Tarpeellista tavaraa

Hei kiva Zirppana kun laitoit linkin! Vois itsekkii tilata! Sain tänään tilattua Brion turvakaukalon ja jalustan! Toimitus tosin kestää kolme viikkoa mutta onhan tässä vielä 8 viikkoa aikaa! On meillä varalla esikoiselta jäänyt carenan kaukalo mutta muistin miten inhottavaa se turvavöiden kanssa pelaaminen oli niin halusin tuollaisen jalustallisen! Ja kaukalon kun sai vielä punaisena! Esikoinen on siis poika niin nyt saan kaikkia ihania tyttömäisiä juttuja kun lääkäri just tänään varmisti että tyttö se on edelleen masussa köllöttelemässä!
 
Kiva Ermu että sait tuplavarmistuksen sukupuolesta, uskaltaa panostaa hörhelöihin kunnolla[:)] Ois niiiin kiva saada itekkin, ostaisin kaikkea vaaleanpunaista ihanaa lisäksi..[:D]

Minä kiikutin tänään tuon turvakaukalon autoon ja koekytkin sen paikalleen. Onneksi se oli ihan helppo homma ja yksinkertainen laittaa! Voi olla tyytyväinen lahjukseen[:)] Edellinen oma kaukalo ei ollut noin simppeli, se oli itseasiassa tosi rasittava kytkettävä.
 
Mua on ahdistanut noi imetysliivien hankinnat, koska ne näyttää pääosin kaikki ihan kamalilta. Siis rinnat on sellaset ei nyt lätyt, mut sellaset pisarat, kun ne noihin ohuisiin pusseihin tunkee. [:'(] Mutta siis katsoin samoja liivejä netistä tänään kun Zirppana. En uskaltanut tilata. Mut olisko ne tosiaan sellaset et tuntuu tukevan, eikä vaan rinnat löpötä niissä? Oonpas selkee[:D]
 
Hmm... riippuu varmaan rintojen koosta yms. mikä on hyvä ja missä löpöttää[:D] Mulla on niin pieni etuvarustus, vaikka on raskauden aikana kasvanut kuppikoolla, että nuo liivit tuntuivat ihan riittäviltä. Ne ei kyllä ainakaan litistä isommin, kun on tehty joustamaan suurentuvien rintojen mukana. En myöskään lähtisi juoksulenkille ne päällä, ei ne ihan niin tukevat olleet.
 
Ainahan ne voi vaihtaa tai palauttaa, jos ei tunnu hyviltä. Itse tilasin ihan sokkona ja vielä kahdet yhdellä kertaa, mutta olen tyytyväinen niihin (ainakin vielä, käytäntö voi olla toinen)[:)] Jos haluaa tukevampia tai ei-löpöttäviä, niin sitten varmaan kannattaa harkita kaarituellisia liivejä? Toinen kaveri oli sitä mieltä, että ei kaarituellisia ja toinen taas kaaritukein kannalla, mutta päädyin sitten toistaiseksi tuettomiin.[:)]
 
Mä kokeilin tota turvakaukaloa asentaa ekaa kertaa autoon ja voi jösses! Voin kertoo et tulee ehk pariin otteeseen äiti pistään itkupotkuraivarit jossain kaupan pihalla pystyyn, ku ton kanssa tappelee [:D] Turvavyö riitti just niinkun nipin napin ees ton ympärille ja ne kohdat mihin se vyö pitäis laittaa on tosi ikävästi on istuimen kankaan alla piilossa [>:] ..mut ehkäpä harjotus tekee mestarin.. ja ehkäpä se on helpompaa sit, kun kaukalossa on vähän painoa eikä heilu ees taas.

Toi kaukalo aika on kuitenkin niin lyhyt, että vaikka siitä jalustallisesta eka haaveilin, ni aattelin että ehkä kuitenkin tän pienen ajan jaksaa tapella noitten turvavöiden kanssa ja panostaa sit ennemmin kunnolliseen istuimeen kun sen aika on. [:)]
 
ken niistä vastikkeista kyseli: Meillä kokeiltiin ensin tuttelia 2008 keväällä esikoiselle, aiheutti paljon pulauttelua, jopa ihan oksentamista. NAN oli tosi hyvä! samaa kokenut muutama ystäväni tässä viime vuonna:) NAN tulee tähän talouteen tälläkin kertaa...[:)]
 
Heips,

ihanaa ku olette vähän listanneet mitä kukakin on hankkinu ja mitä on hankkimatta. Saa sitten itte käydä muiden listoja viel läpi ja pohtia onko itellä jotain tärkeetä jääny ostamatta. Itte ku olen niin innostunu nyt tähän hössötykseen [:D]

Tässä on teille mun ihanien rattaiden kuva, jotka sitten hankin, kun olivat musta niin kivan väriset. Näiden lisäksi olen viikonlopun aikana onnistunu nyt hankkimaan autorattaat, tosi kätevät, saa kasata yhdellä kädellä ja kun ton saa kokonaan maate niin käy myös pienelle vauvalle.
Sitten ostin rintapumpun ja toinen pinnasänky on mökille hankittu. Elikkäs nyt ois sitte kaikki päälimmäiset asiat hommattu, viel kun jotain rasvoja, vaippoja jne. hommataan, niin sitten alkaakin olla kaikki koossa.

 
aibbas hearvas! Aivan ihana!
Tosi kivat vankkurit!
mie liittäsin tänne kanssa kuvia, mutta kun jotenki nyt tää kone takkuaa. argh.


http://rechaka-lapsuusloppui.blogspot.com/

TUolta löytyy jotain kuvia tekeleistä ja vauvanhuoneesta ja yleistä avautumista elämästä.
 
rechaka, aivan ihania tekeleitä! Sinä olet ollu kyllä ahkerana ja tuo vauvan huone on aivan ihana <3
Meillä kun ei ole tääl tilaa omalle huoneelle viel niin ollaan laitettu hoitopöytä olohuoneeseen ja pinnasänky on jo makuuhuoneessa. hyvin tänne sovitaan ja talokin remppautuu niin, että varmaan jo ensvuonna päästään muuttamaan sinne [:)]

Tämmösen hoitopöydän mies kunnosti, kun halusin hyllyjä ja sitten ku ollaan molemmat pitkiä, niin halusin, että pöytä ei ole liian matala [:)]

 
Höh, nyt se todellisuus iski vastaan! Eilen uskalsin vihdoin ja viimein kaivaa kaikki vauvan tarvikkeet esille ja sitten tajusin, että meiltähän puuttuu vaikka mitä! Pitäs ostaa vielä niitä vaippoja, jotain korviketta varastoon, pieni toppapuku, talkkia, rasvaa, aventin pullotutteja ja itselle imetysliivit! Onneksi ei kuitenkaan mitään isoja hankintoja tarvii tehdä kun esikoiselta jäi vaunut ja sitterit yms. Olen noiden tavaroiden kanssa vaan kovin taikauskoinen kun ihan ensimmäinen raskaus meni aikanaan kesken rv15 tienoilla ja oltiin jo hankittu jotain pientä tavaraa vauvaa varten! Nyt tartteis sitten vaan koota pinnasänky ja hoitopöytä! Niin ja pestä vähän vaunuja, on nimittäin esikoisen muutamat välipalat jättänyt jälkensä!
 
Tuttupulloista tuli mieleen, että oletteko kuinka pohtineet tuota muovi asiaa?? Missähän tuttipulloissa ei ainakaan olisi sitä epäterveellistä muovia? Ku haluaisin kuitenkin muoviset pullot, kun lasiset on vauvalle aika epäkäytännöllisiä, mutta en haluaisi sitä muovia, josta nyt vaahdotaan niin kovasti.
 
Me ostettiin BPA vapaa muovinen tuttipullo ja niitä näytti olevan enemmänkin tarjolla eri valmistajilla. Eli ainakin tuo BPAttomuus on selvästi ilmoitettu pakkauksissa. Vai mekastetaanko nyt jo jostain muustakin? [:)]
 
Mä mistään epäterveellisistä muoveista oo kuullut.. enkä kyllä totta puhuen uskokkaan että mistään muovista voisi mitään "pahaa ainetta" liueta maidon sekaan siinä määrin, että siitä oikeasti olisi haittaa vauvalle. Meillä odottelee tuolla jo yks mam:in anti-colic pullo ja ostan varmaan pari samanmoista lisää.. en tiä mitä lie muovia sisältänee nää? :D
 
Miule neuvolassa sanottiin ettei kannatta imetysliivejä ostaa etukäteen koska sit ne rinnat vasta kasvaa kun maito nousee kunnolla niihin synnytyksen jälkeen...itse oon kyl kerennyt jo ostaa useammat erilaiset...esim hm:ltä tosin niistä jouduin otttaa kaarituet pois kun ne painoi....
Viikonloppuna sain kaverilta lämpöpussin vaunuihin sekä läjän vaatteita lainaan....nitä alkaa olla nyt toooosi paljon...eikä oo siis kun yhdet uutena ostetut.... itkuhälytin kuvallinen sellainen on tulossa joulupukilta samoin korvakuumemittari.... potalla ja syöttötuolilla ei oo kiire niitä katsellaan sit ens vuoden puolella....
 
Satu´n kanssa samoilla linjoilla tuossa tuttipulloasiassa. Én ala kyllä tuosta muovista panikoimaan, vaikea uskoa että niistä mitään suurempia myrkkyjä liukenee. Haiskahtaa markkinointikikalta, mitäpä ei uunituoreille mammoille saisi myytyä kun on lapsen turvallisuus kysymyksessä.. Sitä paitsi, ihan hyvä siitä ensimmäisestäkin tuli, vaikka "peruspulloista" joikin[;)] Ja aika pitkälti samoista pulloista saa tämä pikkukakkonenkin lutkuttaa, toki on tullut muutama uusikin hommattua.

Niin ja sitten vielä oli tämäkin seikka: "BPA on yhdiste, jota ihmiset saavat useista eri lähteistä. Aine ei joudu elimistöön ainoastaan ruokailun yhteydessä, vaan sitä saa pieniä määriä niin vedestä kuin ilmastakin"..

Mutta kukin taaplatkoon tyylillään[:)]
 
Aventin tuttipullojen selosteissa ainakin lukee BPA free! Ja suomessa ollaan muutenkin tosi tarkkoja kaikesta tällaisesta (esim. kelan äitiyspakkauksen toppapuvun kuminauhat) että luulisin olevan vaan turhaa hössötystä! Mutta kyllä niissä selosteissa lukee onko BPA:ta vai ei!
 
ite oon sitä mieltä, että me saadaan elimistöömme niin paljon kaikkea mahdollista shaibaa, että tuo muovihomma nyt on vaan yks niistä... en ala ite ainakaan turhia stressailemaan.

itekin luulen olevani elossa ja tervekin, vaikka sillon kasarilla ei varmaan oo ollut "niin kehittyneitä" aineksia ja tarvikkeita kun nykypäivänä. Niinkuin tinkerbell sanoi, markkinointikikka uunituoreille äidille.

mutta en mä pahalla katso, vaikka jotkut haluaakin ottaa ns. varman päälle, jokainen tehkööt omat ratkaisunsa [:)]
 
Tottahan nuo on, jotenkin sitä vaan miettii, että ku valmiiksi saa jo kaikkea myrkyllistä, niin ainakin itse haluan vältellä parhaalla mahdollisella tavalla kaikkea, mitä nyt vain voi vältellä. Sen vuoksi tykkäänkin käyttää luomua ja lähituotteita ja mahdollisuuksien mukaan kerätä tai viljellä itse syötävät marjani, perunat jne. Joten sen vuoksi hössötän noista tuttipulloistakin [:D]
 
Toi imetysliiviasia on kyllä hankala varsinkin jos odottaa esikoista. Mulla ei kuppikoko muuttunut ensimmäisessä eikä tässä toisessa raskaudessa yhtään. Esikoisessa maito nousi rintoihin vasta kuukausi synnytyksestä eikä silloinkaan koskaan rinnat olleet superpinkeet. Kuppikoko kasvoi vain 75C-> 75D, joten uskalsin ostaa nytkin uudet liivit etukäteen. Ne on kuitenkin tosi kivat pitää jo synnärillä päällä. Mulle tärkeintä liiveissä oli paksut olkaimet. Muutenkin kun olen tottunut käyttämään urheiluliivejä joka päivä päällä, niin halusin myös noista imetysliiveistä tukevat.
 
Saa nähdä sitten kuinka haluaa tai jaksaa pitää omia vaatteita synnärillä [:)]. Viimeksi olin aivan varma, että puen joka aamu suihkun jälkeen omat vaatteet, jotta heti pääsee "arkeen" kiinni. Niin mä kuitenkin laahustin niissä sairaalatamineissa koko viikon [:D]. Tällä kertaa meinaan kyllä taas ottaa omat vaatteet mukaan.
 
Toivottavasti ilmat eivät kauheesti kylmene. Mulla ei enää mahdu kuin yks fleesetakki päälle ja toppaliivi. Muut ovat jo auttamattomasti pieniä. En kyllä meinaa ostaa yhtään vaatetta itselleni enää tässä vaiheessa vaan siirryn sitten käyttämään miehen takkia, jos liian kylmä tulee.
 
Mä aattelin, et kaippa sitä voi ostaa yhet jotku halvat imetysrintsikat nii on laitokselle jo yhet... 
 
Takaisin
Top