Tarpeellista tavaraa

nobody

Näppärä viestien naputtelija
Toukoäidit 2020
Kärryistähän meillä on tuolla ihan oma ketju, mutta mitä muuta olette hankkineet tai aiotte hankkia? Meillä on Brion yhdistelmät ja pinnasänky jo ostettuna (käytettynä huuto.net'istä) ja miehen siskolta saadaan/ostetaan turvaistuin. Vaatteita saadaan myös jonkin verran sieltä sun täältä.

Näiden lisäksi pitäisi (ainakin) hommata sitteri, patja/petivaatteet sänkyyn, lisää vaatteita, tuttipulloja...... Rintapumppu?? Mitä sitä loppupeleissä OIKEASTI tarvitsee? Ja mistä kannattaa ostaa?? Onneksi tässä on vielä paljon aikaa marraskuuhun...
 
Tuolla oli muistaakseni lokakuisissa tai jossakin näissä vuoden 2010 odottajien ketjuissa näppärä lista kaikista tavaroista mitä vauva tarvitsee..

Meil on vaunujen lisäks hankittuna kans pinnasänky myös. Ikeasta sai 49€:lla 129€:n pinniksen, joka oli vielä just sellanen jota olin ajatellut (vaikkakin väärän värinen), ni oli pakko kyllä hakea. Tarvii vaan suunnitella sitte vauvan huoneen sisustus uusiks, kun pinnis onkin nyt valkonen, eikä tummaa puuta niinkun olin suunnitellu [8|] [:D] ..patja pinnikseen tarttu samalla matkalla mukaan myöskii :)

Muutamia vaatteita oon hankkinu jo kans, jos on halvalla löytyny tai oon törmänny johonkin ihaniin. Rakenneultran jälkeen jos sitä sais sitte aikaseks ostettua vähän enempikin noita vaatteita (niitä kun kuulemma kuluu ja paljon!), kun toivottavasti saadaan tietää kumpi siellä möngertää. Jotenkin kun sellasia sukupuoli neutraaleja vaatteita on kovin hankala löytää kaupoista - ainakii siis mun mielestä.

Kyllähän sitä tavaraa tarvii vielä vaikka mitä.. mut onneks tätä aikaa on vielä monta kuukautta. Ei tarvi kaikkea kerralla ostaa :)
 
Mun mielestä kannattaa hommata rintapumppu vasta sitten kun vauva on syntynyt. Silloin huomaa tarviiko sitä, siis tuleeko maitoa niin paljon että tarvii pumppailla. Jos tulee reippaasti maitoa niin silloin on hyvä olla sähkökäyttöinen ja jos taas pumppailee muuten että esim. käy jossain ilman vauvaa ja haluaa että vauvalle annetaan äidin maitoa sillä välin kun on poissa niin käsikäyttösellä pärjää varmasti.
Itse koin hyväksi apuvälineeksi imetystyynyt, mutta sitäkin saa kokeilla vauvan kanssa vuodeosastolla (ainakin meillä päin) näkee sitten että onko toimiva. Tietenkin voi olla että sairaalassa ei koe sitä hyväksi, kun imetys on outoa ja vierasta mutta myöhemmin voi olla hyväkin juttu toi tyyny siis.
Sitten tienekin on hyvä olla valmiina talkit, sinkki- ja muut perusvoiteet. Me saatiin meinaan jo synnäriltä kauhee vaippaihottuma, mutta sen jälkeen ei oo vaivannut. [;)] Ei tainnu sairaalan vaipat sopia meidän pojalle.
Niin ja liivinsuojuksiii on hyvä olla. Mulla ei raskaus aikana vuotanu rinnat mutta imetyksen alettua. Ennen kuin nänneihin tuli "hanat" niin ne vuoti kuin seulat.[:D]
 
meillä hommattuna tosiaan rattaat (ei vielä kotona vaan miehen siskolla),

 vaatteita tulee sieltä sun täältä vaikkei haluaisikaan :)

pinnis on maalausta vailla äidin luona.

 hoitopöytä saadaan miehen siskolta (vaikkei kuulemma tarviii)

 syöttötuoli tulossa (ihan ku olis nyt ajankohtainen),

itkuhälyt hommasin varmuuden välttämiseks. (KIRPPIKSILLE IHMISET! ne on siellä melkein ilmasia verrattuna kauppoihin.)

rintapumpun saan jos tarvetta vaan on.

sittereitä olis mistä vaan jaksais valita samaten kun leikkimatot.

koliikkikeinu (hyvä kun on eläimiä niin saa muksun sinne "ylös" ei tarvii silmä kovana olla siinä joka sekuntti).

oikeesti oon huomannu et kirpparit on niiiin hyviä löytöpaikkoja näille tavaroille. siellä oli tuttipullonlämmitin (ei tajuu miks mut kuitenki) 15 € hyvää merkkiä. samaten oli ne hälyttimet.

pitäs vielä hommata se kissaverkko härpäke pinnikseen varuiks.   Mä kuulemma intoilen ihan liikaa näiden asoiden kanssa mut eilen olin 5 vaille ostamassa tutteja ja tuttipulloja :D
 
Eek! Mä oon ihan vajokki vissiin kun en ole hommannut vielä _mitään_ :). Tai no, poikapuolen perintönä vaunut odottaa anoppilassa kotiin roudaamista, samoin sänky. Ensimmäisessä raskaudessa about kaikki oli hommattu jo tähän mennessä ja niitä hiplattiin päivittäin. Jotenkin kanssa oon huomannut että kun toista odottaa, ei tavaroiden hankinta ole sellaista hifistelyä, ei ole niin justiinsa jos ei kaikki ole uusinta trendiä :)

Hm, jos jotain tärkeää pitäis miettiä mistä ei ollut haisuakaan ekaa odottaessa, niin rintakumit siltä varalta että imetys ei lähde ihan täysillä käyntiin ja ennen sairaalaan lähtöä steriloin pari pulloa valmiiksi odottamaan kotiin tuloa. Ekalla kerralla meinaan oli paniikki kun pullot oli koskemattomina kaapissa ja tyttö huutaa ku syötävä nälkäänsä kun kotiuduttiin (imetys ei siis onnistunut).
 
joo ei muakaan noi uusimmat trendi härpäkkeet kauheesti kiinnosta :D lähinnä et kaikki tarpeellinen on eikä haittaa vaikka ylimäärästäkin olis :)

toi keinukin on systeriltä "perintönä" kun sen oli niin pakko kuulemma saada se :) hehehe mut onhan se sinäänsä noiden elukoiden kaa ihan näppärä kyllä..
 
Itsellä on suurin osa tavaroista valmiina jo esikoisen jäljiltä, tosin siskolla olleet välissä lainassa, joten jossain vaiheessa lienee syytä alkaa harkitsemaan niiden kotiuttamista[:)]

Kaikkihan on suhteellista, mitä tarvitsee, vähälläkin pärjää. Tärkeimpinä itselle olivat silloin (tietysti vaatteet), turvakaukalo, pinnasänky ja hoitopöytä, makuuvaunut ja työntörattaat sekä sitteri. Siinä siis tarpeelliset. Muuta esikoiselle kertynyttä tavaraa on ollut vauvan hyppykeinu, leikkimatto, syöttötuoli, rintapumppu, itkuhälyttimet, mobile, imetystyyny, tuttipulloja jne. Alussa tavaraa ei tosiaan tarvitse kovin paljoa, vauvan kasvaessa voi sitten miettiä, mitä itse kukin tarvitsee.

Kannattaa myös hieman hillitä sitä vaatteiden osteluintoa, vaikka se suuri houkutus olisikin. Itseni olen vielä saanut pidettyä näppini kurissa, mutta saas nähdä kauanko [:)] Niitä vaatteita (niin uusia kuin erittäin vähän käytettyjäkin) tulee hyvin moni varmaankin saamaan tutuilta ja vähän tuntemattomiltakin roppakaupalla. Varsinkin pienimpiä kokoja vauva ei välttämättä kerkeä pitämään montaa viikkoa, joten hillittömiä määriä 56 cm ei siis kannata varastoida [:)]. Nyt kun marrasvauvoja odotellaan (esikoinen oli myös), niin kannattaa satsata pienempikokoiseen haalariin esim 62 cm (pakkauksen koko on jotain 80 cm, eli suuri) ja lämpimiin myssyihin/töppösiin/lapasiin (haalarista riippuen) kotimatkaa varten.

Hyvä luomuleena muuten kun mainitsit nuo liivinsuojukset, tulivat sairaalasta lähtiessä tosi tarpeeseen, eli kannattaa lisätä hyödyllisten listalle!

Tosiaan, suurinosa kai nykyään käyttää yhdistelmävaunuja, itse aikanaan halusin erilliset, mutta tuohan on ihan makuasia. Samoin kaikki eivät hoitopöytää tai sitteriä tarvitse lainkaan, itse pidän niitä välttämättömyytenä :)
 
Mä mietin kanssa sitä että hommais sitten tarpeen mukaan kun huomaa jotain tarvitsevansa.. mutta jotenkin ei houkuta ajatus lähteä esim. just sitä rintapumppua metsästämään heti kotiutumisen jälkeen [&:]

Hoitopöytää meille ei hommata kun se veis turhaan tilaa (mitä meidän kaksiossa ei ole)..

Parit imetysliivitkin pitäisi varmaan jostain metsästää, mutta eipä niitäkään mun mielestä kauheen aikasin voi ostaa..
 
Mä en oo vielä ostanu itte oikeestaan juuri mitään.

Hoitopöytä saatiin vaihtokaupassa :)

Vaatteita oon saanu pari kassillista, niistä vaan pitäs valkata ne mitä voi pitää ja mitä ei ku poika tulossa :)

Pinnasänky oottelee tulevassa mummulassa. Sitä varmaanki pitää vähä maalata tms.

Mä varmaan oisin ostellu jo vaikka ja mitä jos ois ollu ylimäärästä rahaa [:D]

Ihan hyvä et on tämmönen ketju josta saa sit vinkkejä mitä kandee ostaa ja mitä ei.. :)
 
juu toi itkuhälytin on kyllä hyvä keksintö. Meillä sellanen onkin jo kun esikoiselta jäi. Kannattaa miettii et hankkiiko sellasen mihin voi puhuu. Meil on sellanen ja ollaan huomattu et on tosi hyvä. Esikon ollessa pieni niin saatoin itse tehdä esim. ruokaa alhaalla kun poika nukkui päikkäreitä ylhäällä. Heti loppui itku kun kuuli mun äänen kun heräsi. Tietenkin voihan sitä huudella että äiti on tulossa! Niin ei toi siis mikään must juttu oo et voi puhuu siihen hälyttimeen. Nyt kun esikko on melkein 2v. niin joskus käyn yksin pikasee ulkona päästämässä elukat ulos navetasta (poika kattoo silloin telkkarii tai leikkii) sanon kyllä hänelle että äiti tulee ihan kohta takasin. Niin silloin otan itkuhälyttimen mukaan, voin siihen sitten sanoa jotain jos poika alkaa äitiä huutelee. Tähän kyllä menee yleensä vain pari min. ettei kyllä poijan tarvii kauaa olla yksin.
 
Satu, kävin kans hakeen sen saman sängyn ikeasta[:D]
Ja ostettiin siihen sängyn päälle tuleva hoitopöytä, koska tilaa on rajoitetusti, sen saa sitten säilytettyä siinä sängyn päällä tai pienessä tilassa seinän vieressä.
Turvaistuin saatiin halvalla kavereilta, joten sekin tuli jo hommattua.
Ja kavereilta sain ihanan paketin missä oli kaikkea ihanaa vauva tavaraa mm. kylpyamme, tuttipulloja, tutteja, vaatteita yms.
Vaunut on vielä ostamatta, mutta niitäkin vähän jo katteltu.
Miehen siskolta saadaan sitteri ja sellanen keinu joka keinuttaa itsekseen, jossa on joku värinä systeemikin, en tiä mikskä niitä sanotaan.
Patjan ja petivaatteita ajattelin mennä ostaan torstain jälkeen jos saa tietää kumpi tulee [:)]
 
Mä en oikeen osaa ostaa noita vauvanvaatteita kun pastellisävyt ei oikeen uppoo muhun.. MUTTA ennen rakenneultraa näin yhdessä kaupassa Ratian bodyjä 5e/kpl ja ne oli aivan ihania.. En vaan löydä netistä mistään kuvaa niistä.. [:(] näissä mun himoitsemissa siis paksut vaakaraidat, mustaa ja väriä (eikä mitään pastellihömpötyksiä vaan ihan kunnon värejä).. Olis pitäny nappaa sillon mukaan mutta kun ajattelin että ostan vaatteita vasta rakenneultran jälkeen ja/tai kun olen käynyt läpi mitä saan muilta..
 
ite oon saanut rattaat, (tyttöjen) vaatteita ison säkillisen, tuttipulloja, mobilen ja pinnasänky on tulossa.
tänään sitten innostuin ostaa muutaman pienenpienen vaatteen [:)] huomenna jos sais tietää sukupuolen, niin innostun varmasti lisää [:D] paras löytö oli kirpparilta pikkuselle jouluks tonttupuku [:D][:D]

meinaan hommata sen pinnasängyn päälle laitettavan hoitotason ja kissaverkon pinnasänkyyn. plus tietty muuta härpäkettä! mut noi nyt sitten seuraavaks.
 
alina hei.. mimmonen toi kissaverkko siihen pinnikseen oikein on ja tiedätkö mistä niitä saa? en oo ennen kuullu kenenkään puhuvan sellasesta, mut oon kyllä pohtinu että mitenkä ihmeessä saan ton katin pysymään pinnasängystä pois, kun meidän sängyssä ainakin rötköttää kokoajan ja luulen et pinnis olis sen mielestä ihan kauhean kiva pesäkolo. [8|]

suunnitelmissa on kuitenkin tällä hetkellä pistää vauva heti omaan huoneeseen nukkumaan, ni olis kiva ettei tarvis sitte pelätä öisin et kissa änkee vauvan päälle tai mitn.
 
no siis itekään en oo niitä nähnyt, mutta paljon puhuttu kyllä. lastentarvikkeessa oli kissaverkkoja ainakin rattaisiin, ja sit oli kuva verkosta pinnasängyn päälle, aattelin kysästä sieltä vielä paremmin et onnistuisko sinne tilaaminen yms. mut voin ilmoitella sit täällä kun on ajankohtasempaa :)
 
tääl ainakin on tämmönen kissaverkko myynnissä
http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=438

http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=294

Oon jossain nähnyt myös sellasen version mikä laitetaan pinnasängynpäälle, siin on semmonen puukehys missä on verkko. Varmaan huutonetistä tai jostain muusta nettimarkkinoista voi löytyy edullisestikin.
 
Kiitos luomuleena linkistä! :)

Onks tääl sellasia kissallisia ihmisiä, joilla olis jo entuudestaan lapsia? Olis kiva tietää kuinka kiinnostuneita teidän kissat on ollu vauvasta ja onko/olisko tollasella verkolle käyttöä ollut? ..mua ei niin millään meinaan huvittais ruveta "häkittään" vauvaa tollai verkon sisälle, mut kai se vaan sit on pakko jos kissa ei muuten tajua sieltä pois pysyä.
 
muakin inhottaa tuo häkittäminen... :/ mut jos kissat on yhtä reippain mielin menossa pinnasänkyyn kun rattaisiin, on pakko kai keksii jotain. eihän ne opi vaikka kuinka yrittää opettaa että ei.
 
Esikoista odottaessa meillä oli kissa, itse en mitään suojia hommannut, mutta seurailin kyllä tilannetta. Kahdestaan en kissaa lapsen kanssa huoneeseen jättänyt, mutta pinnasänky ei kyllä pahemmin kisua kiinnostanutkaan. Mielestäni ei koskaan siellä todistettavasti vieraillut. Vierekkäin pötköttelivät joskus sängyn päällä, kylla mirri tuntui tajuavan lapsen olevan avuton, ei edes yrittänyt päälle makaamaan tai vauvan "syliin".[:)]
 
Takaisin
Top