Tarpeellista tavaraa

Samat kysymykset mietityttää minuakin. Omat rintsikat alkaa olee vähän ahtaat jo, joten mietin et josko ostais imetysliivit suoraan.. vaikka sitten jotkut halvemmat, en tiedä. Tuntuu turhalta ostaa tässä vaiheessa tavalliset, mut isommat!

Itse olen myös sillä kannalla, että jos voin pienillä valinnoillani vaikuttaa, että elämä on vähemmän myrkyllistä niin teen sen. Olen myös miettinyt tuota lasista tuttipulloa, mutta en ole vielä ehtinyt ottamaan selvää mistä saa. Toisaalta, jos löytyy muovisiakin ilman tuota myrkkyä niin täytyy katsastaa kumpi on kivempi. Muovissa on vaan se, et se on aika ikuista. Lasia voi puolestaan kierrättää.
Tässä pari artikkelia aiheesta kiinnostuneille:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/05/1134096
http://www.tekniikkatalous.fi/kemia/article155320.ece

Vaatekaapin sisältö kans ahistaa! Siirrän eri pinoon vaatteita, mitkä ei mahdu ja niitä mahtuvia on enää aika vähän. Takkina aion käyttää sitten vaikka mieheni hupparia. Nyt menee vielä toi kesätakki isolla huivilla.
 
Säde, mulla on käyny vähän päinvastoin noiden vaatteiden kanssa. Nyt alkaa taas jo sopia melkein kaikki omat vaatteet, ku välillä mitään housuja ei oikein voinu ees suunnitella päälle ku se huono olo tuli heti jos jokin vähänkin ahdisti. Nyt saa tyytyväisenä käyttää lähes kaikkea. Varmaan vain pari vaatetta on jotka ei mulle tällä hetkellä mene. Jotta 2kk ois tasan laskettuunaikaan [:D]
 
Oon kuullut monilta, että Tommee Tippee -tuttipullot ainakin ovat hyviä.

Imetysliivejä minäkin olen ajatellut jo ostaa, ainakin yhdet. Ei viitsi vielä ostaa monia, jos imetys ei sit sujukaan. Mutta toivotaan parasta.

Mulla ei mene mitenkää vanhat vaatteet päälle ilman masutuubin käyttöä. Siis vatsa paistaa läpi kaikkialta. Farkut ei mahdu kiinni, kiitos ison mahan (ei edes ne lantiomalliset) mutta jotkut muut housut/hameet voi mennä, jos laittaa lisäksi masutuubin. Omia paitoja voi myös käyttää kunhan on se tuubi välissä.

Mutta mulla onkin jättimaha,
Terveisin Nainen_SF33 viikolla 33.
: FF
 
ärrrrrsyttävä ku en löydä mitään hyviä imetysrintsikoita HALVALLA. Mulla on niin typerät tissit ettei mikä tahansa kelpaa [:@]
 
Just löysin prismasta ainaki minun ryntäille hyvät liivit. Sattu vielä olemaan -30%. Tässä rajalla ku asun niin ostin aikasemmin ruotsista barnens husista Anitan liivit. Paljo halvempia siellä oli ku suomessa.
 
Minä hiplasin jo valmiiksi Triumphin kaarituellisia imetysliivejä (edullisia ovat Prismassa), en vaan vielä sovittanut. Ajattelin malttaa odottaa vielä tovin jos vaikka kasvaa noi ryntäät kovin...heh runosuoni ihan vahingossa sykähti [:D]
Tänään kaupungilla käyskennellessä piti ihan heti päästä ostamaan tukivyö. Meillä on ihan älyttömän hyvä liivikauppa ja asiantunteva omistaja, joten voi olla että imetysliivitkin tulee sitten hankittua sieltä. Kalliithan ne varmaan on mutta jos yhdet oikein hyvät hommais... Niin se tukivyö on kyllä hyvä: mulla yleensä kun kävellessä alkaa kiristää ja painaa mahaa niin nyt saatiin hoidettua kierrokset ilman stoppeja eikä masu painanut yhtään [:)]
 
mä tykkäisin ostaa ensimmäisiksi imetysliiveiksi kaarituettomat. tai pitää olla varmaan ainaki yhet sellaset yöksi...... no jos ei kerkiä hommata ennen vauvan syntymää nii sitte ei kerkiä :D
 
On varmaan kivempi nukkua semmosilla liiveillä mis ei oo kaaritukia. Jos ny sattus niin, että tuota apetta alkaisivat tuottamaan [:D] Jostaki vielä luin, että kaarituelliset voi painaa maitorauhasia.. En tiiä ko ei oo kokemusta [:)]
 
Prisma-vikistä kiittää allekirjoittanutkin, nimim. missä hiivatissa on kaikki mun kokoiset imetysliivit kun vanhat on jo aikoja sitten heitetty pihalle![:D] Täytyy käydä tsekkaamassa sieltä siis. Noista liiveistä voin sen verran sanoa omasta kokemuksesta, että just alussa sellaiset kaarituettomat oli ainakin itsellä paremmat,koska kun se maito sitten lopulta nousee, niin daisat on pari päivää ihan tosi hellinä kun ne tursuaa sitä maitoa alkuun vähän liikaakin. Rintoihin tulee oikein sellasia maitomuhkuroita ja ne on kovat ku kivet, että kaikki mikä painaa varsinkin just yöaikaan ois ollut ihan kärsimystä. Ja liivit on kuitenkin pakko olla tai on koko ajan kaikki puserot etumuksesta märkinä (muistakaa naiset myös ostaa niitä liivinsuojia valmiiksi!). Mutta kyllä ne kaarituellisetkin oli hyvä olla, kun nuo pahimmat tursuamispäivät oli ohi. Mutta varmaan riippuu, että minkäkokoinen varustus kullakin on ja kuinka sitä maitoa sitten oikein tulee. Yritän nyt ainakin varautua siihen, että sitä tulis tälläkin kerralla edes alussa [:)]
 
Juu meillä sanottiin imetysvalmennuksessa et kaarituelliset (varsinki ensi odottajilla) on se huonompi vaihtoehto. Tosiaan voivat aiheuttaa pahimmassa tapauksessa tukoksia maito tiehyeisiin.. tai jotain sinne päin...
 
Tuli vielä mieleen, että silloin muinoin ekana päivänä kun se maito tosiaan nousi, niin kätilö puki mulle sellaset "hätävaraliivit" kun ei niistä omista (ja liivinsuojista) ois ollut siihen hätään ees apua. Minä vuosin kun niagara, ja mulle puettiinkin sellainen joustava harsoside jonka pujotin ympärille niinkun tuubitopin, ja sinne sisään taiteltiin sellainen tavallinen vauvanharso imusuojaksi. Sitä sitten vaihdettiin tiuhaan tahtiin että alkutursuaminen rauhottui, melkoiset oli pehmusteet[:D]
 
Mulla on kans hankittuna parit imetysliivit ja koska en osaa nukkua missään ahdistavissa vaatteissa, niin meidän sänky saa sitten tyytyväisenä kellua maidossa. Pitänee vaan laittaa pyyhkeitä tms.
Nyt pitäisi viel pari imetyspaitaa löytää jostain suht edullisesti, ku ois niin käteviä. Tänään kiersin muutaman liikkeen ja meinasin lentää pyllylleni ku maksoivat siel 69€ ja viel semmoset ihan perus paidat.... ei voi olla noin kallista... Täytynee katsella muualta!
 
Tarunen, jos henkkamaukan tarjonnat kelpaa niin siellä on tosi edullinen tuplapakkaus imetyspaitoja, jotain 25 ekeä, musta ja valkoinen, ihan näppärät olivat päällä. Tosin ovat lyhythihaisia, mutta mulle sopii kyllä kun riittää näköjään tuota lämpöä ihan omassa kropassa [:D] sen verran juu että vaikka miten yrittää viilentää nii nytkin pitää heilua hereillä kun ei tule uni. Ärsy [:@] mutta jospa tässä vaikka alkais päivittää tuota puuttuvien vauvatavaroiden listaa joutessansa...
 
Sain nyt sitten hommattua anttilasta ne ensimmäiset imetysliivit, mun mielestä ylihintaan 37 € (tiedän kyllä, että paaaljon kalliimpiakin on, mutta mun mielestä ryöstöhinta yhtä kaikki yksistä luukullisista liiveistä[:D]). Henkkamaukan huomattavasti huokeammalla osastolla kun ei tunneta mun kokosia mammoja, kaikki liian isoja ympärysmitoiltaan[:@]. Ostin triumphin liivit. Vaihtoehtojakaan ei ollut kun värissä, joten näissä on nyt ne kaarituet, mutta mulla meni hermot ettimiseen ja päätin että saa luvan kelvata. Etin sitten lisää, kun tiedän mikä koko tulee olemaan oikea. Ja ostin nyt samalla niitä ekstrasuperhyperplussiteitä, joten ne tekosyyt oman sairaalakassin pakkaamattomuudelle kyseisten tavaroiden puutteella ois ohi. Ylläri ylläri, ei mikään oo silti pakattuna..!
 
Tinkerbell84: Meilläki yllättäen edelleen pakkaamatta kaikki vaikka mies hokee kokoajan että pakataan se laukku, ei voi tietää millon lähtö tulee jne. Son ihan ressissä : D

Mä en kans yhtään tiiä et mitkä liivit ostaisi. Tässä kuussa ei voi ostaa mitään, opiskelijabudjetissa oli tasan varaa maksaa laskut ja ruokaan jäi minimiraha. Että pussipastalla ja näkkärillä mennään. Pari seuraavaa kuukautta on ehkä helpompaa, koska saan sekä äippärahan että opintotuen. Ensi keväänä ollaanki sit taas kurjuuden budjetilla, kun on vaan äippäraha ja miehen opintotuki, ja mahdollinen asumistuki. Fuck. Ei tässä paljoo hankintoja tehä, vaikka ostamatta on vielä

-amme
-sadesuoja vaunuihin
-imetysliivit, imetyspaita ja rintakumit yms
-kuumemittari vauwwalle
-tuttipullo varulta

ja mitähän vielä. Alkaa tulla itku silmään tän rahapulan kanssa.... en haluais jättää viimetippaan nuit loppuja hankintoja mut minkäs teet kun tässä kuussa vaan ei oo rahaa.
 
Mä kerkesin just haaveilee siitä lasisesta tuttipullosta niin anoppi kantoi kasan muovisia, mitä oli keräilly. Voisin rachakalle lahjoittaa vaikka kaksikin. [:)]
 
Sain huuto.netistä huudettua itelleni pari imetyspaitaa. Toinen oli pitkähihainen ja toinen toppi. Jotenki on ollu kamalan kalliita kaikki mitä tältä paikkakunnalta on löytyny. Henkkamaukan tarjonnassa ei täällä ainakaan imetystoppeja löytyny. Pelkästään t-paitoja, mutta mukavampi on varmaanki se hihaton jos yhtä kuuma on synnytysen jälkeen ku mitä nyt on [:D]
Oikeastaan on kyllä kaikki kamat kasassa. Kuumemittari on semmonen mitä ei oo vielä saanu hankittua. Vaipat sun muut tuli viimeviikolla hankittua. Korviketta pitäs vielä varmuuden vuoksi ostaa muutama purkki. Onneksi on tullu nuo hankinnat tehtyä ajoissa ku nyt ei jaksa enää kaupoissa paljoa kierrellä. Kuuma tulee aina ja sitte pahaolo.. Vessa pitäs olla näköetäisyydellä koko ajan [:D] Seki kumma ku kotona on niin ei tuu käytyä kovinkaan usein, mutta annappa olla ku kauppaan pääsee niin välittömästi kamala hätä [:D] Taitaa olla päästä kiinni tuoki juttu..
Isä just kanto kassillisen hirvenlihaa, että saa sitte pikkuselle tehä ruokaa ku sen aika on. Kuulosti vähän, että niitä ei ite saada syödä ollenkaan [:D]
 
Surffailin taas netissä ettimässä kaikkea tarpeellista (tarpeetonta?), ja päätin, että jos masussa möllöttää edelleen neiti, niin tilaan sille kyllä tällaisen ylisöpön pörrökorvamyssyn vielä[:)] http://www.tinttu.com/verkkokauppa/product_details2.php?p=12
 
Takaisin
Top