaan varhaisultraan aika. Ei pitänyt kun aluksi ajattelin että tämä epävarmuus kuuluu raskauteen eikä auta muu kuin odottaa, mutta niin se mieli vaan nopeasti muuttuu. Jännittää.
 
Kaksviikkoa ja kolme päivää np-ultraan, vähän jänskättää jo, mulla viime raskaudessa todettiin istukan olevan kohdunsuun edessä ja seurattiin siirtyykö vai meneekö sektioon, sain hirveet kammo kohtaukset, koska sektiota mä pelkään, enkä haluu joutua sitä kokemaan, onneks siirty sit istukka sen verran että sai ala kautta tulla :) rakenne ultrassa epäiltiin sydän vikaa ja jouduin johonkin toiseen ultraan mikä oli eriklistunut sikiön sydämmeen tai jotain muuta vastaavaa, no onneks sieltäkään ei mitään löytynyt neiti oli vaan rakenne ultrassa sellasessa asennossa että ultraaja ei saanut mittoja sydämmestä :) toivottavasti tällä kertaa ei tuu mitään ylimääräsiä pelon aiheita ultrista :)
 
Meillä on np-ultraan viikko ja 4 päivää ja jännittää kyllä hurjasti :) Ei olla siis käyty varhaisultrassa ja toi ois eka kerta kun nähdään pikkunen. Tietysti jännittää myös se, että onko kaikki hyvin :nailbiting:
 
Mulla on jotenki luottavainenvolo et kaikki on hyvin :) vaikka ei sitä ikinä tiedä :/ tosin voi johtua siitä että mä plussan jälkeen kovasti mietin et mitä jos meneekin kesken ja päätin lopulta et jos menee kesken niin se on sit tarkotettu niin, mulla kuitenkin jos kaks ihanaa lasta :Heartred tosin ajatus maailma olis ihan eri jos ois ensimmäinen kyseessä... mut nyt on vaan luottavainen fiilis :) mutta näkee sitten :/
 
Mä olin esikoisesta luottavaisempi ja nyt on sellanen olo, että ei tuol ketään elossa ole... Tällä kertaa jännittää nt-ultra paljon paljon enemmän. :confused:
 
Takaisin
Top