Toukokuun touhupeput

Täytyy nyt vissiin kertoa meidänkin tämän hetkinen rytmi, kun näyttää, että muutkin on siitä kirjoitelleet... Meillä (elellään korvikkeella ja vähillä soseilla) herätään klo 5:30-5:50 joka päivä. Siinä aamun eka syöttö (pullosta) ja Olivia takaisin omaan pinnikseen. O siellä sitten juttelee ja sepustaa aikansa ja nukahtaa vielä uudestaan (mä yleensä nukahdan ensin vaikka O jutteleekin).
Herätään ja noustaan ylös noin 8-8:30. Vaihdetaan vaippaa ja taas syödään (pullosta). Sit mä syön aamupalaa ja O on joko sohvalla mun kans tai sit sohvan vieressä lattialla lelukaaren alla. Tässä 10:30-11 aikaan syödään taas (pullosta) ja Olivia menee parvekkeelle ekoille päikkäreille. Nukkuu 2-3 tuntia.
Kun herää niin taas syödään (sosetta ja pullosta) ja sit leikitään pari-kolme tuntia. Sit taas syödään (pullosta ja joskus sosettakin) ja O menee parvekkeelle toisille päikkäreille, jotka kestää noin 2h. Herätään ja taas syödään (pullosta, kello tässä vaiheessa noin 19). Sit leikitään vähän aikaa ja joka toinen päivä mennään suihkuun, joka toinen pv leikitään pidempään. Sit iltatoimet ja syödään vielä kerran (pullosta). Klo 21:45 Olivia on yleensä viimeistään omassa pinniksessään nukkumassa.
Ja sit taas kaikki alkaa seuraavana päivänä alusta n. klo 5:30.

Jos siis menisin itse nukkumaan aina silloin ennen kymmentä kun Oliviakin menee, niin saisin ihan hyvän pituiset unet. Mut en yleensä vielä sillon kerkee sänkyyn... :)

Tsemppiä kaikille teille allergioiden kanssa taisteleville. Meillä ei vielä toistaiseksi oo tullut allergisoivia ruoka-aineita vastaan, eikä toivottavasti tuukaan... Vaikka osaisin kyllä keksiä varmasti jotain syötävää yms, mutta kun ois vaan niin paljon helpompaa, kun ei tarttis ajatella asiaa. Mun laktoosi-intoleranssi on jo tarpeeksi raivostuttava. Ja ei, mulle ei käy mitkään hylat yms, eli ihan oikeasti kaikkien ruokien tuoteselosteet pitää aina syynätä. Sitä pirskatin maitojauhetta tungetaan siis ihan uskomattomiin juttuihin!!

No nyt pitää tehä jotain, kaks tätiä tulee tänään kylään ja keittiön pöytä on ku lähtevä laiva... :D
 
Tassuhoidosta meille taas tänään neuvolassa puhuttiin. Mutta sikäli siinä on pointtia, että meidän tyttö on parikuukautisena alkanut nukkua 6 tunnin unet ja reilu kolmekuukautisesta yön yli ilman heräämisiä. Eli tähän klo 4 heräämiseen alettiin uudelleen vasta nyt muutama viikko sitten, kun edellisen kerran sitä oli ihan pienenä, kuukauden ikäisenä.
Yksi hyvä pointti tuli kaveriltani, joka sanoi että ehkä valo herättää vauvan. Aurinkohan nousee neljän maissa. Ja toisaalta kun se alkaa aina sillä jalkojen vispaamisella ylös, niin ehkä hän unissaankin harjoittelee varpaiden viemistä suuhun ja peitto sitten tulee esteeksi ;D
Mutta joo, yritän kyllä ensin rauhoitella vauvaa ilman tissiä, mutta jos kovasti alkaa kiljua, niin eiköhän sitä joudu rinnalle ottamaan.

Ai joo ja tämä mamamtildan kommentti oli ihan kuin meillä : " jos tyttö on lattialla vaan siinä lattialla pitää maata hänen vieressään että viihdytään. Tyttö tykkää vissiin katella mun kanssa tätä tietokonetta, ja kovasti yrittää päästä käsiksi näppäimistöön"
Meillä kanssa kaikkeen tartutaan ja seurataan katsellaa ja ihmetellään. Ja sit kíljutaan jos ei saada sitä jännää juttua itselle! :D Seuralliseksi ja uteliaaksi neuvolassakin sanottiin ja sitä todella on!
 
Ang1 se olin minä joka sanoin että mauton ruokavalio. Kun (nyt entinen) karppaaja olen, olen tottunut aloittamaan päivän jättiläismäisellä munakkalla ja vetänyt turkkilaista jogurttia varmaan litran päivässä emoticon  Nyt sitten on vähän pakko ollut ottaa hiilarit kehiin, kun en halua rajoittaa omaa syömistäni sitten niin paljoa. Helpostihan tuo maidon jättö onnistuu kun nykyään on niin paljon korvaavia tuotteita, eikä munaa oikeastaan tarvitse mihinkään. Tottumiskysymyksiä vaan.

Menee ihan allergiaketjuksi kohta, mutta muutama sananen vielä. En tosiaan tiedä että mitä nyt tekisin, kun kolme viikkoa vedetty munatonta/maidotonta ja ihottumassa ei suurempaa eroa ole. Vähän parantunut, mutta en tiedä johtuuko tehokkaasta hoitamisesta vai tosta ruokavaliosta. Mistään kiinteistä ei ole tullut mitään (ainakaan selkeätä) oireita. Muutenkin ihottumaa on siis mahassa ja selässä, jonkin verran taipeissa. Kasvoissa ei koskaan mitään. Prickeissä ei näkynyt mitään (yllätys yllätys...). Iho ei kutia, tai oletan että ei kutia koska raapii päätään niin kuin kaikki vauvat ja polvitaipeista on yhtä kiva ottaa kiinni kun varpaistakin, mutta ei kuitenkaan raapimalla raavi. Suolisto-oireita ei ole, paitsi että pahanhajuiset pierut on loppunut. Lääkäri käski nyt sitten ens viikolla palauttaa noita ruoka-aineita ja katsoa tuleeko muutosta ihoon. Sitten soitellaan lääkärille että mikä on seuraava askel. Minä veikkaisin että pojalla ei ole mitään pahaa allergiaa, koska oireet on lieviä. Mutta mikäs minä olen mitään sanomaan..lääkärin mukaan kyseessä ei voi olla pelkkä atooppinen iho, koska oireet tullut näin pienenä.
Tämän viikon ruokateema piti olla kesäkurpitsa vain ja ainoastaan, mutta poika nappasi isältään banaanin aamupalalla ja suoraan suuhun. Näytti maistuvan, joten olkoot.emoticon
 
Jekku: Meilläkin on ollut ihottumaa tarkalleenottaen 2kk+5päivän ikäisestä, muistan sen siitä kun alkoi ensimmäisen Rota:n jälkeen!! Ite oon vaan koko ajan elänyt sen kanssa pelkkänä atooppisena/kuivana ihona, koska kyseessä nyt sattuu olemaan talvivauva, niin eipä tuo iho paljon pääse hengittämään ja on vielä "keskeneräinen" ja nyt on selkeästi parempi aina kun pidempään saanut olla paljaana. Meillä siis tuota kanssa vartalolla pääasiassa eli vatsa/rinta/selkä (ikinä ei mitään kasvoissa). Eli toisin sanoen alueella johon kohdistuu eniten hankausta lasta nostettaessa jne. 

No 4 kk lääkärissä lääkäri meinasi, että meillä on vatsan puolella ruoka-aineallergiaa ja selässä atooppista!??!?!! Ääh, oman terkkarin kanssa olemme siitä asti kun tuota tuli päättäneet odottaa kesään ja katsoa sitten jos ei häviä, että mikä aiheuttaa. Kesän jälkeen kuitenkin on jo melkein vuoden ikäinen ja ihokin vahvistunut vaikkakin uskon että näillä mennään vielä pari talvea!! Tietenkin eri asia on jos nyt kun soseita alkaa tulla niin reagoisi johonkin mutta itse en oikeastaan mitään ole välttänyt...
 
Joo, maidoton ja munaton dieetti menee vielä aika helpolla, koska on mm. soijatuotteita, joista löytyy paljon korvaavia tuotteita. Siinä vaiheessa kun meillä maidon ja munan lisäksi tuli kieltoon soija ja viljat niin se kyllä pisti ruokavalion melko lailla niukaksi. Varsinkin kun mulla on myös melko laajasti omia allergioita. Omien allergioiden kanssa on oppinut elämään ja niitä aineita ilman on tottunut olemaan, mutta kun tulee yllättäen tilanne, että pitää alkaa tiettyjä ruoka-aineita välttämään niin se on paljon isompi kolaus. Jos on tottunut syömään "kaikkea" niin kyllä suppea valikoima tuntuu ja maistuu melko onnettomalta. Jo pitkään aineita välttänyt on tottunut niihin makuihin ja täysin tyytyväinen niin. Itse koin hankalaksi sen, että aina ei todellakaan ole aikaa tehdä jokaista juttua alusta asti itse ja edes puolivalmisteita ei noilla kielloilla juuri löytynyt.

Sitten vähän samaa, mitä tättärä tuolla aiemmin mainitsi. En usko kenenkään oikeasti haluavan allergikkolasta. Vaikka kuinka osaisi laittaa hyvää ruokaa vaikka aineita puuttuu niin aina se lista ei vaan ole niin selkeä ja lapsi kipuilee lähes jatkuvasti. Suurempi hommahan on selvittää ne kielletyt aineet kuin elää sen ruokavalion kanssa. Ja siltikin vaikka kuinka varoo niin jostain voi tulla oireita ihan pelkän kosketuksen takia. Itse esim. oireilen syödessäni jotain hedelmää, joka on koskettanut (ollut esim. samassa säilössä) minua allergisoivan hedelmän kanssa. Ei ole ihan niin simppeliä se allergian kanssa eläminen kuin pelkkä allergeenien välttäminen.

Meille saatiin eilen syöttötuoli kotiin. Samalla saatiin Metelle pelastusliivit kesää varten ja iso kassi vaatteita. Pelastusliivit on sellaiset pehmeät, on mukava niissä olla sitten tarvittaessa pidempäänkin. Niitä päästään testaamaan vauvauinnissa ensi kerralla. :)
 
Meemi, mikä merkkiset pelastusliivit on? Hukka? Kerro sitten käyttökokemuksia testin jälkeen! Meillä on myös pelastusliivit haussa eikä vielä olla päätetty mitään. En haluaisi niitä vanhoja oransseja panssareita...
 
Meten liivit on Hokka BabyBoating. Ostettiin ne siskolta, jonka kahdella lapsella nuo ovat olleet kovassa käytössä. He ainakin ovat tykänneet kovin. Mutta laitan tosiaan kommentteja vauvauinnin jälkeen. :)
 
Just niin, Hokka se olikin! Niitä ei oikein tahdo olla käytettynä missään ja uusia ei ihan raaski vielä ostaa...! Vai ehkä sittenkin? Minkä ikäiseksi asti ne mahtuivat?
 
huoh... joooooooooooooo o.
Tarkoitukseni oli ainoastaan ilmaista se että minusta tuntuu hirvittävän pahalta katsoa kun ihmiset joilla ei ole ollut aiemmin mitään tietoa allergoista sysätään allergiatuotteiden ja rajausten jne maailmaan. Eli tarkoitus oli antaa sympatiaa ja missään nimessä en ole tarkoittanut että haluaisin lapseni olevan allergikko. Koska todellakin tiedän paljon allergioista ja tiedän myös sen että elämä allergioiden kanssa ei ole herkkua.
Tiedän kuinka kamalaa on mennä juhliin kun tietää että mitään ei voi syödä, ei siis mitään.
Tiedän kuinka kamalaa on joka ainoa kerta kysyä joltakin että mitä olet ruokaan laittanut.
Tiedän kuinka kamalaa on yrittää selittää jollekin että ei, olen laktoosittomalla ruokavaliolla, en maidottomalla.
Ihan vaan tuli mieleen näin kesäjuhlien ja muiden kynnyksellä nämä asiat esimerkeiksi. Ja niin, tiedän senkin minkä näköinen on ihminen joka taistelee hengestään kun on saanut anafylaktisen shokin.
Eli oikeassa tättärä olit, en todellakaan toivo lapselleni allergiaa tai mitään muutakaan rajoittavaa tekijää elämäänsä, en ainakaan noin pienenä.
 
Mennyt monta päivää etten ole päässyt kunnolla koneelle sen verran lueskelin keskusteluja et rytmeistä olitte kirjoitellee. Meidän rytmi menee aika tasaisesti joka päivä ainakin toistaiseksi. Neiti herää 06.30-07.00 syödään aamuvelli n 8.30-09.00( riippuu miten ollaan syöty yöllä) eka unille mennään 9.30-10 ja unet kestää 1-2h lounasta syödään 11-11.30(jotain sosetta nyt mesossa kala ja maitoa) sit leikitään välipalaan asti ja syödään(hedelmäsosetta ja maitoa)  välipala syödään 13-13.30 ja sit mennään toisille unille n 14.00 aikoihin unet kestää 2h kun herätään  syödään päivällistä 16.30 -17.00 välisenä aikana(kasvissosetta ja maitoa) ja sit leikitään  klo 19.00 asti jolloin aloitetaan iltatoimet. Meillä käydään suihkussa/kylvyssä pari kertaa viikossa. Iltavelli juodaan n 19.30 ja nukkumaan neiti menee n 20.00. Laulan uni laulun, vien sänkyyn ja annan uni rievun kainaloon jos kitisee niin käyn antamassa tutin suuhun ja sinne neiti nukahtaa itsestään. Yöllä herätään syömään kerran aika vaihtelee aika paljon  02.30-05.00 välisenä aikana. Välillä meillä on levottomia öitä niihin on auttanut kun laitan tutin suuhun niin rauhottuu.Meillä ei onneksi ole tullut mitään allergioita vielä ainakaan. Ollaan syöty soseita 3,5kk iästä asti.Korviketta juodaan meillä. Nyt kokeilussa on lihat ja viljat. Ei ole tullut mitään ja mahakin toimii hyvin neidillä kakka saattaa tulla 5 kertaa päivässä.

Tsemppiä teille allergioiden kanssa taisteville.
 
Jipii! Meidän pojan iho näytti aikas hyvältä tänään illalla, vaikka käytiin kylvyssäkin. (Huom.käytiin koko perhe, paitsi että poika oli ainut joka oli ammeessa asti emoticon  ens kerralla menen alasti kylvettämään). Kylvyn jälkeen kun on yleensä punottanut ne pahimmat paikat oikein iloisesti. Vaan saas nähdä kuinka vaikuttaa ihoon kun vetäsin tänään vahingossa leivonnaista mikä oli voilla tehty.
Ang1 tajusin kyllä pointtisi, no worries. Sopivaan väliin pääsi nyt vaan kaikki halukkaat osallistumaan tähän allergia keskusteluun :)
Mutta minun seuraava huoleni! Auttakeehan kanssa sisaret! Mitä ihmettä otan vaatetuksen puolesta mukaan tuolle pikku miehelle etelän maille? Puuvillaa varmaan pelkästään, jotta hengittää. Ja ajattelin ottaa käyttöön nuo puolipotkarit, eli semmoset missä on sukkaosa mukana. Kun toistaseksi en ole niitä käytellyt kotona, kun housut+sukat toimii jotenkin paremmin. Mutta mitens bodyt? En oikein ymmärrä miks vauvoille tehdään edes lyhythihaisia bodyja kun eihän niitä voi käyttää missään. Talvella liian kylmät ja kesällä pitäis suojata auringolta. Sisällä ehkä joo, mutta en minä ainakaan jaksa moneen kertaan pukea päivän aikana. Kerrospukeutuminen kunniaan. Mutta meilläkin on noita lyhkähihasia useempi joten kaippa niitäkin käyttää voisi. Kun onhan poika rattaissa aina suojassa auringolta, ja varmasti varjossa ollaan muutenkin. Mutta liinassa kädet jää kyllä näkyviin, eli pitkähihasta tarvis olla. Ja kertokaahan mistä löydän uikkarit joihin tämä ruho mahtuu ja että niillä voi imettää!! Taidan jäädä hotelliin viikoksi...Olen pukenut lapsia viisi vuotta joka päivä, niin miten oman lapsen pukeminen voi olla niin vaikeeta?
 
jekku: joo mä oon kans ihmetelly, että miks ihmeessä vauvoille tehdään lyhythihaisia bodeja!! Mä oon käyttäny niitä tähän asti pitkähihaisen mekon alla, kun jos laittaa mekon ja puolipotkarit tai muut housut, niin tytöllä on koko ajan maha ja selkä paljaana, kun sitä pitää nostella ja se ite aina kerää mekon helmat käsiinsä ja tykkää syödä niitä... Eli kun laitan sinne lyhythihaisen bodyn alle, niin pysyy sit vartalo jonku vaatteen alla, mutta ei oo ihan liian kuuma, kun ei oo kaksia pitkiä hihoja päällekkäin. Pojalle en kyllä osaa sanoa, mihin lyhythihaista käyttäisin... paitti ehkä jonkunlaisen takin alla.

Ja siis varjossakinhan on niitä UV-säteitä ja iho päivettyy, eli ei sekään pelkästään mun mielestä riitä suojaamaan. Luonnonmateriaaleista tehdyt vaatteet, just puuvilla ja pellava ja semmoset, on niitä, jotka hengittää parhaiten. En kyllä osaa tuohon sit sanoa... Mua huolettaa ihan tää Suomenkin kesä..! :D

Ang1: JUST noin!!! :D Siis on TODELLA raivostuttavaa aina olla vetelemässä hihasta jotakuta ja tehdä salapoliisityötä, kun yrittää selvittää että pystyykö syömään yhtään mitään, ja mullakin kun on VAIN se laktoosi-intoleranssi, eikä mitään multiallergiaa... Nyt kun tästä mainittiin, niin sovittaisko äidit, että kun tulevaisuudessa järkkäätte juhlia, niin joko tehkää kaikki tarjoilut niin, että kaikki vieraat voi niitä syödä, TAI merkatkaa kaikki jutut jollain lapulla, ettei tartte aina ihmetellä ja miettiä!?! Tietty, siis jos ette tiedä jonkun vieraan allergioista, eivätkä he siitä etukäteen ilmoita, niin se on eri asia! Mutta jos siis tiedätte, että tulee se ja se sukulainen, jolla on tuo allergia, niin ois kohteliasta ja kivaa, kun itse näkisi heti, mitä saa ja mitä ei saa syödä...

No nyt lopetan paasaamisen ja painun nukkumaan! :) Öitä!
 
Miten olette tehneet vesisateella päiväunien suhteen oletteko laittanut vauvan ulos nukkumaan?
 
Juu, ehdottomasti sateella ulos nukkumaan. Parhaat päiväunet. :) Sadesuoja vaunun päälle ja sopivasti vällyjä niin uni maittaa makeasti raikkaassa ilmassa sateen ropistessa. :)
 
Lupailin kommenttia meidän neidin pelastusliiveistä. Ne siis ovat sellaiset pehmoliivit, Hokka -merkkiset. Tänään niitä testattiin vauvauinnissa. Ne kelluttivat Metteä tosi hyvin. Vauvauinnin ohjaaja kävi arvioimassa liivien toimimisen ja kiitettävästi kuulemma toimi. Ei tullut ollenkaan vettä sinne pääosioon. Mette tykkäs kovasti öllötellä siellä altaassa liivien varassa. :) Tosi isoilta vaan näytti nuo liivit tytön päällä, vaikka ei ne pitäis olla yhtään isot kun mitoitus on 3-10 kg ja Mette jo 7,5 kg.
 
Mä oon taas aika pihalla teijän jutuista. en oo kerenny paljoo kirjottelee. :)

tsemppiä kaikille allergioiden kanssa. <3

Me käytiin eilen lintsillä ja aatukin oli mukana. Aatu pääsi ihan pienten lasten laitteisiin äitin tai isin kanssa. Hauskaa tuntu olevan kun hirmu räkätykset oli aina kun pääsi jonnekki. :P kannattaa kokeilla kaikille vaan jotka kynnelle kykenee. Alle 1 vuotiaat pääsee vauva hupi tarralla ilmatteeks maksavan aikuisen kanssa.

Tää mamma oli tänään töissä ekaa kertaa synnytyksen jälkeen ja kivaa oli. Aatukin sai olla iskän kanssa enemmän. Kyllä oon poikki. huhhu!

Täällä oli puhetta noista rytmeistä. meillä mennään joka päivä aika samanlailla elikkä:
herätään 8:30-9:30, mennään aamu päikkäreille 10:30-12 sillä välillä, seuraavat päikkärit on 14:00-15:00 välillä ulkona, illemmalla noin klo: 17:00 nukutaan vielä puol tuntii noin. ilta unille mennään 20:30-21:00 välillä.. meillä siis nukutaan koko yö läpeensä ilman herätyksiä.

Meillä on alettu välillä keskellä yötä huutaa ihan hillittömästi eikä lopu ennen kun ottaa syliin, silti se nukkuu.. näkisköhän jotain painajaisia?! :/
 
Meilläkin on välillä tuon tyyppisiä itkuja. Lähinnä päiväunilla. Toinen itkee hulluna aivan täydessä unessa ja tyyntyy vasta tuttiin tai syliin.
 
Tsemppiä teille allergioiden kanssa taisteleville! Täytyy sanoo et ihminen joka ei niiden kanssa ole joutunu puljaamaan ei voi ymmärtää kuinka vaikeaa niiden kanssa eläminen voikaan olla. Varsinkaan jos joutuu ettimällä ettimään et mikä aiheutta reaktion ja mikä ei. Sympatiani ovat teidän puolella...!!!
Rytmeistä puheen ollen. Meillähän jätkä rakenti ihan ite oman rytminsä, ja teki sen ihan yht'äkkiä noin vaan. Herätään joskus 8.30-9.30, juodaan aamumaito, tasotellaan massua hetki sitterissä ennen vaipan ja vaatteiden vaihtoo, ja sit leikitään puurolle asti lattialla. Leevi syö melko tarkalleen puolentoista-kahden tunnin välein, mutta joskus jos on jotain oikein mielenkiintoista, lähdetään esim kaupoille/kaupunkiin, saattaa ruokailuväli venyä useampaan tuntiin. Mutta siis, puuro syödään noin klo 10-11, ja päikkäreille lähdetään n. klo 12. Herra vetelee unta 3-5 tuntia, yleensä herää n. 15.30, mutta ei ois eka kerta kun nukkuu megapäikkärit 6 tuntia. Päikkäreiltä kun herätään, otetaan maitoa, tasotellaan taas hetki ja siirrytään lattiatasoon leikkimään. Seuraava ruoka on "suolainen" sose, eli siis kasviksia, lihaa jne. Sit taas maitoa, ja monesti ennen nukkumaan menoa syödään vähän jotain hedelmäsosetta ja maitoa päälle. Pesupäivinä kylpyyn mennään noin klo 20, lauantaisin vähän aikasemmin koska äiti tahtoo kattoa Merlinin joka alkaa klo 20. =D Nukkumaan mennään klo 21. Joskus Leevi nukahtaa pullolle syliin, mutta useimmiten juo maidon ja höpöttelee hetken vielä meidän kanssa, kunnes vien sänkyyn, silittelen hetken että rauhottuisi, annan iltapusut ja jätän nukahtamaan omia aikojaan. Usein alkaa ihan mahoton kälkätys kun oven laittaa perästään kiinni, pitää leikkiä vielä hetki ennenkun malttaa nukahtaa. =)
Mä olen kans huomannu että nyt kun aamusin aurinko nousee hirmu aikasin, ja on ollu makkarista sälekaihtimet yön auki, ni Leevikin saattaa herätä ekan kerran joskus 4-5 aikaan. Onneks nukahtaa uudelleen kun laittaa vaan tutin suuhun.
Ja niistä painajaisista. Meillä saattaa käydä niin, että jos Leevi nukkuu illalla syliin, mä jään sit vielä hetkeks katteleen telkkaria ja oottamaan et poika nukkuu varmasti kunnolla ennenkun lähden siirtämään sänkyynsä, saattaa L säpsähtää ihan yht'äkkiä täysin hereille aivan kamala paniikkikauhu-ilme naamallaan. Tuijottaa mua ihan paniikissa reppana. =( Nyt muutaman  kerran tehny tuon, ekalla kertaa mä ite säikähdin ihan kamalasti että mikä tämä nyt on, mutta nyt oon oppinu et siinä vaiheessa käperrän pojan kippuraan syliini, melkein sikiöasentoon, ja pidän melko tiukasti kiinni että tuntee olonsa turvalliseks (en tietenkään liian tiukasti purista että tuntuis pahalta), ja heijailen hiljalleen ees taas, ni siihen sit L rauhottuu ja nukahtaa uudelleen, eikä tule toista samanlaista paniikkia enää samana iltana.
 
Takaisin
Top